Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Komputery - oprogramowanie i sprzęt (https://forum.cdrinfo.pl/f113/)
-   -   Windows 10 Pro zaczął rzucać BSODami. (https://forum.cdrinfo.pl/f113/windows-10-pro-zaczal-rzucac-bsodami-97729/)

Patrix 02.03.2019 22:18

Windows 10 Pro zaczął rzucać BSODami.
 
Ilość załączników: 2
Cześć,

Mój system zaczął rzucać BSODami gdzieś od 2 tygodni... 2-3 razy dziennie, na początku myślałem, że to coś u mnie ale ten sam objaw ma kumpel na innej konfiguracji sprzętowej. Poniżej klika informacji. Spotkał się ktoś z czymś takim? Włączone mam automatyczny update.

Pozdrawiam


Kod:


Host Name:                GALACTICA
OS Name:                  Microsoft Windows 10 Pro
OS Version:                10.0.17134 N/A Build 17134
OS Manufacturer:          Microsoft Corporation
OS Configuration:          Standalone Workstation
OS Build Type:            Multiprocessor Free
Registered Owner:          user
Registered Organization: 
Product ID:                00330-80000-00000-AA342
Original Install Date:    21.09.2018, 18:36:57
System Boot Time:          02.03.2019, 21:57:02
System Manufacturer:      ASUS
System Model:              All Series
System Type:              x64-based PC
Processor(s):              1 Processor(s) Installed.
                          [01]: Intel64 Family 6 Model 60 Stepping 3 GenuineIntel ~3101 Mhz
BIOS Version:              American Megatrends Inc. 2001, 13.06.2014
Windows Directory:        C:\WINDOWS
System Directory:          C:\WINDOWS\system32
Boot Device:              \Device\HarddiskVolume4
System Locale:            pl;Polski
Input Locale:              pl;Polski
Time Zone:                (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb
Total Physical Memory:    32˙707 MB
Available Physical Memory: 28˙593 MB
Virtual Memory: Max Size:  32˙707 MB
Virtual Memory: Available: 28˙395 MB
Virtual Memory: In Use:    4˙312 MB
Page File Location(s):    N/A
Domain:                    WORKGROUP
Logon Server:              \\GALACTICA
Hotfix(s):                9 Hotfix(s) Installed.
                          [01]: KB4100347
                          [02]: KB4230204
                          [03]: KB4456655
                          [04]: KB4465663
                          [05]: KB4477137
                          [06]: KB4480979
                          [07]: KB4485449
                          [08]: KB4487038
                          [09]: KB4487017

]

Załącznik 133685

Załącznik 133686

siwymariusz 03.03.2019 17:41

Ja i tak bym sprawdził w pierwszej kolejności pamięci.

seku 10.03.2019 12:35

jaki sprzęt ?
ile lat ma zasilacz ? miałem taki przypadek że pod Intelem 7gen. zasilacz pomimo że markowy Corsiar 10letni powodował restarty w rożnych momentach nawet podczas IDLE ruch myszką itp.

pamięci po kolei memtestem sprawdzić dobrze profil XMP ustawiony dowolotowane ?

Patrix 10.03.2019 13:17

4x HyperX HyperX Blu, DDR3, 8 GB,1600MHz, CL10 (KHX1600C10D3B1/8G)
Asus H87-PRO, H87, DualDDR3-1600, SATA3, RAID, GBLAN, ATX (H87-PRO)
Intel Core i5-4670S, 3.8GHz, 6MB, OEM (CM8064601465703)
OCZ StealthXStream 2 700W 80+ SLI PSU 120mm (OCZ700SXS2-EU)
Zalman CNPS10X Performa+


Póki co odpalałem diagnostykę pamięci windows i nic to nie wykazało - bo brak czasu na żonglowanie kościami i testowanie każdej z osobna. Jak już pisałem ten sam problem w tym samym czasie zaczął mieć kolega na innej konfiguracji - cechą wspólną jest Windows 10 Pro z włączonymi update.

