Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Off topic (https://forum.cdrinfo.pl/f5/)
-   -   Metro Zakopane - Kraków (https://forum.cdrinfo.pl/f5/metro-zakopane-krakow-56438/)

Ziele 10.09.2005 10:24

Metro Zakopane - Kraków
 
Cytat:

To nie żart. Polsko-szwajcarskie konsorcjum chce budować tunel Zakopane-Kraków dla superszybkiego metra. Podróż trwałaby zaledwie 12 minut. W najbliższych tygodniach inwestorzy planują opowiedzieć o pomyśle wojewodzie małopolskiemu i władzom Zakopanego - dowiaduje się Tygodnik Podhalański. Swissmetro, czyli superszybki, przypominający pocisk pociąg mógłby - zdaniem szwajcarskich konstruktorów - osiągać maksymalną prędkość 500 km/h. Podziemny wagon przewoziłby jednorazowo około dwustu osób w tunelu 50 metrów pod powierzchnią. Wewnątrz panowałaby częściowa próżnia - warunki podobne do tych, jakie istnieją na wysokości około 15 tysięcy metrów. Kursy odbywałyby się co kwadrans. Według dokumentów, do których udało nam się dotrzeć, 22-kilometrowy testowy tunel wybudowano już pod Lozanną - sprawdzane są tam wagony i osiągi metra. Tymczasem, według naszych informacji, Swissmetro Group wraz z polskim partnerem chcą wybudować taki tunel w Polsce. Ma połączyć Zakopane z Krakowem. W dalszej przyszłości planowana jest też podziemna nitka do Warszawy. Podróż z Grodu Kraka do stolicy Tatr trwałaby zaledwie 12 minut, a do Warszawy zakopiańczycy mogliby dotrzeć w nieco ponad pół godziny. Jak zapewnia polski partner Szwajcarów, konsorcjum zainteresowane jest jak najszybszym rozpoczęciem budowy. W najbliższych tygodniach inwestorzy planują opowiedzieć o pomyśle władzom Zakopanego. Na terenie miasta znajdować by się miała stacja końcowa o powierzchni około 1 tys. metrów kwadratowych, w tym szyby czterech wind, które transportowałyby pasażerów na powierzchnię, i w dół - na pokład wagonika. Na przełomie lipca i sierpnia tego roku Swissmetro Group chce także rozmawiać o tunelu z Małopolskim Urzędem Wojewódzkim w Krakowie. Przedstawiciele konsorcjum nie chcą mówić o kosztach projektu Zakopane-Kraków, choć zapewniają, że chcą w całości sfinansować inwestycje. Ale, jak zakłada teoretyczny kosztorys, budowa np. tunelu z Lyonu przez Monachium do Wiednia, która startować miałaby między 2020, a 2030 rokiem, to kwota rzędu 40 miliardów euro. Wiadomo natomiast, że jeśli inwestor otrzyma stosowne zezwolenia, tunel w Małopolsce mógłby być gotowy w trzy lata, a podróż kosztowałaby mniej więcej tyle, co zwykłym pociągiem.
http://raven.tatrynet.pl/cgi-bin/tp/...rok=05&nr=tp25

Przy tym metro w Warszawie bedzie wyglądało.. ekmm... śmiesznie :haha: :rotfl:

rycho 10.09.2005 10:26

Cytat:

Napisany przez Ziele

Przy tym metro w Warszawie bedzie wyglądało.. ekmm... śmiesznie :haha: :rotfl:

Metro w Warszawie i tak wygląda śmiesznie.:D

andrzejj9 10.09.2005 10:38

Brzmi jak bajka, ale obawiam się, że Polska nie jest gotowa do realizacji (właściwych realizacji) tego typu inwestycji..

