Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Off topic (https://forum.cdrinfo.pl/f5/)
-   -   POLSKA <-> USA - wymiana towarów... (https://forum.cdrinfo.pl/f5/polska-usa-wymiana-towarow-55514/)

Kasprzak 16.08.2005 00:49

POLSKA <-> USA - wymiana towarów...
 
Witam!
Mam kilka kwestii zwiazanych z wysylaniem paczki i kupieniem czegos w USA.

Pierwsza sprawa to wyslanie paczki do USA. Zalozmy ze chce na prezent komus cos wyslac np. niech to bedzie obraz, kubek, pierscionek .. lub inna rzecz ale nie przekraczajaca 0.5kg. Chcialbym sie dowiedziec ile mnie wyniesie i czym bedzie najtaniej i wogole...jak ta sprawa wyglada z wysylaniem, czasem,(cennik poczty polskiej jest ale nie rozumiem go, za trudny dla mnie, a wydaje mi się ze ktos napewno wysylal cos za ocean...prosze o pomoc

Natomiast druga sprawa to kupno...np. aparatu, laptopa (andrzej9) w USA. Bardziej nastawiam sie na aparat, i teraz chcialbym dowiedziec sie jak okazyjnie tam dostac aparat (sprzet ogolnie) czym sie kierowac i ogolnie takie porady z przyslaniem,placeniem (mam tam czlowieka na miejscu takze przelew wchodzi w gre)...i tez ogolnie.

Z gory dziekuje za wsyzstkie posty

Morris 16.08.2005 22:06

Ilość załączników: 2
Takie rzeczy najlepiej wysyłać listem - dochodzą, choć te bardziej wartościowe raczej bym ubezpieczył. W załączniku masz przykład.

Co do aparatów, to właśnie zhajcowała mi się kolejna SmartMedia i też jestem na tym samym etapie. Niedawno przeglądałem:
www.bestbuy.com
www.circuitcity.com
www.samsclub.com - odpowiednik naszego makro (karta)

Mam już listy zakładek z każdego z powyższych sklepów, ale jeszcze nie miałem czasu jej przejrzeć i wybrać odpowiedni model. Jak chcesz, to mogę Ci podesłać, o ile poszukujesz czegoś w rozsądnych granicach cenowych ;)

edit:
w sumie, oprócz poczty masz jeszcze do wyboru p.kurierską, ale ceny raczej powalają.

Kasprzak 16.08.2005 22:12

gdzie znalazles taki kalkulator?
Przejrze linki. Tnx.
A andrzej? moze Ty cos wiesz...

Morris 16.08.2005 22:32

Cytat:

Napisany przez Kasprzak
gdzie znalazles taki kalkulator?

To nic innego jak nasza www.poczta-polska.pl ;)

Kasprzak 16.08.2005 23:57

aha, juz widzialem...
ale np. kubek musze juz wyslac jako paczka a nie list? Jaki list moze wazyc 2kg? :D
kurdcze...wyszlo kolo 50zl wg tego kalkulatora

REi 16.08.2005 23:59

Cytat:

Napisany przez Kasprzak
Jaki list moze wazyc 2kg? :D

Kawalek C4 owiniety w 2 kawalki olowiu zeby oszukac aparaty przeswietlajace :D

Ziele 17.08.2005 18:17

Myślisz że przepuszczą coś co nie mogą prześwietlić? :P :D

Patrix 17.08.2005 19:26

Cytat:

Napisany przez Ziele
Myślisz że przepuszczą coś co nie mogą prześwietlić? :P :D

chmm w USA nie ale w PL too zdziwilbys sie :D
Do Leppera doszły 'listy z proszkiem', które otworzył był to chyba cukier puder ale w USA by to nie przeszło 8 )

REi 17.08.2005 19:42

Cytat:

Napisany przez Patrix
chmm w USA nie ale w PL too zdziwilbys sie :D
Do Leppera doszły 'listy z proszkiem', które otworzył był to chyba cukier puder ale w USA by to nie przeszło 8 )