grzeniu 10.03.2019 14:28

Może w tych updatach jest problem? Nieraz już były takie jazdy z szybko/z automatu instalowanymi przy win10. Potem jakieś cofki, łaty, poprawki, a ludzie się wkurzali. Ja to wyłączyłem u siebie i instaluję ręcznie z opóźnieniem.

mgit 10.03.2019 14:58

A ja instaluję automatycznie - z opóźnieniem tygodniowym - i zero problemów. Zaleta tego, że jak wychodzi łatka lipna, to kto inny zdąży ją przetestować - i się wnerwić.

grzeniu 10.03.2019 15:01

Spytam bo nie sprawdzałem. To opóźnienie, np. tygodniowe, jest na stałe, czy tylko do pierwszej opóźnionej aktualizacji, a potem normalnie od razu? Innymi słowy, czy ustawia się to raz, czy co chwilę?

Patrix 10.03.2019 15:08

Póki co to co czas pozwala to aktualizuję kilka rzeczy np. sterowniki nvidia bo serio stare już były i myślę chwilę przeczekać na tym, przez jakiś czas miałem problem z resetującym się układem ikon na pulpicie - wszystkie lądowały na pulpicie drugiego monitora, teraz problem z ikonami ustał na rzecz innego dziwactwa... :)

siwymariusz 10.03.2019 16:34

DriverBoosterPortable to Ci dość dokładnie sprawdzi sterowniki czy stare masz?
Może są lepsze ale od dość długiego czasu używam i się sprawdza.

mgit 10.03.2019 16:44

Cytat:

Napisany przez grzeniu (Post 1419407)
Spytam bo nie sprawdzałem. To opóźnienie, np. tygodniowe, jest na stałe, czy tylko do pierwszej opóźnionej aktualizacji, a potem normalnie od razu? Innymi słowy, czy ustawia się to raz, czy co chwilę?

Raz i zapominasz o temacie - o ile masz wersje PRO systemu :spoko:

MajsterPopsuj 10.03.2019 20:59

I o ile Windows 10 nie zresetuje ustawień po upgrade...

mgit 10.03.2019 21:10

Cytat:

Napisany przez MajsterPopsuj (Post 1419446)
I o ile Windows 10 nie zresetuje ustawień po upgrade...

Ja mam 10 już po 5 aktualizacjach - i jakoś nic sobie nie zresetował - pomijam licencje na programy do projektowania - gdzie trzeba było aktywować ponownie.

Zetoxa 10.03.2019 21:35

Czyżbym był ostatnim na "siódemce" :>

loki7777 10.03.2019 21:37

Nie:)

MajsterPopsuj 10.03.2019 21:40

Ja mam do czynienia z wieloma Home i wszystkim się resetowało po autumn update czy jak to nazwali (dawno, ale jednak...).

@Zetox'a
Nie. Ja tego najnowszego gówna nie zamierzam nawet kijem tykać. To jest większy syf niż XP bez SPaków. ;p

grzeniu 10.03.2019 21:43

Siódemka ma się dobrze. Mam na dwóch innych. Dycha mnie wkurvia, ale przeważa lenistwo - nie chce mi się wszystkiego stawiać na nowo na 7.

superrrmario 10.03.2019 21:43

Cytat:

Napisany przez Zetoxa (Post 1419455)
Czyżbym był ostatnim na "siódemce" :>

Nie!!

KaiQ 10.03.2019 22:25

Cytat:

Napisany przez Zetoxa (Post 1419455)
Czyżbym był ostatnim na "siódemce" :>

oczywiście że nie :D toast2

Reetou 10.03.2019 22:41

Ale skansen :szczerb:

Zetoxa 11.03.2019 16:25

I między innymi za to lubimy Ritka :spoko:

M@X 11.03.2019 16:41

Cytat:

Napisany przez Reetou (Post 1419480)
Ale skansen :szczerb:

Tu tak często, jeszcze nie przywykłeś? :ysz:

ed hunter 11.03.2019 17:16

Jak coś działa lepiej niż nowe, to po co zmieniać? :>

MajsterPopsuj 11.03.2019 19:16

Słowo klucz: działa. Windows 10 jest tak nieprzewidywalny, że tylko człowiek nieświadomy bądź zmuszony oprogramowaniem (brak sterowników do antyków czy koniecznie najnowsze wersje pr0 kombajnów) jest w stanie usiąść przy czymś tak ohydnie wyglądającym, niestabilnym i szpiegującym. Nie pamiętam Linuksów, z którymi było tyle problemów... To jest literalnie gówno. Jeśli nie ucywilizują tego pseudo systemu to przesiądę się na macOS, który mimo bolączek o których czasem czytam, to jakoś wygląda i jakoś działa, przy podobnej gamie softu co jest na Windows...

Wzbraniałem się jakiś czas przy przesiadce z XP na Siódemkę, ale wystarczyło poświęcić dosłownie jeden wieczór by doprowadzić go do stanu używalności. Z dziesiątką mam za często do czynienia i za każdym razem mnie autentycznie wk*a całą gamą rozwiązań dla debili i/lub ekranów dotykowych.

mgit 11.03.2019 20:50

Cytat:

Napisany przez MajsterPopsuj (Post 1419517)
Słowo klucz: działa. Windows 10 jest tak nieprzewidywalny, że tylko człowiek nieświadomy bądź zmuszony oprogramowaniem (brak sterowników do antyków czy koniecznie najnowsze wersje pr0 kombajnów) jest w stanie usiąść przy czymś tak ohydnie wyglądającym, niestabilnym i szpiegującym. Nie pamiętam Linuksów, z którymi było tyle problemów... To jest literalnie gówno. Jeśli nie ucywilizują tego pseudo systemu to przesiądę się na macOS, który mimo bolączek o których czasem czytam, to jakoś wygląda i jakoś działa, przy podobnej gamie softu co jest na Windows...

Wzbraniałem się jakiś czas przy przesiadce z XP na Siódemkę, ale wystarczyło poświęcić dosłownie jeden wieczór by doprowadzić go do stanu używalności. Z dziesiątką mam za często do czynienia i za każdym razem mnie autentycznie wk*a całą gamą rozwiązań dla debili i/lub ekranów dotykowych.

Z tym softem, nie jest tak różowo. Wiem bo mam to ustrojstwo w wersji Pro - ale ogólnie, nie wyobrażam sobie powrotu do zwykłego lapka. Wszyscy, plują na Apple, ale jakoś nikt w drugą stronę nie przechodzi. Ciekawe dla czego :hmm:

ed hunter 11.03.2019 21:22

Dlaczego?

superrrmario 11.03.2019 21:28

Zjakiegopowodu?

KaiQ 11.03.2019 21:31

ja odnoszę wrażenie że to trochę tak jak z tymi co jadą do niemiec pracować jako sprzątaczka czy opiekun osób starszych...

po powrocie do kraju zaczyna się szpan i hasła "w NIEMCZECH pracuję" ... koniec tematu :hmm:

grzeniu 11.03.2019 21:34

Właśnie.
@mgit - wyrażenie 'dla czego' piszemy razem: dlaczego, DLACZEGO!
Konsekwentnie piszesz je osobno, nie wiem dlaczego? Na złość nam? Postaraj się, bo mi oczy łzawią jak na to patrzę, dupa boli i palce swędzą. To nie jest trudne, naprawdę (to też razem)! To prośba, nie reprymenda. No. Tyle poza tematem.

Patrix 11.03.2019 21:52

Cytat:

Napisany przez mgit (Post 1419518)
Wszyscy, plują na Apple, ale jakoś nikt w drugą stronę nie przechodzi. Ciekawe dla czego :hmm:

AppleID, iCloud, iTunes, AppleStore generalnie ekosystem komp-tablet-telefon, zdroworozsądkowo to analizując, myślisz, że tak łatwo porzucić ekosystem, w którym działałeś kilka lat, dokonać migracji, przenieść to wszystko gdzie indziej? Korporacja to wie, dlatego wtłacza coraz więcej usług, wygód, coraz więcej powiązań i minimum narzędzi do migrowania, ludzie albo "są zadowoleni" albo "są ze łzami w oczach zadowoleni" :) Dopóki nie używasz ich ekosystemu a Twój sprzęt z Apple to tylko jeden komputer, to pewnie, że łatwo to rzucić, ale nie jak w sytuacji w/w.

