![]() |
||
Nagrywarki |
Pliki |
Dyski twarde |
Recenzje |
Księgarnia |
Biosy |
Artykuły |
Nagrywanie od A do Z |
Słownik |
FAQ
|
||
|
Off topic Forum poświęcone wszelkim innym tematom. |
![]() |
|
Opcje związane z dyskusją | Tryby wyświetlania |
|
![]() |
#1 |
Guru
Data rejestracji: 05.11.2004
Lokalizacja: Sligo;)
Posty: 6,303
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Rownanie dla klasy 2;)
Dziecko w szkole ma rownania proste typu 6 : x = 3
Wynik wiadomo 2, ale jak to obliczyc? ja bym zapisal 6/x=3 -> /*x ->6=3x-> /3 -> 2=x czyli x=2.Ale jak zapisac (doprowadzic) to w postaci liniowej zeby bylo x=6:3? Obecne podreczniki sa strasznie beznadziejne - wszystko w 1, a dziecko niewazne jak napisze to i tak dostaje 5. |
![]() |
![]() |
#ads | |
CDRinfo.pl
Reklamowiec
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
|
|
![]() |
![]() |
#2 |
Dziadek
Zlotowicz
Data rejestracji: 24.06.2002
Lokalizacja: dolnośląskie
Posty: 6,054
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
może odejmij najpierw po obu stronach równania 3 i wtedy bedzie (6/x)-3=0 -> /*x -> 6-3x=0 -> -3x=(-6) możmna oczywiście zaraz mnozyć przez (-x)
__________________
czechoj APLIKATOR _ REKULTYWATOR ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Guru
Data rejestracji: 05.11.2004
Lokalizacja: Sligo;)
Posty: 6,303
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tylko to ma byc w 2 klasie, tam raczej obustronne mnozenie nie wchodzi jeszcze w gre. Oni maja smieszne grafy i dziwczyna mowi ze to pewnie temu i wyjdzie ostatecznie 3*x=6
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banned
Data rejestracji: 27.08.2003
Lokalizacja: Nigdzie
Posty: 2,094
![]() ![]() |
Jako ze jest 6/x=3 to mozna przez definicje dzielenia a/b=c <=> c*b=a takie cos dzieciak na pewno wie i stamtad juz rozwiaze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Guru
Data rejestracji: 10.10.2004
Lokalizacja: Częstochowa
Posty: 3,001
![]() ![]() ![]() |
Ale przecież w drugiej klasie gimnazjum już takie rzeczy się rozwiązuje. Obustronne mnożenie wchodzi w grę
![]() Tak jak pisze @Banana Coctail, 6:x=3 3*x=6 /: 3 (dzielimy obustronnie przez 3 aby się pozbyć się jej po lewej stronie) x=2 (i mamy rozwiązanie) Chyba, że teraz poziom w gimnazjum strasznie upadł... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Wyrejestrowany
Data rejestracji: 10.07.2002
Lokalizacja: Rybnik
Posty: 3,521
![]() |
a może to 2 klasa podstawówki? Swoją drogą to da się to zrobić bez obustronnego mnożenia?
Ostatnio zmieniany przez kizio : 22.03.2009 o godz. 17:38 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Wymiatacz
Data rejestracji: 01.08.2005
Lokalizacja: Kielce
Posty: 575
![]() |
.6 ......3
--- = --- .x ......1 stąd .....6*1 x = ------ .......3 kropek nie ma... no i weź tu napisz coś w ułamkach
__________________
![]() ![]() Ostatnio zmieniany przez oddwor : 22.03.2009 o godz. 18:14 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Dziadek
Zlotowicz
Data rejestracji: 24.06.2002
Lokalizacja: dolnośląskie
Posty: 6,054
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
osobiście wątpię by w drugiej klasie działali na proporcjach...
__________________
czechoj APLIKATOR _ REKULTYWATOR ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Głupi Yasio
Data rejestracji: 27.05.2003
Lokalizacja: **.#
Posty: 4,467
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fakt, z MathType nie da sie wkleic, bo to jest jakby obrazek, mozna kombinowac:
-z MathType do Worda, z Worda do wklejenia, ale tez nie dziala ![]() Krecicie sie w kolko ![]() 6:x=3 to 6:x=3:1 -> 6:3=x dzielenie jest wymienne. Lub 3x=6-> 3x:3=6:3->x=2 mnozenie tez jest zamienne. Te grafy tylko mieszaja w glowie, nikt normalny, oprocz Ministerstwa Oswiaty nie wie o co w nich chodzi.
__________________
Powyższa wypowiedz, wyraża jedynie moja opinię w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko mnie ani w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez ostrzeżenia i podawania przyczyn. ****************************************** Monarchista, podstępnie knujący przeciwko Republice i demokracji! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Guru
Data rejestracji: 05.11.2004
Lokalizacja: Sligo;)
Posty: 6,303
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Podstawowka
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banned
Data rejestracji: 27.08.2003
Lokalizacja: Nigdzie
Posty: 2,094
![]() ![]() |
@yahol pamietam ile razy z matka sie za mlodu klocilem ze grafy to lepsza metoda
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Nowy na forum
Data rejestracji: 01.10.2003
Posty: 6
![]() |
Równanie ma postać (6/x)=3 (y= f(x) = 6/x = 3). Skoro jest to jakaś podstawowa szkoła, to rozpatrujemy tylko liczby x należące do rzeczywistych. Poza tym x musi być różny od ZERO, dzielenie przez ZERO jest niewykonalne. Skoro tak, to wykresem funkcji jest "połówka" HIPERBOLI w dodatniej ćwiartce układu XY.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Zarejestrowany
![]() Data rejestracji: 18.05.2004
Posty: 9,589
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tak. Szkoła podstawowa, jak raczyłeś zauważyć, klasa druga - i hiperbola....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banned
Data rejestracji: 27.08.2003
Lokalizacja: Nigdzie
Posty: 2,094
![]() ![]() |
A co to jest dodatnia cwiartka?
![]() Ja znam I, II, III i IV ale co to ma za znaczenie? Zadne (moze przy trygonometrii, ale od czego jest kalkulator). @zp314 moze przyblizylbys/przyblizylabys nam (mnie w szczegolnosci) rozwiazanie tej funkcji dla liczb ze zbioru R^2? lub np x^2 + x + 1 ? Ostatnio zmieniany przez Banana Coctail : 24.03.2009 o godz. 22:04 |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Nowy na forum
Data rejestracji: 01.10.2003
Posty: 6
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Dyskusja | Autor | Forum | Odpow. | Ostatni Post |
nie dziala nagrany plik | MrBiedrona | Napędy optyczne DVD | 17 | 22.10.2005 15:57 |
Powtórka z historii - trochę długie | para | Off topic | 63 | 01.09.2005 10:50 |
Dla Was.. i dla Ciebie Kochanie... | Martin_TP | Off topic | 13 | 10.03.2003 18:38 |
Kłopot z DMA dla dysku | Fantomas | Off topic | 17 | 26.04.2002 08:13 |
Rejestracja Nero dla LG 16x a dostępne prędkośći dla CD-RW | michu84 | Napędy optyczne CD | 1 | 20.01.2002 16:20 |