W Polsce tez by nie przeszlo ale... ten list z proszkiem byl do Leppera :D (btw wirus sie przestraszyl i uciekl jak leppera zobaczyl ;) )

juicepp 17.08.2005 20:44

Więc ja Wam powiem tak.
Kupowałem ostatnio lapka z USA wiec posiadam wiedze na ten temat.
Po pierwsze jeśli chcecie kupić laptopa to polecam zakup bezposrednio od producenta, ja kupiłem na HP.com w USA, tzn mój kolega mi kupił i wysłał do Polski. Dzięki temu jesteście w stanie zaoszczedzic dobrych pareset złotych na podatek i marże sklepu.
Owszem jest kilka stanów w USA gdzie się płaci podatek, na HP.com wam napiszą przy podsumowaniu.
Po drugie dużym plusem jest fakt iż przy kupowaniu u producenta można sobie dokładnie wybrać co chcemy aby tam było a co nie, pozwoli nam w tym opcja CUSTOMIZE.
co do wysyłki do Polski to są 2 opcje
1. Poszta USA
2. firma POLAMER
koszt wysyłki Posztą USA to ok 230zł w zależności od wagi (łącznie z ubezpieczeniem), natomiast polamerem jest taniej(o ile mają siedzibe w pobliżu). Niestety Polamer nie ma swojej siedziby w każdym większym mieście w USA, wtedy należy wysłać laptopa do ich siedziby w USA (oczywiscie pocztą) i wtedy Oni przesyłają go do Polski, w tym momencie całościowa cena jest wyższa niż w przypadku poczty USA.
Po trzecie, najlepiej jeśli by wam go KTOŚ przywiózł, ktoś kto tam studiuje itp, mieszka tam, jest tam długo, wtedy laptopik jest traktowany jest jako bagaż podręczny, natomiast jeśli tak sie nie stanie płąci się CŁO+PODATEK!!!!!!
Przy wysyłce moi drodzy zapłacicie niestety PODATEK (z cła mozna być zwolnionym), przy odbiorze paczki listonosz wręczy Wam rachunek (w moim przypadku zapłaciłem 1300zł dodatkowo) jak nie zapłacicie przy odbiorze kasy to odeślą laptopa spowrotem do USA i wasz wysyłający znajomy bedzie musiał pokryć koszty powrotnej przesyłki.
Jest szansa na uniknięcie tego poprzez wysyłke przez POLAMER (ale nie 100%). Jest tak dlatego iż Poczta Polska oddaje WSZYSTKIE paczki wysyłane z USA do oclenia, natomiast POLAMER NIE! Paczki są oclane WYBIÓRCZO, więc jest szansa ze wam się uda. Ja osobiście wolałem zapłącić podatek, gdyż w tym momencie nikt nie jest w stanie mnie oskarżyć o przemyt. Na wszystko mam rachunki, wszystko jest legalne.
Wybór należy do Was :)
zainteresowanym podaje link do HP do laptopików...
http://www.shopping.hp.com/webapp/sh...lion&aoid=1426

jak już wspominałem mam dość dużą wiedzę na ten temat, mogłem o czymś zapomnieć wiec prosze pytać, odpowiem na wszystkie pytania.
Pozdrówka...
P.S. nie wzgardze reputką :P

pepperman 17.08.2005 20:51

wysylanie poczta polska do USA nie oplaca sie. sa piekielnie drodzy w porownaniu do oplat w druga strone czyli z USA do PL (na tle Europy tez wypadaja bardzo blado). nie wiem czy kurieriem nie wyszloby taniej.
jesli chodzi o paczki z USA to takie *******ki jak ciuchy itd. mozna slac bez przeszkod. z elektronika jednak trzeba uwazac, bo mozna na cle naciac sie i jeszcze vat dorzuca. mozna co prawda sprobowac obejsc to tak i tak, ale gwarancji tez nie ma, ze sie uda. dobrze ze masz tam kogos na miejscu. to ulatwia sprawe.
tani sa http://www.polonezparcelservice.com/ (oni chyba jednak realizuja paczki od minimum 10 funtow czyli jak bedzie lzejsza to i tak skauja cie za te 10) i http://www.polamerusa.com/

Cytat:

Przesylki UPOMINKOWE (tzn. nadawca i odbiorca sa osoby prywatne) nalezy
wyslac na adres:
Polamer, Inc.
c/o imie i nazwisko (odbiorcy w Polsce)
5480 N. Northwest Hwy.
Chicago, IL 60630
Prosimy o kierowanie zlecen wraz z informacjami na temat przesylki pod adres
mailorder@polamerusa.com

Niezbedne sa dane:
1. Kto jest nadawca np. sklep internetowy.
2. Kto i kiedy przesylke doreczy do naszego magazynu np. FEDEX, UPS,
poczta itd. (w miare mozliwosci prosze o podanie numeru "trakingowego"
przesylki).
3 Prosimy o wypelnienie wlasciwego Bill of Lading - na przesylki morskie
(www.polamerusa.com/images/morskie.doc) lub lotnicze
(www.polamerusa.com/images/lotnicze.doc). Nalezy zadeklarowac wartosc paczki
dla polskiego UC.