KaiQ 12.03.2019 10:14

Cytat:

Napisany przez mgit (Post 1419518)
.....Wszyscy, plują na Apple, ale jakoś nikt w drugą stronę nie przechodzi. Ciekawe dla czego :hmm:

ja jak mam jakiś sprzęt od Apple od razu sprzedaję bez sentymentu... tylko dla czego mnie nikt nie bierze pod uwagę w statystykach że piszesz "nikt"! :>

loki7777 12.03.2019 13:00

Cytat:

Napisany przez KaiQ (Post 1419551)
ja jak mam jakiś sprzęt od Apple od razu sprzedaję bez sentymentu... tylko dla czego mnie nikt nie bierze pod uwagę w statystykach że piszesz "nikt"! :>

Juz Grzeniowi podpadles:)
Mamy jakas plage:)

M@X 12.03.2019 16:15

Cytat:

Napisany przez Patrix (Post 1419523)
AppleID, iCloud, iTunes, AppleStore generalnie ekosystem komp-tablet-telefon, zdroworozsądkowo to analizując, myślisz, że tak łatwo porzucić ekosystem, w którym działałeś kilka lat, dokonać migracji, przenieść to wszystko gdzie indziej? Korporacja to wie, dlatego wtłacza coraz więcej usług, wygód, coraz więcej powiązań i minimum narzędzi do migrowania, ludzie albo "są zadowoleni" albo "są ze łzami w oczach zadowoleni" :) Dopóki nie używasz ich ekosystemu a Twój sprzęt z Apple to tylko jeden komputer, to pewnie, że łatwo to rzucić, ale nie jak w sytuacji w/w.

To nie kwestia uzaleznienia od ekosystemu, bo Google, Microsoft i Amazon przescigają się w mechanizmach uproszczenia przeniesienia wszystkich usług (piosenki, playlisty, zdjęcia, zakładki etc.) dla uzytkowników Apple do siebie. Sęk w tym, że nikt nie wraca bo... nie ma po co. Realna alternatywa nie istnieje - albo nie działa to tak dobrze, albo trzeba dogrywać bateriożerne i źle działające protesty, a finalnie UX i tak nie jest tak przyjemne.

Jesli ktoś zna tylko ze słyszenia to parę materiałów:

https://www.youtube.com/watch?v=KB4_WIPE7vo
https://www.youtube.com/watch?v=q-DUyK-EZLg
https://www.youtube.com/watch?v=i8-D7fRsaxQ

https://www.businessinsider.com/appl...-much-easier-5

I bardzo przyjemna ostatnio dodana funkcja:

https://twitter.com/SnazzyQ/status/1104909321345724416

Kto używa ten wie, kto nie używa i nie ma i tak będzie się upierał przy swoim mimo, że nie używa :czytaj:

ed hunter 12.03.2019 16:26

Obejrzałem dwie minuty pierwszego filmiku, no i nic się nie zmieniło w moich poglądach, to religia, człowiek musi w coś wierzyć. :rotfl:

mgit 12.03.2019 21:13

Cytat:

Napisany przez KaiQ (Post 1419551)
ja jak mam jakiś sprzęt od Apple od razu sprzedaję bez sentymentu... tylko dla czego mnie nikt nie bierze pod uwagę w statystykach że piszesz "nikt"! :>

Bo bez urazy - jesteś w takiej niszy, że podpada pod błąd statystyczny. Dla tego nie zostałeś uwzględniony w statystykach - łapiesz się na poziomie 0,0001% procenta użytkowników :P

Patrix 24.03.2019 11:20

Wracając do głównego wątku. Wygląda na to, że problem ustał "samoczynnie". Będę monitorował jeszcze.


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 09:02.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.