Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Hardware (https://forum.cdrinfo.pl/f105/)
-   -   Teoretyczne rozwazania na temat PS2 oraz modchip-ow oraz bios (https://forum.cdrinfo.pl/f105/teoretyczne-rozwazania-temat-ps2-oraz-modchip-ow-oraz-bios-90556/)

misiozol 29.02.2012 20:06

Teoretyczne rozwazania na temat PS2 oraz modchip-ow oraz bios
 
Pytania z seri co by bylo jak by bylo :D , wiec tak odnosnie modchip-a zakaladajc ze modchip wrzuca swoje dane do ram modyfikujac bios czy nie prosciej bylo by zflashowac bios zpachowanym zamiast dokladac modchip i lutowac te tony kabelkow ???

Berion 29.02.2012 21:10

Być może prościej, jednak firmware PS2 jest na kościach ROM. :)

misiozol 29.02.2012 21:23

hmm co nie znaczy ze tych kosci nie mozna przelutowac tylko znowu wracamy do lutowania,ale czysto teoretycznie jest to wykonalne, zamiast lutowac chipa przelutowac pamiatke ?? Tylko teraz trzeba by wziac zmodyfikowany bios zapewne jedyna mozliwosc to czytanie go po wrzuceniu do pamieci ram chyba ze sa gotowce lub wiadomo ktore obszary bios sa modyfikowane zmodyfikowac je jakims hexedytorem zapakowac do pamiatki i ja wlutowac , nie chodzi tu o sens dzialania bo chipa mozna kupic za 10zl tylko o to czy sie da ;) ,sa jakies mapy bios ?

szczuru 29.02.2012 21:40

Widoczniej prościej jest "edytować" RAM konsoli niż ROM Biosu :] Przy czym plusy chipów bazujących na RAM-ie są takie, że możesz je wyłączyć, update-ować (teoretycznie). Zresztą pierwsze modyfikację (i w sumie każde następne "na USB") PS3 opierają się na tym samym patencie co chipy w PS2 - edytują RAM - koniec, końców wychodzi, że prościej :]

misiozol 29.02.2012 23:04

Czy ja wiem czy prosciej zdecydowanie edycja bios daje znacznie wieksze mozliwosci ale lutowanie chipa dla 99% uczytkownikow jest nie realne co innego modchip bo lutowanie ogranicza sie do kabelkow ciagle wydaje mi sie ze zedytowany bios bylby lepszym rozwiazaniem, odnosnie tego z ps3 to w sumie e3 flasher sluzy glownie do dual bootu i do dumpowania ram ktore mialo pomoc teoretycznie w dalszym rozwoju sceny i kupa z tego wyszla wiec w sumie to on nic nowego nie wnosi po za dual bootem bo downgrade mozna zrobic juz bez niego ,pomijajac to ze hardware-wo ps2 z ps3 nie ma za wiele wspolnego, przydaly by sie jakies mapy bios albo widome bylo co jest wstrzykiwane i pod jakimi adresami itd. byl podobny temat na psx scene ale umarl wiec tutaj podpytuje ;)

Berion 01.03.2012 15:10

Twierdzisz, że lutowanie modchipa dla 99% użytkowników jest nierealne, a lutowanie nowej kości już tak? Gdzie tu sens gdzie logika?

E3 nikt nie używa do hak1erowania, tylko Progskeet. Jest lepszy. ;] Gitbrew coś tam dłubią, KaKaRoTo również, Jaicrab i Dashhacks udają że też. Nie dramatyzujmy. Old geny miały znacznie prostsze architektury bez tego pentagonu pod maską.

misiozol 01.03.2012 15:31

Cytat:

Napisany przez misiozol (Post 1201690)
lutowanie chipa dla 99% uczytkownikow jest nie realne co innego modchip bo lutowanie ogranicza sie do kabelkow ;)

No prosze cie ,czytaj ze zrozumieniem pisze ze lutowanie chipa to nie to samo co modchip ;) i ze ogranicza sie do kabelkomani , odnosnie ps3 to moga se zezbic do woli poki kluczy nie ma moga zapomniec o karabinach i wydaje sie bardzo watpliwe zeby klucze wyplynely w niedalekiej przyszlosci ,co z tego ze wiadomo jak szyfruja jak brak klucza :D mniejsza o ps3 , znalazlem jakim chipem mozna zastapic ale top secret jak zmodyfikowac pliki wszyscy trzesa portkami nie rozchodzi sie o odpalanie backupow bo trzeba by jeszcze naped przeflashowac ale o czysta mozliwosc nauki :D

Berion 01.03.2012 16:43

Spieszyłem się. Oj tam. ;]

Niekoniecznie, możliwe że już niedługo będzie można odczytać swoje EID0, 1, 2 i 3. Nadzieja zawsze jest.

misiozol 02.03.2012 10:50

Puki co to jakos ich marnie widze EID juz zrobili i co z tego to i tak jest to jeszcze szyfrowane albo bladza po omacku w hexedytoze szukajac sensu i wzorcow, ps3 to wredna zolza jest bo wszedzie sa podwojne szyfrowania a to ze sie udalo raz z 3.55 to byl czysty przypadek bo nie zmieniali klucza zakladajac ze i tak na to nikt nie wpadnie a potem zrobili przyklad z geohota a nastepnie z tego niemca (zapomnialem jak mial na imie) co sie stanie jak z nimi zadrzesz i wszyscy trzesa portkami nikt nie lubi jak sie go zrywa o 2 w nocy z luzka i konfiskuje caly sprzet, nawet jesli im sie udalo to i tak sie nie podziela tylko beda sie helpic ja mam a wy nie po za malymi wyjatkami, zupelne przeciwiensto sceny xbox-a

Berion 02.03.2012 12:13

Ortografia/interpunkcja/styl. Ed ma rację, miej litość dla języka polskiego. :P

EID0 nadal nie wiadomo jak odczytać, tak samo reszta. Chyba, że ja o czymś nie wiem. ;]

misiozol 02.03.2012 18:09

http://www.ps3devwiki.com/wiki/Flash#Dumping_your_flash

lub

http://www.ps3devwiki.com/wiki/Flash

A popatrz chociaz by tutaj z tego co mi wiadomo to nawet E3 flasher ma te funkcje ;) , odnosnie polskiego jakos zawsze od kad pamietam nigdy nie bylismy za pan brat i regularnie mi o tym przypominano w szkolezwlaszcza na lekcjach jezyka polskiego :P

Berion 03.03.2012 21:05

To co przytoczyłeś to mapa i dumpowanie flasha. Klucz EID0 to tzw. CPU Key i jest, jak sama nazwa wskazuje, w Cell-u. Nie wiadomo jeszcze jak go odczytać.

misiozol 03.03.2012 21:09

hmm... moze faktycznie ale tutaj pisze ze jest we flash no chyba ze sa w bledzie

http://www.ps3devwiki.com/wiki/Flash...es_and_lengths


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 19:23.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.