![]() |
||
Nagrywarki |
Pliki |
Dyski twarde |
Recenzje |
Księgarnia |
Biosy |
Artykuły |
Nagrywanie od A do Z |
Słownik |
FAQ
|
||
|
Off topic Forum poświęcone wszelkim innym tematom. |
![]() |
|
Opcje związane z dyskusją | Tryby wyświetlania |
![]() |
#226 |
Author
Zlotowicz
![]() Data rejestracji: 29.03.2003
Lokalizacja: The World
Posty: 16,809
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
z moich, ze duzo taniej jest z Chin i HongKongu
rekordem absolutnym jest dla mnie czytnik kart, ktory kupilem za 99 pensow razem z przesylka z Chin - nie wiem, ile u nich kosztuja znaczki, ale to musza byc grosze... doslownie grosze... |
![]() |
![]() |
#ads | |
CDRinfo.pl
Reklamowiec
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
|
|
![]() |
![]() |
#227 | |
Obyś nadepnął na LEGO!
Zlotowicz
Data rejestracji: 30.11.2004
Posty: 38,993
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dość stare, ale dopiero dzisiaj na to trafiłem. Ponieważ trwa to w najlepsze, warto umieścić.
Pobieraczek wykorzystuje zapominalstwo internautów? Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
***Fakt jest faktem..***
Data rejestracji: 09.05.2002
Lokalizacja: Thorn (obecnie London)
Posty: 763
![]() |
Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | ||
the one
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 08.12.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17,900
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cytat:
Cytat:
Dodając do tego stronę tytułową przy rejestracji, w szczególności zapis: "Tak, chcę testować przez 10 dni! Prosimy o poprawne wypełnienie formularza. Państwa dane będą przetwarzane z zachowaniem ich poufności. Pobierz 1 GB danych od razu!" nie widzę tematu. Jeśli na kolejnych stronach nie ma dodatkowych wyjaśnień, zawarta umowa jest jedynie na 10 dni darmowego testowania.
__________________
neverending path to perfection.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Wyjadacz ;)
Data rejestracji: 15.08.2002
Posty: 249
![]() |
To moze juz zmienili reg. bo jak byly pierwsze wzmianki o tym serwisie to reg. bylo ze odnowienie jest automatyczne, i nalezy wypowiedziedz umowe przed uplywem 10 dni by odnowienie nie nastapilo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Author
Zlotowicz
![]() Data rejestracji: 29.03.2003
Lokalizacja: The World
Posty: 16,809
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
heh
chcialem kupic pewna rzecz wiadomo - w necie taniej zeby nie miec problemow wybralem sklep z odbiorem osobistym w Poznaniu przedmioty do zakupu dwa, oba znanych firm majacych serwisy w Poznaniu jednak przez to lista sklepow zredukowala sie do... 1 ale za to duzego - neo24.pl jak wszysscy wiemy jako kupujacy jestesmy objeci paroma formami ochrony: 1. mozliwosc zwrotu towaru przez okres 10 dni 2. gwarancja dawana przez producenta - wedlug zapisow karty gwarancyjnej 3. reklamacja z tytulu niezgodnosci towaru z umowa ciagnaca sie przez dwa lata jezeli wejdzimy na strone pomocy tego sklepu, to od razu jestesmy zreszta o tym informowani ciekawostka jednak jest juz fakt, ze link do ZWROT TOWARU (na dole strony) NIE DZIALA poniewaz w warunkach reklamacji zapomnieli o dosc istatonym szczegole - KOSZTACH TRANSPORTU (jak wiadomo czesto podwazaja one sensownosc zakupu w necie, szczegolnie w PL), wiec wolalem przed zakupem spytac sie, jak to wyglada na ich infolinii maja czat, co jest o tyle wygodne, ze mam kopie rozmowy i niniejszym pragne sie z Wami podzielic tym zapisem ![]() Radek to ja, Maciej *** (nazwisko wykropkowane przeze mnie) to pracownik sklepu Cytat:
