![]() |
[Elektronika] Dobrze kombinuję?
Ilość załączników: 1
Hej ludziska.
Słabe mam doświadczenie w schematach (rezystor od kondensatora odróżniam), więc potrzebuję wsparcia. Układ wygląda tak: Załącznik 68301 Pytanie brzmi - gdzie podpiąć masę a gdzie +12V by uzyskać przełączane +12V? Mam we łbie wynik mojego kombinowania, ale go nie zdradzę by nikogo nie sugerować. A podpinać "na pałę" nie chcę, bo szkoda mi trochę trzech dych. :mruga: |
Napisz co to za modul do sterowania grzaniem ;)
|
No tak na pierwszy rzut oka widzę tam tranzwestytę i jakieś*diody ;)
|
To jakiś sterownik klimy, nagrzewnicy czy coś w tym stylu?
|
To nie schemat tylko jakiś ideogram :szczerb:
Masę masz opisaną na schemacie na 12 (GND), plus zasilania na 7, cholera wie do czego służy 10... To co, próbujesz? ;) |
Z tego co widze to jest wejscie sterownika do klimy w aucie , 12 to jest masa i wlacznk caly uklad jest wysterowany masa , 7 moze zasilanie zalezy jak sie zinterpretuje , 10 to jest sygnal z alternatora ze silnik pracuje lub sygnal ladowania , 6 to moze byc wysterowanie kompresora z trazystora/mosfet . Ja osobiscie bym wysterowal dodatkowy przekaznik przy pomocy masy majac gotowy przelacznik . Z tego co widze na zapalonym silniku na pin 6 powininno byc podane +12 po wlaczeniu przycisku A/C SW
|
Dwie godziny grzebania w schematach i wiem tylko że na GND jest masa na stałe, na 10 pojawia się +12V przy przekręconej stacyjce.
To jest przełącznik klimy, który przy braku klimy ma być wykorzystany do włączania czegoś innego. Dodatkowo - przełącznik nie jest stabilny - pierwsze naciśnięcie go włącza, drugie wyłącza. A mnie zależy na tym by po wyłączeniu zapłonu i powrocie do auta (jutro np.) pozostał w pozycji włączonej. Od kolegów którzy wykorzystują ten wyłącznik normalnie wiem że on się tak zachowuje. Cały numer polega na emulacji nieistniejących układów. A ja kombinowałem podanie stałego +12V na 7 i oczekiwałbym przełączalnego +12V na 6. Jeśli ktokolwiek czuje się na siłach coś wykombinować to mogę wrzucić więcej schematów, ale samego przełącznika lepiej rozrysowanego nie ma. |
W oryginale przekręcona stacyjka jest potrzebna do załączenia klimy tym przełącznikiem?
Teoretycznie jak na 10 podałabyś +12V na stałe to wtedy zostaje Ci tylko załączenie urządzenia na wyjściu 6 Ewentualnie może coś więcej by było wiadomo jak by udało się ustalić jaki układ pełni rolę tego IC... |
Według opisu do schematów IC to tyle co integrated circuit. Też qfa pomogli... :sciana:
Stacyjka musi być przekręcona, w zasadzie to nawet silnik musi chodzić, bo kompresor klimy jest napędzany paskiem klinowym. |
Czyli te IG+ (10) wygląda jakby była wyprowadzona z regulatora napięcia alternatora jeżeli piszesz, że musi być nawet odpalony żeby dostać tam napięcie, więc jak byś je połączył na sztywno z AKU to układ będzie miał zasilanie a wzbudzisz go zwarciem do GND przez SW. Takie zasilanie na stałe nie powinno raczej rozładować aku bo układ pobiera pewnie ok. 200mA, choć warto by to było sprawdzić...
|
Cytat:
Czyli G+ tak jak pisze wyjscie z alternatora . |
Cytat:
Cytat:
Cytat:
|
Jakakolwiek nie wiele mi daje w schematach nie mam napisane jakakolwiek , i sie roznia schematy wiec nadal by sie rok i silnik :P
|
Nie ma absolutnie żadnej różnicy. Weź coś z przedliftowych, bo z takiej jest wyłącznik. A i tak różni się tylko wyglądem - pinout ma identyczny.
