Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Off topic (https://forum.cdrinfo.pl/f5/)
-   -   Formuła 1 - sezon 2013. (https://forum.cdrinfo.pl/f5/formula-1-sezon-2013-a-92210/)

Jarson 06.07.2013 19:13

No przecież, że zimówki. Zimowe slicki. Z gumy przygotowanej na niskie temperatury, czyli miękkiej jak ołówek 6H, ale jak na niskie temperatury to twardej :rotfl:

rcobex 06.07.2013 20:51

Dobra, jest jak jest po kwalifikacjach. Hamilton non stop płakał, że bolid jest absolutnie nadsterowny, nie da się nim jeździć. To niech mu ku..a taczki dadzą, może nie zdobędzie PP. Już nie mogę słuchać tych narzekań i przekrętów. Oficjalnych czy nie, F1 zbłądziła.
Zastanawia mnie tylko strategia Ferrari, tego nie grali nigdy. Jak coś ugrają, w co wątpię, to zwrócę honor. W sesji pierwszej i drugiej Massa był najszybszy na miękkiej mieszance. Co oni zrobili z ostatnią sesją ? :wow:

rcobex 07.07.2013 09:43

Typy na dzisiaj ?

1. Hamilton (możliwe, że mu opona wybuchnie)
2. Vettel (możliwe, że jednak dojedzie)
3. Alonso (jak zwykle przebijając się okrutnie z końca dziesiątki)

:cisza:

Jarson 07.07.2013 12:12

Nie mam żadnego typu, ale mam wymarzony scenariusz. Hamilton utrzymuje pierwszą pozycję. Vettel dojeżdża do końca wyścigu, ale spada na trzecią pozycję, będąc wyprzedzony przez Raikkonena, a może i na czwartą spadając za Alonso, jeśli ten jakimś cudem ich podogania, jak piszesz (ale na tym torze może mieć z tym problem). Oczywiście za Webberem nie skończy w innym wypadku jak tylko tym, że mu się skrzynia rozleci :P

A prawdopodobnie wygra Vettel, po pierwsze - jak zwykle, po drugie - bo jest u siebie i będzie mu zależało...

- Deckard - 07.07.2013 15:55

najlepsze dziś było kółko webbera w pit stopie....

joujoujou 07.07.2013 16:03

Gdyby Romę Grożę nie trzymał tyle czasu Kimiego, to na podium mogła by być nieco inna kolejność. trochę szkoda. :(

Webber miał sporo szczęścia - dzięki SC był w stanie się "oddublować", w rezultacie jego szaleńcza pogoń za czołówką skończyła się na siódmym miejscu. :spoko:

rcobex 07.07.2013 16:07

Nie wiem już sam, kurde na Vettela nie ma byka. Czwarty rok. :sciana:
Hamilton nagle zaczął pobijać rekordy w ilości okrążeń na jednej mieszance. Oni tam w tym Mercedesie nie są jednak zrównoważeni psychicznie.
Nie doceniłem Lotusa, zresztą kto by doceniał "obojniaka" Lotus/Renault wymieszanego z szamponem do włosów. :rotfl:
Alonso za szybko zużył opony, myślę że wskoczył by na pudło.
Jak na "Nudnorgring" wyścig całkiem ciekawy, choć w porównaniu z zeszłym tygodniem było jednak momentami śpiąco.
Dobrze że facet który dostał kołem jest cały i zdrowy.:taktak:

Jarson 07.07.2013 17:02

Wyścig nudny jak flaki z olejem, tylko końcówka była ciekawa, bo wiele obiecująca, ale nic z tego wiele obiecująca nie wyszło.

Obaj komentatorzy Polsatu dziś mnie irytowali bardziej nawet niż zwykle. Już nie chodzi o to, żeby byli jak ci najlepsi, którzy są na miejscu, a przed wyścigiem witają się po imieniu z kierowcami oraz wszystkimi gwiazdami, które na dane GP przyjechały. Ale jak na ok. 45. okrążeniu słyszę spekulacje, czy Grosjean dojedzie do mety na oponach które ma od okrążenia 25. mimo, że w tym samym momencie realizator pokazuje właśnie obu kierowców Lotusa na szerokim zakręcie i widać jak na dłoni, że obaj ledwo panują nad uślizgami tylnich osi - no to już mi ręce opadają. No i oczywiście na następnym (albo nawet tym samym, już nie pamiętam) okrążeniu Grosjean zjeżdża na pit stop, a oni są setnie zdumieni i komentują to jak sensację...

rcobex 07.07.2013 20:46

Rozwalił mnie na początku Borowczyk, "Alonso, fatalny start, spadł na 8 pozycję". :D
Przecież startował z 8 pozycji, to tylko świadczy, że pan Borowczyk tak naprawdę pasjonuje się swoimi pięknymi zębami. :haha:

rcobex 26.07.2013 21:50

Po długiej przerwie, zbliżamy się do mega przerwy. ;)
Pierwsze treningi za nami, RedBull na przedzie, choć nie masakruje. Malutkie różnice czasowe.
Na tym bardzo nudnym torze dla widowiska, obstawiam, że kto wygra start, ten wygra wyścig. To takie trochę Monaco z nieco dłuższą prostą. Ale to przecież historia, tor z "tradycją", uwielbiam tego typu pierdoły.

Jak nie będzie deszczu, to będzie nuda. Nie zdarzyło się na Wągrach, aby w słoneczny dzień był ciekawy wyścig. Ale trzymają takie gnioty w kalendarzu, ten cep Berni jeszcze w ogóle wie co to za sport ?

