![]() |
||
Nagrywarki |
Pliki |
Dyski twarde |
Recenzje |
Księgarnia |
Biosy |
Artykuły |
Nagrywanie od A do Z |
Słownik |
FAQ
|
||
|
Off topic Forum poświęcone wszelkim innym tematom. |
![]() |
|
Opcje związane z dyskusją | Tryby wyświetlania |
|
![]() |
#1 |
Zamaskowany
![]() Data rejestracji: 12.10.2005
Posty: 22,529
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Electro.pl
Potrzebne opinie i doświadczenia ze sklepem internetowym ELECTRO.pl -może ktoś kupował coś tam u nich-bo w necie jak zwykle od zachwytów po wieszanie psów.
Oczywiście z górki dzięki. ![]() http://www.electro.pl/index.php |
![]() |
![]() |
#ads | |
CDRinfo.pl
Reklamowiec
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
|
|
![]() |
![]() |
#2 |
Guru
Data rejestracji: 01.05.2002
Lokalizacja: Katowice
Posty: 1,634
![]() |
Kupowalem mini-wieze. Zamowilem, paczka przyszla dosyc szybko, zaplacilem kurierowi.
__________________
...El Marinar... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ismail Delivered
Data rejestracji: 29.08.2003
Lokalizacja: Wyloguj
Posty: 5,055
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Miałem kupować telefon, niestety wycofali go z oferty. Mimo wszystko - kontakt ze sklepem doskonały.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
inżynier systemowy
Data rejestracji: 07.07.2004
Lokalizacja: Białystok
Posty: 2,209
![]() ![]() ![]() |
Ceny które podają są (jak to przy rozmowie mi powiedzieli): orientacyjne
Większość promocji okazała się oszustwem - inaczej tego nie nazwę... na Ceneo znalazłem, jeden z najtańszych, chociaż nie najtańszy. Zamówiłem 2szt. następnego dnia dzwoni ze zamiast 350 będzie kosztować 410zł (za 400 mogłem mieć na miejscu a jeszcze przesyłka wchodziła)... Dobrze że można zrezygnować... Więcej tam nie będę kupował, bo zakupy po orientacyjnej cenie mnie nie interesują... edit: odnośnie tego co napisał Mich@ł to prawda...Dzwonią informują, potwierdzają... szybko... koniec plusów ![]() Ostatnio zmieniany przez polakT : 25.01.2009 o godz. 12:01 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nowy na forum
Data rejestracji: 12.02.2009
Posty: 2
![]() |
ODPOWIEDŹ DLA polakT
Szanowny Panie Jestem przedstawicielem skleu ELECTRO.pl i na tyle dotknęła mnie Pańska wypowiedź, ze aż postanowiłem zarejestrować się na tym forum aby ją skomentować. Otóż albo pomylił Pan sklep, albo jakaś złośliwość podpowiada Panu smarowanie takich oszczerstw. Jednoznacznie i kategorycznie zaznaczam i informuję, że nigdy wcześnie ani teraz nie było ni nie ma w sklepie żadnej "orientacyjnej" ceny. Wszystgkie ceny są podane, wszystkie są ostateczne. Ponadto zaznaczam, ze sklep nie sprzedaje produktów których nie ma na SWOIM magazynie. Tyle mojego komentarza dla tych, którzy oczekują rzetelnej informacji a nie spreparowanych bzdur. Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Forumator
Data rejestracji: 11.09.2006
Lokalizacja: łódzkie/śląskie
Posty: 884
![]() ![]() |
Cytat:
Wychodzi na to, że opinie są jak zwykle takie i takie ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Zamaskowany
![]() Data rejestracji: 12.10.2005
Posty: 22,529
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Edytowano sobie dzisiaj
Zdecydowałem się na zakup w Electro.pl- super zamówienie w niedzielę sprzęt dostarczony we wtorek rano, oczywiście płatne kurierowi-taniej niż na allegro 300zł,u idiotów 700zł.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
inżynier systemowy
Data rejestracji: 07.07.2004
Lokalizacja: Białystok
Posty: 2,209
![]() ![]() ![]() |
@webmin: Dziekuję za nazwanie mnie oszczercą, jest mi niezmiernie miło to słyszeć. Oczywiście sprzęt był na magazynie, tyle że pan który do mnie dzwonił przekazał że nie chcą go wypuścić po tej cenie - nie wiem jak wyglądało to od wewnątrz, ale z mojej strony wyglądało jak napisałem.
