![]() |
Obrazki i kanał alpha
Ilość załączników: 2
Witam,
Mamy taki obrazek, np. 32bit PNG. Przeglądarki internetowe wyświetlają kanał alpha poprawnie, ale taki np. Visual Studio C# już nie i zamiast tej przykładowej mordy mam czarny monolit. Dlaczego i jak to naprawić? Wszystkie programy jakie sprawdzałem (np. Photoshop, Gimp czy XN View) tak samo zapisują ten obrazek (początkowo myślałem, że to jakiś błąd programu konwertującego z np. psd). Skończyły mi się pomysły co z tym można zrobić. Ten sam problem występuje w wielu grach przy edycji czcionki (np. w grze Darkest of Days). W załączniku są dwa pliki: 32bit png i przykład, w którym po lewej widać obraz prawidłowy, po prawej jak jest wyświetlany przez większość programów. Jaka jest różnica w obsłudze alpha pomiędzy np. FireFox a VSC#? Dzieję się tak niezależnie od formatu (png, tga itd.) |
Ilość załączników: 1
Tylko z tym jednym PNGiem masz kłopot, czy z każdym? :hmm:
Czy to musi być PNG? :pytanie: Może ICO? :idea: Paczka PNG+ICO (import/eksport programem IcoFx): Załącznik 53822 |
ja tam jestem fanem sotosowania PNG
choc np IE obslugi kanalu alpha nauczyl sie dopiero niedawno (poprawnie - wczesniej wstawial szarosc w miejsca przezroczyste) natomiast jest roznica w zapisywaniu przy roznych programach - konkretnie w wygladzaniu krwaedzi np ten sam obrazem zapisany przez IrfanView a Corel PP to kosmicznie rozna jakosc (nie musze chyba pisac na czyja kozysc) natomiast obrazek z Irfana moze byc potencjalnie bardziej kompatybilny, gdyz przezroczystosc obsluguje na zasadzie gifa- jest lub nie (oczywiscie w obu programach mozna sporo zeczy poustawiac - pisze o ustawieniach domyslnych, bo prawda jest taka, ze wiekszosc ludzi nie ma pojecia co i jak przestawic) sproboj walsnie w ten sposob - przezroczystosc calkowita lub jej brak, bez stanow posrednich (niestety z jakoscia schodzimy do poziomu gifa) |
Ilość załączników: 1
Dzięki. Format jest bez znaczenia, a efekt taki jak w załączniku.
Zauważyłem też, że gimp przy zapisie do *.png oferuje mi możliwość ujednolicenia koloru dla alpha, czyli tak jak ten icofx). I o co tutaj chodzi? Teraz niby powinno być ok... a nie jest. Cytat:
Ja to rozumiem tak, że jeśli mamy np. FF FF FF FF. to w tym miejscu mamy przezroczysty kolor. Czarny, ale skoro przezroczysty to go nie widać. Jeśli mamy 00 FF FF FF to w tym miejscu jest czarny bo przezroczystość jest zerowa. Jeśli mamy 30 FF FF FF to wychodzi szary przezroczysty. itd. Więc czemu to się j*e? A może ten drań ma w dupie kanał alpha i po prostu blendiguje ten RGB? A może ja czegoś nie rozumiem? :( |
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 14:14. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.