![]() |
||
Nagrywarki |
Pliki |
Dyski twarde |
Recenzje |
Księgarnia |
Biosy |
Artykuły |
Nagrywanie od A do Z |
Słownik |
FAQ
|
||
|
Off topic Forum poświęcone wszelkim innym tematom. |
![]() |
|
Opcje związane z dyskusją | Tryby wyświetlania |
![]() |
#1 |
the one
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 08.12.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17,900
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Badania marketingowe - projekt (dotyczy telefonow komorkowych)
Witam, mam do zrobienia pewien projekt z podstaw marketingu i chcialbym Was prosic o pomoc. Temat jest znany raczej wszystkim, wiec nie powinno byc problemu.
Otoz sam projekt polega na wyborze jakiejs marki (w moim przypadku jest to siec telefonii komorkowej - Plus GSM), nastepnie zdefiniowaniu docelowego segmentu rynku (zaraz wyjasnie), nastepnie przeprowadzeniu pewnych badan (uproscmy, ze chodzi o badania ankietowe) i wyciagnieciu z tego odpowiednich wnioskow. W moim przypadku segmentem rynku beda: Studenci nastawieni przede wszystkim na jak najtansze korzystanie z telefonu komorkowego (czyli nie interesuje ich np wyglad, ani funkcje samego aparatu w sensie fizycznym). W zwiazku z tym mialbym do Was pytanie. Nie jest to jeszcze sam etap wywiadow, bardziej przygotowanie do tego, o co wlasciwie mozna pytac. Poniewaz sam nie uzywam komorki, tak wiec trudno mi dokladnie okreslic, na co zwraca sie uwage, aby korzystanie z telefonu komorkowego bylo jak najtansze. Tak wiec jesli mozecie, napiszcie mi, do czego Wy przywiazujecie najwieksza uwage. Czy jest to np koszt abonamentu, cena za rozmowy, wyslanie sms-ow, ewentualnie mms-ow. Z jakich pakietow w zwiazku z tym korzystacie i za jaka oplata, co w zamian otrzymujecie. Na podstawie tych informacji chcialbym ulozyc plan przeprowadzenia badan, ktory, byc moze (chociaz nie jest to pewne, bo planujemy raczej przeprowadzic te badania na uczelnie), umieszcze rowniez tutaj w formie ankiety. Z tym, ze wtedy interesowac mnie beda juz wylacznie studenci, korzystajacy z sieci Plus GSM. Teraz do wypowiedzi zapraszam wszystkich, ktorzy chca mi pomoc ![]() Pozdrawiam
__________________
neverending path to perfection.. |
![]() |
![]() |
#ads | |
CDRinfo.pl
Reklamowiec
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
|
|
![]() |
![]() |
#2 |
odgrzewany user
Data rejestracji: 20.10.2001
Lokalizacja: Wielkopolska
Posty: 379
![]() |
Wszystko zależy od tego ile Ci statystyczni studenci bedą dzwonić, powinienes chyba najpierw zdefiniowac kilka przedziałów aktywności korzystania z komórki i dla danej grupy wyznaczyć najkorzystniejsze oferty operatora...
![]() F
__________________
Nie ma głupich pytań. Mogą być tylko głupie odpowiedzi. ************************* The only way to get smarter is by playing a smarter opponent -Fundamental of Chess 1883
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Kocham Paskudy, Świntuszę
Data rejestracji: 30.03.2002
Posty: 6,017
![]() |
sam jestem wlasnie studentem ktorego zycie (glownie towarzyskie) zmusilo do ugiecia sie - kupuje komorke, narazie przegladam oferty i szlag mnie trafia
teraz do rzeczy - ktos o moim podejsciu do telefonu bedzie szukal jak najnizszych tzw oplat obowiazkowych, czyli abonament, ew. minimalna ilosc kasy wydana na doladowania, i tanie sms'y - dzwonic beda do mnie inni - i teraz sie zastanawiam - bo w abonamentowkach cena telefonu jest korzystna, ale oplaty sa wysokie a w prepaid sporo trzeba wydac na telefon - kalkuluje to sobie jeszcze - zwlaszcza ze dlugi weekend jest wymowka do odlozenia zakupu ps. student raczej wezmie prepadia - do abonamentowego trzeba sie meczyc z jakimis zaswiadczeniami - co np. u mnie bylo klopotem bo pomimo nienajnizszych zarobkow mam kredyt na glowie co stawialo mnie w sytuacji potencjalnego kretacza dla sieci era - wypialem sie na nich (i tak bym tam nie kupil - wysylanie do nich smsow z netu to porazka - to tez wazne kryterium - wieksozsc studentow ma dostep do netu i smsmy glownie sle z tlena czy 1stwap) hope this helps
__________________
2 * nec 20WGX2.. o mamo.. oczy za uszy
![]() nie odpowiadam na pivy z pytaniami jak sie komus wlamac na mail [co za pomysl] i z prosba o pomoc w konfigu czegostam. te czasy sie skonczyly. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Silent Hunter ;)
![]() Data rejestracji: 18.05.2002
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 2,924
![]() |
Hmm, ja mam w erze abonament, smsy mozna wysylac z netu bez problemu. Wieksze sa z idea.
Co do pytanek, Ciezko jest jednoznacznie podac ci, a jakie masz szczegolowe problemy badawcze? ile osob chcesz przepytac itp. Jak plus gsm to pytanie pierwsze jakie musi sie pojawic 1. Czy masz telefon komorkowy w sieci Plus GSM? (Jezeli Nie zakoncz ankiete) 2. Czy jestes studentem? (Jezeli Nie zakoncz ankiete) I nastepne pytanka to juz na szczegolowe problemy badawcze |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
the one
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 08.12.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17,900
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cytat:
A jesli chodzi o podpisywanie umowy, to mozna teraz znalezc odpowiednie dla siebie warunki i placic niewielki abonament (20 - 30zl). Nie ma wtedy darmowych minut (albo jest ich niewiele), albo rozmowy nie sa tanie, ale przeciez dokladnie tak samo jest przy kupnie karty. A tutaj dodatkowo zawsze sa jakies uslugi, plus mozna sobie wybrac jakis ciekawszy telefon, jesli komus na tym zalezy. Obydwa rozwiazania maja swoje wady i zalety, ale osobiscie, jesli bede sie jednak musial komorka zainteresowac jeszcze blizej (czytaj sprawic ja sobie), to raczej bedzie to jakis abonament. A jesli chodzi o sam projekt to dzieki za uwagi, wezme je pod uwage (uwagi, uwage, eh.. ![]()
__________________
neverending path to perfection.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
the one
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 08.12.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17,900
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cytat:
![]() Wazniejsze jest w tej chwili, jakie konkretne pytania zadac, czyli wlasnie co dla roznych osob jest najwazniejsze przy niedrogim uzytkowaniu telefonu: tani abonament, niedrogie rozmowy, dodatkowe uslugi bez oplat itp.? Ale bede jeszcze nad tym myslal, dzieki za odpowiedz.
__________________
neverending path to perfection.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|