podaje podstawe prawna - http://www.federacja-konsumentow.org....php?story=321 koles na infolinii unikal jak ognia odniesienia sie do tej ustawy sytuacja mnie o tyle zdziwila, ze jeszcze towaru nie kupilem, obsluga powinna wiec mnie zachecac (problemow mozna sie zwykle spodziewac po zakupie a nie przed ![]() sklep ma pokazna ilosc opini i generalnie cieszy sie zaufaniem wedlug danych chocny z ceneo.pl jeszcze, zeby bylo smieszniej, towar o ktorym myslem moze kupic w sklepach tradyzyjnych w Poznaniu - jeden produkt o 16 a drugi o 40 zloty drozej (moze i mozna taniej - zajzalem do oferty komputronika i saturna), ale sklep neo24 dolicza do odbioru osobistego 10pln! wiec oplacalnosc owszem jest, ale czy warto dla 50 zl (zakup za okolo pol tysiaka) ryzykowac? podkreslam, ze nie doszlo do zadnego oszustwa - po prostu dla mnie sprawa jest... dziwna tym bardziej, ze w necie kupuje duzo, od dawna i w zasadzie zadnych prolemow nie mialem na razie - swiat (w sensie handel w necie) schodzi na psy? ![]()
__________________
Radek Nimal - bo życie jest zbyt krótkie, żeby tracić czas blog o głupich pomysłach Życie z Chromebookiem - mój kanał na YT Ostatnio zmieniany przez nimal : 06.11.2009 o godz. 23:37 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Author
Zlotowicz
![]() Data rejestracji: 29.03.2003
Lokalizacja: The World
Posty: 16,809
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
16 na jednym produkcie + 40 na drugim - te magiczne 10 za odbior osobisty daje dokladnie 46pln
prawda, ze to 10% czyli bardzo duzo ale oba te przedmioty sa potencjalnie awaryjne, mimo ze bardzo znancyh i uznanych marek (szczegolnie jeden z nich - dlatego wnikalem jak to wyglada z potencjalna reklamacja), wiec ja tam osobiscie w tym przypadku chyba sie zlamie i zaplace wiecej |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
the one
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 08.12.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17,900
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
W sumie nic dziwnego. Pamiętam jak swego czasu rozmawiałem telefonicznie na temat reklamacji w Proline i jaka była to miła rozmowa do momentu aż zacząłem pytać o niezgodność towaru z umową.. Pomijam już fakt, że kilkukrotnie wciskano mi informacje niezgodne z prawdą. Myślę, że u nas cały czas świadomość konsumencka jest bardzo niska, a sklepy robią wszystko, żeby to się nie zmieniło. Nie cofając się tutaj przed oszustwem..
__________________
neverending path to perfection.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
XV1100
![]() Data rejestracji: 19.02.2002
Posty: 33,137
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Poniekąd im się nie dziwię. Reklamacja gwarancyjna jest na barkach producenta, a sklep, ewentualnie, tylko pośredniczy w odesłaniu wadliwego towaru.
Reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową jest na barkach sklepu. Jeśli producent dał np rok gwarancji, a ty przynosisz po półtora roku, to koszty takiej reklamacji ponosi sam sklep. I teraz zaczynają się przepychanki, przeważnie niemiłe. Przeważnie konieczny jest kontakt z federacją konsumentów, a to już zwiększa fatygę i nie każdy o tym wie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
the one
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 08.12.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17,900
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Patrząc od tej strony masz rację. Wydaje mi się jednak, że celem ustawy było co innego. To sklepy, w swoim interesie, powinny eliminować producentów, którzy nie zapewniają wsparcia gwarancyjnego na odpowiednim poziomie. Jeśli więc ktoś daje rok, a przyjmowanym standardem są dwa lata, to swego rodzaju bojkot tego producenta, doprowadziłby do dostosowania się.
A obecnie mamy sytuację taką, że sklep niejako z własnej woli bierze na siebie tę dodatkową odpowiedzialność, jednocześnie robiąc wszystko, żeby klienci nie próbowali dochodzić od u niego swoich praw. Sytuację w pewien sposób chorą.
__________________
neverending path to perfection.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
XV1100
![]() Data rejestracji: 19.02.2002
Posty: 33,137
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cel ustawy, to jedno, a życie, to drugie.