Ziele 10.09.2005 10:53

Cytat:

Napisany przez rycho
Metro w Warszawie i tak wygląda śmiesznie.:D

racja ;)

Wydaje mi się ten cały projekt nieprawdopodobny... to juz budowa tuneli dla tramwajów w Krakowe ciągnie się juz nie wiem ile a co dopiero budowa tunelu do Zakopanego :wow: Ale jakby do tego by doszło to będziemy mieli najbardziej wypasione metro na świecie :]

IceManSpy 10.09.2005 11:02

12 min?to jak to szybko jedzie?? chyba szybciej niz dzwiek ;)

demek 10.09.2005 11:05

ten tunel nie ma nic wspolnego z metrem :D poza tym ze jest pod ziemia:)

Ziele 10.09.2005 11:05

Cytat:

Napisany przez IceManSpy
12 min?to jak to szybko jedzie?? chyba szybciej niz dzwiek ;)

napisali... 500km/h

Predi 10.09.2005 11:10

bylo juz o tym jakis czas temu,
jak wyjdzie bedzie dobrze,
ale czy wyjdzie to... :fiu:

IceManSpy 10.09.2005 11:20

Cytat:

Napisany przez Ziele
napisali... 500km/h

sorka, nawet tego textu nie przeczytalem 8 )

500km/h ?
nawet TVG we Francji tyle nie jezdzi.

Air 10.09.2005 11:29

Kiedyś na śląsku budowali szybką kolej miejską pomiędzy Gliwicami i Katowicami. Miała się ona poruszać innymi torowiskami niż jeżdżące pociągi dalekobieżne. Wybudowali z Gliwic do Rudy Śląskiej i skończyły się fundusze. Po roku było juz torowisko do Zabrza, w chwili obecnej rozkradziono już wszystko. Jak widać pomysły mamy szczytne ale gorzej z wykonaniem.

Niekiedy zdaża się że pociąg wyjeżdżający z Gliwic w Zabrza (około 8 km) ma opóźnienia 40 min :D

offtopic

Autostrada A4 między Chorzowem a Rudą Śląską była otwarta pod koniec stycznia. W zeszłym miesiącu gruntownie przebudowali jeden z pasów bo już się zaczęło sypać. Wczoraj zamknęli ten kawałek i zaczęli znowu coś przebudowywać. Pozostawię to bez komentarza.

rycho 10.09.2005 11:33

Cytat:

Napisany przez Air
Kiedyś na śląsku budowali szybką kolej miejską pomiędzy Gliwicami i Katowicami. Miała się ona poruszać innymi torowiskami niż jeżdżące pociągi dalekobieżne. Wybudowali z Gliwic do Rudy Śląskiej i skończyły się fundusze. Po roku było juz torowisko do Zabrza, w chwili obecnej rozkradziono już wszystko. Jak widać pomysły mamy szczytne ale gorzej z wykonaniem.

Niekiedy zdaża się że pociąg wyjeżdżający z Gliwic w Zabrza (około 8 km) ma opóźnienia 40 min :D

offtopic

Autostrada A4 między Chorzowem a Rudą Śląską była otwarta pod koniec stycznia. W zeszłym miesiącu gruntownie przebudowali jeden z pasów bo już się zaczęło sypać. Wczoraj zamknęli ten kawałek i zaczęli znowu coś przebudowywać. Pozostawię to bez komentarza.

Znowu kraczesz.
Zabrze jest piękne.:)
Może w Zabrzu kradną.
Ale łyżeczką.
W Szczecinie kradną chochlą.:D

epol 10.09.2005 12:04

No, no, no, jesli pomysl i wykonanie wypali to bedzie super.


Cytat:

Napisany przez IceManSpy
500km/h ?
nawet TVG we Francji tyle nie jezdzi.

TGV chyba ;)

Proton 10.09.2005 12:10

Cytat:

Napisany przez Air
Autostrada A4 między Chorzowem a Rudą Śląską była otwarta pod koniec stycznia. W zeszłym miesiącu gruntownie przebudowali jeden z pasów bo już się zaczęło sypać. Wczoraj zamknęli ten kawałek i zaczęli znowu coś przebudowywać. Pozostawię to bez komentarza.

