Powrót   Forum CDRinfo.pl > Różne > Off topic

Off topic Forum poświęcone wszelkim innym tematom.



Witaj Nieznajomy! Zaloguj się lub Zarejestruj

Zarejestrowani użytkownicy mają dostęp do dodatkowych opcji, lepszej wyszukiwarki oraz mniejszej ilości reklam. Rejestracja jest całkowicie darmowa!

Odpowiedz na post
 
Opcje związane z dyskusją Tryby wyświetlania
Stary 14.07.2003, 09:54   #1
andrzejj9
the one
CDRinfo VIP
 
Avatar użytkownika andrzejj9
 
Data rejestracji: 08.12.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17,900
andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>
Reklamacja, przekroczenie terminu

Niecale trzy tygodnie temu mialem problem z drukarka i musialem zaniesc ja do serwisu. Co prawda potem zadzwonilem do HP (drukarka to HP 5550) i nawet dowiedzialem sie, co powinienem zrobic, ale jak poszedlem do serwisu, zeby im o tym powiedziec, to mnie juz splawili mowiac, ze wszystkiego probowali i wysylaja drukarke do siedziby HP. Ich sprawa, prawdopodobnie mozna bylo wszystko zrobic na miejscu, ale jak koniecznie chcieli wysylac, to niech im bedzie.

Z tym, ze na naprawe mieli 14 dni, a tez okres juz minal. Zastanawiam sie teraz, co w zwiazku z tym moge zrobic. Bede jeszcze szukal tych przepisow na internecie, ale moze ktos z Was orientuje sie, jak one wygladaja. Czy jezeli czas ten zostal przekroczony, mam prawo zadac nowego egzemplarza drukarki, a moze nawet zwrotu pieniedzy?

Jesli to drugie, to naturalnie zdecydowalbym sie na to. Drukarka jest teraz prawie 200zl tansza niz wtedy, gdy ja kupowalem (raptem trzy miesiace temu) i nawet nie chodzi o to, ze chce koniecznie te dwie setki zyskac, ale mam powazne watpiwosci, czy tusze, ktore od prawie trzech tygodni stoja na polce, beda sie jeszcze do czegos nadawaly, kiedy w koncu odzyskam drukarke. A kolorowego (oryginalnego) byla prawie polowa, a czarny (co prawda napelniany, ale jednak) byl prawie caly. Nie wiem, jak zachowuja sie nieuzywane tusze, ale w najgorszym wypadku, jesli musialbym wyrzucic cale kartridze, to czeka mnie wydatek ponad 250zl, wiec niech chociaz czesc tego dostane z powrotem.

Podpowiedzcie mi cos, jesli wiecie, jak wyglada prawo jesli chodzi o kwestie reklamacji.
__________________


neverending path to perfection..
andrzejj9 jest offline   Odpowiedz cytując ten post

  #ads
CDRinfo.pl
Reklamowiec
 
 
 
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
 

CDRinfo.pl is online  
Stary 14.07.2003, 10:18   #2
-=KoWaLiK=-
Gość
 
Posty: n/a
Minelo 14 dni ROBOCZYCH ? bez sobot i niedziel ?
  Odpowiedz cytując ten post
Stary 14.07.2003, 10:30   #3
yahol
Głupi Yasio
 
Avatar użytkownika yahol
 
Data rejestracji: 27.05.2003
Lokalizacja: **.#
Posty: 4,467
yahol po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>yahol po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>yahol po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>yahol po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>yahol po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>
Z tymi 14 dniami, to juz chyba przeszlosc!?
Teraz termin naprawy gwarancyjnej wynosi do 30 dni (chyba-nie jestem pewien) musisz sprawdzic wpis w karcie i kwit reklamacyjny.
Tym bardziej jezeli produkt jest odsylany do producenta, terminy sa dluzsze.