Coraz więcej towarów na rynku jest z Chin, tam nikt nie daje żadnej gwarancji, tę daje importer - czyli de facto nasz. Chinczycy wszystko załatwiają ceną. Każda więc reklamacja sprowadza się do strat finansowych albo to tego importera, albo kogoś z łańcuszka po drodze do końcowego klienta. Wszyscy próbują się od tego wywinąć, bo nikt nie chce tracić/zyskiwać mniej niż się da. Stąd te niejasności i utarczki ze sklepami. W całej tej sytuacji zwykli konsumenci i tak są w lepszej sytuacji od nabywców z działalnością gospodarczą. Kupując cokolwiek na fakturę, nie masz prawa reklamacji towaru ze względu na niezgodność z umową. Często warunki gwarancji są gorsze od wariantu z niezgodnością z umową i nie masz wyboru. Nie wiem dlaczego ustawodawca tak zdecydował, albo o jakim szczególe w przepisach zapomniał, ale podpada to chyba pod nierównoprawne traktowanie obywateli. Może rzecznik praw obywatelskich powinien się tym zainteresować ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Pa rampamer
Zlotowicz
![]() Data rejestracji: 24.10.2006
Lokalizacja: Zachlajki
Posty: 9,924
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Raczej podmiotów, nie obywateli. W Polsce przedsiębiorcy ustawowo mają pod górkę :/
Wracając do zakupów przez internet - kiedy jeszcze nie mieszkałem w Lbn, kupowałem w ten sposób bardzo wiele rzeczy, bo korzyści były dwie - wybór i ceny. Teraz dużą część z tych towarów znów kupuję w sklepach, choć z zakupów przez internet nadal korzystam i z pewnością będę korzystał. 10% różnicy w cenie to dużo, ale czasem i tyle i nawet więcej warto dać. A jednak nic nie zastąpi w niektórych przypadkach możliości obejrzenia towarów osobiście. Teraz na przykład chcę kupić sobie i Ani nowe obuwie trekkingowe i jednak zdecydowanie wolę przymierzyć je na miejscu, dokładnie obejrzeć, niż "mierzyć swoją stopę stąd dotąd i dodawać 24,5 cm". Pozostaje jeszcze kwestia czasu - wszystko ok, jeśli towar (w tym przypadku buty) byłyby ok, ale gdyby okazały się np. odrobinkę za ciasne i przyszłoby je wymieniać, można doliczyć na to lekką ręką dwa-trzy tygodnie (zwrot i ponowna przesyłka). A i różnica w cenie wówczas topnieje, bo koszty przesyłki pokrywamy sami...
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
the one
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 08.12.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17,900
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cytat:
A w obecnej sytuacji my, jako konsumenci, mamy dobrą pozycję, a umowy po stronie sklepu nas już nie interesują.
__________________
neverending path to perfection.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Pa rampamer
Zlotowicz
![]() Data rejestracji: 24.10.2006
Lokalizacja: Zachlajki
Posty: 9,924
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ale my, jako konsumenci, sami kopiemy sobie dołki pod nogami
![]() Spójrzmy prawdzie w oczy - sklepy już to sobie dobrze obliczają i skoro wychodzi im, że bardziej opłaca im się sprzedawać tanie buble niż drogie towary o wysokiej jakości, to najwyraźniej naprawdę tak jest. Gdyby każdy konsument bezwględnie egzekwował swoje prawa, na pewno byłoby inaczej. W rzeczywistości część machnie ręką, część nawet sprobuje coś zrobić, ale nie znając swoich praw szybko się ugnie przed pracownikiem sklepu, tylko niewielki odsetek zaś postawi na swoim, a dla niewielkiego odsetka można dać drugi egzemplarz, czy zwrócić pieniądze. A najważniejsze jest, że ludzie rzucają się na to, co tanie, a o jakości myslą dopiero, jak im się towar zepsuje. W Polsce to raczej konsumenci powinni zgodnie zacząć wymagać jakości oraz poważnego traktowania (to dwie różne sprawy, ale so jednego się sprowadzają). Pod tym względem zazdroszczę np. joujoujou, który ma przyjemność żyć w społeczeństwie przyzwyczajonym do tego, że z konsumenta żartów się nie robi. W Polsce to jeszcze odległa rzeczywistość.
__________________
![]() ![]() Ostatnio zmieniany przez Jarson : 07.11.2009 o godz. 16:55 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|