![]() |
||
Nagrywarki |
Pliki |
Dyski twarde |
Recenzje |
Księgarnia |
Biosy |
Artykuły |
Nagrywanie od A do Z |
Słownik |
FAQ
|
||
|
Off topic Forum poświęcone wszelkim innym tematom. |
|
Opcje związane z dyskusją | Tryby wyświetlania |
![]() |
#18 |
Bywalec
Data rejestracji: 20.10.2003
Lokalizacja: Kraków
Posty: 69
![]() |
Na to czy powoływać sie na ustawę konsumencką czy na gwarancje zależy tylko i wyłącznie od kupującego. W przypadku gwarancji producenta czy sklepu dostaje się warunki gwarancji na papierze albo jest info o warunkach gwarancji np. na stronie internetowej producenta bądź pod adresem infolinii(tak jest np. z Panasonikiem).Co do ustawy konsumenckiej zawsze można reklamować go w miejscu zakupu do 2 lat od daty zakupu , trzeba jednak poinformować sprzedawcę o niezgodności w ciagu 2 miesięcy od zauważenia takiej niezgodności.Co do ustawy to sklep ma 14 dni na poinformowanie co dalej ze sprzętem (tzn. czy będą go naprawiać czy np. oddadzą pieniądze) natomiast nie muszą podawać w jakim terminie to zrobią. Gwarancja ma natomiast określoną liczbę dni na naprawę choć coraz więcej producentów tego nie podaje np. Nokia.
Do 6 miesięcy najlepiej reklamować towar na Ustawę bo jest zapis w ustawie ze jeśli wada wystąpiła w okresie do 6 miesięcy od daty zakupu to domniema się że wada była w dniu zakupu i tutaj możemy żądać wymiany towaru na nowy(jedyny minus tego to jeśli sklep nie ma takiego samego sprzętu to rozwiązuje z nami umowę kupna-sprzedaży i odda nam pieniądze co nie zawsze jest opłacalne dla nas).Co do gwarancji to sklep nie odpowiada za czas realizacji naprawy bo jest tylko pośrednikiem. |
![]() |
![]() |
|
|