Powrót   Forum CDRinfo.pl > Konsole > Konsole > Nagrywanie/kopiowanie gier na konsole

Nagrywanie/kopiowanie gier na konsole Problemy, dyskusje na temat kopiowania płyt na konsole.



Witaj Nieznajomy! Zaloguj się lub Zarejestruj

Zarejestrowani użytkownicy mają dostęp do dodatkowych opcji, lepszej wyszukiwarki oraz mniejszej ilości reklam. Rejestracja jest całkowicie darmowa!

Odpowiedz na post
 
LinkBack Opcje związane z dyskusją Ocena dyskusji Tryby wyświetlania
Stary 09.03.2013, 21:17   #1
Zarejestrowany
 
Data rejestracji: 09.03.2013
Posty: 12
ravenravenpl zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Jak obsługiwać PSXLauncher.elf?

Wyczytałem, że PSXLauncher.elf to najbardziej cywilizowany sposób uruchamiania wszelkich kopii gier na PSX-a, a tymbardziej importów i spatchowanych w różny sposób produkcji.

I teraz pojawia się problem, bo chyba nie umiem tego obsłużyć. Dotychczas wyjmowałem oryginalną płytę podczas wyświetlania logo PlayStation i wkładałem kopię. Problematyczne jest to, że trzpień cały czas się kręci. Sensory w mojej slimce mam zablokowane, więc konsola cały czas myśli, że napęd jest zamknięty.

PSXLauncher.elf działa tak, że wczytuje coś tam z oryginału, zatrzymuje płytę i w tym czasie podmieniamy na nieoryginał. W kilku miejscach wyczytałem, że powinienem mieć zablokowane sensory by tego programu używać, a w innych nic takiego nie wyczytałem. I tutaj kończy się moja wiedza.

Zanim zablokowałem sensory zauważyłem, że program na początku oczekuje otwarcia i zamknięcia klapki, by zaczął czytać oryginalną płytę. Przy stale zablokowanych sensorach program po włączeniu nie czyta płyty i mimo oryginału w czytniku naciskanie "X" daje "not a PSX game!". W takim razie mam mieć i jednocześnie nie mieć zablokowanych sensorów? Bo rozumiem, że otwarcie klapki (odblokowanie sensorów) zepsuje cały proces bootowania kopii, ale z drugiej strony muszę tą klapkę otworzyć, by program w ogóle zaczął działać jak należy...

Próbowałem też włączyć program z płytą już w środku, kręcącą się, ale to też był niezły problem. Przy zablokowanych czujnikach płyta w środku przy włączeniu = włączenie gry, a tego nie chcę. Po włożeniu płyty w menu FCMB gra się bootowała . Rozwiązaniem było włączenie uLaunchELF trzymając R1 przy bootowaniu i stamtąd włączenie PSXLauncher.elf. Tym razem naciśnięcie "X" skutkowało odpaleniem płyty. Problem w tym, że kopia choć się kręciła i teoretycznie program skończył swoje działanie, na ekranie był tylko czarny obraz i gra nie ruszała. Rozwiązaniem jest włączenie oryginalnej gry i znowu swap na logu PlayStation, ale to w ogóle wypacza sens tego programu...
ravenravenpl jest offline   Odpowiedz cytując ten post

  #ads
CDRinfo.pl
Reklamowiec
 
 
 
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
 

CDRinfo.pl is online  
Stary 09.03.2013, 21:29   #2
konsolowy Nostradamus
 
Avatar użytkownika Berion
 
Data rejestracji: 24.06.2004
Lokalizacja: klaster Virgo, Droga Mleczna, system Sol.
Posty: 16,969
Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>
A spróbuj tak, (mając zablokowane czujniki otwierania klapy):

1. Uruchom uLE.
2. Włóż oryg. do ODD (do napędu ;]) aby mógł zweryfikować płytę.
3. Uruchom PSX Launcher.

A dalej po staremu.


BTW: czy PSX Launcher to przypadkiem nie działa wyłącznie do modeli V11?
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Berion jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 09.03.2013, 22:04   #3
Zarejestrowany
 
Data rejestracji: 09.03.2013
Posty: 12
ravenravenpl zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
No tak, ale jeśli mam zablokowane sensory, to jak ULE ma wiedzieć, że w napędzie pojawiła się płyta i że ma zacząć ją czytać?

Jeśli zaś włączę konsolę z płytą na trzpieniu i przytrzymam R1, to faktycznie uda się włączyć ULE tak, by płyta się kręciła. Tylko wtedy tak jak mówię, po włączeniu PSXLaunchera naciśnięcie X po zmianie płyty na kopię daje czarny ekran.