To jest żałosne, że nowa droga i już się rozpada. Przecież ktoś wziął za to pieniądze i powinno się wziąść Wykonawcę łącznie z Inspektorem za dupę. Nie może być tak, że podatnicy wydają grubą kasę na budowę autostrady, a po roku się to łata. Jak to jest w ogóle, że budowa 1km odcinka autostrady jest taka sama, jak na Zachodzie Europy lub nawet wyższa (przy sporo niższych kosztach), a jakość jakby gorsza...??!!
Pomysł budowy podziemnej kolei z Krakowa do Zakopanego można między bajki włożyć. Ewentualnie można nakręcić program dla Discovery z serii inżynieria ekstremalna.
oOczywiście takie coś jest do wykonania, tylko rodzi się pytanie, kiedy taka inwestycja się zwróci? Żaden Inwestor nie utopi kasy, jeśli inwestycja się nie zwróci z nawiązką w rozsądnym czasie... a ta na pewno nie zwróci się szybko.

IceManSpy 10.09.2005 13:29

Cytat:

Napisany przez epol
No, no, no, jesli pomysl i wykonanie wypali to bedzie super.



TGV chyba ;)


Nie wiem :P Moze ;)

Dorian 10.09.2005 13:37

Cóż nie chcę być pesymistą, ale...

Primo - Rondo Mogilskie rozwalone na maxa, śmieci latają na wietrze, a Turków jak nie ma tak nie ma ... i nie będzie

Secundo - Remont Lubicza opóźniony, bo szerokość torów tramwajowych nie taka jak trzeba i miasto zakorkowane zostanie przez jeszcze dłuższy czas

co z przebudową dworca itd...

Niech zakończą co zaczęli , a nie pchają się w dalsze inwstycje

Oby tak nie było z tym tramwajem,a takie mam wątpliwości ,bo coś władze nie umieją upilnować i doglądnąć inwestycji i projektów...

Mam nadzieję,że choć to się uda.

Ziele 10.09.2005 14:38

Ciekawe ile prywatnych domów urzedników powstanie z materiałów na te budowy.

andrzejj9 10.09.2005 15:50

Cytat:

Napisany przez Ziele
Ciekawe ile prywatnych domów urzedników powstanie z materiałów na te budowy.

Niemniej niż tych, które zostaną zbudowane za.. udzielenie odpowiednich koncesji, pozwoleń itp. ;)

IceManSpy 10.09.2005 15:51

Cytat:

Napisany przez Dorian
Cóż nie chcę być pesymistą, ale...

Primo - Rondo Mogilskie rozwalone na maxa, śmieci latają na wietrze, a Turków jak nie ma tak nie ma ... i nie będzie

Secundo - Remont Lubicza opóźniony, bo szerokość torów tramwajowych nie taka jak trzeba i miasto zakorkowane zostanie przez jeszcze dłuższy czas

co z przebudową dworca itd...

Niech zakończą co zaczęli , a nie pchają się w dalsze inwstycje

Oby tak nie było z tym tramwajem,a takie mam wątpliwości ,bo coś władze nie umieją upilnować i doglądnąć inwestycji i projektów...

Mam nadzieję,że choć to się uda.


DOKLADNIE!!

woitas 10.09.2005 16:10

dlaczego oni w ogóle chcą się pchać pod ziemię?

Dorian 10.09.2005 16:16

Cytat:

Napisany przez woitas
dlaczego oni w ogóle chcą się pchać pod ziemię?


skoro na niej pozostało jeszcze tyle do zrobienia;)

Ziele 10.09.2005 16:36

Cytat:

Napisany przez woitas
dlaczego oni w ogóle chcą się pchać pod ziemię?

Bo ziemię i tak trzeba było by równać ale przedtem zapłacić mase kasy za jej wykup... bo na powierzchni nie zrobi sie prawie próżni... bo coś co jedzie 500km/h nie jest za ciche... bo... reszte wymyśl już sam ;)

pawelblu 10.09.2005 16:53

Powiem krotko ta inwestycja o ktorej mowa na poczatku jest nierealna, chyba ze jakas firma musi sobie nabic koszty przez fiskusem ...