http://www.federacja-konsumentow.org...s&new_topic=10
__________________
Powyższa wypowiedz, wyraża jedynie moja opinię w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko mnie ani w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez ostrzeżenia i podawania przyczyn.
******************************************
Monarchista, podstępnie knujący przeciwko Republice i demokracji!
yahol jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 14.07.2003, 10:34   #4
-=KoWaLiK=-
Gość
 
Posty: n/a
Cytat:
yahol napisał(a):
Z tymi 14 dniami, to juz chyba przeszlosc!?
Teraz termin naprawy gwarancyjnej wynosi do 30 dni (chyba-nie jestem pewien) musisz sprawdzic wpis w karcie i kwit reklamacyjny.
Tym bardziej jezeli produkt jest odsylany do producenta, terminy sa dluzsze.

http://www.federacja-konsumentow.org...s&new_topic=10
ale widzisz jesli pisza/mowia 14 dni - to wiadomo ze roboczych
  Odpowiedz cytując ten post
Stary 14.07.2003, 10:58   #5
impio
Stały bywalec ;)
 
Avatar użytkownika impio
 
Data rejestracji: 30.06.2002
Posty: 120
impio zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
ale jesli mina te dni(dokladnie przeczytaj karte gwarancyjna tam jest ilosc dni napisana) to powinienes dostac takie pieniadze jakie dales za drukarke przynajmniej moj tato tak dostal jak zaniosl do reklamacji czajnik (dobrej marki) to dostal tyle ile zaplacil mimo ze cena spadla w doool
impio jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 14.07.2003, 13:22   #6
andrzejj9
the one
CDRinfo VIP
 
Avatar użytkownika andrzejj9
 
Data rejestracji: 08.12.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17,900
andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>
Niestety jest napisane 14 dni roboczych, a ja to podpisalem bez zwracania na to uwage. No nic, moj blad. Rozumiem wiec, ze musze odliczyc zarowno niedziele, jak i SOBOTY? (ktore naturalnie w naszym bogatym kraju sa przeciez dniem wolnym od pracy ). No jesli tak, to maja jeszcze jeden dzien.

Dzieki yahol za link do federacji konsumentow. Poczytalem sobie troche to, co tam napisali, i teraz wiem juz duzo wiecej. Szkoda, ze nie mialem tej wiedzy, kiedy oddawalem drukarke. Wtedy zarzadalbym od razu zwrotu pieniedzy, a jesli ktos tam zna choc troche przepisy, to powiedzialby mi, ze maja prawo niezwlocznie naprawic mi drukarke, czyli w ciagu czternastu dni (juz zwyklych). Wtedy juz by niedotrzymali tych warunkow i moglbym spokojnie, bez zadnych ale zadac zwrotu pieniedzy.

No a tak zobaczymy, co uda mi sie zalatwic. Jesli przyjdzie jeszcze dzisiaj, a z tuszami nic nie bedzie, to pal ich juz diabli. Ale jesli jeszcze troche zaczna zwlekac, to zazadam jeszcze zwrotu kosztow transportu, bo jak przeczytalem, mam takie prawo.

Kurcze, a tak w ogole to warto znac te przepisy
__________________


neverending path to perfection..
andrzejj9 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 14.07.2003, 13:26   #7
gladykov
Nowy na forum
 
Avatar użytkownika gladykov
 
Data rejestracji: 06.05.2003
Lokalizacja: wawa
Posty: 20
gladykov w tym momencie nie ma Reputacji dodatnich ani ujemnych <0  pkt>
daj znac prosze, jak pojdzie przeprawa z serwisantami
pozdrawiam
__________________
- ( ( ^ ) ) -
gladykov jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 14.07.2003, 14:14   #8
-=KoWaLiK=-
Gość
 
Posty: n/a
Wez rownierz pod uwage to ze jesli wyslali TO do producenta to nie otrzymasz TEGO w terminie napisanym przez sklep. Producent rowniez ma swoj "czas oczekiwania" najesciej 14 dni (roboczych) - cierpliwosci zycze
  Odpowiedz cytując ten post
Stary 16.07.2003, 01:18   #9
Flacha1
Stały bywalec ;)
 
