![]() |
||
Nagrywarki |
Pliki |
Dyski twarde |
Recenzje |
Księgarnia |
Biosy |
Artykuły |
Nagrywanie od A do Z |
Słownik |
FAQ
|
||
|
Off topic Forum poświęcone wszelkim innym tematom. |
![]() |
|
Opcje związane z dyskusją | Tryby wyświetlania |
|
![]() |
#1 |
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Problem z Hex edytorem
Witam wszystkich forumowiczów ... tak, mam kolejny problem. Tym razem nietypowy, a pytanie kieruję do "znafcóf"
![]() Już przechodze do meritum Wyobraźcie sobie, że mam plik. Otwieram ten plik w Hex edytorze (korzystam z hex workshop'a). Powiedzmy, że mamy takie coś: 4023 2523 2424 235E 2425 5E26 2425 4241 445A 4957 4945 265E 2A5E 2A5E 262A 2123 2140 2321 4023 262A 3739 2600 0000 0000 Posługując się opcją replace podmieniam "4241 445A 4957 4945" na "4241 445A 4945 5749 45" W efekcie całość mi się przesuwa o offset w dól a program nie działa ![]() Co z tym fantem zrobić? (plik jest bardzo duży, a ja już nie pamiętam gdzie się pomyliłem, także go nie wytnę). Temat jest dla mnie naprawdę bardzo ważny. Dobrzy ludzie pomóżcie [!]
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF |
![]() |
![]() |
#ads | |
CDRinfo.pl
Reklamowiec
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
|
|
![]() |
![]() |
#2 |
Poważny używkownik
Data rejestracji: 16.02.2005
Lokalizacja: Manowce Zdrój
Posty: 389
![]() |
Chodzi tylko o znalezienie tej pomyłki? - Jeżeli tak to kombinuj
![]()
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cytat:
Nie, nie,.. chodzi mi o to by program działał (w sumie to nie jest program, ale mniejsza o to) ![]()
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Cichy mod
Data rejestracji: 16.03.2003
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 4,485
![]() ![]() |
Plik ma pewnie w sobie moduł CRC. Wylicza sume kontrolną pliku np. X921387X817283 [przykład
![]() Ale jak to obejść to nie mam pojęcia..
__________________
![]() Ciekawy blog LiTEa <-- Click ![]() ![]() Jak używac google ? | Lite-on 52327S | BenQ DW1640@EW164B Zanim zadasz pytanie - przeczytaj! [v1.0] | Jak odwiesic CD w Nero? Typ folderow w XP, rejestr | Konto w XP do gier TIMEOUT w autostart | O-T-W-I-E-R-A-M-Y |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
@Piterniel
To mnie zmartwiłeś ![]() Ok. to nie jest program. To jest zbiór plików upakowanych jakimś goownem. Program się do tego odwołuje (w moim przypadku gra). Jest tam wszystko od muzyki, tekstur, aż po txt. Wziąłem się za tłumaczenie tej gry i w hex'ie zmieniam, podmieniam znaki (inaczej nie potrafię). Pomyliłem się i niezauważyłem, że plik zmienił swoją objetość. Teraz doopa bo nie wiem nawet jak znaleźć błąd a porównywanie wszystkich offset'ów jest ponad moje siły (300MB).
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Cichy mod
Data rejestracji: 16.03.2003
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 4,485
![]() ![]() |
Może to nie jest koniecznie CRC
![]() Ale przy edytowaniu w Hex rozmiar nie może się zmienić. Jeżeli się zmieni cały program się wyypuje... [ http://emu.makii.pl/zapytaj.php3?akcja=answer&id=33 ] - Tutaj może coś znajdziesz ciekawego Polecam ksiązke, tylko nie wiem gdzie ją znaleść ![]() ![]() Piterniel
__________________
![]() Ciekawy blog LiTEa <-- Click ![]() ![]() Jak używac google ? | Lite-on 52327S | BenQ DW1640@EW164B Zanim zadasz pytanie - przeczytaj! [v1.0] | Jak odwiesic CD w Nero? Typ folderow w XP, rejestr | Konto w XP do gier TIMEOUT w autostart | O-T-W-I-E-R-A-M-Y Ostatnio zmieniany przez Piterniel : 26.07.2005 o godz. 22:34 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cytat:
![]() ![]() - dzieki
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
gÓru
Data rejestracji: 20.12.2003
Lokalizacja: Zbąszynek
Posty: 5,986
![]() ![]() ![]() |
hmm... jeżeli Berion mówi (pisze), że to nie jst program czyli plik wykonywany to wydaje mi się że nie może sprawdzać swoich sum kontrolnych, ale to tylko moje domysły może to ktoś potwierdzi lub zaprzeczy....