A Metro w Wawie wcale nie wyglada smiesznie. Fakt faktem zasieg nie jest powalajacy, ale to jest jedna z najbadziej zaawansowanych technologicznie kolejek podziemnych (o ile nie najbadziej zaawansowana) w Europie. Szerokie tunele - w razie wybuchu, czy innych zagrozen nie ma problemu z ewakuacja, nowoczesne wagony (czesc), dobrze rozplanowe stacje i system ochrony. Takze jest malo ale dobrze - to dobrze.

Cytat:

Napisany przez Ziele
Bo ziemię i tak trzeba było by równać ale przedtem zapłacić mase kasy za jej wykup... bo na powierzchni nie zrobi sie prawie próżni... bo coś co jedzie 500km/h nie jest za ciche... bo... reszte wymyśl już sam ;)

A co, a podkop to myslisz mozna robic gdzie sie chce ??

rycho 10.09.2005 17:16

Cytat:

Napisany przez pawelblu
razie wybuchu, czy innych zagrozen nie ma problemu z ewakuacja, nowoczesne wagony (czesc), dobrze rozplanowe stacje i system ochrony. Takze jest malo ale dobrze - to dobrze.



Byłeś w Moskwie?
To co w Waszawie wybudowali to, żeby nie powidzieć dosadniej (mam mokre spodnie w okolicach rozporka).
Wybacz. ale jestes lokalnym patriotą.:)
Mimo wszystko jestes moim kandydatem.
:)

Ziele 10.09.2005 17:29

Cytat:

Napisany przez pawelblu

A co, a podkop to myslisz mozna robic gdzie sie chce ??

Nie ale wtedy nie kładą sie ludzie przed spychaczami (przykład: budowa trasy Kraków - Wieliczka) i nie ma spryciarzy którzy podkupują teren aby go odsprzedać 100x drożej albo ludzi którzy wyceniają swój dom jakby to była conajmniej willa z dziesięcioma basenami i polem golfowym.

pawelblu 10.09.2005 18:14

Cytat:

Napisany przez Ziele
Nie ale wtedy nie kładą sie ludzie przed spychaczami (przykład: budowa trasy Kraków - Wieliczka) i nie ma spryciarzy którzy podkupują teren aby go odsprzedać 100x drożej albo ludzi którzy wyceniają swój dom jakby to była conajmniej willa z dziesięcioma basenami i polem golfowym.

Jezeli jest plan zagospodarowania przestrzennego, lub podobny dokument ktory potwierdza inwestycje, to liczy sie wycena bieglego. Jezeli nie zgadzasz sie sprzedac po tej cenie to Cie sad administracyjny wywlaszcza.

I nie ma tu znaczenia czy pod czy nad ziemia.

Tak, czy inaczej ta procedura troche trwa i trzeba tego pilnowac, a to kolejne koszty i czas inwestycji.

@rycho. Metra w Moskwie nie widzialem, na zywo widzialem tylko przereklamowane metro londynskie, ktore poza duza siatka niczym sie nie wyroznia, w szczegolnosci bezpieczenstwem czy nowoczesnoscia. Z metra w Wawie korzystam srednio co tydzien i nie mam mu nic do zarzucenia poza wielkoscia siatki (wlasciwie to nitki). Nie wiem co Ci sie w nim nie podoba :)

rycho 10.09.2005 18:43

Cytat:

Napisany przez pawelblu

@rycho. Metra w Moskwie nie widzialem, na zywo widzialem tylko przereklamowane metro londynskie, ktore poza duza siatka niczym sie nie wyroznia, w szczegolnosci bezpieczenstwem czy nowoczesnoscia. Z metra w Wawie korzystam srednio co tydzien i nie mam mu nic do zarzucenia poza wielkoscia siatki (wlasciwie to nitki). Nie wiem co Ci sie w nim nie podoba :)