4. Bill of Lading prosimy przeslac faksem pod # 773 775-1239 lub jako
zalacznik do e-mail.

Cennik:
- lotnicze - $2.04/lbs + $5.00 oplata doliczana do kazdej paczki, (termin
doreczenia do 14 dni roboczych)
- morskie - $0.69/lbs + $5.00 oplata doliczana do kazdej paczki, (termin
doreczenia ok. 4-6 tyg.)
Przesylki objetosciowe - prosimy o kontakt (nalezy podac wage i wymiary).
Za przesylke mozna zaplacic przy odbiorze.
W sprawie cla pytania prosimy kierowac do polskiego urzedu celnego lub do
przedstawicieli Polamer-u w Warszawie tel.
(22) 643-0444.

W sprawie przesylek handlowych prosimy kontaktowac sie z Pania Alicja
Ostrowski ala@polamerusa.com 773 685-8222


Za konsolidacje paczek pobierana jest doplata w wysokosci $10.00 (jesli
dodatkowo bedziemy musieli skladowac przesylki ponad jeden tydzien - do
czazsu, az nadejda wszystkie oczekiwane przesylki majace byc nadane w jednej
paczce, to doplata wyniesie $20.00)

Telefon do biura w NY (908) 352 9100
Pozdrawiam,
Mail Order
************************************************** *
Mail Order Dept. @ Polamer, Inc.
Phone: 773-7748855
Fax: 773-7751239
5480 N. Northwest Hwy. Chicago, IL 60630
************************************************** **

andrzejj9 17.08.2005 22:28

Cytat:

Napisany przez Kasprzak
A andrzej? moze Ty cos wiesz...

Sorki, że nie odezwałem się wcześniej, ale po prostu przegapiłem temat. Nie wracając do dyskusji na temat podziału forum, teraz po prostu nie przeglądam codziennie wszystkich powstających dyskusji. Właściwie dzisiaj też wszedłem tu raczej przez przypadek...

Tak więc jak coś pilnego, to lepiej na priva, przynajmniej ze wskazaniem dyskusji.

Natomiast co do tematu..

Jeśli chodzi o wysyłkę...

Masz do wyboru list, pakiet i paczkę. List i pakiet to generalnie jest to samo i jest to przesyłka w "miękkim" opakowaniu. Paczka to już porządne, twarde opakowanie. Ceny kształtują się następująco (chociaż jak słusznie zauważyłeś, cennik jest "nieco" zagmatwany i z tego, co wiem, nawet w różnych punktach pocztowych bywa on inaczej interpretowany.. Warto więc przejść się po kilku i sprawdzić, gdzie będzie najtaniej (wiem - paranoja, ale przecież żyjemy w Polsce..) ).

* droga lotnicza

- list, pakiet

0 - 50g (gram) - 3 złote
51 - 100g - 4,60
101 - 350g - 13,30
351 - 500 - 18,90
501 - 1kg - 36,70
1 - 2kg - 76,60

- paczka

do 1 kg - 57 złotych
do 2 kg - 63
3 - 68
4 - 76
5 - 85
6 - 89
7 - 92
8 - 100
9 - 108
10 - 114

* droga morska

- list, pakiet

100 - 350g - 7,10
351 - 500g - 11
501 - 1kg - 21,30
1 - 2kg - 40,90


Jeśli chodzi o zamawianie ze Stanów.. @ juice dość dobrze ci to opisał, ja tylko dodam kilka rzeczy od siebie. Najlepszy sposób zamawiania czegokolwiek to przywiezienie przez osobę, która wybiera się stamtąd do Polski. Wtedy co prawda również trzeba przedmiot odpowienio "przygotować" do wwiezienia do kraju, ale generalnie chodzi tutaj głównie o to, żeby nie był w nowym firmowym opakowaniu, z instrukcją itp. (tą należy upchnąć w innym miejscu, a najlepiej wysłać pocztą). Po prostu nie może on wyglądać na nowy. Wtedy rzeczywiście do ceny doliczany zostaje podatek (najczęściej 22 procent) i cło (12%) i tym samym cała zabawa staje się mniej lub w ogóle nieopłacalna. Podobnie kwestia wygląda z zamawianiem w firmach wysyłkowych bezpośrednio do Polski. Co prawda są również sposoby, żeby i przy tym uniknąć dodatkowych opłat, ale wiąże się to z odpowiednim oznaczaniem paczki i innymi zabiegami, które ostatecznie i tak nie gwarantują stuprocentowej pewności niepłacenia podatku i cła. Generalnie nie polecałbym tych metod.

