Powrót   Forum CDRinfo.pl > Różne > Off topic

Off topic Forum poświęcone wszelkim innym tematom.



Witaj Nieznajomy! Zaloguj się lub Zarejestruj

Zarejestrowani użytkownicy mają dostęp do dodatkowych opcji, lepszej wyszukiwarki oraz mniejszej ilości reklam. Rejestracja jest całkowicie darmowa!

Odpowiedz na post
 
Opcje związane z dyskusją Tryby wyświetlania
Stary 02.02.2013, 21:19   #1
Jarson
Pa rampamer
Zlotowicz
 
Avatar użytkownika Jarson
 
Data rejestracji: 24.10.2006
Lokalizacja: Zachlajki
Posty: 9,957
Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>
Cytat:
Napisany przez andrzejj9 Podgląd Wiadomości
Sposób projektowania samochodów też niewielkie ma tu znaczenie, bo jak jest zaznaczone i w tym artykule, a i potwierdzają to statystyki - bardzo duża część ofiar na drodze, to piesi. A samochody dopiero od bardzo niedawna projektuje się (czy też bardziej zaczyna) pod kątem ich bezpieczeństwa.
Mnie w ogóle zastanawia, jak można zaprojektować samochód bezpieczny dla pieszego... Chyba tylko zmniejszając grubość blachy do takiej, jaką stosuje się w puszkach do napoi, to się nieco bardziej wgniecie i zamortyzuje cześć uderzenia

Oczywiście, że kształt maski ma znaczenie, bo od niego zależy jak rozłożą się siły uderzenia oraz co z pieszym po uderzeniu będzie się działo. Ale absolutnie nie widzę, żeby to był priorytet producentów - gdyby tak było wszystkie nowe auta miałyby bardzo charakterystyczne maski, dość podobne do siebie, a pickupy SUVy itp. zniknęłyby z oferty producentów albo miały maski dłuższe o pół metra, żeby ich kąt nachylenia minimalizował skutki uderzenia. Ciekawym, jak chroni pieszego maska takiego vw amaroka (premiera auta w 2009 roku), którego maska niewiele różni się od fordów z lat 80-tych...

Cytat:
Napisany przez demek Podgląd Wiadomości
u mnie ostatnio zrobili przejazd dla rowerow z chodnika na chodnik...

zamiast przejechac przez rondo jedzie sie za czerwona kreska - lub przez przez przejazd i wyglada to tak:

- dojezdzam do chodnika
- prowadze po chodniku
- przeprowadzam przez przejscie/przejezdzam przez przejazd
- prowadze chodnikiem do wjazdu na aldi
- jade dalej za czerwonym juz oznaczonym
- przeprowadzam przez przejscie na ddrip...(foto 3)
- jade dalej
Świetny temat - zresztą kolejny który można podciągnąć pod zasadność oznakowań.

Wszystkie znaki i rozwiązania na drogach mają za pierwszorzędne zadanie zwiększać bezpieczeństwo - jeżeli w danym miejscu typowe zasady miałyby z powodu specyfiki tego miejsca zmniejszać bezpieczeństwo, to powinno się z nich rezygnować na rzecz innych, lepiej sprawdzających w danych warunkach.

Od ok. roku u mnie w mieście zrobiono na dość krętej ulicy prowadzącej wzdłuż rzeki ścieżkę rowerową. Jest tam jeden budynek, który dochodzi praktycznie do krawężnika, a więc w tym miejscu trzeba było - na kilkanaście metrów - zrezygnować z tej drogi. Wobec tego rowerzyści jadący od północy muszą poruszać się jak poniżej:

http://nimg.cdrinfo.pl/2013/02/Droga_rowerowa.png

Sprawa jest o tyle trudna, że droga rowerowa (tego na zdjęciu satelitarnym nie widać, bo kiedy je wykonywano jeszcze jej nie było) kończy się tuż przed budynkiem, a zaczyna się ponownie niedaleko za nim. Zjechanie wcześniej jest łamaniem przepisów, a gdyby policja nadjechała zza zakrętu raczej nie byłoby możliwości przekonać ich, że jedzie się ulicą od dwudziestu metrów. Z kolei przejazd w miejscu końca ścieżki to jazda w ciemno - kompletnie nic nie widać zza budynku za którym jest zakręt. Powrót na ścieżkę też nie należy do bezpiecznych, bo już jest się za zakrętem i też trudno ocenić, czy jakieś auto w międzyczasie nas nie dogania.