Znaczy (jeśli mogę tak zacząć), bo z Tobą nic nie wiadomo.:)
I tak zostaniesz moim zięciem.:D
Warszawskie metro jeździ i to wszystko co można o nim powiedzieć.
Taki tramwaj dwa metry pod ziemią.
A tak wogóle to bardzo lubię Warszawiaków, a Ciebie w szczególności.:)
Ot taki OT.:)

luminat 10.09.2005 18:49

Pewnie bedzie tak jak z tym Parkiem Rozrywki, ktore mialo powstac gdzies na wschodzie Polski (dokladnie niepamietam). Dzisiaj juz tylko został smiech i wstyd, ze ludzie uwierzyli w takie bajki.

andrzejj9 10.09.2005 18:51

Cytat:

Napisany przez woitas
dlaczego oni w ogóle chcą się pchać pod ziemię?

Może stwierdzili, że na ziemi im nie wychodzi, to spróbują pod ;)

rycho 10.09.2005 19:10

Cytat:

Napisany przez luminat
Pewnie bedzie tak jak z tym Parkiem Rozrywki, ktore mialo powstac gdzies na wschodzie Polski (dokladnie niepamietam). Dzisiaj juz tylko został smiech i wstyd, ze ludzie uwierzyli w takie bajki.

Dokładnie.
Kto na to wyłoży chociaż 1 euro?

yahol 10.09.2005 19:22

Cytat:

To nie żart. Polsko-szwajcarskie konsorcjum chce budować tunel Zakopane-Kraków dla superszybkiego metra
O q...a! M. oszaleje ze szczescia!
A bedzie tam mozna jezdzic w futrzanych pantoflach?
Bo ostatnio M. byl sfrustrowany.
Widzialem go w Warszawskim metrze, ssal kasownik i pozadliwie patrzyl na trzewiki kontrolera.

nimal 10.09.2005 20:12

slyszalem o tym juz dawno
tak samo jak o pzonanskiej kolejce nadziemnej
przypuszczam ze obie inwestycje maja ze soba duzo wspolnego - sa piekne, potrzebne i fajne, ale nigdy nie powstana - bo przepisy mamy durne a uzednicy musza sie ich trzymac a ze nie sa kontrolowani to jeszcze musza zarobic na lewo
i w ten piekny sposob wszytskie inwestycje laduja unaszych poludniowych sasiadow
wiec pewnie predzej zobaczymy "metro" z pragi pod gerlach...

pawelblu 10.09.2005 21:44

Cytat:

Napisany przez nimal
slyszalem o tym juz dawno
tak samo jak o pzonanskiej kolejce nadziemnej
przypuszczam ze obie inwestycje maja ze soba duzo wspolnego - sa piekne, potrzebne i fajne, ale nigdy nie powstana - bo przepisy mamy durne a uzednicy musza sie ich trzymac a ze nie sa kontrolowani to jeszcze musza zarobic na lewo
i w ten piekny sposob wszytskie inwestycje laduja unaszych poludniowych sasiadow
wiec pewnie predzej zobaczymy "metro" z pragi pod gerlach...

Ale to jest baja - 22 km juz gdzies istnieja i wiadomo o nich z tylko z dokumentow do ktorych ktos tam docieral - gdyby taka kolejka istniala w Europie na dlugosci 22 km to byloby o tym bardzo glosno.
Kolejna sprawa - Monachium-Wieden kosztorys na 40 miliardow Euro. Zalozmy ze ten polski odcinek kosztowalby 10 miliardow Euro. To jest jakies 40 za***istych fabryk, typu takie ktore ma zrobic LG. Myslicie ze firma majac do wyboru kilkadziesiat tego typu fabryk kontra tunel, wybralaby tunel ?? NIE MA SZANS - chyba ze ktos musi zrobic straty dla firmy.
A przepisy i urzednicy - podejrzewam ze jakby zjawil sie inwestor z 10 miliardami Euro na tunel to by sie popukali po glowie, ale potem dostalby stala grupe urzednikow, ktora nie robilaby nic innego tylko latala kolo jego piora i zalatwiala wszystkie formalnosci i zezwolenia. A Ekipa rzadzaca wypominalaby te inwystecje w kolejnych 20 latach w reklamowkach wyborczych.