Avatar użytkownika Flacha1
 
Data rejestracji: 26.06.2002
Lokalizacja: Area 51
Posty: 126
Flacha1 zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Cytat:
andrzejj9 napisa***322;(a)
Niestety jest napisane 14 dni roboczych, a ja to podpisalem bez zwracania na to uwage. No nic, moj blad. Rozumiem wiec, ze musze odliczyc zarowno niedziele, jak i SOBOTY? (ktore naturalnie w naszym bogatym kraju sa przeciez dniem wolnym od pracy ). No jesli tak, to maja jeszcze jeden dzien.

Dzieki yahol za link do federacji konsumentow. Poczytalem sobie troche to, co tam napisali, i teraz wiem juz duzo wiecej. Szkoda, ze nie mialem tej wiedzy, kiedy oddawalem drukarke. Wtedy zarzadalbym od razu zwrotu pieniedzy, a jesli ktos tam zna choc troche przepisy, to powiedzialby mi, ze maja prawo niezwlocznie naprawic mi drukarke, czyli w ciagu czternastu dni (juz zwyklych). Wtedy juz by niedotrzymali tych warunkow i moglbym spokojnie, bez zadnych ale zadac zwrotu pieniedzy.

No a tak zobaczymy, co uda mi sie zalatwic. Jesli przyjdzie jeszcze dzisiaj, a z tuszami nic nie bedzie, to pal ich juz diabli. Ale jesli jeszcze troche zaczna zwlekac, to zazadam jeszcze zwrotu kosztow transportu, bo jak przeczytalem, mam takie prawo.

Kurcze, a tak w ogole to warto znac te przepisy

Musze Cie troche zmartwic, gwarant nie ma obowiązku zwrotu pieniędzy za wadliwy towar i tak samo nie musi Ci oddac za transport, no chyba ze w warunkach gwarancji tak pisze. Co innego jeśli dochodzisz swoich praw z tytulu niezgodnosci towaru z umowa tam jest to mozliwe. Ale ty jak rozumiem korzystales z gwarancji no i podpisujac sie zaakceptowales wszyskie warunki. To co przeczytales na stronie Federacji Konsumentów jest nieaktualne "Do sprzedazy konsumenckiej nie stosuje sie przepisow art. 556-581 Kodeksu Cywilnego" Dz U Nr 144, poz. 1616 Art 1.4, a tam sie powoluja na 580. Reasumując Ciebie obowiazuje Dz U Nr 144, poz. 1616 lub gwarancja ktora jest forma umowy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego i z nim zgodna, ktora mozesz lub nie zaakceptowac. A co do terminow napraw Dz U Nr 144, poz. 1616 wylacza ustawe ktora to regulowala i terminy moga byc dowolne (straszne ale prawdziwe).
__________________
.oO Pozdrawiam Oo.
Kliknij tutaj, by wysłać do mnie list. Dzięki!
Flacha1 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 16.07.2003, 11:23   #10
eko
Stały bywalec ;)
 
Avatar użytkownika eko
 
Data rejestracji: 17.11.2002
Posty: 104
eko zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
zglos sie do rzecznika praw konsumenta!

Niewazne co jest napisane w gwarancji. Mozesz z niej zrezygnowac i wybrac rekojmie ktora gwarantuje ci prawo.
W tym przypadku jak nie masz sprzetu po 14 dniach roboczych musza dac nowy.
Rzadko kto o tym wie.. a ja juz tak nie jeden spor wygralem..
Zawsze masz wybor rekojmia-gwarancja.
__________________
eko
eko jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 16.07.2003, 16:41   #11
andrzejj9
the one
CDRinfo VIP
 
Avatar użytkownika andrzejj9
 
Data rejestracji: 08.12.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17,900
andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>
z tym wyborem rekojmia-gwarancja to nie dokladnie tak. Jest dowolnosc wyboru, ale przez kazda reklamacja, nie mozna w trakcie zmienic wyboru. Jesli zdecydowalo sie na gwarancje, to z niej trzeba do konca skorzystac, a ewentualnie przy nastepnej usterce mozna wybrac rekojmie.

