![]() |
Metro Zakopane - Kraków
Cytat:
Przy tym metro w Warszawie bedzie wyglądało.. ekmm... śmiesznie :haha: :rotfl: |
Cytat:
|
Brzmi jak bajka, ale obawiam się, że Polska nie jest gotowa do realizacji (właściwych realizacji) tego typu inwestycji..
|
Cytat:
Wydaje mi się ten cały projekt nieprawdopodobny... to juz budowa tuneli dla tramwajów w Krakowe ciągnie się juz nie wiem ile a co dopiero budowa tunelu do Zakopanego :wow: Ale jakby do tego by doszło to będziemy mieli najbardziej wypasione metro na świecie :] |
12 min?to jak to szybko jedzie?? chyba szybciej niz dzwiek ;)
|
ten tunel nie ma nic wspolnego z metrem :D poza tym ze jest pod ziemia:)
|
Cytat:
|
bylo juz o tym jakis czas temu,
jak wyjdzie bedzie dobrze, ale czy wyjdzie to... :fiu: |
Cytat:
500km/h ? nawet TVG we Francji tyle nie jezdzi. |
Kiedyś na śląsku budowali szybką kolej miejską pomiędzy Gliwicami i Katowicami. Miała się ona poruszać innymi torowiskami niż jeżdżące pociągi dalekobieżne. Wybudowali z Gliwic do Rudy Śląskiej i skończyły się fundusze. Po roku było juz torowisko do Zabrza, w chwili obecnej rozkradziono już wszystko. Jak widać pomysły mamy szczytne ale gorzej z wykonaniem.
Niekiedy zdaża się że pociąg wyjeżdżający z Gliwic w Zabrza (około 8 km) ma opóźnienia 40 min :D offtopic Autostrada A4 między Chorzowem a Rudą Śląską była otwarta pod koniec stycznia. W zeszłym miesiącu gruntownie przebudowali jeden z pasów bo już się zaczęło sypać. Wczoraj zamknęli ten kawałek i zaczęli znowu coś przebudowywać. Pozostawię to bez komentarza. |
Cytat:
Zabrze jest piękne.:) Może w Zabrzu kradną. Ale łyżeczką. W Szczecinie kradną chochlą.:D |
No, no, no, jesli pomysl i wykonanie wypali to bedzie super.
Cytat:
|
Cytat:
Pomysł budowy podziemnej kolei z Krakowa do Zakopanego można między bajki włożyć. Ewentualnie można nakręcić program dla Discovery z serii inżynieria ekstremalna. oOczywiście takie coś jest do wykonania, tylko rodzi się pytanie, kiedy taka inwestycja się zwróci? Żaden Inwestor nie utopi kasy, jeśli inwestycja się nie zwróci z nawiązką w rozsądnym czasie... a ta na pewno nie zwróci się szybko. |
Cytat:
Nie wiem :P Moze ;) |
Cóż nie chcę być pesymistą, ale...
Primo - Rondo Mogilskie rozwalone na maxa, śmieci latają na wietrze, a Turków jak nie ma tak nie ma ... i nie będzie Secundo - Remont Lubicza opóźniony, bo szerokość torów tramwajowych nie taka jak trzeba i miasto zakorkowane zostanie przez jeszcze dłuższy czas co z przebudową dworca itd... Niech zakończą co zaczęli , a nie pchają się w dalsze inwstycje Oby tak nie było z tym tramwajem,a takie mam wątpliwości ,bo coś władze nie umieją upilnować i doglądnąć inwestycji i projektów... Mam nadzieję,że choć to się uda. |
Ciekawe ile prywatnych domów urzedników powstanie z materiałów na te budowy.
|
Cytat:
|
Cytat:
DOKLADNIE!! |
dlaczego oni w ogóle chcą się pchać pod ziemię?
|
Cytat:
skoro na niej pozostało jeszcze tyle do zrobienia;) |
Cytat:
|
Powiem krotko ta inwestycja o ktorej mowa na poczatku jest nierealna, chyba ze jakas firma musi sobie nabic koszty przez fiskusem ...
A Metro w Wawie wcale nie wyglada smiesznie. Fakt faktem zasieg nie jest powalajacy, ale to jest jedna z najbadziej zaawansowanych technologicznie kolejek podziemnych (o ile nie najbadziej zaawansowana) w Europie. Szerokie tunele - w razie wybuchu, czy innych zagrozen nie ma problemu z ewakuacja, nowoczesne wagony (czesc), dobrze rozplanowe stacje i system ochrony. Takze jest malo ale dobrze - to dobrze. Cytat:
|
Cytat:
To co w Waszawie wybudowali to, żeby nie powidzieć dosadniej (mam mokre spodnie w okolicach rozporka). Wybacz. ale jestes lokalnym patriotą.:) Mimo wszystko jestes moim kandydatem. :) |
Cytat:
|
Cytat:
I nie ma tu znaczenia czy pod czy nad ziemia. Tak, czy inaczej ta procedura troche trwa i trzeba tego pilnowac, a to kolejne koszty i czas inwestycji. @rycho. Metra w Moskwie nie widzialem, na zywo widzialem tylko przereklamowane metro londynskie, ktore poza duza siatka niczym sie nie wyroznia, w szczegolnosci bezpieczenstwem czy nowoczesnoscia. Z metra w Wawie korzystam srednio co tydzien i nie mam mu nic do zarzucenia poza wielkoscia siatki (wlasciwie to nitki). Nie wiem co Ci sie w nim nie podoba :) |
Cytat:
I tak zostaniesz moim zięciem.:D Warszawskie metro jeździ i to wszystko co można o nim powiedzieć. Taki tramwaj dwa metry pod ziemią. A tak wogóle to bardzo lubię Warszawiaków, a Ciebie w szczególności.:) Ot taki OT.:) |
Pewnie bedzie tak jak z tym Parkiem Rozrywki, ktore mialo powstac gdzies na wschodzie Polski (dokladnie niepamietam). Dzisiaj juz tylko został smiech i wstyd, ze ludzie uwierzyli w takie bajki.