Ja mam PSTwo v16 chyba (SCPH-79004). W samym programie jest napisane, że "this tool only works on console v9 and up". Nie ma nic o górnym ograniczeniu modelu.
Czytałem też coś o swap tricku z wykorzystaniem ULE. Znasz może szczegóły? Każdy sposób jest dobry, bylebym nie musiał mieć do czynienia z kręcącymi się płytami. Dźwięki wydawane przy krzywym nasadzaniu na kręcący się trzpień są okropne.
ravenravenpl jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 09.03.2013, 22:30   #4
konsolowy Nostradamus
 
Avatar użytkownika Berion
 
Data rejestracji: 24.06.2004
Lokalizacja: klaster Virgo, Droga Mleczna, system Sol.
Posty: 16,969
Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>
Blokady czujników są po to aby konsola nie wiedziała, że otworzono klapę/tackę konsoli co wymusza przeprowadzenie weryfikacji płyty od nowa. A więc właśnie po to się je blokuje aby PS2 nie wiedziała kiedy taką czynność wykonujesz ponieważ właśnie nie chcesz aby weryfikowała płytę ponownie.

Także w ogóle uLE to tutaj nie ma z tym nic wspólnego i to nie uLE będzie czytać nośnik (choć pewnie może jeśli zechcesz) tylko PSX Launcher. Po to poleciłem uLE, aby OSDSYS (OSDh) nie odpalał od razu płyty po włożeniu do konsoli.

W takim razie pomyliło mi się i to jest od V9 w górę.
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Berion jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 09.03.2013, 22:42   #5
Zarejestrowany
 
Data rejestracji: 09.03.2013
Posty: 12
ravenravenpl zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Nie no, wszystko rozumiem, tylko teraz właśnie wracamy do punktu wyjścia, czyli jak ten PSXLauncher się obsługuje. Czy czujniki mają być zablokowane, czy może mam je blokować dopiero po włożeniu oryginalnej płyty? Czy ja coś źle robię, czy ten program po prostu źle działa?

- - -

OK, chyba program nie działa, przynajmniej na mojej konsoli. Specjalnie znowu rozebrałem konsolę i odblokowałem czujnik (psując przy tym przycisk do włączania... ale nic to, mam drugą PS2).

Zrobiłem tak:
- włączam program
- czujnik odblokowany
- wsadzam oryginał
- blokuję czujnik, konsola zaczyna czytać płytę
- płyta przestaje się kręcić
- wymieniam oryginał na kopię
- naciskam X
- czarny ekran

Spróbuję z drugą PS2, trochę starszą (SCPH-7500x). Może tutaj będą inne efekty. Choć tak naprawdę dochodzę do takiej wprawy, że za chwilę mi ten program nie będzie potrzebny .

Ostatnio zmieniany przez Berion : 10.03.2013 o godz. 09:16 Powód: //dp
ravenravenpl jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 10.03.2013, 09:15   #6
konsolowy Nostradamus
 
Avatar użytkownika Berion
 
Data rejestracji: 24.06.2004
Lokalizacja: klaster Virgo, Droga Mleczna, system Sol.
Posty: 16,969
Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>
A dlaczego nie zrobiłeś tak jak ja napisałem?
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Berion jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 10.03.2013, 09:26   #7
Zarejestrowany
 
Data rejestracji: 09.03.2013
Posty: 12
ravenravenpl zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Hm, no przecież pisałem ze dwa razy, że tak zrobiłem . Jeśli wchodzę do PSXLauncher z ULE, kiedy płyta się kręci, to wtedy po włączeniu programu płyta wciąż zatrzymuje się od razu po włączeniu aplikacji, ale po jej wymianie na kopię nie dostaję błędu "not a PSX game!", tylko program bootuje grę. A przynajmniej się stara, bo jedyne, co dostaję to czarny ekran. Sprawdziłem teraz na starszej PSTwo, to samo. Wszystko to mając czujniki cały czas zablokowane.
ravenravenpl jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 11.03.2013, 20:50   #8
konsolowy Nostradamus
 
Avatar użytkownika Berion
 
Data rejestracji: 24.06.2004
Lokalizacja: klaster Virgo, Droga Mleczna, system Sol.
Posty: 16,969
Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>
Późno było.
To w takim razie nie wiem. Czasami mi się zdarza.

W konsoli mam modchip, a na karcie FMCB, ale szczerze powiedziawszy to nie czułem nigdy potrzeby odpalania gier na PS2 z płyty (PSX jeszcze nie był schowany do pudełka ).
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
Berion jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz na post

Opcje związane z dyskusją
Tryby wyświetlania Oceń tę dyskusję
Oceń tę dyskusję:

Twoje uprawnienia:
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz umieszczać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB codeWłączone
EmotikonkiWłączone
Kody [IMG]Włączone
Kody HTML są Wyłączone
TrackbacksWyłączone
PingbacksWyłączone
RefbacksWyłączone


Podobne dyskusje
Dyskusja Autor Forum Odpow. Ostatni Post
Apple flame war (było: Apple iPad) Bartez Systemy operacyjne i aplikacje 7990 19.07.2017 16:17
Śmieszne teksty... MacGyver Humor 4389 10.04.2017 14:20
Jak "dogodzić" swojej nagrywarce - psychoterapia grupowa Electron Napędy optyczne CD 34 27.10.2005 00:50
Poradnik - jak zostać guru na forum woitas Humor 44 17.05.2005 23:07


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 10:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2017, vBulletin Solutions Inc.
Search Engine Optimization by vBSEO