Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Off topic (https://forum.cdrinfo.pl/f5/)
-   -   Ciekawe okulary "Oculus" wirtualnej rzeczywistosci za 300$ ma to przyszlosc ? (https://forum.cdrinfo.pl/f5/ciekawe-okulary-oculus-wirtualnej-rzeczywistosci-za-300-ma-przyszlosc-93216/)

misiozol 15.02.2014 10:22

Ciekawe okulary "Oculus" wirtualnej rzeczywistosci za 300$ ma to przyszlosc ?
 
https://www.oculusvr.com/wp-content/...opment-kit.png

takie cos to jest produkt jest w fazie rozwoju ale mozna nabyc development i sie ciaszyc z bycia w VR https://www.oculusvr.com/order/ pomysl jest dosc ciekawy i mozna zostac deweloperem za stosunkowo nieduza kase zostalo kikla giers przystosowanych do tego ustrojstwa np skyrim przyznam cena jest dosc kuszaca :D

Berion 15.02.2014 11:36

W skrócie: żadnej. ;)

To taki sam odgrzewany kotlet jak stereoskopia. To jest niewygodne, niepraktyczne i ogłupia błędnik (długofalowo niezdrowe?).

misiozol 15.02.2014 12:09

Oo wiedzsz na ciebie liczylem , deweloper twierdzi ze bedzie to dla mas w tym roku no przyznaj ze jest to ciekawe ze wzgledu chociaz na cene fakt wyglada to jak cegla ale to kit deweloperski , w necie mozna znalezc pare filmikow z tym zwiazanych

andrzejj9 15.02.2014 13:12

Po zdjęciu widzę, że już coś takiego było, nie przyjęło się i.. nie przyjmie tym razem. Okulary od google mają jeszcze sens, wszystko inne, w czym wygląda się jak kosmita i co ogranicza normalne funkcjonowanie, nie będzie przez ludzi zaakceptowane.

Takie przynajmniej moje zdanie :)

misiozol 15.02.2014 13:25

Moze za bardzo sie przejolem tym produktem ale ciekawi mnie produkt w ktorym intuicyjnie bedzie obraz obracany w grze wzgledem ruchow glowy gracza , czyli rozgladajac sie glowa dokolola ogladamy obraz z gry dokolola , takiego projektu jeszcze nie widzalem

ed hunter 15.02.2014 16:06

Tylko trzeba uważać, żeby się głowa nie odkręciła, bo odpadnie. ;p

Berion 15.02.2014 18:48

Nie sądzę aby to było takie intuicyjne. Po pierwsze to będziesz widział piksele ekranu z tej odległości, po drugie będziesz widział smużenie poruszających się szybko obiektów i po trzecie mózg nie będzie rozumiał że siedzisz na tyłku, a nie właśnie zjeżdżasz rollercoasterem (jedno z tech demo ;]).

Załóżmy jednak, że powyższe wady zostały wyeliminowane. To musi być niewygodne, coś ten hełm (trudno to nazwać okularami) na pewno waży. Do tego tracisz trochę kontakt ze światem zewnętrznym - nie wiesz co się dookoła dzieje bo tego ani nie widzisz, ani nie słyszysz. Nie możesz spoglądać na zegarek, czy odebrać telefonu bo gra zabsorbuje dla siebie wzrok i słuch. Do tego dodajmy nikłe wsparcie deweloperów (wątpię aby skorzy byli poświęcać masę pieniędzy na dodatkowe testy i deweloping z czym wiąże się implementacja okulusa).

Według mnie to szybko umrze. Nawet branża porno i hentai temu nie pomoże. Gadget, który nigdy nie wejdzie do main streamu.

misiozol 15.02.2014 22:25

No fakt helm dosc wizualnie spory ale ciagle nalezy wziac pod uwage ze to kit deweloperski , fakt mozna dostac zapewne kreciolka ale sam pomysl wydaje mi sie byc ciekawy :) . Edi mi to glowa sie odkreca i bez tego wystarczy ze widze co miesieczne rachunki :D

Jarson 15.02.2014 22:44

Mimo wszystko wolę wiedzieć, w którym miejscu w przestrzeni znajduje się moja głowa podczas wirtualnych rozgrywek. Bardziej odpowiada mi konieczność wstania i wzięcia do ręki kontrolera ruchu (być może za kilka lat pomysł, że kiedyś trzeba było siąść nieruchomo żeby zacząć grać w gry akcji może się wydawać ludziom niepojęty). Ponowne siadanie na fotelu, kiedy już kontrolery ruchu nas z nich podnoszą to niezbyt dobry kierunek, a nakładanie takiego (albo i ulepszonego, ale w dalszym ciągu mocno zasłaniającego widok) ustrojstwa rodziłoby moją obawę, że przydzwonię po minucie w ścianę z taką siłą, że z okularów zostanie pył...