Metro z Pragi na Gerlach to dobre porownanie - ten sam kabiler utopionej inwestycji. Inwestycja nie jest udana, gdy istnieje w przyszlosci moment w ktorym inwestycja ma szanse zarobic na siebie, tylko gdy jest lepsza od innych potencjalnych inwestycji na danym terenie w danym okresie.

Ale policzmy. Szacunkowo 10 miliardow Euro. To 40 miliardow zlotych. Zalozmy ze bilet kosztowalby 100 zl. netto, czyli 122 brutto (drogo, ale inwestycja ma sie nam szybko zwrocic). Mamy wiec zwrot inwestycji po 400 milionach biletow (zakladam ze obsluge tego calego interesu mamy za darmo). Zalozmy ze do Zakopanego z krakowa jezdziloby 4 miliony osob, 2 razy do roku (coz za optymistyczne zalozenie :) ). Tak wiec inwestycja zwraca nam sie po 50 latach w utopijnych zalozeniach. Wtopa na MAXA !!

andrzejj9 11.09.2005 09:13

Cytat:

Napisany przez pawelblu
Ale policzmy. Szacunkowo 10 miliardow Euro. To 40 miliardow zlotych. Zalozmy ze bilet kosztowalby 100 zl. netto, czyli 122 brutto (drogo, ale inwestycja ma sie nam szybko zwrocic). Mamy wiec zwrot inwestycji po 400 milionach biletow (zakladam ze obsluge tego calego interesu mamy za darmo). Zalozmy ze do Zakopanego z krakowa jezdziloby 4 miliony osob, 2 razy do roku (coz za optymistyczne zalozenie :) ). Tak wiec inwestycja zwraca nam sie po 50 latach w utopijnych zalozeniach. Wtopa na MAXA !!

A licząc realnie po jakichś 200 - 300.. Ale trudno traktować coś takiego jako inwestycje, bo w Polsce nie myśli się nawet 5 lat w przód, nie mówiąc o 50.. Może po prostu państwo postanowiło zrobić coś dla nas, obywateli? ;)

raptor123 11.09.2005 09:58

Cytat:

Napisany przez pawelblu
Jezeli jest plan zagospodarowania przestrzennego, lub podobny dokument ktory potwierdza inwestycje, to liczy sie wycena bieglego. Jezeli nie zgadzasz sie sprzedac po tej cenie to Cie sad administracyjny wywlaszcza.

I nie ma tu znaczenia czy pod czy nad ziemia.

pawelblu plan zagospodarowania przestrzennego odnosi sie do obiektów zlokalizowanych na powierzchni.
Ma znaczenie czy pod ziemią czy nad ziemią.
Prawo własności ziemi obejmuje do ok 2 m wgłąb ziemi w zależności co chcesz robić ze swoją działką, nie dotyczy to obiektów które wymagają robót geologicznych, tam już trzeba koncesje i inne pierdoły.
Wszystko poniżej jest własnością Skarbu Państwa. Metro nie ma takich problemów z wykupem terenów, trzeba tylko wykupić teren na stacje oraz na szyby wentylacyjne nic więcej.
Na metro dostaje się koncesję, zgode odpowiedniego urzędu nadzoru górniczego i jeszcze paru ministrów. (Prawo geologiczne i górnicze, i kilka innych ustaw irozporządzeń o tym pisze)
Trzeba zrobić sporo papierów w tym raport oddziaływania na środowiska.

Edit:
Pomysł wydaje się bardzo fajny ale w naszym kraju nie do zrealizowania, było tykle inwestycji zapowiadanych i okazały się tylko głupimi żartami lub po prostu inwestorzy się wycofywali ze względu na naszą biurokrację lub po otrzymaniu zgody na inwestycję mnożyli warunki na których chcą budować to i tamto, że nasza administracja wszystko specjalnie przedłużałą wszystko aby inwestor się wycofał, lub "zapadł w zimowy sen" ;) (podobnie było w Krakowie z Tischmanem - budowa "Nowego Miasta", rok już tam nie byłem ale jak sądze nic się nie ruszyło, a to wielka szkoda).

epol 11.09.2005 11:02

Cytat:

Napisany przez rycho
Mimo wszystko jestes moim kandydatem.

