Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Off topic (https://forum.cdrinfo.pl/f5/)
-   -   [Elektronika] Dobrze kombinuję? (https://forum.cdrinfo.pl/f5/elektronika-dobrze-kombinuje-93993/)

joujoujou 02.12.2014 16:38

[Elektronika] Dobrze kombinuję?
 
Ilość załączników: 1
Hej ludziska.

Słabe mam doświadczenie w schematach (rezystor od kondensatora odróżniam), więc potrzebuję wsparcia.

Układ wygląda tak:

Załącznik 68301

Pytanie brzmi - gdzie podpiąć masę a gdzie +12V by uzyskać przełączane +12V?

Mam we łbie wynik mojego kombinowania, ale go nie zdradzę by nikogo nie sugerować.

A podpinać "na pałę" nie chcę, bo szkoda mi trochę trzech dych. :mruga:

misiozol 02.12.2014 17:22

Napisz co to za modul do sterowania grzaniem ;)

andy 02.12.2014 17:40

No tak na pierwszy rzut oka widzę tam tranzwestytę i jakieś*diody ;)

gallus 02.12.2014 17:54

To jakiś sterownik klimy, nagrzewnicy czy coś w tym stylu?

Reetou 02.12.2014 19:55

To nie schemat tylko jakiś ideogram :szczerb:

Masę masz opisaną na schemacie na 12 (GND), plus zasilania na 7, cholera wie do czego służy 10...

To co, próbujesz? ;)

misiozol 02.12.2014 20:21

Z tego co widze to jest wejscie sterownika do klimy w aucie , 12 to jest masa i wlacznk caly uklad jest wysterowany masa , 7 moze zasilanie zalezy jak sie zinterpretuje , 10 to jest sygnal z alternatora ze silnik pracuje lub sygnal ladowania , 6 to moze byc wysterowanie kompresora z trazystora/mosfet . Ja osobiscie bym wysterowal dodatkowy przekaznik przy pomocy masy majac gotowy przelacznik . Z tego co widze na zapalonym silniku na pin 6 powininno byc podane +12 po wlaczeniu przycisku A/C SW

joujoujou 02.12.2014 20:36

Dwie godziny grzebania w schematach i wiem tylko że na GND jest masa na stałe, na 10 pojawia się +12V przy przekręconej stacyjce.

To jest przełącznik klimy, który przy braku klimy ma być wykorzystany do włączania czegoś innego.

Dodatkowo - przełącznik nie jest stabilny - pierwsze naciśnięcie go włącza, drugie wyłącza. A mnie zależy na tym by po wyłączeniu zapłonu i powrocie do auta (jutro np.) pozostał w pozycji włączonej. Od kolegów którzy wykorzystują ten wyłącznik normalnie wiem że on się tak zachowuje.

Cały numer polega na emulacji nieistniejących układów.

A ja kombinowałem podanie stałego +12V na 7 i oczekiwałbym przełączalnego +12V na 6.

Jeśli ktokolwiek czuje się na siłach coś wykombinować to mogę wrzucić więcej schematów, ale samego przełącznika lepiej rozrysowanego nie ma.

gallus 02.12.2014 21:09

W oryginale przekręcona stacyjka jest potrzebna do załączenia klimy tym przełącznikiem?
Teoretycznie jak na 10 podałabyś +12V na stałe to wtedy zostaje Ci tylko załączenie urządzenia na wyjściu 6

Ewentualnie może coś więcej by było wiadomo jak by udało się ustalić jaki układ pełni rolę tego IC...

joujoujou 02.12.2014 21:19

Według opisu do schematów IC to tyle co integrated circuit. Też qfa pomogli... :sciana:

Stacyjka musi być przekręcona, w zasadzie to nawet silnik musi chodzić, bo kompresor klimy jest napędzany paskiem klinowym.