ps, cena po tym jak zakupiłem zmieniła się na wyższa (po której propozycje zakupu otrzymałem - towar nie był dostępny, powiadomienie na maila o dostępnośći , zakup, chwile później wyższa cena i moja radość - która nie trwała długo - z dobrych zakupów) ... Ostatnio zmieniany przez polakT : 13.02.2009 o godz. 00:07 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Nowy na forum
Data rejestracji: 12.02.2009
Posty: 2
![]() |
jeśli faktycznie miała miejsce taka sytuacja i chciałby Pan wyjaśnienia, proszę o nr zamówienia, chętnie sprawdzę i wyjaśnię zaistniałą sytuację.
Jednocześnie ponownie zaznaczam, że opisana przez Pana sytuacja i opinia jakoby ceny były "orientacyjne" jest absolutnie chybiona. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
inżynier systemowy
Data rejestracji: 07.07.2004
Lokalizacja: Białystok
Posty: 2,209
![]() ![]() ![]() |
Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
PODWÓJNY DZIADEK
Zlotowicz
Data rejestracji: 26.06.2004
Lokalizacja: Łódź
Posty: 6,457
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jak się zakończyła Twoja historia?
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Nowy na forum
Data rejestracji: 23.02.2010
Posty: 5
![]() |
Chciałbym zapytać zupełnie ogólnie, czy druga strona ma rację jeśli w korespondencji ze mną stwierdza że moje "rewelacje" są dla nich mało wiarygodne i że opisuję w innych serwisach "nieprawdopodobne rzeczy", bardzo krzywdzące dla sklepu i proponują mi głębokie przemyślenie takich działań gdyż są one karalne? Czuję okropny niesmak tą "przygodą".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
Թ
Data rejestracji: 14.02.2003
Posty: 3,066
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cytat:
Nie wiemy czy coś robiłeś z samą golarką, ale widzę dwa problemy z opakowaniem: Pierwszy, to możliwość, że opakowanie zostanie uznane za istotną, integralną część produktu. Tak na zdrowy rozsądek: jakbyś kupił motocykl za 70 tys. w nieco pogiętym kartonie, to pewnie byś na to nie zwrócił uwagi, o ile motocykl byłby cały. A przy golarce za 200 zł, każdy klient raczej woli aby opakowanie było schludne, nienaruszone. Drugi, to sam podłożyłeś się wysyłając listem pocztowym. Towar mógł ulec uszkodzeniu. Jakbyś wysłał w prawidłowo wykonanej paczce, to byś mógł żądać protokołu szkody. Podsumowując, najważniejsze jest czy twoje zarzuty wobec sklepu zostaną uznane za prawdziwe. A zarzuty formułowałeś różne, nie tylko dotyczące suchej kwestii odmowy przyjęcia zwrotu. Mówiłeś o rzekomym utrudnianiu kontaktu, o psuciu pedeefów itp Nie wiemy też co pisałeś w "innych serwisach". Cytat:
Niniejsze forum dyskusyjne to na dodatek przestrzeń publiczna czyli podwyższone kary. Nie ma tego w kodeksach, ale takie jest orzecznictwo. Z Kk mogą prywatnie oskarżyć o występek w postaci zniesławienia (art. 212 par. 2). Nie będzie przestępstwa, jeśli twój zarzut był prawdziwy oraz gdy działałeś w interesie społecznym (art. 213 par. 2). Interes społeczny to prosta sprawa, pisałeś by przestrzec innych konsumentów. Ale, co ciekawe, nawet jeśli twoje zarzuty zostaną uznane za prawdziwe i społecznie ważne, mogą oskarżyć o zniewagę, jeśli np. "w innych serwisach" użyłeś słów bardziej dosadnych (art. 216 par. 2 oraz art. 214) Wysyłanie golarki listem nie zostanie uznane za zniewagę w rozumieniu art. 216 par. 1 ![]() Cytat:
