![]() |
||
Nagrywarki |
Pliki |
Dyski twarde |
Recenzje |
Księgarnia |
Biosy |
Artykuły |
Nagrywanie od A do Z |
Słownik |
FAQ
|
||
|
Off topic Forum poświęcone wszelkim innym tematom. |
![]() |
|
Opcje związane z dyskusją | Tryby wyświetlania |
|
![]() |
#1 |
Guru
Data rejestracji: 22.08.2004
Lokalizacja: Chojnów
Posty: 8,809
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Pojemność akumulatora w Corsie
Jaką pojemność ma akumulator w Corsie (elce ---> L) i jakim prądem należy go ładować
![]() Ponoć teraz tego równiez pytają na egzaminach na prawko ![]() PS. Pytanie na forum powstało bo egzamin w piątek z jazdy ![]() ![]() Ostatnio zmieniany przez mgit : 05.02.2006 o godz. 13:47 |
![]() |
![]() |
#ads | |
CDRinfo.pl
Reklamowiec
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
|
|
![]() |
![]() |
#2 | |
Wyjadacz ;)
Data rejestracji: 06.01.2006
Lokalizacja: Lubuskie
Posty: 202
![]() |
Cytat:
na wiecej nie pozwala alternator,a prad to chyba zmienny z 230v na 12v. A w ogóle to teraz wiekszosc jest akumulatorow samoobslugowych,to po co takie durne pyt,zadaja? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Guru
Data rejestracji: 22.08.2004
Lokalizacja: Chojnów
Posty: 8,809
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cytat:
pewnie wymyślają takowe pytania by jak najwięcje osób oblać ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Wyjadacz ;)
Data rejestracji: 06.01.2006
Lokalizacja: Lubuskie
Posty: 202
![]() |
Cytat:
![]() A co do pradu ghost ma racje scisle to okresla producent,ale nie mozna przesadzic bo alternator tak naprawde nigdy go nie naladuje,np. w Kangoo mam 60Ah i nie moge miec 120Ah. mam np.maly prostownik max to 5A to bede go ladowal dluzej niz majac 8A,ale to jest proste,nie tych głupot gzies w podrecznikach do egamin.? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
< pojawia się i znika >
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 25.02.2004
Posty: 1,281
![]() |
Cytat:
Dowiedz się najpierw co to jest prąd zmienny a jaki to stały ! To, że prostownik podpinany do sieci 230V prądu zmiennego nie oznacza, że w elektrycznym układzie samochodowym jest zmienny ! ! Tam jest prąd stały, powinieneś już to wydedukować po kierunku przepływu elektronów (+/-). Cytat:
Bezobsługowy to nie znaczy, że się go nie wymienia lub nie ładuje w razie potrzeby. Tzn, że sie nie dolewa wody destylowanej (bądź elektrolitu), tylko cele są zamkniętę i teoretycznie nie zalecana jest ingerencja w zawartosć aku.
__________________
ghost_mode (at) wp . pl ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Wymiatacz
Data rejestracji: 18.06.2002
Lokalizacja: Houston
Posty: 585
![]() |
Cytat:
Zresztą też mieszasz w swojej wcześniejszej wypowiedzi prąd z napięciem, więc odrobinę pokory proponuję... z całym szacunkiem. Dodatkowo, zamiast wyładowywać się na kimś, to może sprawdź swoją wypowiedź zanim ją puścisz, bo sporo literówek... Pozdrawiam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
przeciętny zjadacz...piwa
Zlotowicz
Data rejestracji: 12.04.2002
Lokalizacja: śląsk
Posty: 4,869
![]() |
Cytat:
Cytat:
![]() ![]() Boze, widzisz, a nie grzmisz ![]() Propo egzaminu to ja bym przy takim pytaniu poprosil o instrukcje oblsugi pojazdu, bo w niej sa zawarte takie informacje techniczne. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
< pojawia się i znika >
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 25.02.2004
Posty: 1,281
![]() |
Cytat:
Co do pojemności akumulatora to każdy producent przewiduje jakiś zakres dla konkretnego modelu a informacje na ten temat zawiera w ksiażce użytkownika. Corsa to mały samochód i mała pojemność wiec bym obstawiał aku ok. 36-50Ah. (ale żeby dokładnie wiedzieć to trzeba spr. zalecenia producenta) Co do prądu to zazwyczaj alternator podaje 14.4V, W przypadku ładowania prostownikiem można ładować 12V-14.4V a jeżeli chodzi o amperaż to, to juz jest zależne ile Amper potrafi urządzenie nam dostarczyć co wpłynie na czas ładowania. Jeżeli przykładowo aku ma 45Ah i taki jest przewidywany prez producenta to nic się nie stanie gdy zamontujemy trochę odbiegający od normy np 55Ah. jednak gdy zmontujemy 85Ah, który teoretycznie powinien nam zapewnić bardziej stabilne napięcie i dłuzszy czas pracy okaże się gorszym rozwiązaniem, gdyż alternator w tak małym samochodzie nigdy nie będzie w stanie dobrze go naładować co moze spowodować dalsze komplikacje... Ale sie rozpisałem :cool:
