Powrót   Forum CDRinfo.pl > Różne > Off topic

Off topic Forum poświęcone wszelkim innym tematom.



Witaj Nieznajomy! Zaloguj się lub Zarejestruj

Zarejestrowani użytkownicy mają dostęp do dodatkowych opcji, lepszej wyszukiwarki oraz mniejszej ilości reklam. Rejestracja jest całkowicie darmowa!

 
 
Opcje związane z dyskusją Tryby wyświetlania
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 10.09.2005, 10:24   #1
Ziele
.: AT90S2313 :.
 
Avatar użytkownika Ziele
 
Data rejestracji: 09.09.2002
Lokalizacja: Kraków
Posty: 2,724
Ziele zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Metro Zakopane - Kraków

Cytat:
To nie żart. Polsko-szwajcarskie konsorcjum chce budować tunel Zakopane-Kraków dla superszybkiego metra. Podróż trwałaby zaledwie 12 minut. W najbliższych tygodniach inwestorzy planują opowiedzieć o pomyśle wojewodzie małopolskiemu i władzom Zakopanego - dowiaduje się Tygodnik Podhalański. Swissmetro, czyli superszybki, przypominający pocisk pociąg mógłby - zdaniem szwajcarskich konstruktorów - osiągać maksymalną prędkość 500 km/h. Podziemny wagon przewoziłby jednorazowo około dwustu osób w tunelu 50 metrów pod powierzchnią. Wewnątrz panowałaby częściowa próżnia - warunki podobne do tych, jakie istnieją na wysokości około 15 tysięcy metrów. Kursy odbywałyby się co kwadrans. Według dokumentów, do których udało nam się dotrzeć, 22-kilometrowy testowy tunel wybudowano już pod Lozanną - sprawdzane są tam wagony i osiągi metra. Tymczasem, według naszych informacji, Swissmetro Group wraz z polskim partnerem chcą wybudować taki tunel w Polsce. Ma połączyć Zakopane z Krakowem. W dalszej przyszłości planowana jest też podziemna nitka do Warszawy. Podróż z Grodu Kraka do stolicy Tatr trwałaby zaledwie 12 minut, a do Warszawy zakopiańczycy mogliby dotrzeć w nieco ponad pół godziny. Jak zapewnia polski partner Szwajcarów, konsorcjum zainteresowane jest jak najszybszym rozpoczęciem budowy. W najbliższych tygodniach inwestorzy planują opowiedzieć o pomyśle władzom Zakopanego. Na terenie miasta znajdować by się miała stacja końcowa o powierzchni około 1 tys. metrów kwadratowych, w tym szyby czterech wind, które transportowałyby pasażerów na powierzchnię, i w dół - na pokład wagonika. Na przełomie lipca i sierpnia tego roku Swissmetro Group chce także rozmawiać o tunelu z Małopolskim Urzędem Wojewódzkim w Krakowie. Przedstawiciele konsorcjum nie chcą mówić o kosztach projektu Zakopane-Kraków, choć zapewniają, że chcą w całości sfinansować inwestycje. Ale, jak zakłada teoretyczny kosztorys, budowa np. tunelu z Lyonu przez Monachium do Wiednia, która startować miałaby między 2020, a 2030 rokiem, to kwota rzędu 40 miliardów euro. Wiadomo natomiast, że jeśli inwestor otrzyma stosowne zezwolenia, tunel w Małopolsce mógłby być gotowy w trzy lata, a podróż kosztowałaby mniej więcej tyle, co zwykłym pociągiem.
http://raven.tatrynet.pl/cgi-bin/tp/...rok=05&nr=tp25

Przy tym metro w Warszawie bedzie wyglądało.. ekmm... śmiesznie
__________________
LiteOn LTR-40125S & SOHW-1633S 8 )

Jak zrobić szybko sałatke z buraków? Wrzucić granata do BMW
Ziele jest offline   Odpowiedz cytując ten post

  #ads
CDRinfo.pl
Reklamowiec
 
 
 
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
 

CDRinfo.pl is online  
 


Twoje uprawnienia:
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz umieszczać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB codeWłączone
EmotikonkiWłączone
Kody [IMG]Włączone
Kody HTML są Wyłączone

Teleport


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 09:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.