Policja na wniosek pokrzywdzonego może zabezpieczać dowody. Prokurator może wszcząć postępowanie i występować sam, jeśli uzna że jest interes społeczny (wątpliwe). Sąd przeprowadzi na wstępie posiedzenie pojednawcze lub mediacyjne na wniosek lub za zgodą stron. Równocześnie z pojednaniem strony mogą zawrzeć ugodę, która obejmuje roszczenia oskarżenia i która po zawarciu jest tytułem egzekucji sądowej, po nadaniu klauzuli wykonalności. Jeśli nie będzie pojednania, to sędzia wyznacza rozprawę główną, na której m.in. będzie można dochodzić prawdy formułowanych przez Ciebie publicznie zarzutów oraz dowodzić ich ważkości dla społeczeństwa. ---------- Wszystko co powyżej jest i tak optymistyczne, gdyż najlepszym dla rzekomo pomówionej firmy byłoby naruszenie dóbr z art. 24 Kodeksu cywilnego, który to daje największy rozgłos medialny, a zapłaty żąda się na cele społeczne, nazywane przez dziennikarzy charytatywnymi. Można sobie żądać jakiejś tam kwoty, ograniczonej 5% opłaty sądowej. Gorzej jest z art. 415 Kc, bo trzeba m.in. bardzo jasno wykazywać związek pomiędzy czynem sprawcy a poniesioną szkodą, czyli mówić bezpośrednio o stratach finansowych firmy, co niekoniecznie jest dobre dla firmy handlowej. Należy pamiętać, że naruszenie dóbr osobistych nie ma związku z osobistym odczuciem poszkodowanego, a ma charakter obiektywny, związany z odczuciem społecznym. Także nie wolno milczeć w sądzie, gdyż poszkodowany musi tylko wykazać, że dobra osobiste zostały naruszone, a dalej przyjmuje się domniemanie bezprawności naruszenia dóbr osobistych, czyli pozwany musi wykazać, że jego działania nie były bezprawne. Z ciekawostek art. 24 Kc: przepis ten nakłada obowiązek usunięcia skutków naruszenia dóbr osobistych, czyli można dywagować, że ew. będziesz musiał z Googla usuwać kopię forum cdrinfo.pl ![]() Można jeszcze dużo o tym pisać, ale może już starczy. Generalnie uważaj, co im skrobiesz. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Guru
Data rejestracji: 07.01.2003
Posty: 8,319
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Թ
Data rejestracji: 14.02.2003
Posty: 3,066
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
andrzejj9,
Nie wiedząc skąd wzięły się włosy w golarce, założyłem, że sklep wysłał taki sprzęt oraz że golarka z włosami jest towarem wadliwym. Zwrot kosztów przesyłek to sprawa poboczna, a rzecz jest w ratio legis ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów. Celem tejże ustawy jest zapewnienie konsumentowi szczególnej ochrony, wyłącznie z uwagi na specyfikę transakcji zawieranych na odległość (oraz poza lokalem). Ustawodawca zapewnił możliwość zwrotu "bez podania przyczyn" przewidując, że "na odległość" konsument może mieć problemy z oceną cech produktu, jakości, przydatności do jego celów, bez konieczności określenia czy towar jednostkowo jest pełnowartościowy w ramach deklaracji sprzedawcy. Natomiast ustawą, która opisuje sytuację otrzymania towaru uszkodzonego, wprost wadliwego, jawnie niezgodnego z opisem, niezgodnego z umową - jest ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Konsument nie ma możliwości wyboru ustaw, gdyż musi kierować się istotą problemu, intencją ustawodawcy. Otrzymanie towaru z wadą jednostkową, nie wynikającą z ogólnej jakości towaru seryjnego, moim zdaniem nie jest specyfiką transakcji internetowej. Tym bardziej jeśli przyjęlibyśmy, że sklep działał w dobrej wierze (nie dopuścił się więc oszustwa) oraz że wada jest wadą ukrytą (bo może włosy były pod głowicą i konsument w ramach normalnego oglądu w sklepie stacjonarnym i tak by ich nie zauważył) Wracając do założenia: sklep nieumyślnie wysłał golarkę wadliwą, klient odebrał i odesłał bez podania przyczyn - wtedy sklep ma prawo odmówić przyjęcia, sądząc że wadliwość produktu spowodował klient. Sprzedawca też ma swoje prawa i musi mieć możliwość zidentyfikowania oraz naprawienia swojego błędu. Odesłanie "bez podania przyczyn" pozbawia sklep takiej możliwości. Oczywiście powyżej teoretyzuję, bo nie wiemy co wydarzyło się na linii electro.pl - astr Cytat:
A czy włosy były problemem, to właściwie nie wiemy, bo te włosy wyskoczyły w temacie jak filip z konopii i nie wiemy kto je wysłał oraz jaki stosunek ma do nich klient sklepu ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|