Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Off topic (https://forum.cdrinfo.pl/f5/)
-   -   [auto] Problem ze wspomaganiem po wymianie nagrzewnicy (:-D) (https://forum.cdrinfo.pl/f5/auto-problem-ze-wspomaganiem-po-wymianie-nagrzewnicy-d-93879/)

Smartek 30.10.2014 19:17

[auto] Problem ze wspomaganiem po wymianie nagrzewnicy (:-D)
 
Przeciekała mi nagrzewnica o czym wiedziałem od roku, jednak zwlekałem z wymianą ze względu na brak odłożonych pieniędzy, a straszono mnie, że to sporo kosztuje.

W końcu nie wytrzymałem z parującą przednią szybą i kapaniem na dywanik kierowcy (grzało znośnie) i zaprowadziłem auto do zaprzyjaźnionego mechanika.

Zrobił w przeciągu dnia, wziął 550 zł razem z płynem (czy to normalna cena?), zawsze u niego robię auta i nigdy nie było problemu, a teraz odebrałem i jest problem z kierownicą, która zaczęła stawiać opór.
Wspomaganie działa, bo chodzi zdecydowanie lżej, jednak również zdecydowanie chodzi za ciężko i jak wcześniej nie miałem problemu ze skręcaniem auta jedną ręką, tak teraz jest naprawdę ciężko.

Zadzwoniłem do niego, podjechałem, ale mówi, że wspomagania nie ruszał, a skoro działało przed wstawieniem i teraz nie działa to powinno być tak samo i że on nie ma porównania... Twierdzi, że musiał zdejmować kierownicę.
Ja za bardzo nie znam się na autach, więc pytam - czy istnieje możliwość, że przykręcił tę kierownicę za mocno? Mam wrażenie, jakby to ona stawia opór "w kabinie", a nie fizycznie pompa czy cała instalacja wspomagania. Dodam, że jak jest cicho w aucie, a ja skręcam to słychać przy skręcaniu piski, delikatne obcieranie - wcześniej tego raczej nie było, więc ewidentnie coś jest sknocone.

Pomóżcie, bo nie wiem co robić, czy próbować coś sprawdzać samemu czy zaprowadzać do niego i się kłócić czy może zaprowadzić, ale do innego mechanika w mieście?

misiozol 30.10.2014 19:46

Zasadnicze pytanie jakie auto , bo sa ruzne spsoby wpomagania: hydrauliczne , elektrohydrauliczne , elektryczne jesli czujnik skretu w kierownicy moze wymagac adaptacji itd.

Jarson 30.10.2014 19:50

Działało.
Oddałeś auto do warsztatu.
Nie działa.

Kierownicy nie da się za mocno przykręcić, ale da się sporo innych rzeczy spieprzyć przy okazji jej zdejmowania.

Co masz sprawdzać samemu? Jakbyś potrafił to sprawdzić samemu i miał czym i gdzie, to nazywałbyś się mechanikiem samochodowym. Nie musisz się kłócić, po prostu jedź i spokojnie powiedz, że oczekujesz poprawienia usterki.

grzeniu 30.10.2014 20:00

Cytat:

...Wspomaganie działa, bo chodzi zdecydowanie lżej, jednak również zdecydowanie chodzi za ciężko i jak wcześniej nie miałem problemu ze skręcaniem auta jedną ręką, tak teraz jest naprawdę ciężko.
A ja zupełnie nie rozumiem, o co chodzi. Jeśli tak samo powiedziałeś mechanikowi, to nie dziwię się, że spuścił cię na drzewo.

Jarson 30.10.2014 20:31

Chodzi o to, że auto działa zdecydowanie lżej niż w przypadku braku wspomagania i zdecydowanie ciężej niż gdyby wspomaganie działało prawidłowo. Co by wskazywało na zbyt niskie ciśnienie płynu.

joujoujou 30.10.2014 20:53

Najlepiej znajdź forum dedykowane marce tego samochodu i tam spytaj. :idea:

misiozol 30.10.2014 20:59

Cytat:

Napisany przez Jarson (Post 1298257)
Chodzi o to, że auto działa zdecydowanie lżej niż w przypadku braku wspomagania i zdecydowanie ciężej niż gdyby wspomaganie działało prawidłowo. Co by wskazywało na zbyt niskie ciśnienie płynu.

No wlasnie ze nie , bo przy wspomaganiu elektrycznym elektryczno/hydraulicznym sprawa ma sie wogule inaczej , ale co tam ciagle nie wiem co to za auto to jak mam ci pomoc :P

Jarson 30.10.2014 22:40

Zgadza się, tyle że w przypadku takiego typu wspomagania nie przychodzi mi do głowy rodzaj uszczelki, który mógłby sprawić, że system nadal działa, choć przy innych parametrach. Oczywiście pomijając celową ingerencję.

