Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Homebrew (https://forum.cdrinfo.pl/f106/)
-   -   [ARTYKUŁ][PS3] Konwersja konsoli retail (CEX) w debug (DEX) (https://forum.cdrinfo.pl/f106/artykul-ps3-konwersja-konsoli-retail-cex-debug-dex-91104/)

Bartez 23.07.2012 02:05

[ARTYKUŁ][PS3] Konwersja konsoli retail (CEX) w debug (DEX)
 
Cytat:

Napisany przez CDRinfo.pl
Po dwóch latach od pojawienia się pierwszych dongle'i, a niedługo potem Custom Firmware, doczekaliśmy się wreszcie dnia kiedy możliwe stało się zamienienie zwykłej retailowej konsoli w stację debug (...)

Zapraszamy do przeczytania artykułu: [PS3] Konwersja konsoli retail w debug

Diabolique 23.07.2012 19:40

czy dumpy roznia ze zawartoscią ze wzgledu na konsole z jakies zostaly zrzucone? powiedzmy ze CECH ma znaczenie, ale czy cos jeszcze? typu numer seryjny itp?
kombinuje jak obejsc nie dzialajaca klawire :/

Berion 23.07.2012 20:43

Nie możesz użyć cudzego metldr. Musi to być Twój z tej konkretnej konsoli dlatego nie możesz użyć cudzego obrazu flasha. EID0 (tzw. Per Console Key 0) jest unikalny dla każdej konsoli z osobna.

Nie możesz od kogoś pożyczyć tej klawiatury? Albo kupić jakąś? To góra 20-30zł.

Diabolique 23.07.2012 21:31

cholera nie w tym temacie napisalem :/ w kazdym badz razie dzieki za odpowiedz. wiem to co chcialem uzyskac :)
postaram sie pozyczyc. nie potrzebuje kolejnej klawiry tylko do petitboota w ps3 :P

Berion 23.07.2012 22:53

Właśnie napisałeś w niedobrym i przeniosłem do dobrego. Wszelkie aspekty dotyczące konwersji, które wiążą się z tutorialem wpisujmy do tego tematu.

Jak już wspomniałem klawiatura, której używam czyli Logitech Delux 250 działa ze wszystkim co mam w domu, włącznie z wybrednymi USBD/USBKBD.IRX PS2. Także nie tylko do PS3. ;)

sergeron 26.07.2012 20:27

Czy mógłbyś podać link do exploita metldr? Te które znalazłem nie miały wszystkich plików podanych w tutorialu. Przy okazji, które CFW Glevanda polecasz?

Cytat:

CFW355-OTHEROS++.PUP
---------------------
* OtherOS++
* Dispatcher Manager patch (trophy errors on GameOS)
* Half of HDD space reserved for OtherOS++

CFW355-OTHEROS++-22GB.PUP
--------------------------
* OtherOS++
* No Dispatcher Manager patch (no trophy errors on GameOS)
* 22GB of HDD space reserved for OtherOS++

CFW355-OTHEROS++-EIGHTH-HDD-SIZE.PUP
-------------------------------------
* OtherOS++
* Dispatcher Manager patch (trophy errors on GameOS)
* 7/8 of HDD space reserved for OtherOS++

CFW355-OTHEROS++-SPECIAL.PUP
-----------------------------
* For QA flag

Berion 26.07.2012 23:10

Pierwszy się na pewno nada. "Trophy errors on GameOS" sugerują patche SS, a te są wymagane (przynajmniej mi się tak wydaje, nie testowałem innych bo nie mam flashera, a im częściej coś malujesz na flashce tym krócej pożyje - byc może to moja nerwica natręctw).

Używałem: 5C8E202E2A405F3B28A6BF10DB4E9C0B (nie wiem który to ;])

- - -

Aha, mnóstwo osób raportuje bricki przy powrocie na CEX (na NANDach są póki co 100%), ale jaki sens wracać na CEX to nie wiem (na chwilę obecną) jak jest DEX CFW 3.55 Rogero, który ma p&p i może służyć za donwgrader do 4.11 włącznie.