Jarson 27.07.2013 15:36

Ty nie boj (jak to mawia były wójt Wilkowyj) - popracują jeszcze trochę nad oponami i będziemy mieli emocje na najwyższym poziomie :P

Tak naprawdę, to sam nie wiem, co można by obecnie zrobić żeby ten sport był lepszy. Zwiększyć tempa się nie da bez ryzykowania bezpieczeństwa kierowców. Sztuczne ograniczenia sprawiają, że bolidy jeżdżą nudno i przewidywalnie, bo zawsze osiągają 99,x % przepisowych możliwości (są bowiem ograniczane elektronicznie).

Można by polikwidować limitery obrotów, tak żeby to kierowca decydował czy chce wyprzedzić bolid przed nim ryzykując eksplozję silnika, czy cierpliwie czeka. Ale nie, kibice mogą sobie słuch uszkodzić. To powinien być taki sport, żeby kibice nosili stopery w uszach!

Można by zmniejszyć silniki do litra i powiedzieć konstruktorom, że jak im się uda wycisnąć z nich tysiunc pińcet koni, to niech wyciskają. Można dodawać sztuczne przeszkody (właśnie te ograniczenie pojemności), ale nie tak jak obecnie - sztuczne limity!

F1 to wciąż ciekawy sport. Ale to nie to samo co dziesięć lat temu. I tu nie chodzi o brak Szumiego, czy wiek Ecclestone. Widać, że takie argumenty to szukanie powodów na siłę - dziś te same osoby płaczą za Schumacherem "bo tak za***iście jeździł", a jednocześnie wyklinają Vettela "bo Niemiec ciągle wygrywa" - schizofrenia jakaś? Coś mi się zdaje, że sporą część winy, jak ostatnio w wielu dziedzinach życia, ponoszą krawaciarze. Nauczy się taki w szkole, że benzyna jest be i chciałby, żeby w baku bolidu były cukierki (dietetyczne rzecz jasna, cukier też jest be, szkodzi na zęby). Guma w oponach też powinna być ekologiczna, przecież na dohamowaniach można zblokować koła i wydziela się rakotwórczy dym... A w ogóle, to prosi się telewidzów o wyłączenie odbiorników na czas F1, bo oglądalność serii jest zbyt duża i telewizory zużywają za dużo prądu.

demek 27.07.2013 16:00

No to przeciez od przyszlego sezonu masz 1,6 turbo. Imo dobrze. Przynajmniej na sezon sie mozliwosci silnikow wyrownaja. Pozniej bedzie to co teraz. Dalej zostanie aerodynamika...ale przez sporo slabsze osiagi sie deczko wyrowna.

ed hunter 27.07.2013 16:08

Formuła 1 powstała, o ile dobrze pamiętam, po to, żeby producenci mogli wykazać się osiągnięciami, kierowcy byli na drugim miejscu, to miało sens. Źle pamiętam?

Jarson 27.07.2013 17:26

Cytat:

Napisany przez demek (Post 1256880)
No to przeciez od przyszlego sezonu masz 1,6 turbo. Imo dobrze. Przynajmniej na sezon sie mozliwosci silnikow wyrownaja. Pozniej bedzie to co teraz. Dalej zostanie aerodynamika...ale przez sporo slabsze osiagi sie deczko wyrowna.

I te 1.6 turbo strasznie mnie cieszy, ale słyszałem, że producenci zaraz po ogłoszeniu zmiany (a to było bodajże ze 2 lata temu) potwierdzili, że na pierwszy sezon z nowymi silnikami uda im się osiągnąć w tych silnikach moc taką, jak w obecnych konstrukcjach. Czyli w najgorszym możliwym scenariuszu w ogóle nie zobaczymy różnicy.

Inna sprawa, że te silniki będą niewyobrażalnie przeciążone, a to daje nadzieje na więcej awarii na torze, co zawsze jest jakimś urozmaiceniem. Jeśli obecne silniki F1 osiągają ok. 310 KM/litr, to w przyszłym sezonie będzie to już ok. 470 KM/litr. To ponad 2,5x więcej niż w najbardziej wydajnych silnikach stosowanych w osobówkach. Oczywiście można powiedzieć, że silnik w osobówce ma przejechać 200+ kkm, a w bolidzie F1 niespełna 2 kkm (1% tego), ale tak naprawdę w osobówce silnik nie pracuje nawet tego 1% na pełnej mocy, a w bolidzie przepustnica jest otwarta do końca przez kilkadziesiąt procent przejechanego dystansu.

Cytat:

Napisany przez ed hunter (Post 1256881)
Formuła 1 powstała, o ile dobrze pamiętam, po to, żeby producenci mogli wykazać się osiągnięciami, kierowcy byli na drugim miejscu, to miało sens. Źle pamiętam?

A teraz co można nowego pokazać - wszystkie elektroniczne systemy poszły do kosza, nawet ABS, z nowych myśli przechodzących z F1 do aut codziennego użytku został już tylko KERS. No może tylko ten downsizing o którym rozmawiamy idzie w parze - rzeczywiście łatwiej będzie zamożnej osobie zdecydować się na "nie lanserski" silniczek 1,6, czy 2.0l w swoim aucie, jeśli będzie sobie mógł powiedzieć "a co tam, w F1 też takie są i też z doładowaniem".

rcobex 28.07.2013 09:43

Jakieś typy na dzisiaj ?
Hamilton raczej nie wygra, przynajmniej nie zapowiada się.
Grosjean może sporo namieszać. Moim zdaniem podium obsadzą Vettel, Grosjean i Alonso. Mam nadzieję, że nie w takiej kolejności.


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 15:06.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.