Powrót   Forum CDRinfo.pl > Różne > Off topic

Off topic Forum poświęcone wszelkim innym tematom.



Witaj Nieznajomy! Zaloguj się lub Zarejestruj

Zarejestrowani użytkownicy mają dostęp do dodatkowych opcji, lepszej wyszukiwarki oraz mniejszej ilości reklam. Rejestracja jest całkowicie darmowa!

Odpowiedz na post
 
Opcje związane z dyskusją Tryby wyświetlania
Stary 17.08.2003, 07:50   #1
emer74
Wyjadacz ;)
 
Avatar użytkownika emer74
 
Data rejestracji: 19.07.2002
Lokalizacja: Lublin
Posty: 203
emer74 zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Problem z monitorem

witam.

Kupiłem kilka dni temu monitor IIYAMA LM704UT i mam z nim problem, a konkretnie z ustawienirm prawidłowej geometrii(lewy górny róg ucieka mi do góry i za cholerę nie mogę go wyprostować).
zastanawiam się czy jest to wada monitora, czy też tak ma być.
I jeszcze jedno: jeżeli po zakupie monitora stwierdze w domu jakies ukryte wady to czy moge go zwrócic do sklepu (w jakim terminie od chwili zakupu ?).
Jak to wygląda w świetle przepisów?
Monitor kupilem we wtorek o 18.
emer74 jest offline   Odpowiedz cytując ten post

  #ads
CDRinfo.pl
Reklamowiec
 
 
 
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
 

CDRinfo.pl is online  
Stary 17.08.2003, 08:02   #2
emer74
Wyjadacz ;)
 
Avatar użytkownika emer74
 
Data rejestracji: 19.07.2002
Lokalizacja: Lublin
Posty: 203
emer74 zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
I dodam jeszcze że nie otrzymałem instrukcji w języku polskim.
A link do opisu na stronie producenta nie działa....
A tyle sie naczytałem ze IIYAMA ta taka super firma......
emer74 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 17.08.2003, 09:32   #3
RoKFoR
d[-.-]b
 
Avatar użytkownika RoKFoR
 
Data rejestracji: 12.08.2003
Posty: 562
RoKFoR zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
a zainstalowales sterowniki do tego monitora jak tak to zobacz odswierzanie ekranu zmnniejsz, ma sie zawsze pare dni jak by sprzet nie dzialal do zwrotu idz do sklepu i przestaw problem
RoKFoR jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 17.08.2003, 09:43   #4
memorando
Młody żonkoś
 
Data rejestracji: 02.02.2003
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 3,324
memorando zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Cytat:
emer74 napisał(a):
witam.

Kupiłem kilka dni temu monitor IIYAMA LM704UT i mam z nim problem, a konkretnie z ustawienirm prawidłowej geometrii(lewy górny róg ucieka mi do góry i za cholerę nie mogę go wyprostować).
zastanawiam się czy jest to wada monitora, czy też tak ma być.
I jeszcze jedno: jeżeli po zakupie monitora stwierdze w domu jakies ukryte wady to czy moge go zwrócic do sklepu (w jakim terminie od chwili zakupu ?).
Jak to wygląda w świetle przepisów?
Monitor kupilem we wtorek o 18.
musi być na panelu do ustawienia geometri aby obraz normalnie wyglądał jak nie to wróć do fabrycznych ustawień i jak niepomoże to serwis
__________________
Dotyk idący daleko poza definicję słowa instynkt...Julio Cortazar
memorando jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 17.08.2003, 11:06   #5
vtu
Nowy na forum
 
Avatar użytkownika vtu
 
Data rejestracji: 16.06.2002
Posty: 24
vtu w tym momencie nie ma Reputacji dodatnich ani ujemnych <0  pkt>
Monitor ma wadę fabryczną, nie można jej usunąć. Monitor nadaje się do wymiany. Geometrię (beczkę) można regulować w poziomie a regulacji w pionie nie ma w opcjach lecz jest zapisana w procesorze monitora. Wadę tę może usunąć tylko serwis fabryczny. Znam przypadki wymiany monitora z taką samą wadą.
vtu jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 17.08.2003, 11:09   #6
-=KoWaLiK=-
Gość
 
Posty: n/a
Re: Problem z monitorem

Cytat:
emer74 napisa***322;(a)
jeżeli po zakupie monitora stwierdze w domu jakies ukryte wady to czy moge go zwrócic do sklepu (w jakim terminie od chwili zakupu ?).

