![]() |
||
Nagrywarki |
Pliki |
Dyski twarde |
Recenzje |
Księgarnia |
Biosy |
Artykuły |
Nagrywanie od A do Z |
Słownik |
FAQ
|
||
|
Off topic Forum poświęcone wszelkim innym tematom. |
|
Opcje związane z dyskusją | Tryby wyświetlania |
![]() |
#8 |
Pa rampamer
Zlotowicz
![]() Data rejestracji: 24.10.2006
Lokalizacja: Zachlajki
Posty: 10,024
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
No trochę to zeszło z tematu, to prawda
![]() Edit - no właśnie ![]() My ostatnio ze znajomym mieliśmy podobną rozmowę dotyczącą powodu poprowadzenia drogi pomiędzy Kołaczami a Włodawą środkiem lasu. W miastach nie robi się obwodnic, a tu sytuacja jest jak następuje: ![]() ![]() Niebieską linią jest zaznaczona droga krajowa nr 82. Teraz to oczywiste dla każdego mieszkańca, że ona tak prowadzi, ale jeszcze 100 lat temu tam był las, a cały ruch od Kołacz odbywał się mniej więcej tak, jak wiedzie linia zielona - przez obecnie poboczną miejscowość Suchawa (obecnie można tu spotkać osoby szukające spokoju, swoje ranczo ma np. jedna z gwiazd TVN-u; zsocjalizowała się zresztą, zawsze można zamienić kilka słów mijając się z nią). Trasę można jeszcze bardziej skrócić, w końcu tę niebieską przekarczowano przez lity las, ale nawet w tej postaci jest o pół kilometra krótsza i prowadzi bardziej bezpośrednio do centrum miasta. Dlaczego więc wybrano wariant niebieski, który każe niezmotoryzowanym mieszkańcom Suchawy maszerować nawet ponad 6 (!) kilometrów do najbliższego przystanku*, a w dodatku czemu nie jest on usytuowany zaraz przy skrzyżowaniu z szosą 82, ale kilometr dalej? Otóż ten przystanek kiedyś był tylko dla pacjentów sanatorium dla gruźlików w Adampolu a nikt nie myślał o Suchawie - tam były trzy inne przystanki i regularna komunikacja autobusowa. Teraz musiałem nieźle się nagłówkować, żeby to sobie przypomnieć; rzeczywiście są tam te resztki przystanków, gimbus do nich jeszcze jeździ w roku szkolnym. Pojawia się pytanie, co się bardzo opłaca - społecznie odciąć od komunikacji publicznej 500-osobową wieś, czy ekonomicznie płacić za nierentowne kursy. Pewnie to pierwsze, bo kto pracuje we Włodawie, ten ma samochód a kto nie pracuje - czasami zabierze się z kimś znajomym jak musi - ale jednak samych dobrych stron to nie ma. Komunikacja w miastach to bardziej istotny problem, bo do tematu dochodzi zatłoczenie ulic prywatnymi samochodami, sprawność poruszania się po zakorkowanym mieście - ogromne straty czasu w którym to ludzie ślęczą w autach w drodze do i z pracy/szkoły, zamiast ten czas spożytkować w inny sposób - na szczęście dziś chociaż gazetkę na tablecie w tym czasie można poczytać, ale też nie zawsze się da. Zgadzam się z Tobą, ze "darmowe" brum brumy ( ![]() * Można też 3 km lasem do Krukowa, ale drogą która jest do przejścia tylko latem. Ostatnio zmieniany przez Jarson : 19.03.2013 o godz. 00:34 |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Dyskusja | Autor | Forum | Odpow. | Ostatni Post |
Analiza bledow nagranej plytki dvd? | RavenMedia | Napędy optyczne DVD | 2 | 01.05.2005 21:59 |
Matura - analiza wierszy | czero | Off topic | 9 | 04.04.2004 12:10 |
Analiza DPM-Alcohol | Przemek75 | Zabezpieczenia CD/DVD/Blu-ray | 8 | 31.05.2003 13:37 |
Komunikacja niewerbalna | andrzejj9 | Off topic | 6 | 07.05.2003 11:55 |
AuioCD + Nero59917 + RicohMP7240A - długa analiza AudioCD | Proximity | Napędy optyczne CD | 3 | 20.12.2002 09:54 |