W kazdym razie sprawa jest w trakcie i naprawde wiele sie dzieje. Opisze to wieczorem, bo teraz nie mam czasu
__________________


neverending path to perfection..
andrzejj9 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 16.07.2003, 18:37   #12
Flacha1
Stały bywalec ;)
 
Avatar użytkownika Flacha1
 
Data rejestracji: 26.06.2002
Lokalizacja: Area 51
Posty: 126
Flacha1 zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Cytat:
andrzejj9 napisa***322;(a)
z tym wyborem rekojmia-gwarancja to nie dokladnie tak. Jest dowolnosc wyboru, ale przez kazda reklamacja, nie mozna w trakcie zmienic wyboru. Jesli zdecydowalo sie na gwarancje, to z niej trzeba do konca skorzystac, a ewentualnie przy nastepnej usterce mozna wybrac rekojmie.

W kazdym razie sprawa jest w trakcie i naprawde wiele sie dzieje. Opisze to wieczorem, bo teraz nie mam czasu
Widze studiujesz przepisy, jest to temat zawiły ale ciekawy (tylko jak to ma zrozumiec prosty zwykły człowiek) Tak dla scislosci rekojmia wystepuje od 1 stycznie tylko w kontaktach B2B, dla konsumenta jest odpowiedzialnośc sprzedawcy za zgodność towaru z umową a to juz nie to samo
Dołączone pliki
File Type: pdf dzu141poz1167.pdf (31.0 KB, 552 oglądane)
__________________
.oO Pozdrawiam Oo.
Kliknij tutaj, by wysłać do mnie list. Dzięki!
Flacha1 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 16.07.2003, 22:23   #13
andrzejj9
the one
CDRinfo VIP
 
Avatar użytkownika andrzejj9
 
Data rejestracji: 08.12.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17,900
andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>
Ja przepisami w sumie interesowalem sie zawsze, ale jednak dostep do nich jest troche ograniczony. Ale nie znaczy to, ze niemozliwy, wiec teraz w czasie wakacji, troche poszperam i poczytam sobie w wolnym czasie. Bo znajomosc przepisow zdecydowanie zawsze sie przydaje.

No ale mialem jeszcze napisac, jak to dzisiaj bylo...

No wiec bylo raczej nieprzyjemnie, przynajmniej na poczatku. Kiedy dzwonilem rano do firmy dowiedziec sie, czy drukarka juz jest, dowiedzialem sie, ze oczywiscie jej nie ma. Poniewaz 14 dni juz dawno minelo (roboczych rowniez) zebralem wszystko to, co jeszcze po drukarce mialem (jakies instrukcje, tusze i inne takie) i poje
andrzejj9 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 16.07.2003, 22:29   #14
yahol
Głupi Yasio
 
Avatar użytkownika yahol
 
Data rejestracji: 27.05.2003
Lokalizacja: **.#
Posty: 4,467
yahol po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>yahol po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>yahol po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>yahol po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>yahol po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>
No i co? No i co?
Przywalili ci w tym serwisie, czy co?
Tak zamilkles w polowie slowa!
__________________
Powyższa wypowiedz, wyraża jedynie moja opinię w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko mnie ani w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez ostrzeżenia i podawania przyczyn.
******************************************
Monarchista, podstępnie knujący przeciwko Republice i demokracji!
yahol jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 16.07.2003, 23:28   #15
puch
Forumator
 
Data rejestracji: 21.03.2003
Lokalizacja: Ł
Posty: 954
puch zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
To się nazywa suspense!
__________________
pozdrowienia
puch
puch jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz na post


Twoje uprawnienia:
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz umieszczać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB codeWłączone
EmotikonkiWłączone
Kody [IMG]Włączone
Kody HTML są Wyłączone

Teleport


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 14:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions Inc.