Oczywiście tam jest ograniczenie prędkości do 30-tu na godzinę, ale po pierwsze nawet przy takiej prędkości tam nie jest całkiem bezpiecznie, a po drugie nie można zakładać - pod ryzykiem powstania niebezpiecznych wypadków w razie błędności założenia - że wszyscy kierowcy będą się stosować do tego ograniczenia. Wystarczyłoby zakończyć ścieżkę 30 metrów wcześniej, żeby rowerzyści zjeżdżali na ulicę w miejscu gdzie widać co mają z przodu, no ale po co - przecież ograniczenie jest...

Cytat:
Napisany przez demek Podgląd Wiadomości
no ale zwolnic nie laska przeciez ;-)))
W tym wypadku jednak nie zgodzę się z Tobą zupełnie. Ostatnio musiałem pojechać w nocy Oplem Combo z dość ciężkim ładunkiem do Chełma - okazało się, że w nocy dziur prawie nie widać, a mimo że znam miasto jak własną kieszeń to przecież nie mogłem wiedzieć, gdzie po roztopach są dziury. W związku z tym jadąc przez miasto wciąż musiałem wytężać wzrok i jechać wyraźnie wolniej niż zazwyczaj. 500-kilometrowa podróż, szczególnie w nocy, byłaby już prawdziwą mordęgą... Jadąc tak wolno jak należy (30 km/h wydaje się w takich warunkach rozsądną prędkością w mieście) ile zająłby taki przejazd - 10, 12 godzin?

Ostatnio zmieniany przez joujoujou : 02.02.2013 o godz. 21:48
Jarson jest offline   Odpowiedz cytując ten post

  #ads
CDRinfo.pl
Reklamowiec
 
 
 
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
 

CDRinfo.pl is online  
Stary 03.02.2013, 10:31   #2
andrzejj9
the one
CDRinfo VIP
 
Avatar użytkownika andrzejj9
 
Data rejestracji: 08.12.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17,900
andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>
Cytat:
Napisany przez Jarson Podgląd Wiadomości
Mnie w ogóle zastanawia, jak można zaprojektować samochód bezpieczny dla pieszego... Chyba tylko zmniejszając grubość blachy do takiej, jaką stosuje się w puszkach do napoi, to się nieco bardziej wgniecie i zamortyzuje cześć uderzenia

Oczywiście, że kształt maski ma znaczenie, bo od niego zależy jak rozłożą się siły uderzenia oraz co z pieszym po uderzeniu będzie się działo. Ale absolutnie nie widzę, żeby to był priorytet producentów - gdyby tak było wszystkie nowe auta miałyby bardzo charakterystyczne maski, dość podobne do siebie, a pickupy SUVy itp. zniknęłyby z oferty producentów albo miały maski dłuższe o pół metra, żeby ich kąt nachylenia minimalizował skutki uderzenia. Ciekawym, jak chroni pieszego maska takiego vw amaroka (premiera auta w 2009 roku), którego maska niewiele różni się od fordów z lat 80-tych...
Kształt maski to jedno (pewnie rodzaj użytych materiałów również, ale to już może być w sprzeczości z bezpieczeństwem kierowcy), natomiast przede wszystkim chodzi o zewnętrzne poduszki powietrzne. Nawet nie jestem pewien, czy jakiś model już tego nie ma, w każdym razie na pewno prowadzone są testy.
__________________


neverending path to perfection..
andrzejj9 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz na post


Twoje uprawnienia:
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz umieszczać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB codeWłączone
EmotikonkiWłączone
Kody [IMG]Włączone
Kody HTML są Wyłączone

Teleport

Podobne dyskusje
Dyskusja Autor Forum Odpow. Ostatni Post
Polskie Radio BIS upadło - Czyli cenzure w Polsce czas zacząć... Qbi@k Off topic 73 03.10.2013 18:16
Naziemna Telewizja Cyfrowa (NTC) w Polsce - plany, rozwój, obecna sytuacja itp. andrzejj9 Off topic 13 10.07.2011 23:55
Festiwale w Polsce Qbi@k Film i Muzyka 11 25.04.2011 10:25
Drogi w Polsce (i infrastruktura komunikacyjna) andrzejj9 Off topic 19 02.03.2009 17:28
Internet DSL 15 Mbit/s już w Polsce! kraluk Off topic 41 24.03.2006 21:07


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 00:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.