Masz 7 dni, na ewentualne "rozmyslenie" sie.
  Odpowiedz cytując ten post
Stary 17.08.2003, 11:25   #7
emer74
Wyjadacz ;)
 
Avatar użytkownika emer74
 
Data rejestracji: 19.07.2002
Lokalizacja: Lublin
Posty: 203
emer74 zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Mam 7 dni, ale jak to jest liczone?
Chodzi o dni robocze czy kalendarzowe?
Jak zaniose go do sklepu to czy mogę żądać zwrotu gotówki, czy też mogę liczyc tylko na wymianę monitora?
Jakie przepisy to dokładnie określają?
I co będzie jak się okaże że w sklepie nie mają innych egzemplarzy tego modelu?
Pomóżcie bo mi czas ucieka...........
emer74 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 17.08.2003, 12:18   #8
memorando
Młody żonkoś
 
Data rejestracji: 02.02.2003
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 3,324
memorando zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Cytat:
emer74 napisa***322;(a)
Mam 7 dni, ale jak to jest liczone?
Chodzi o dni robocze czy kalendarzowe?
Jak zaniose go do sklepu to czy mogę żądać zwrotu gotówki, czy też mogę liczyc tylko na wymianę monitora?
Jakie przepisy to dokładnie określają?
I co będzie jak się okaże że w sklepie nie mają innych egzemplarzy tego modelu?
Pomóżcie bo mi czas ucieka...........
14 dni mają na zdiagnozowanie problemu dni roboczych
__________________
Dotyk idący daleko poza definicję słowa instynkt...Julio Cortazar
memorando jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 17.08.2003, 16:20   #9
vtu
Nowy na forum
 
Avatar użytkownika vtu
 
Data rejestracji: 16.06.2002
Posty: 24
vtu w tym momencie nie ma Reputacji dodatnich ani ujemnych <0  pkt>
W sklepie będą próbowli zbyć Cię byle czym, ale się nie daj. Mój kolega miał też wadę która objawiała się złą ostrością, toznaczy że kursor myszy w polu centralnym monitora był ostry, a po rogach nieostry. Wada ta jest zapisana w procesorze i tylko tam można ją usunąć. Podczas reklamowania w hurtowni okazało się że wszystkie monitory na magazynie mają tą samą wadę (Philips)i to było podstawą do ogromnych oporów w uznaniu rekłamacji. Dopiero po nachalnej interwencji w dyrekcji hurtowni zwrócono pieniądze. Tak że nie daj się.
vtu jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 17.08.2003, 19:13   #10
surff
Ramblings of a Madman
 
Avatar użytkownika surff
 
Data rejestracji: 25.06.2002
Lokalizacja: Wlkp
Posty: 876
surff zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Spróbuj wejść do menu serwisowego monitora zmieniając w menu języki w takiej kolejności :

(chyba to szło tak) : ENGLISH-->SVENSKA-->ENGLISH-->NETHERLANDS-->SVENSKA-->ENGLISH i spróbuj tam wyregulować.

Pozdro
__________________
primum non nocere
surff jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 17.08.2003, 20:26   #11
emer74
Wyjadacz ;)
 
Avatar użytkownika emer74
 
Data rejestracji: 19.07.2002
Lokalizacja: Lublin
Posty: 203
emer74 zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Cytat:
surff napisa***322;(a)
Spróbuj wejść do menu serwisowego monitora zmieniając w menu języki w takiej kolejności :

(chyba to szło tak) : ENGLISH-->SVENSKA-->ENGLISH-->NETHERLANDS-->SVENSKA-->ENGLISH i spróbuj tam wyregulować.

Pozdro
Bardzo ciekawy pomysł. Nie miałem pojęcia że jest coś takiego jak menu serwisowe.
Problem w tym że u mnie dostępne są inne języki:Eng, Deu, Fra, Esp, Ita, Por. Pierwsze trzy na górze , reszta po spodem.
Masz taki sam monitor, czy może gdzieś słyszałes o takiej kombinacji.
A może gdzieś w necie znajdę coś na ten temat?
emer74 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 17.08.2003, 21:52   #12
andrzejj9
the one
CDRinfo VIP
 