|
Cytat:
|
Cytat:
Kto na to wyłoży chociaż 1 euro? |
Cytat:
A bedzie tam mozna jezdzic w futrzanych pantoflach? Bo ostatnio M. byl sfrustrowany. Widzialem go w Warszawskim metrze, ssal kasownik i pozadliwie patrzyl na trzewiki kontrolera. |
slyszalem o tym juz dawno
tak samo jak o pzonanskiej kolejce nadziemnej przypuszczam ze obie inwestycje maja ze soba duzo wspolnego - sa piekne, potrzebne i fajne, ale nigdy nie powstana - bo przepisy mamy durne a uzednicy musza sie ich trzymac a ze nie sa kontrolowani to jeszcze musza zarobic na lewo i w ten piekny sposob wszytskie inwestycje laduja unaszych poludniowych sasiadow wiec pewnie predzej zobaczymy "metro" z pragi pod gerlach... |
Cytat:
Kolejna sprawa - Monachium-Wieden kosztorys na 40 miliardow Euro. Zalozmy ze ten polski odcinek kosztowalby 10 miliardow Euro. To jest jakies 40 za***istych fabryk, typu takie ktore ma zrobic LG. Myslicie ze firma majac do wyboru kilkadziesiat tego typu fabryk kontra tunel, wybralaby tunel ?? NIE MA SZANS - chyba ze ktos musi zrobic straty dla firmy. A przepisy i urzednicy - podejrzewam ze jakby zjawil sie inwestor z 10 miliardami Euro na tunel to by sie popukali po glowie, ale potem dostalby stala grupe urzednikow, ktora nie robilaby nic innego tylko latala kolo jego piora i zalatwiala wszystkie formalnosci i zezwolenia. A Ekipa rzadzaca wypominalaby te inwystecje w kolejnych 20 latach w reklamowkach wyborczych. Metro z Pragi na Gerlach to dobre porownanie - ten sam kabiler utopionej inwestycji. Inwestycja nie jest udana, gdy istnieje w przyszlosci moment w ktorym inwestycja ma szanse zarobic na siebie, tylko gdy jest lepsza od innych potencjalnych inwestycji na danym terenie w danym okresie. Ale policzmy. Szacunkowo 10 miliardow Euro. To 40 miliardow zlotych. Zalozmy ze bilet kosztowalby 100 zl. netto, czyli 122 brutto (drogo, ale inwestycja ma sie nam szybko zwrocic). Mamy wiec zwrot inwestycji po 400 milionach biletow (zakladam ze obsluge tego calego interesu mamy za darmo). Zalozmy ze do Zakopanego z krakowa jezdziloby 4 miliony osob, 2 razy do roku (coz za optymistyczne zalozenie :) ). Tak wiec inwestycja zwraca nam sie po 50 latach w utopijnych zalozeniach. Wtopa na MAXA !! |
Cytat:
|
Cytat:
Ma znaczenie czy pod ziemią czy nad ziemią. Prawo własności ziemi obejmuje do ok 2 m wgłąb ziemi w zależności co chcesz robić ze swoją działką, nie dotyczy to obiektów które wymagają robót geologicznych, tam już trzeba koncesje i inne pierdoły. Wszystko poniżej jest własnością Skarbu Państwa. Metro nie ma takich problemów z wykupem terenów, trzeba tylko wykupić teren na stacje oraz na szyby wentylacyjne nic więcej. Na metro dostaje się koncesję, zgode odpowiedniego urzędu nadzoru górniczego i jeszcze paru ministrów. (Prawo geologiczne i górnicze, i kilka innych ustaw irozporządzeń o tym pisze) Trzeba zrobić sporo papierów w tym raport oddziaływania na środowiska. Edit: Pomysł wydaje się bardzo fajny ale w naszym kraju nie do zrealizowania, było tykle inwestycji zapowiadanych i okazały się tylko głupimi żartami lub po prostu inwestorzy się wycofywali ze względu na naszą biurokrację lub po otrzymaniu zgody na inwestycję mnożyli warunki na których chcą budować to i tamto, że nasza administracja wszystko specjalnie przedłużałą wszystko aby inwestor się wycofał, lub "zapadł w zimowy sen" ;) (podobnie było w Krakowie z Tischmanem - budowa "Nowego Miasta", rok już tam nie byłem ale jak sądze nic się nie ruszyło, a to wielka szkoda). |
Cytat:
Cytat:
|
3 lata i juz mozna smigac tym?
To raz,ze chyba komus pod kopuła cos sie poprzestawiałp, a dwa czemu linia kraków-zakopiec, a nie zakopiec-gdansk i mijało by się kraków,wawe, itd?why? |
Cytat:
Tak czy inaczej inwestycja jest kiepska. |
Cytat:
|
ten cud inżynierii ekstrealnej może powstać... ale na papierze.
tak samo, jak słynny już wiadukt widmo na obwodnicy wokół wałbrzycha :D |
Już jest to metro! Ostatni wagon robi wrażenie!
http://hi-everybody.com/wp-content/u.../06/pociag.gif |
Normalnie górnik ze złotą łopatą...
|
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 11:20. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.