![]() |
To jest własciwie cała prawda o serwisach i sklepach komputerowych (i chyba nie tylko) w naszym kraju .
Rocznie nabywam sprzęt za średnio 20.000 zł ,w wiekszości przypadków są to sklepy .Przez okres 10 lat wyrobiłem sobie zdanie o kilku sklepach w moim miescie .W każdym miescie są profesjonaliści i są naciągacze . Tak się składa ,że ja nie odpuszczam - z racji moich klientów - po rpostu nie mam wyjścia .Kilka miesięcy temu miałem dośc komiczną historię z zasilaczem (NoName) klienta : W okresie gwarancji uległ awarii .Sklep przyjął i kazał czekac swoje ok .20 dni . Po tym czasie otrzymałem telefon ,że zasilacz został naprawiony i czeka na mnie .Podjechałem pod sklep , w środku miła Pani pyta mnie ilu watt-owy to był zasilacz (pierwsze moje zdziwienie) - odpowiadam : 350W firmy (xxx) .Pani przynosi mi z zaplecza jakiegoś zardzwiałego trupa (Codegen 350) - ot szok . Mówie że to nie ten zasilacz ,Pani na to że to tylko obudowa taka ,w środku siedzi nowiutki zasilacz .Ja jej na to że to nie ten zasilacz ,ona że serwis wymienia bebechy i wkłada je do obudowy ,która ma pod reką .Od słowa do słowa ,strasznie się zdenerwowałem .Na pytanie o adres serwisu - cisza . Ogólnie totalna pajeczyna matactw .Już wtedy wiedziałem ,że nie odpuszcze i kropka .Poszedł jeden email do przedstawiciela firmy w Gliwicach .Po przedstawieniu problemów napisałem wprost iż sprawa jutro rano zostanie oddana do Rzecznika Praw Ochrony konsumenta (praktycznie w kazdym większym mieście takie biuro się znajduje) .Efektem emaila był ranny telefon z przeprosinami ,w sklepie czekał na mnie nowiutki zasilacz (tej samej firmy) z nową roczną gwarancją . Jaki z tego morał ? : Sklepy ,serwisy bardzo obawiają się tej instytucji ,a może tego że zaczynamy wymagać od sklepu tego co nam się nalezy ? . Warto walczyć o swoje prawa - ja walczyłem o zsialacz ,ktory kosztował ok 60zł (aż smiech człowieka bierze iż sklep pozwala sobie na stratę klienta za 60zł ) .Napewno nie odpuszcze żadnej firmie ,choćbym miał stracic pół roku na dochodzenie swoich praw . |
"W końcu zdecydowałem się na http://www.allegro.pl/show_item.php?item=66373041 - i jak za taką cenę jestem zadowolony"
Świetny monitor .Polecam podłaczenie go po BNC (w zależności od karty graficznej obraz potrafi być wyswietlany z zauważalnie lepszą jakością ) . W przypadku BNC tracimy Plug 'N' Play ale można i raczej powinno się korzystac ze sterowników producenta (dla tego modelu sa one dostępne) . Wyobraź sobie iż ja dałem za niego ok 7x tyle niż Ty ;) i sam go nisłem 200m do taksówki :) - cięzkie bydle .Trudno doszukac się w nim minusów .Produkcja tego modelu została zaprzestana pod koniec 2002r ,model 1100P Plus pół roku później . |
Cytat:
I mam co prawda mało doświadczeń z różnymi sklepami - ale trochę podobne - co do Proline - kupowałem tam dwa razy - i ch główną zaletą są w większości atrakcyjne ceny - reszta kiepska - szczególnie obsługa, co do serwisu nie wiem. W kwestii Bestcom - może być, w Komputertronik - nigdy jeszcze nie kupowałem - jedynie niedawno kolega kupował cyfrówkę i bardzo chwalił sobie podejście do klienta. A co do LCD - radzić nie będę - odkąd przeczytałem, że te monitory najlepiej pracują w rozdzielczości, na jaką są przeznaczoną, a z niższymi mają problem - to niezbyt mi się to podoba. Mam 15 calowego Daewoo (oczywiście CRT) i jakbym miał kupić nowego, to byłby to raczej klasyk - dziś można już dostać za 350-400 zł - a za 500-600 zł to naprawdę niezłą 17'. Co nie oznacza, że LCD nie mają zalet - mają i to dużo - małe, lekkie, mniej energochłonne, zdrowsze. Pozdrawiam ro29 |