Edit: Nie chodzi o zbudowanie brakującego układu, a jedynie o oszukanie wyłącznika - a ten jest funkcjonalnie identyczny wszędzie. |
Przelacznik nic nie ma do tego jak podlaczysz cos pod niego to skopcisz styki mu poleca jak bedzie za delikatny po czasie , trzeba sie wpiac w wysterowanie i tu pojawia sie kolejny problem bo prawidlowo klima sie nie uruchomi ponizej 6*C , Mniejsza o to jak masz maly przekaznik do 50mA pobor pradu w czasie pracy to znajdz gdzie sie pojawia masa/zasilanie na przelaczniku po wcisnieciu go i doprowadz przciwny potecjal aby byl po stacyjce .
Z tego co jest na tym schemacie to powinien sie +12 pojawic na 5pinie ale czy to wlasciwy schemat to nie mam pojecia bo twierdzisz ze mi te dane nie sa potrzebne :P Załącznik 68304 |
Ilość załączników: 4
Niewiele widać na tym schemacie. :|
A z tego co się udaje rozszyfrować to żadne oznaczenia mi nie pasują. :hmm: Przełącznik nie odczytuje temperatury, jedynie reaguje na sygnały elektryczne dostarczane z zewnątrz. Nie wiem co masz na myśli pisząc o wysterowaniu - jeśli to element elektryki z klimatyzacji, to zapomnij, bo jej nie ma. Planuję pod niego podpiąć 0.12A. Załącznik 68306 Załącznik 68305 Załącznik 68307 Załącznik 68308 |
Czyli jakies 120mA typowy samochodowy przekaznik 30A , w zasadzie to sprawa jest prosta jek nie chce ci sie za wiele kombinowac zobatrz miernikiem/probowka 5W gdzie sie pojawia zasilanie/masa po przelaczeniu i dociagnij do przekaznika kablem przeciwny potecjal . I z tego schematu co zapodales wynika jasno ze przelacznik nie jest zwyklym przelacznikime tylko zespolonym przelacznikiem odpowiadajacym za zabezpieczenie przeciw uruchomieniu sprzegla na kompresorze kiedy silnik nie pracuje ;)
Jedyne gdzie widze moglo by wychodzic zasilanie z tego przelacznika to pin 6 lub 2 , a schemat juz wyglada jak wersja e12 z malymi detalami typu zamienione piny :P |
Poza tym że w E12 jest zupełnie inaczej to może rzeczywiście byłoby podobnie. ;p
http://www.toyota-tech.eu/aimuploads...20&%20PC-2.pdf Kilka ostatnich stron. |
Z punktu widzenia elektrycznego jest niemalze identycznie tylko piny sie roznia i nieco schemat ;)
|
No i co dziala ci to cudo ?
|
Nie.
Przy doprowadzeniu napięcia i mas tam gdzie trzeba w pozycji "off", naciśnięcie przycisku nie zmienia nic. Kompletnie nic. |
kurcze to zrob prubowke z zarowki 5w i przetestuj kazdy pin po kolei najpierw wpinajac ja pod mase a nastepnie pod 12v , jak ciagle bedzie brak wysterowania to zawsze mozesz rozebrac wlacznik i bezposrednio pod wlacznik sie wpiac .
|
Wygiąć.
|
Olewam to. Sprawdzałem już wszystko.
Żeby się wpiąć bezpośrednio musiałbym ciąć ścieżki na PCB - bo to w zasadzie jest tylko push button i to zrobiony bezpośrednio na PCB - mniej więcej tak samo jak przyciski na pilocie (wydrukowane styki zwierane gumką). |
Eee tam , juz sie poddales ? to ci jeszcze ulatwie jesli jest zwyklu guzik tylu wciskam dziala puszczam nie dziala typu microswitch to w chyba z tego co kojaze byl gotowy przekaznik taki w Lublinie dostawczaku do oswietlenia w aucie albo w polonezie nie pamietam juz co to bylo za auto ale jakis z tych polskich starych zabytow .
|
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 05:10. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.