- - -

Dodałem FAQ:
>> http://konsole.cdrinfo.pl/artykuly/p...ug/strona1.php

sergeron 27.07.2012 09:24

Dzięki za szybką odpowiedź. A co do exploita metldr to możesz przynajmniej dać podpowiedź gdzie go znajdę, bo w tych, które znalazłem nie ma wszystkich plików z tutoriala.

Berion 27.07.2012 10:42

Sprawdź prawy górny róg ekranu, w zasadzie to już wczoraj powinieneś to zrobić...

- - -

BTW: Przyglądam się tematowi CEX <-> DEX ze szczególną uwagą i odczuwam, ogromną niechęć tzw. "elite developers" (elite oczywiście prześmiewczo ;]), którzy jak tylko mogą zniechęcają do konwersji, a nawet dezinformują. Ciekawe. 8-)

Diabolique 06.08.2012 13:29

zrobilem wg twojego tutka w polaczeniu z tutkiem ps3hax, ale nie moge sprawdzic poprawnosci dumpow bo nie mam pliku dump_eid0.bin z tego co widze jest on uzyskiwany tylko pod linuksem.
mam 5 dumpow, porownalem i w zasadzie moge zrobic cos wiecej w tej kwestii?

Berion 06.08.2012 15:05

5 dumpów *czego*? I co masz (nazwa mnie nie interesuje, tylko rozmiar/zawartość ;]) w "dev_hdd0/temp/" po użyciu eEID RKDumper?

Diabolique 06.08.2012 17:13

kurde :)
5 dumpow z progsa Memdump o nazwie flash_stor_35500.bin i wadze 16777216 bytes.
w dev_blablabla/tmp mam plik eid_root_key wazacy 48 bytes.
teraz dalej z twoim tutkiem.
wypakowac metldr? po co, skoro dalej jest linuks a ja tego nie przejde bez klawiry :)
poza sprawdzeniem dumpow, pozostaje wrzucenie do programu cex2dex tych plikow i zrobienie z tego flasha.tak?

Berion 06.08.2012 17:38

Cytat:

Napisany przez Diabolique (Post 1217821)
kurde :)
5 dumpow z progsa Memdump o nazwie flash_stor_35500.bin i wadze 16777216 bytes.

Sprawdź czy wszystkie są takie same i czy nie są uszkodzone. Link do devwiki w tutorialu, na stronie z Memdumpem.

Cytat:

w dev_blablabla/tmp mam plik eid_root_key wazacy 48 bytes.
Pozostaje więc go wszczepić do obrazu flashki. Wgrać do konsoli i to by było na tyle. :)

To jest goły EID0. CEX2DEX i c2d v2 (v1 akceptuje tylko rozdziewiczony metldr) przyjmą go i wszczepią.


PS: Tak, jeśli użytkownik chce użyć programu eEID RKDumper to strony 5, 6 i 7 pomija, czyli strony na których opisane sa wypakowywanie metldr z obrazu i sprawy Linuksowe.

Diabolique 06.08.2012 21:00

pff. zrobione i dziala. jak to mowia, bulka z maslem.
komunikaty byly z deka inne niz te w tutku. prawie mialem pelne gacie k***a
http://www.we-dwoje.pl/p/a/9/9/1/162..._sylwester.jpg
pozostaje uaktualnic do 4.20:szczerb:

Berion 06.08.2012 21:55

Inne czyli jakie? W mmOS czy w jakimś innym programie? Konsola NAND czy NOR?

No i również gratuluję. :taktak:

Nie wiem czy jest sens teraz wchodzić na 4.20 jak żadna gra nie wymaga jeszcze nawet 4.11. Z 4.20 schodzi się trój stopniowo, jest większy z nim kłopot.


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 00:08.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.