gallus 02.12.2014 21:30

Czyli te IG+ (10) wygląda jakby była wyprowadzona z regulatora napięcia alternatora jeżeli piszesz, że musi być nawet odpalony żeby dostać tam napięcie, więc jak byś je połączył na sztywno z AKU to układ będzie miał zasilanie a wzbudzisz go zwarciem do GND przez SW. Takie zasilanie na stałe nie powinno raczej rozładować aku bo układ pobiera pewnie ok. 200mA, choć warto by to było sprawdzić...

misiozol 02.12.2014 21:42

Cytat:

Napisany przez joujoujou (Post 1303455)
Dwie godziny grzebania w schematach i wiem tylko że na GND jest masa na stałe, na 10 pojawia się +12V przy przekręconej stacyjce.

To jest przełącznik klimy, który przy braku klimy ma być wykorzystany do włączania czegoś innego.

Dodatkowo - przełącznik nie jest stabilny - pierwsze naciśnięcie go włącza, drugie wyłącza. A mnie zależy na tym by po wyłączeniu zapłonu i powrocie do auta (jutro np.) pozostał w pozycji włączonej. Od kolegów którzy wykorzystują ten wyłącznik normalnie wiem że on się tak zachowuje.

Cały numer polega na emulacji nieistniejących układów.

A ja kombinowałem podanie stałego +12V na 7 i oczekiwałbym przełączalnego +12V na 6.

Jeśli ktokolwiek czuje się na siłach coś wykombinować to mogę wrzucić więcej schematów, ale samego przełącznika lepiej rozrysowanego nie ma.

Mi schematy nie potrzebne lepiej podaj co to za auto i zaraz zobacze co mam ;)

Czyli G+ tak jak pisze wyjscie z alternatora .

joujoujou 02.12.2014 21:58

Cytat:

Napisany przez gallus (Post 1303473)
Czyli te IG+ (10) wygląda jakby była wyprowadzona z regulatora napięcia alternatora jeżeli piszesz, że musi być nawet odpalony żeby dostać tam napięcie

Tego nie napisałem. Kompresor może się uruchomić tylko przy pracującym silniku, co jednak wcale nie oznacza że AC nie może pozostawać na stand-by już po przekręceniu stacyjki.
Cytat:

Napisany przez gallus (Post 1303473)
więc jak byś je połączył na sztywno z AKU to układ będzie miał zasilanie a wzbudzisz go zwarciem do GND przez SW. Takie zasilanie na stałe nie powinno raczej rozładować aku bo układ pobiera pewnie ok. 200mA, choć warto by to było sprawdzić...

Tego właśnie nie chcę ze względów energetycznych - i i tak potrzebne mi przełączane +12 (albo masa), ale tylko przy włączonej stacyjce.
Cytat:

Napisany przez misiozol (Post 1303478)
Mi schematy nie potrzebne lepiej podaj co to za auto i zaraz zobacze co mam ;)

[...]

Jakakolwiek corolla E11 poza klekotem.

misiozol 02.12.2014 22:17

Jakakolwiek nie wiele mi daje w schematach nie mam napisane jakakolwiek , i sie roznia schematy wiec nadal by sie rok i silnik :P

joujoujou 02.12.2014 22:38

Nie ma absolutnie żadnej różnicy. Weź coś z przedliftowych, bo z takiej jest wyłącznik. A i tak różni się tylko wyglądem - pinout ma identyczny.

Edit: Nie chodzi o zbudowanie brakującego układu, a jedynie o oszukanie wyłącznika - a ten jest funkcjonalnie identyczny wszędzie.

misiozol 02.12.2014 23:07

Przelacznik nic nie ma do tego jak podlaczysz cos pod niego to skopcisz styki mu poleca jak bedzie za delikatny po czasie , trzeba sie wpiac w wysterowanie i tu pojawia sie kolejny problem bo prawidlowo klima sie nie uruchomi ponizej 6*C , Mniejsza o to jak masz maly przekaznik do 50mA pobor pradu w czasie pracy to znajdz gdzie sie pojawia masa/zasilanie na przelaczniku po wcisnieciu go i doprowadz przciwny potecjal aby byl po stacyjce .