Cytat:

Napisany przez rycho
I tak zostaniesz moim zięciem.:D

Czy ja o czyms nie wiem?? :]

Desden 11.09.2005 11:19

3 lata i juz mozna smigac tym?
To raz,ze chyba komus pod kopuła cos sie poprzestawiałp, a dwa czemu linia kraków-zakopiec, a nie zakopiec-gdansk i mijało by się kraków,wawe, itd?why?

pawelblu 11.09.2005 16:40

Cytat:

Napisany przez raptor123
pawelblu plan zagospodarowania przestrzennego odnosi sie do obiektów zlokalizowanych na powierzchni.
Ma znaczenie czy pod ziemią czy nad ziemią.
Prawo własności ziemi obejmuje do ok 2 m wgłąb ziemi w zależności co chcesz robić ze swoją działką, nie dotyczy to obiektów które wymagają robót geologicznych, tam już trzeba koncesje i inne pierdoły.
Wszystko poniżej jest własnością Skarbu Państwa. Metro nie ma takich problemów z wykupem terenów, trzeba tylko wykupić teren na stacje oraz na szyby wentylacyjne nic więcej.
Na metro dostaje się koncesję, zgode odpowiedniego urzędu nadzoru górniczego i jeszcze paru ministrów. (Prawo geologiczne i górnicze, i kilka innych ustaw irozporządzeń o tym pisze)
Trzeba zrobić sporo papierów w tym raport oddziaływania na środowiska.

Edit:
Pomysł wydaje się bardzo fajny ale w naszym kraju nie do zrealizowania, było tykle inwestycji zapowiadanych i okazały się tylko głupimi żartami lub po prostu inwestorzy się wycofywali ze względu na naszą biurokrację lub po otrzymaniu zgody na inwestycję mnożyli warunki na których chcą budować to i tamto, że nasza administracja wszystko specjalnie przedłużałą wszystko aby inwestor się wycofał, lub "zapadł w zimowy sen" ;) (podobnie było w Krakowie z Tischmanem - budowa "Nowego Miasta", rok już tam nie byłem ale jak sądze nic się nie ruszyło, a to wielka szkoda).

OK - moze i masz racje z tym, ze 2 metry pod ziemia wszystko nalezy do skarbu panstwa (choc wydaje mi sie to troche dziwnie malo, ale rozumiem ze zalezy, wiec realnie moze byc wiecej).

Tak czy inaczej inwestycja jest kiepska.

Ormianin 12.09.2005 08:50

Cytat:

Napisany przez pawelblu
OK - moze i masz racje z tym, ze 2 metry pod ziemia wszystko nalezy do skarbu panstwa (choc wydaje mi sie to troche dziwnie malo, ale rozumiem ze zalezy, wiec realnie moze byc wiecej).

Tak czy inaczej inwestycja jest kiepska.

Tak naprawde to tylko pomysl, w prasie ladnie o tym napisali, a w rzeczywistosci nic z tego nie bedzie, albo decyzja pozostanie na papierze, lub nawet rusza z budowa kilku metrow i zatrzymaja sie... tak aby transfery pieniedzy poszly od kogos dla kogos

woitas 12.09.2005 09:05

ten cud inżynierii ekstrealnej może powstać... ale na papierze.
tak samo, jak słynny już wiadukt widmo na obwodnicy wokół wałbrzycha :D

ed hunter 03.10.2017 19:57

Już jest to metro! Ostatni wagon robi wrażenie!

http://hi-everybody.com/wp-content/u.../06/pociag.gif

mikhnal 03.10.2017 20:05

Normalnie górnik ze złotą łopatą...


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 11:20.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.