O ile mnie pamieć nie myli, Smartek jeździł kilka lat temu czymś w rodzaju mazdy 323, czy czymś w tym guście, ale pamięć w moim wieku bywa już zawodna :haha: Poza tym w międzyczasie mógł już dawno zmienić auto...

- Deckard - 31.10.2014 05:27

Cytat:

Napisany przez Jarson (Post 1298271)
O ile mnie pamieć nie myli, Smartek jeździł kilka lat temu czymś w rodzaju mazdy 323, czy czymś w tym guście, ale pamięć w moim wieku bywa już zawodna :haha: Poza tym w międzyczasie mógł już dawno zmienić auto...

albo renault megane coupe :hmm:

Smartek 31.10.2014 08:07

Cytat:

Napisany przez Jarson (Post 1298257)
Chodzi o to, że auto działa zdecydowanie lżej niż w przypadku braku wspomagania i zdecydowanie ciężej niż gdyby wspomaganie działało prawidłowo. Co by wskazywało na zbyt niskie ciśnienie płynu.

Gratuluję inteligencji, jednak inteligentny inteligentnego i jego tok myślenia zawsze zrozumie :spoko: . Aczkolwiek przyznaję, że napisane może być lekko nieskładnie; pisałem w lekkim rozkojarzeniu siedząc w pracy, tak jak i teraz ;-).

Gratuluję również niezłej pamięci, ucieszyłem się, że ktoś o mnie tu jeszcze pamięta - najpierw jeździłem Hondą Civic 5gen, teraz od ponad 3 lat mam Megane Coupe 1 ph2 (po lifcie) i właściwie poza drobnymi wymianami pojedynczych elementów zawieszenia i rzeczy, które się w aucie zwyczajnie zużywają, nic się z tym samochodem nie dzieje (strzelił jedynie rozrząd z mojej winy, nie wymieniłem od nowości, 2k remont silnika...).

Co ciekawe, dopiero niedawno zainteresowałem się czy da się samodzielnie i bez wizyty w serwisie, naprawić komputer pokładowy pokazujący spalanie itp. Okazało się, że to 2 minuty roboty i usunięcie błędu z pamięci, a ja jak ***** jeździłem bez tego udogodnienia przez ponad 3 lata. Nie musicie komentować, zmierzam do tego, że auto mi paliło 10,5l w trybie mieszanym, aktualnie jeżdżę jak emeryt, ale zszedłem do średniego spalania po 400 km na 6,8l/100 km (silnik 1.6 16V 107KM), co mnie mocno satysfakcjonuje. Szef niedawno przeniósł siedzibę kancelarii do innego miasta, ja przy okazji zmieniłem siłownię na lepszą i również w innym mieście, robiąc w ten sposób miesięcznie przeszło 1000 kilometrów, więc różnica w kosztach benzyny zauważalna.

ALE, wróćmy do tematu wspomagania. Oczywiście identycznego posta napisałem na forum megane, ale żaden geek mi nie odpisał, chyba nikt nie wie o co chodzi.
Do mechanika pojadę, ale uciążliwym jest dla mnie zostawianie auta na kolejny dzień, muszę organizować sobie dojazd do pracy (nie ma tutaj komunikacji miejskiej), zrezygnować z siłowni itd. itp. - psuje mi cały plan dnia i tygodnia.

misiozol 31.10.2014 10:38

Tam powinien byc czujnik cisnienia na ukladzie wyskoiego cisnienia jesli on bedzie szwankowac beda podobne objawy , zakladajac ze to jest megane cupe 1.6 16v 79kw w przedziale rocznikowym 03/2001-10/2002 z kodem silnika K4M 701 , ciagle malo danych podajesz co do auta ;) . A no i masz tam ESP ? jesli masz czujnik skretu kierownicy moze chlopaki cos niechcacy zapomnieli podlaczyc ;)

Patrix 31.10.2014 19:23

misiozol Ty mechanik jesteś czy tez masz megane?

misiozol 31.10.2014 20:57

mechanika/elektromechanika/elektronika z wyksztalcenia ;)

Patrix 31.10.2014 20:58

Cytat:

Napisany przez misiozol (Post 1298371)
mechanika/elektromechanika/elektronika z wyksztalcenia ;)

dobrze wiedzieć!

http://m.cdn.blog.hu/ke/kepkomment/p...1392244569.jpg

superrrmario 31.10.2014 20:59

Mechatronikę kończyłeś? Szacun!


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 14:22.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.