Cytat:
powiem krótko co zrobił serwis z zabrza plamka czarna była średnicy 4 mm oraz otaczała ją jaśniejsza plamka średnicy około 6 mm czyli plamka czarna otoczona jasną powiedzieli że to mechaniczne uszkodzenie od palca ciekawe jaka to musi być siła znajomeju dziecko zniszczyło w lapie lcd tzn nadepnęło a czarnej plamy niemiał, po za tym mega avans szedł na zmęczenie klienta, 5 ludzi oceniało aż w końcu jeden powiedział mamy odrzucać wszelkie tego typu reklamacje co już jest parodią, po za tym serwis stwierdził mechaniczne uszkodzenie, ciekawostką jest że panel na dole świecił się zawsze w/g mnie za jasno, i miał odbarwienia w tym miejscu co się pojawiła plamka.... Po za tym też opisywałem przypadek neca, owszem napęd poszedł na serwis, jednakże paranoją jest że zakupiłem go jako nowy w firmie sferis, jako napęd na zainstalowanie windowsa, a okazało się w domu że , w środku była płyta active jet, z nielegalnym punisherem, płytę mam jjak mnie wkurzą dam na policję i niech ich sprawdzą. Jeszcze się niespotkałem z takim przypadkiem aby sprzedawano mi nowe a były w środku płyty nagra. Cóż paranoja tego kraju. Nie dziwię się że ludzie kombinują jak dostać nowy w pełnym tego słowa sprzęt a nie lekko używany.... Pytanie ile procent, firm daje pełny zestaw w opakowaniu płyty głównej? W szczecinie nagminnie wyciągają śledzie, kable sata oczywiście nie wszystkie ale np jjedną sztukę dwie, hart zamiast oddawać nowe zasilacze po spaleniu oddaje regenerowane a nowe sprzedaje dalej. Parodia kpina z ludzi. Ostatnio mnie uszczęśliwiła firma komputronik sprzedali mi za 709 k8n diamond płytę a dzień później zdrożała o 104 złote ciekawe dlaczego? popyt rodzi wzrosty cen?:D po za tym dostałem płytę w stanie dobrym ale ciekawostką jest to że jeden zaczep od wentyla nawiewającego na mosfet był luzem, a 1 pin od usb wygięty heh pewnie znane w ko mputroniku oddanie przez klienta płyty w ciągu 10 dni <lol> p.s są dwie firmy których nieoleję za szacunek jakim mnie dażą...komputronik i bestcom, wystarczy krótko rozmawiać mówić co się oczekuje, znać na pamięć przepisy ustawy o ochronie praw konsumenta, sypać nimi jak z rękawa i spokojnie bez nerwów, zbijać sprzedawców argument cytatami ustawy do momentu, kiedy sprzedawca, widzi że nie ma do czynienia z idiotą zamyka japę, spisuje rma podpisuje wszystko, a potem wystarczy czekać 14 dni jak się nie zgłoszą, wystosować od ręki pismo - pozew do sądu i złożyć bez ostrzegania sprzedawcy.... 2 sprawy które złożyłem , wycofałem bo sprzedawca wszystko robił aby nieiść do sądu, oczywiście stracili klienta jak mega avans, vobis i backup z flopem w szczecinie. Heh , preferuję jedną zasadę max ugoda, dopóki widzę nić szansy, to jest szansa na resocjalizacje takich upartych sprzedawców. Grunt niepodnosić głosu nie irytować się i spokojnie tłumaczyć jak dziecku:) Akurat jeżeli chodzi o Poznańskie rynek IT , Warszawski i Wrocławski, są już w znacznym stopniu zaawansowani, w znajomości praw konsumenta, i mają na tyle dobrze w głowie poukładane że zdają sobie sprawę z tego że sąd zawsze z reguły stawia w złym świetle sprzedawcę w końcu sprzedawca z racji wykonywanego zawodu jest już w grupie ryzyka działania na szkodę klienta w celu sprzedania jakichś nowych częsci, akurat w poznaniu to jest rzadkie, w szczecinie nagminne, nieznoszę szczecina jako miasto bo jest to zwykła wiocha z tramwajami:) |
Cytat:
|
@memo - rowniez pozdro :)