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Cichy mod
Data rejestracji: 16.03.2003
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 4,485
![]() ![]() |
Mogą występować CRC w romach np. do GameBoy a w lepszych konsolach prawie napewno są
![]()
__________________
![]() Ciekawy blog LiTEa <-- Click ![]() ![]() Jak używac google ? | Lite-on 52327S | BenQ DW1640@EW164B Zanim zadasz pytanie - przeczytaj! [v1.0] | Jak odwiesic CD w Nero? Typ folderow w XP, rejestr | Konto w XP do gier TIMEOUT w autostart | O-T-W-I-E-R-A-M-Y |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Poważny używkownik
Data rejestracji: 16.02.2005
Lokalizacja: Manowce Zdrój
Posty: 389
![]() |
Wystarczy, że jest byle jaki skok w programie (lub jak tu - do niego) i już nie będzie hulać, poza tym przesunięcie całości o jeden bajt zrobi z programu lub pak'a totalną sieczkę, chyba że nie kompilowany skrypt.
@Berion chyba nie zmieniałeś tego w 50 różnych miejscach - nie wiem czy jest opcja wyszukaj w hexWorkshop - chyba powinna. Jak nie - mówi się trudno. Ps. Inny pomysł - jeżeli teksty są w kupie spróbój skrócić ostatni, zobacz też czy nie są przedzielane jakiąś szczególną wartością - jeżeli tak to wstaw ją gdzieś w środku tekstów - wyjdą bzdury, ale jak będzie działał prog to łatwiej znajdziesz błąd.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
A więc dokładnie sprawa wygląda tak:
Jest to gra na PSX'a. Bigfile*.big -> w tym badziewiu jest wszystko, od txt aż po gfx. Edytując go, gdzieś się pomyliłem, ale gdzie i przy jakich znakach nie pamiętam. resztę plików pominę bo nie są istotne... *.exe -> żądzi wszystkim, odwołuje się do poszczególnych plików (czyli standard). Obawiam się że odwołuję się również do określonych offset'ów w bigfile'u (bo raczej wątpię, aby szukał pliku po nagłówku, PSX ma tylko 2RAM i ~33MHz procesor) i dlatego nie działa ![]() pliki tekstowe (czy jak tam je nazwać, nie wiem) na konsolach wyglądają tak: FF-> koniec linijki 00 -> przerwa 0D -> przerwa lub kolejne "okienko dialogowe" @MQs Jest (ctr+F) tyle, że ja nie wiem czego szukać ![]()
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Poważny używkownik
Data rejestracji: 16.02.2005
Lokalizacja: Manowce Zdrój
Posty: 389
![]() |
Cytat:
![]() Nie wiem czy słusznie założyłem, że: - znasz rozmiar pierwotnego pliku co do bajta (jeżeli nie to nawet nie czytaj dalej i powiedz papa plikowi, chyba że metoda "prób i błędów"+"na oko") - zmieniałeś teksty lub wiesz jaki ciąg wpisywałeś, - masz pierwotny plik (i jeżeli to nie tekst i nie wiesz co wpisałeś wiesz przynajmniej jaki ciąg nadpisałeś), - tylko w jednym miejscu jest błąd (jeżeli nie sposób (2) ma szansę zadziałania tylko przy wariancie wszystkich tekstów w jednej "sekcji") Sposów (1) - Spełnione trzy piewsze założenia: wtedy tego masz szukać co zmieniałeś/nadpisywałeś (no, chyba że to tekstowa gra typu Fallout ![]() Sposób (2): Pod warunkiem, że zmieniałeś teksty, które są wszystkie razem, albo ew. w kilku tylko miejscach - nazwę to "sekcjach": W (tylko) jednej z "sekcji" (może być potrzeba sprawdzać dla każdej "sekcji") tekstowej wyciąć literki (najlepiej końcowe) do rozmiaru pierwotnego pliku - jest szansa że program będzie chodził - ustawią się adresy skoków do "sekcji" nie tekstowych, a teksty są czytane od adresu skoku do znaku końca tekstu, a nie od nagłówka do nagłówka. Co do nagłówka (0D) - może być też potrzeba dodania go na końcu sekcji (np. jeżeli w innych sekcjach są) Temat wyczerpany. Cudów nie ma. Pozdrawiam.
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||||
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
coś-coś-txt-coś-txt-coś-coś-txt-coś Jeśli zmiany dotyczyły tylko "pierwszego txt", skoro się tam pomyliłem to wycięcie jakiegoś 00 na koncu pliku chyba nic nie da (o ile dobrze Ciebie zrozumiałem). Cytat:
![]()
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Poważny używkownik
Data rejestracji: 16.02.2005
Lokalizacja: Manowce Zdrój
Posty: 389
![]() |
Cytat:
Ps. Dwa bajty to dwa znaki (ASCII), chyba że jakieś inne kodowanie.
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cytat:
![]() ehh... trudno. Dzięki wszystkim!
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|