Patrix 16.02.2014 01:07

Cytat:

Napisany przez Jarson (Post 1275695)
Mimo wszystko wolę wiedzieć, w którym miejscu w przestrzeni znajduje się moja głowa podczas wirtualnych rozgrywek.

serio? ;) ja bym sobie pogrzał w jakiegoś starszego NFS (te nowe to badziew)...



ale jak chce ktoś doprowadzić błędnik do szaleństwa to też się da:


CeKa 16.02.2014 10:51

Po kilku sekundach filmiku, stwierdzam że to badziew którego nie tylko bym nie kupił, nie chciał bym za darmo nawet. Temu co to ma na głowie może i się wydaje to zabawne, ale z pozycji obserwatora nie wygląda to zabawnie, raczej irytująco.
Gry grami, zabawa zabawą, można pograć w karty czy w PESa, i mieć podzielną uwagę na wiele innych rzeczy, po założeniu tego hełmu odcinasz się od rzeczywistości w zbyt dużej mierze (wg. mnie).
Misiozol ja jak obracam głową to obraz też się zmienia, w 3d i Mega Ultra HD, deweloperom może i zajmie to jeszcze kilka lat, ale Bóg dużo wcześniej na to wpadł.
:) Pozdro.

Berion 16.02.2014 18:04

Zauważcie, że dają te okulary komuś kto nie nigdy w nic nie grał (ewentualnie te wszystkie podniety są odgrywane...). Żenująco to wygląda.

Jarson, ale po co w ogóle kontrolery ruchowe? To też jest niewygodne i niepraktyczne. Na dodatek włączając grę chcę się odprężyć a nie mieć biatlon z siłownią. :P

misiozol 16.02.2014 20:23

No mi sie ten bajer podoba z obracaniem glowy to jest to co robi je wlasnie specjalne i wyruznia z tlumu , Berion ale ty ciagle z tym ze to wyglada jak helm do nurkowania zgadza sie , ale to powtorze kolejny raz to jest KIT DEWELOPERSKI pamietasz jak wygladala pierwsza ps3 jako kit deweloperski ;) ?

Berion 16.02.2014 23:18

Od kamery są gałki analogowe lub funkcyjny+myszka :P

Zawsze będzie to tak wielkie, przecież gdzieś ten ekran trzeba umieścić. Jeśli oczekujesz takich szkieł kontaktowych to się przenieś do 2040. :P

andy 16.02.2014 23:38

Jak dla mnie to ciekawa sprawa i na pewno przyszłość - w takiej czy innej formie.

Same okulary odcinają Cię od rzeczywistości na czas gry, ale to właśnie o to chodzi! Już sobie wyobrażam meczyk w Fifę - widok zawodnika, NFS (widok jak przy symulatorze ciężarówki na filmiku wyżej), czy jakaś strzelanka.

Do 5 lat powinni to na tyle dopracować, że obraz będzie żyleta, zero opóźnień itp.

Cytat:

Napisany przez misioziol
No mi sie ten bajer podoba z obracaniem glowy to jest to co robi je wlasnie specjalne i wyruznia z tlumu

Nadaje realizmu rozgrywce. Ten interfejs spowoduje to że gry staną się bardziej ralistyczne.

Cytat:

Napisany przez Berion
W skrócie: żadnej. ;)

To taki sam odgrzewany kotlet jak stereoskopia. To jest niewygodne, niepraktyczne i ogłupia błędnik (długofalowo niezdrowe?).

Takie same głosy były o Kinekcie od MS.

Ludzie boją się nowości, boją zmian.


btw, należy dodać że przy okularkach pracuje nie kto inny jak John Carmack.


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 19:13.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.