Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Dyski HDD, SSD - Opinie, testy i recenzje (https://forum.cdrinfo.pl/f102/)
-   -   ST1000LM024 - Lenovo y580 Problem z dyskiem? (https://forum.cdrinfo.pl/f102/st1000lm024-lenovo-y580-problem-dyskiem-94094/)

ci3ply 29.12.2014 18:48

ST1000LM024 - Lenovo y580 Problem z dyskiem?
 
Ilość załączników: 1
Witam.
Niecały rok temu dokonałem zakupu laptopa Lenovo y580. Urzekły mnie dobra cena w porównaniu do paramatrów. Procesor i5, gtx660m,4gb ramu, dysk 1Tb. I właśnie, komputer chodził sprawnie do momentu podziału na partycje. Wtedy zaczeła się moja gehenna, która trwa do tej pory. System uruchamia się czasami licząc w minutach, najprostsze czynności takie jak kopiowanie, przenoszenie, otwieranie folderów czy menu start (windows 8.1) trwaja b. długo i ścinają komputer. O dziwo gry działały dobrze, do momentu kiedy zainstalowałem nowego Wolfensteina. Tagedia to mało do powiedzenia. A oglądając jak działą na innych takich samych laptopach nie ma co porównywać. Wyczytałem że dysk montowany w tych lapotopach to porażka. I ja rozumiem że wolno może się kopiować itp. ale tutaj nic nie otwiera się nawet po kliknięciu myszą. Na starym laptopie miałem win 8 i chodziło to lepiej 100x. Z czym może być problem, błagam o pomoc. Wrzucam screen z Crystal Disck Info. Niestety nie potrafie rozszyfrować tych cyferek.

mgit 29.12.2014 19:21

Dysk do wymiany...... wymienisz dysk i będzie wszystko ok

Czy system był przywracany?

Berion 29.12.2014 19:21

http://dyski.cdrinfo.pl/artykuly/smart/strona3.php

Po za tym jak wklejasz zrzut to postaraj się cały. Na dole masz, sądząc po suwaku, jeszcze jakieś parametry.


@mgit
Nie ma, ale są inne problemy.
Threshold liczysz?

ci3ply 29.12.2014 19:28

Tak, przepraszam, zauważyłem po wrzuceniu, przy robieniu screena musiało mi się coś przestawić. Jeśli mogę mieć jeszcze jedno pytanie. Skąd takie uszkodzenie. Laptop zmienia miejsce pobytu bardzo rzadko. Więc uszkodzenie mechaniczne jest mało prawdopodobne. Czy gwarancja obejmie ten problem z dyskiem? Czy problemy mogą występować nadal, zważywszy że model dysku ma złą opinię?


Robiłem formata partycji C i instalowałem system od nowa. Nie pomogło. Myślałem że może te wszystkie dodatki od lenovo tak zamulają system więc ściągnąłem na próbę czystą wersję systemu W8, dalej nic, to samo. W tym momencie zgrywam wszystkie waże pliki, ponieważ chcę sformatować cały dysk, ale nie wiem czy to coś pomoże. Może popełniłem jakiś błąd podczas robienia tych partycji. Bodajże systemowym programem to robiłem.

Berion 29.12.2014 19:45

Produkują szmelc, który średnio przeżywa rok/dwa i zaczynają się pierwsze problemy. Nie obarczaj siebie winą. Masz tam też błędy związane z wibracjami, ale to niekoniecznie musi oznaczać spacerowanie z laptopem. ;]

Na dyski montowane w laptopach gwarancja kończy się zwykle wraz z gwarancją samego laptopa. Ale takie pytania zadaj producentowi, podejrzewam że dla niego wszystko będzie ok dopóki nie wysapią bad sektory (relokowane lub kiedy skoczą się zapasowe do relokowania).

Nie pomoże. Dysk jest do wymiany (ja bym mu już nie ufał). Przeczytaj ten artykuł i opisy parametrów. Wartości szesnastkowe przelicz sobie na dziesiętne nawet systemowym kalkulatorem (calc.exe -> widok programisty).

ci3ply 29.12.2014 19:54

Dziekuję za pomoc, jutro odwiedzę sklep, w którym zakupiłem mojego laptopa i zostawię go w ramach gwarancji. Pozdrawiam serdecznie.

joujoujou 29.12.2014 20:34

Ilość załączników: 1
Cytat:

Napisany przez Berion (Post 1307618)
[...] Wartości szesnastkowe przelicz sobie na dziesiętne nawet systemowym kalkulatorem (calc.exe -> widok programisty).