Z tego co jest na tym schemacie to powinien sie +12 pojawic na 5pinie ale czy to wlasciwy schemat to nie mam pojecia bo twierdzisz ze mi te dane nie sa potrzebne :P

Załącznik 68304

joujoujou 02.12.2014 23:34

Ilość załączników: 4
Niewiele widać na tym schemacie. :|

A z tego co się udaje rozszyfrować to żadne oznaczenia mi nie pasują. :hmm:

Przełącznik nie odczytuje temperatury, jedynie reaguje na sygnały elektryczne dostarczane z zewnątrz. Nie wiem co masz na myśli pisząc o wysterowaniu - jeśli to element elektryki z klimatyzacji, to zapomnij, bo jej nie ma.

Planuję pod niego podpiąć 0.12A.

Załącznik 68306 Załącznik 68305 Załącznik 68307 Załącznik 68308

misiozol 03.12.2014 00:33

Czyli jakies 120mA typowy samochodowy przekaznik 30A , w zasadzie to sprawa jest prosta jek nie chce ci sie za wiele kombinowac zobatrz miernikiem/probowka 5W gdzie sie pojawia zasilanie/masa po przelaczeniu i dociagnij do przekaznika kablem przeciwny potecjal . I z tego schematu co zapodales wynika jasno ze przelacznik nie jest zwyklym przelacznikime tylko zespolonym przelacznikiem odpowiadajacym za zabezpieczenie przeciw uruchomieniu sprzegla na kompresorze kiedy silnik nie pracuje ;)

Jedyne gdzie widze moglo by wychodzic zasilanie z tego przelacznika to pin 6 lub 2 , a schemat juz wyglada jak wersja e12 z malymi detalami typu zamienione piny :P

joujoujou 03.12.2014 13:52

Poza tym że w E12 jest zupełnie inaczej to może rzeczywiście byłoby podobnie. ;p

http://www.toyota-tech.eu/aimuploads...20&%20PC-2.pdf

Kilka ostatnich stron.

misiozol 03.12.2014 14:13

Z punktu widzenia elektrycznego jest niemalze identycznie tylko piny sie roznia i nieco schemat ;)

misiozol 18.12.2014 15:01

No i co dziala ci to cudo ?

joujoujou 18.12.2014 21:08

Nie.

Przy doprowadzeniu napięcia i mas tam gdzie trzeba w pozycji "off", naciśnięcie przycisku nie zmienia nic. Kompletnie nic.

misiozol 18.12.2014 21:29

kurcze to zrob prubowke z zarowki 5w i przetestuj kazdy pin po kolei najpierw wpinajac ja pod mase a nastepnie pod 12v , jak ciagle bedzie brak wysterowania to zawsze mozesz rozebrac wlacznik i bezposrednio pod wlacznik sie wpiac .

ed hunter 18.12.2014 21:29

Wygiąć.

joujoujou 18.12.2014 22:03

Olewam to. Sprawdzałem już wszystko.

Żeby się wpiąć bezpośrednio musiałbym ciąć ścieżki na PCB - bo to w zasadzie jest tylko push button i to zrobiony bezpośrednio na PCB - mniej więcej tak samo jak przyciski na pilocie (wydrukowane styki zwierane gumką).

misiozol 21.12.2014 14:35

Eee tam , juz sie poddales ? to ci jeszcze ulatwie jesli jest zwyklu guzik tylu wciskam dziala puszczam nie dziala typu microswitch to w chyba z tego co kojaze byl gotowy przekaznik taki w Lublinie dostawczaku do oswietlenia w aucie albo w polonezie nie pamietam juz co to bylo za auto ale jakis z tych polskich starych zabytow .


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 05:10.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.