do grona firm z bezproblemowa gwarancja dolaczam: NEC i LiteOn rewelacyjna obsluga (szczegolnie NEC - door2door) i bezproblemowa wymiana sprzetu na nowy natomiast dla odmiany to co sie dzieje w serwisach komorek Siemensa to po prostu paranoja - swoja reklamowalem kilkanascie razy, miala 2 lata i ciagle miala rok gwarancji (uparcie mi wgrywali nowy soft, raz na 4 zgloszenia srednio - wg ich zasad 1 na 5 - wymieniali caly fon) za kazdym razem "naprawa" nie poprawiala nic, co wiecej czesto blednie wypelniali karty gwarancyjne (np wymieniajac caly aparat lacznie z obudowa pisali wymiane plyty glownej) w koncu go sprzedalem epol zaraz bedzie bronil serwisu :> tez bronie firmy w ktorej pracuje :D ale podejscie do klienta w serwisie Siemensa to paranoja i cala firme powinni puscic z dymem za takie jaja |
Cytat:
|
Ja też miałem nieciekawą sytuację - kupiłem kompa w pewnej Lubelskiej firmie no i komp nie działa na magistrali 200 mhz tylko na 166 mhz - no to idę do serwisu a oni na to że to wina KAZY... Nie znałem się jeszcze wtedy na kompach za bardzo no i dałem się zbyć, po 2 latach zorientowałem się, że został mi ostatni dzień gwarancji no i postanowiłem nie popuścić sprawy - oddałem do serwisu (jeszcze się ze mną kłócili, że nie mam już gwarancji bo 2 lata gwarancji od dnia zakupu to 2 lata minus 1 dzień no ale jako, że miałem wpisane serwisowanie na karcie gwarancyjnej to mi przedłużyli gwarancję o 1 dzień - oczywiście po telefonie do UOKiK) no i się okazuje, że to według nich wina ramu (który był włożony przez nich i przy pierwszym serwisowaniu nieuznany jako wadliwy) no i dawaj do wymiany - po 3 tyg wracam po kompa a tu się okazuje, że wymienili PŁYTĘ GŁÓWNĄ !!!!! Trzeba tu jeszcze wyjaśnić, że ta sprawa z uznaniem gwarancji się trochę ciągneła i pewnie dlatego powiedzieli mi, że to wina ramu...
Kolejnego kompa już sam złożyłem i nie mam z nim problemów żadnych - wszystko działa jak należy, nawet mam gwarancje pisemne na każdy z elementów. Wracając do tematu: rozumiem, że z LCD to się opłaca kupić Samsunga 173P+, 193P+ lub Belineę 101920C lub Samsunga 930BF a jaki CRT >=19'' wybrać? |
samsung crt i lcd są najlepsze
|
Cytat:
|
Witam
Wys***322;a***322;em ojca po odbi***243;r kabli zasilaj***261;cych do komputera , kable odebra***322; ale przywi***243;z***322; ze sob***261; monitor LCD BELINEA 10 19 10 . Monitor kupi***322; bez konsultowania si***281; ze mn***261; ... nigdy bym sie nie zgodzi***322; na kupno tego monitora ale do rzeczy . Monitor ma ***8220;ma***322;***261;***8221; wad***281; mianowicie uszkodzony jeden pasek pionowy kt***243;ry od podczas pierwszego uruchomienia monitora da***322; o sobie zna***263; i po pewnym czasie znik***322; . Teraz nagle po u***380;ywaniu monitora przez oko***322;o godzin***281; pojawi***322; sie z powrotem razem z badpixelem :| i nie wiem ale my***347;l***281; ze matryca sie sypie ... Dla pewno***347;ci zostawi***281; go w***322;***261;czonego na ca***322;***261; noc . Je***380;eli jutro rano nic niepokoj***261;cego nie b***281;dzie ... to sam nie wiem co zrobi***263; ? odda***263; go z powrotem ? Je***380;eli go zostawi***281; to ryzykuje utopienie 500 z***322; w b***322;oto Z tego co wiem , ojcu w sklepie powiedziano , ***380;e tak ma by***263; ten pasek sie b***281;dzie pojawia***322; i znika***322; co jaki***347; czas ... Pozdrawiam EDIT Napisa***322;em maila to kolesia , moze uda go sie odda***263; , nie bede ryzykowa***322; ... ze matryca nie padnie za miesiac dwa ... |
Polska to kraj kitu, bynajmniej nie tylko w oknach...
|
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 01:28. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.