Avatar użytkownika andrzejj9
 
Data rejestracji: 08.12.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17,900
andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>
Cytat:
emer74 napisał(a):
Mam 7 dni, ale jak to jest liczone?
Chodzi o dni robocze czy kalendarzowe?
Jak zaniose go do sklepu to czy mogę żądać zwrotu gotówki, czy też mogę liczyc tylko na wymianę monitora?
Jakie przepisy to dokładnie określają?
I co będzie jak się okaże że w sklepie nie mają innych egzemplarzy tego modelu?
Pomóżcie bo mi czas ucieka...........
Jezeli monitor nie dziala jak trzeba, to nie wiem, czemu mialbys koniecznie zmiescic sie w ciagu siedmiu czy tam czternastu dni. Poza tym jezeli juz to chyba jest jedynie 10 dni, ale to obowiazuje tylko przy sprzedazy wysylkowej. Zreszta nie bede sie spieral, bo sam nie jestem tego pewien. Jednak jest przepis mowiacy wyraznie, ze kazdy towar sprzedawany w Polsce ma miec opis w jezyku polskim, a w przypadku sprzetu elektronicznego ma to byc polska instrukcja.
Jezeli w sklepie nie zaznaczyli wyraznie, ze monitor takiej nie posiada, mozesz uznac towar, ktory otrzymales, za niezgodny z tym, co powinno byc (sie to jakos konkretnie nazywa) i w zwiazku z tym zazadac dostarczenia brakujacych rzeczy. A kiedy sklep juz tego nie zrobi, a raczej nie zrobi, bo gdyby instrukcje mial, to by dal od razu, a jak nie ma, to sam raczej nie bedzie tlumaczyl (zwlaszcza, ze nie ma do tego prawa), to mozesz monitor oddac i zazadac zwrotu pieniedzy.

Pamietaj jeszcze o tym (jesli chcialbys monitor reklamowac), ze mozesz skorzystac albo z gwarancji albo z rekojmi. Nie mozna powiedziec jednoznacznie, ze jedno albo drugie bardziej sie oplaca, jednak czasami warto jest wiedziec o rekojmi. Oddajesz wtedy wadliwy sprzet do sklepu i mozesz od razu zazadac zwrotu pieniedzy. Oni maja prawo Ci odmowic i niezwlocznie usunac wade. Niezwlocznie oznacza 14 dni (zwyklych, nie roboczych). Jesli w tym czasie tego nie zrobia, musza Ci zwrocic pieniadze. Jesli im sie uda, ale wada pojawi sie ponownie, tym razem juz na twoje zyczenie musza zwrocic ci pieniadze. Z gwarancja sprawa moze byc bardziej skomplikowana, bo moze tam byc zastrzezenie, ze dopiero po trzech naprawach gwarancyjnych bedziesz mogl zazadac zwrotu pieniedzy, a moga tez byc inne ciekawe kruczki (niekoniecznie zgodne z oficjalnym prawem dotyczacym zasad napraw gwarancyjnych, dlatego uwazaj, co podpisujesz), ktore potem utrudnia ci zycie...
__________________


neverending path to perfection..
andrzejj9 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 17.08.2003, 23:45   #13
emer74
Wyjadacz ;)
 
Avatar użytkownika emer74
 
Data rejestracji: 19.07.2002
Lokalizacja: Lublin
Posty: 203
emer74 zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Ten monitor coraz bardziej mnie denerwuje. Po ustawieniu wszystkiego (oprócz tego skrzywionego rogu)i restarcie kompa obraz mi sie przesuwa w lewo o 2-3mm. Tak jakby nie zapamiętywał ustawień.
Wejść do menu serwisowego mi się nie udało.
Jutro walę z nim do sklepu i zażadam zwrotu gotówki lub wymianę monitora.

Jestem zły na siebie bo mogłem wziąść Neca FE771 SB.
(nie mogłem się zdecydowac i rzucałem w sklepie monetą)
emer74 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 18.08.2003, 09:06   #14
andrzejj9
the one
CDRinfo VIP
 
Avatar użytkownika andrzejj9
 
Data rejestracji: 08.12.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17,900
andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>
Ja bym wzial Nec-a
__________________


neverending path to perfection..
andrzejj9 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 18.08.2003, 10:25   #15
Torwald
Internet Addict na odwyku
 
Avatar użytkownika Torwald
 
Data rejestracji: 03.10.2002
Lokalizacja: Ostrołęka/Warszawa
Posty: 743
Torwald niedługo stanie się sławny ;) <50 - 149 pkt>
Ja bym sie nie poddawal. Nie ma co zalowac kupionego monitora, czasem trafi sie sztuka wadliwa. Ja bym go zaraz wiozl do serwisu i pokazal w czym problem. Od tego oni tam sa.
__________________
Duron 1600MHz@2000MHz 1.625V |
Abit NF7-S rev.2.0 |
1GB Geil DDR400 |
Radeon 9800 SE@PRO 380/600@450/750 |
Barracuda 160GB 8MB 7.7200 |
LTR-40125S | SOHW-1693S |LCD 15" Sony SDM-X52 |
Chieftec Matrix HiFi + PSU 360W DF
Torwald jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz na post


Twoje uprawnienia:
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz umieszczać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB codeWłączone
EmotikonkiWłączone
Kody [IMG]Włączone
Kody HTML są Wyłączone

Teleport


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 16:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.