![]() |
Automatyczna kopia pliku worda
Wczoraj oficjalnie zacząłem pisanie pracy magisterskiej i żeby zapobiec potencjalnym przykrym niespodziankom w przyszłości, chciałbym się zawczasu zabezpieczyć.
Czy jest w Wordzie funkcja robienia automatycznej kopii pliku po każdej jego edycji do wybranego katalogu? Ewentualnie coś innego działającego w podobny sposób? |
heee...
Narzędzia/Opcje/Zapisywanie ... A to co znalazłem w Pomocy Worda...: Automatyczne zapisywanie plików podczas pracy: W menu Narzędzia kliknij polecenie Opcje, a następnie kliknij kartę Zapisywanie. Zaznacz pole wyboru Zapisz informacje potrzebne do odzyskania pliku co. Korzystając z pola minuty wprowadź wartość dla odstępu czasu, w jakim mają być zapisywane pliki. Im częściej pliki są zapisywane, tym więcej danych zostanie odzyskanych w przypadku wystąpienia przerwy w zasilaniu lub podobnej awarii w czasie, gdy plik jest otwarty. |
zakladka narzedzia/opcje/zapisywanie - tam sobie ustawiasz wszystko:)
edit no nie zdazylem |
nie chce powielac sposobu dotarcia do menu znowu...
ale wg mnie dobrym sposobem bedzie zgrywanie po kazdej edycji dodatkowo na PEN DRIVE`a (zajmuje to sekunde, a masz podwojne zabezpieczenie) |
Nie wiem, czy mnie dobrze zrozumieliście. Mi nie chodzi o to, żeby Word automatycznie zapisywał mi dokument, nad którym w danym momencie pracuję w tym samym pliku, bo takie zapisy robię niejako automatycznie sam (ctrl+s to kombinacja, której już właściwie nieświadomie używam co kilkanaście sekund), ale żeby przy np. zamknięciu pliku automatycznie robił jego kopię zapasową w wybranym przeze mnie katalogu.
Jest taka funkcja w ustawieniach "Always create a backup copy" (mam angielskiego Office'a) i prawdopodobnie jest to to, o co mi chodzi, ale nie ma tu żadnych dodatkowych ustawień z nią związanych, np. wybrania katalogu, gdzie ta kopia będzie tworzona. |
Cytat:
|
co to znaczy "robienia automatycznej kopii pliku po każdej jego edycji do wybranego katalogu" ?
napiszesz "a" czy "b" bo to już jest edytowanie dokumentu ...to ma zapisywać po każdym kilknięciu klawisza ? |
Otwieram dokument, piszę w nim coś i zapisując zmiany jednocześnie zapisywane są one w jego kopii, która znajduje się w katalogu "x".
|
http://www.gmayor.com/automatically_backup.htm
Jest tu makro, które zapisuje dokument, gdzie można wskazać katalog kopii zapasowej (dodatkowej). PS. Ja swoją zapisywałem (codziennie) na CD-RW oraz na innej partycji. |
Cytat:
(swoją drogą szkoda, że Word nie ma czegoś takiego w funkcjach domyślnych..) |
Oczywiście, że ma to w OPCJACH > zapisywanie... Wystarczy włączyć.
Natomiast nie należy włączać "szybkiego zapisywania" > jest wtedy w RAMie i dalej można już sobie samemu dopisać ciąg dalszy (nastąpi, po obudzeniu się z ręką w nocniku)... |
Cytat:
|
Word na 100% sam co jakiś czas zapisuje dokument na dysku - kiedyś miałem brak zasilania i straciłem tylko kilka minut pisaniny. nic nie ustawiałem.
|
Cytat:
Ja chcę żeby Word zapisywał wszelkie zmiany jednocześnie w pliku, na którym pracuję plus w jego kopii. Żeby np. w sytuacji, kiedy przez pomyłkę (niemożliwe, ale nie o to teraz chodzi) skasowałbym plik główny, żebym miał jeszcze jego kopię. Wiem, że mogę to robić ręcznie, ale cały czas chodzi mi o zautomatywanie tej czynności. I właściwie odpowiedź już dostałem, ale wynika z niej, że Word sam nie jest w stanie tego wykonać. |
Mysle, ze mozesz sie pobawic z harmonogramem zadan. Dodaj nowe zadanie ktore bedzie wykonywane po zamknieciu Worda. Zadanie powinno uruchomic jakis prosty skrypt i tyle.
Poza tym jak masz Nero to pobaw sie Nero BackItUp. Dodaj tam nowe zadanie, okresl co ma byc backupowane i gdzie oraz kiedy. Ja osobiscie uzywam tego rozwiazania i jestem bardzo zadowolony. Jak wiesz mam sporo danych na ktorych mi zalezy i nie moge sobie pozwolic na strate... PS Wg mnie w samym Wordzie (mam wersje XP) nie ma takiego rozwiazania zeby robil kopie. |
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 10:17. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.