Tak będzie szybciej:

Załącznik 68571

ci3ply 29.12.2014 21:31

Już pożegnałem się i podziękowałem a okazuje się że gwarancja na ten produkt to tylko rok. I we wrześniu gwarancja wygasła. W takim przypadku chcę zapytać, ssd czy hdd. Zależy mi na pojemności, ponieważ sporo "magazynuje". Wystarczy mi płynne działanie, żeby nic się nie ścinało itp. Czy polecą mi Panowie jakiś dysk do tego modelu laptopa?

revolver0 29.12.2014 21:37

zobacz na stronie producenta dysku, może na sam dysk jest coś jeszcze... Co do magazynowania, nie lepiej ssd + 3,5" na usb?

mgit 29.12.2014 21:48

Do magazynowania zamiast 3,5 lepiej WD Passport, mniejsze, i nie wymaga oddzielnego zasilania alternatywą NAS w tedy 3,5 cala jak najbardziej.

Jak zależy ci na szybkości to SSD, jak na pojemności to dysk tradycyjny ;)

ci3ply 29.12.2014 22:18

Odwiedziłem stronę producenta, dowiedziałem się że mój dysk został sprzedany jako podzespół i gwarancji należy dociekać w sklepie. Zapytać zapytam, to nic nie kosztuje ;) Jeżeli nici z tego, to czy jest możliwość zastąpienia zepsutego hdd dyskiem ssd? I czy stary hdd, jeszcze poniekąd sprawny, włożyć do kieszeni napędu optycznego? Doczytałem że ten laptop posiada taką możliwość. Nie stać mnie w tym momencie na zakup dwóch dysków.

revolver0 29.12.2014 22:22

Tutaj zobacz. Druga sprawa ile masz tego notebooka?


Cytat:

Napisany przez ci3ply (Post 1307636)
Już pożegnałem się i podziękowałem a okazuje się że gwarancja na ten produkt to tylko rok. I we wrześniu gwarancja wygasła. W takim przypadku chcę zapytać, ssd czy hdd. Zależy mi na pojemności, ponieważ sporo "magazynuje". Wystarczy mi płynne działanie, żeby nic się nie ścinało itp. Czy polecą mi Panowie jakiś dysk do tego modelu laptopa?

A co do gwarancji, może jej nie ma, ale jest coś takiego co nazywa się rękojmia i z tego co pamiętam ona wynosi 24 miesiące..

ci3ply 29.12.2014 22:25

Właśnie w tym miejscu sprawdzałem.

revolver0 29.12.2014 22:29

zainteresuj się rękojmią, może tym sposobem uda CI się coś uzyskać...

ci3ply 29.12.2014 22:36

A miał ktoś na forum doczynienia z tym sposobem skladania reklamacji? Może ktoś już próbował? Podjadę do sklepu i spróbuję co sięda zrobić.

revolver0 29.12.2014 22:43

Poszukaj na forum, w internecie... TO chyba nazwę zmieniło na "niezgodność towaru z umową, "http://www.niezgodnosc.pl/

Berion 30.12.2014 13:15

A zastanawialiście się jak on to wytłumaczy sklepowi? Jak niechętny sklep do jakichkolwiek reklamacji sprawdzi zgłaszaną usterkę? Czy w ogóle zrozumie i przyjmie odczyt ze S.M.A.R.T, który choć tragiczny nie jest, to zaufać temu HDD już się nie powinno? Zejdźcie na ziemię.

revolver0 30.12.2014 14:29

Z tym się zgodzę, dysk mimo tych parametrów działa... Musiałby go szlag trafić.

mgit 30.12.2014 19:40

Cytat:

Napisany przez revolver0 (Post 1307697)
Z tym się zgodzę, dysk mimo tych parametrów działa... Musiałby go szlag trafić.

Można mu pomóc - odejść na inny świat :taktak:


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 17:21.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.