![]() |
Interpretacja wyników skanowania dysku - bad sectory
Witam,
Chciałbym prosić o pomoc w interpretacji wyników skanowania dysku Samsung HD252HJ za pomocą programu diagnostycznego producenta (HUTIL). samsung.com/global/business/hdd/support/utilities/Support_HUTIL.html Test przebiegł pomyślnie, ale niestety skanowanie powierzchni dysku ujawniło bad sectory. Na każdym z nich pojawił się błąd odczytu: C:7065 H:0 S:912 C:7065 H:0 S:913 C:7065 H:0 S:914 C:7065 H:0 S:915 C:7065 H:0 S:916 C:7065 H:0 S:919 C:12932 H:0 S:67 Domyślam się, że C to cylindry, S sektory, a H głowica, ale to tylko suche dane. Co oznacza w praktyce takie rozłożenie błędów i czy jest o co się martwić? Co polecacie zrobić z takim dyskiem. Czy sugerowane po teście zerowanie da jakikolwiek rezultat czy może tylko pogorszy sprawę? Może warto uruchomić skanowanie dysku z poziomu Windows (dawniej scandisk) Z góry dzięki za pomoc. |
Cytat:
Scandisk może w ogóle nie wykryć żadnego błędu. Można raczej powtórzyć skanowanie za pomocą programu HDTune, podając wyniki skanowania pełnego oraz odczytów z sekcji Health. Z tych informacji będzie można wywnioskować więcej, bo samo pojawienie się bad sectorów może mieć różne podłoże. Tak czy inaczej należy przede wszystkim wykonać kopię zapasową najważniejszych danych z dysku i bacznie obserwować, czy sytuacja nie ulega pogorszeniu. |
Ilość załączników: 2
Test się udał w tym sensie, że wszystkie wyniki były poprawne. Dopiero później program oferuje skanowanie powierzchni dysku i tu już niestety pojawiły się problemy.
Zrzuty z HDTune w załączniku. Skan dysku tym programem wykonywałem kilka dni temu. Tutaj tylko "kawałek". Generalnie tylko pierwszy kwadrat jest na czerwono. Reszta była żółta. Uszkodzone bloki po pełnym skanie wciąż wskazywały 0,0% Sprawdzałem tez kilka innych softów do obsługi S.M.A.R.T. (min. Victoria) Każdy z nich daje podobne wyniki. |
Byłem pewien, że już milion lat temu CHS został zastąpiony LBA. Taki offtopik trochę. ;]
|
|
Dzięki za pomoc. Myślę że szkoda ryzykować utraty danych nawet jeśli naprawa się powiedzie. Dlatego kupiłem nowy dysk, a ten pójdzie na gwarancji. Mam nadzieję, że otrzymam nowy.
|
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 09:22. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.