Z zamawianiem na miejscu należy pamiętać, że kupując w sklepie (czy to zwykłym, czy internetowym) znajdującym się w stanie, w którym dokonujesz zakupu, płaci się dodatkowo podatek. Nie jest on na szczęście tak wysoki, jak w Polsce, ale i tak w zależności od stanu jest to dodatkowo od 7 do ok. 9 procent wartości kupowanej rzeczy. Najlepiej więc kupować w sklepach internetowych mających swoje siedziby w innym stanie.


Dodam jeszcze coś na temat wspomnianego kupowania bezpośrednio u producenta. Ma to, jak słusznie zostało zauważone, także swoje zalety, jednak dla mnie pewne mankamenty przeważyły nad podjęciem decyzji, o kupnie gdzie indziej. Żeby się zbytnio nie rozpisywać, wymienię krótko dwa najważniejsze z nich: cena i czas. Jeśli chodzi o ten ostatni, to producent owszem - złoży komputer według życzenia, ale zajmie mu to do 3 tygodni czasu (czasami i dłużej). W moim przypadku czas był priorytetem, dlatego w ogóle nie wchodziło to w grę.

No i rzecz druga - cena. Tu nie zgodzę się, że kupując bezpośrednio u producenta zapłacimy mniej. Ja za swojego laptopa zapłaciłem niecałe 1000 dolarów, a na stronie DELL-a za identyczną konfigurację policzono by mi ok. 1500. I nie jest to pojedynczy przypadek, ale raczej norma. Rzeczywiście od tego czasu ceny się zmieniły i jak swego czasu porównywałem ceny, to różnice były już zdecydowanie mniejsze, niemniej jednak cały czas występowały. Dlatego warto najpierw porównać.

To, od czego zaczyna się zakupy w stanach, to strona: www.pricegrabber.com . Tam znajdziesz najlepszą ofertę cenową dotyczącą konkretnego produktu. Następnie, jeśli masz odrobinę samozaparcia, warto zajrzeć na ebay, gdzie trafiają się jeszcze lepsze oferty. Ja w ten sposób znalazłem swojego notebooka i jestem z tego bardzo zadowolony. Zresztą może powinienem nawet powiedzieć, że od ebay'a należałoby zacząć. Tak jak na naszym Allegro, jest tam wszystko, tylko dużo więcej i dużo więcej jest również okazji. Ludzie, którzy sprzedają tam ogromne ilości danego sprzętu, mogą sobie pozwolić na oferowanie go w bardzo atrakcyjnej cenie. I są to rzeczywiste okazje, a nie naciągacze (chociaż tacy naturalnie również mogą się zdarzyć.. Ale odrobina zdrowego rozsądku powinna ustrzec przed trafieniem na takich).


To tyle na bieżąco. Jeśli masz jeszcze jakieś pytania, to wal, może będę mógł pomóc.

Kasprzak 17.08.2005 23:20

Przymierzam sie do tego...
http://www.42photo.com/productdetail...roductid=11082

dziekuje andrzeju i peppermanie, juicepp...za odpowiedzi,
Juz wszystko jest bardziej klarowne, teraz organizowanie funduszy.

Strach moze byc z tym clem,
najwyzej powiem ze kartonik to jakos zlozyc rozciac a instrukcje schowac przy ksiazkach, a aparat zalozyc na szyje


pozdrawiam
napewno sie odezwe w tych sprawch jeszcze...

DJ_Baryl 17.08.2005 23:50

Cytat:

Napisany przez andrzejj9
Jeśli masz jeszcze jakieś pytania, to wal, może będę mógł pomóc.

Jak najtaniej przelać/przesłać kasę do USA?

andrzejj9 17.08.2005 23:55

A tu gorzej, bo dawno tego nie robiłem.. Ale z tego, co pamiętam, to:

a) tanio się nie da..

b) trzeba mieć po prostu konto bankowe. Kiedyś musiało to być jakieś specjalne, teraz chyba już nie ma z tym problemu.

Ale to najlepiej zapytać po prostu w banku.


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 01:18.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.