Powrót   Forum CDRinfo.pl > Różne > Off topic

Off topic Forum poświęcone wszelkim innym tematom.



Witaj Nieznajomy! Zaloguj się lub Zarejestruj

Zarejestrowani użytkownicy mają dostęp do dodatkowych opcji, lepszej wyszukiwarki oraz mniejszej ilości reklam. Rejestracja jest całkowicie darmowa!

 
 
Opcje związane z dyskusją Tryby wyświetlania
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 19.03.2013, 00:24   #8
Jarson
Pa rampamer
Zlotowicz
 
Avatar użytkownika Jarson
 
Data rejestracji: 24.10.2006
Lokalizacja: Zachlajki
Posty: 10,024
Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>
No trochę to zeszło z tematu, to prawda Czasem troszeczkę można, najwyżej się wydzieli...

Edit - no właśnie

My ostatnio ze znajomym mieliśmy podobną rozmowę dotyczącą powodu poprowadzenia drogi pomiędzy Kołaczami a Włodawą środkiem lasu. W miastach nie robi się obwodnic, a tu sytuacja jest jak następuje:

Komunikacja miejska - filozoficzno-ekonomiczna analiza funkcjonalno-strukturalna-82_01.jpg
Komunikacja miejska - filozoficzno-ekonomiczna analiza funkcjonalno-strukturalna-82_02.jpg

Niebieską linią jest zaznaczona droga krajowa nr 82. Teraz to oczywiste dla każdego mieszkańca, że ona tak prowadzi, ale jeszcze 100 lat temu tam był las, a cały ruch od Kołacz odbywał się mniej więcej tak, jak wiedzie linia zielona - przez obecnie poboczną miejscowość Suchawa (obecnie można tu spotkać osoby szukające spokoju, swoje ranczo ma np. jedna z gwiazd TVN-u; zsocjalizowała się zresztą, zawsze można zamienić kilka słów mijając się z nią). Trasę można jeszcze bardziej skrócić, w końcu tę niebieską przekarczowano przez lity las, ale nawet w tej postaci jest o pół kilometra krótsza i prowadzi bardziej bezpośrednio do centrum miasta.

Dlaczego więc wybrano wariant niebieski, który każe niezmotoryzowanym mieszkańcom Suchawy maszerować nawet ponad 6 (!) kilometrów do najbliższego przystanku*, a w dodatku czemu nie jest on usytuowany zaraz przy skrzyżowaniu z szosą 82, ale kilometr dalej? Otóż ten przystanek kiedyś był tylko dla pacjentów sanatorium dla gruźlików w Adampolu a nikt nie myślał o Suchawie - tam były trzy inne przystanki i regularna komunikacja autobusowa. Teraz musiałem nieźle się nagłówkować, żeby to sobie przypomnieć; rzeczywiście są tam te resztki przystanków, gimbus do nich jeszcze jeździ w roku szkolnym.

Pojawia się pytanie, co się bardzo opłaca - społecznie odciąć od komunikacji publicznej 500-osobową wieś, czy ekonomicznie płacić za nierentowne kursy. Pewnie to pierwsze, bo kto pracuje we Włodawie, ten ma samochód a kto nie pracuje - czasami zabierze się z kimś znajomym jak musi - ale jednak samych dobrych stron to nie ma.

Komunikacja w miastach to bardziej istotny problem, bo do tematu dochodzi zatłoczenie ulic prywatnymi samochodami, sprawność poruszania się po zakorkowanym mieście - ogromne straty czasu w którym to ludzie ślęczą w autach w drodze do i z pracy/szkoły, zamiast ten czas spożytkować w inny sposób - na szczęście dziś chociaż gazetkę na tablecie w tym czasie można poczytać, ale też nie zawsze się da.

Zgadzam się z Tobą, ze "darmowe" brum brumy () to przesada. Tego za co nie płacimy bezpośrednio ani się nie szanuje ani się nie docenia. Zmniejszanie cen to nie jest dobry pomysł na kierowców - skoro płacą po 300 zł na paliwo na dojazdy, to już 150-200 za autobus byłoby kuszące gdyby chodziło o pieniądze. Kierowca chce mieć wygodnie - to raz, a ponadto chce wiedzieć że mu auto na siebie zarabia i jest sens płacić co najmniej kilkaset zł rocznie OC/AC, 200 za przegląd okresowy, przeglądy serwisowe, opony, płyny itp. Przeglądy za darmo dla posiadaczy przejazdówki, zniżki ubezpieczenia dla takich osób (a opłacałoby się, ile mniej kolizji byłoby na drogach) - to przyniosłoby większy efekt niż taka sama kwotowo zniżka.

* Można też 3 km lasem do Krukowa, ale drogą która jest do przejścia tylko latem.

Ostatnio zmieniany przez Jarson : 19.03.2013 o godz. 00:34
Jarson jest offline   Odpowiedz cytując ten post
 


Twoje uprawnienia:
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz umieszczać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB codeWłączone
EmotikonkiWłączone
Kody [IMG]Włączone
Kody HTML są Wyłączone

Teleport

Podobne dyskusje
Dyskusja Autor Forum Odpow. Ostatni Post
Analiza bledow nagranej plytki dvd? RavenMedia Napędy optyczne DVD 2 01.05.2005 21:59
Matura - analiza wierszy czero Off topic 9 04.04.2004 12:10
Analiza DPM-Alcohol Przemek75 Zabezpieczenia CD/DVD/Blu-ray 8 31.05.2003 13:37
Komunikacja niewerbalna andrzejj9 Off topic 6 07.05.2003 11:55
AuioCD + Nero59917 + RicohMP7240A - długa analiza AudioCD Proximity Napędy optyczne CD 3 20.12.2002 09:54


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 21:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.