__________________
ghost_mode (at) wp . pl ![]() Ostatnio zmieniany przez Ghost_mode : 05.02.2006 o godz. 14:07 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Wyjadacz ;)
Data rejestracji: 06.01.2006
Lokalizacja: Lubuskie
Posty: 202
![]() |
Cytat:
tylko ty o tym nie wiesz bo tego nie widać,aku nie bedzie nigdy dobrze doladowane i w koncu ci zdechnie i bedziesz musial obsługowo go doladowac mądrusiu,jezeli zalecenie prod. jest na 36Ah to ma byc a na 99% w Corsie taki bedzie i nie może być 50Ah A ponaddo bezobsługowy to znaczy ze w niego nie ingerujesz,z wyjatkiem ładowania przewaznie zimą jak ci zdechnie przy -25C , a czy ty sobie dolejesz czy nie to twoja sprawa. Ale nie zaprzeczaj swoim wypowiedziom,jestes moderatorem i powinieneś wypowiadać sie ścislej. Sorrka przyjeta.. ![]() Ostatnio zmieniany przez ostryga27 : 05.02.2006 o godz. 17:23 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
< pojawia się i znika >
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 25.02.2004
Posty: 1,281
![]() |
@Ostryga
Co do obciążalności alternatora to logiczne, że nie można montować aku, którego nie będzie w stanie naładować. Co nie musi oznaczać, że każdy alternator nie jest w stanie naładować aku o troszkę większej pojemności. a co oznacza termin "akumulator bezobsługowy"? na początek ta lektura będzie dobra: http://www.akumulator.pl/showpage.ph...6&idgtxe10=416 W sumie nie wiem czy jest dalszy sens kontynuowania tej dyskusji, bo się zrobi jeszcze większy OT ![]() Grunt, żeby mgit zdał ![]()
__________________
ghost_mode (at) wp . pl ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Zdezorientowany
Zlotowicz
Data rejestracji: 08.05.2005
Lokalizacja: Kraków
Posty: 3,698
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ale te egzaminy na prawo jazdy są beznadziejne, dobrze, że już zdałem dawno temu.
na pytanie o pojemność akumulatora ja bym odpowiedział, jak już ktoś napisał: "pole podstawy razy wysokość". |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Obyś nadepnął na LEGO!
Zlotowicz
Data rejestracji: 30.11.2004
Posty: 38,993
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
z tego co ja wiem i stosuje czasami - to znaczy raz na kilka lat, jak już akumulator zaczyna się kończyć, to przy ładowaniu, prąd nie powinien przekraczać 1/10 pojemności akumulatora, czyli 45Ah ładujemy max 4.5A.
przy trupiastym akumulatorze używam zazwyczaj mniejszgo prądu i dłużej ładuję. (dla 45Ah ustawiam na moim super zagranicznym prostowniku (Made in U.S.S.R ![]() Ostatnio zmieniany przez ed hunter : 05.02.2006 o godz. 14:37 |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
.:Esin Member:.
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 31.12.2002
Lokalizacja: PL
Posty: 7,665
![]() ![]() |
Wątpie, że będzie akurat takie pytanie.
Lepiej przygotuj się gdzie są zbiorniczki wyrównawcze dla płynów chłodzący,hamulcowy i spryskiwacza szyb no i gdzie się sprawdza poziom oleju w silniku. No a potem sprawdzanie wszystkich świateł.
__________________
Jak mądrze zadawać pytania |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Guru
Data rejestracji: 11.08.2003
Lokalizacja: 74-400
Posty: 1,188
![]() |
Cytat:
a tu jest potwierdzenie tego Cytat:
__________________
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Guru
Data rejestracji: 23.08.2004
Lokalizacja: Legnica
Posty: 1,199
![]() |
Cytat:
pewnie zdajesz w Wordzie w Legnicy ![]() tak wiec zycze powodzenia, ja zdawalem pod koniec sierpnia, wiec na starych zasadach. Zdalem za 2 razem napisz pozniej jakas relacje jak wyglada nowy egzam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|