Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Hardware (https://forum.cdrinfo.pl/f105/)
-   -   Project PSIO, czyli PS1 SD Card Hack (https://forum.cdrinfo.pl/f105/project-psio-czyli-ps1-sd-card-hack-91030/)

A youkai of love 01.12.2018 21:30

No CTR jak pisałem, morda Aku Aku nieruchoma, poza tym wsio ok. Castlevania muszę bardziej potestować.


No inne, np. format clone jest bezstratny w stosunku do bin i cue czyli ccd itd. bo też przechowuje dane audio. ISO do ps1 nie jest aż tak złe, ale nie działa jak gra ma CDDA, no i nie każdy emu lubuje ps1 ISO.


Dla mnie najważniejsze, Medievil PAL, CTR PAL, Rayman 2 PAL i NTSC, oba Oddworld itd. działają bez problemów.

MajsterPopsuj 01.12.2018 22:51

Ja tam trzymam w PBP ze względu na kompresję i PSTV (bo ePSXe nie wczytuje mi oryginalnych PBP, PCSXRA w RA na PSTV w ogóle się wywraca na nich, a i tak większość gier działa rozsądnie szybko tylko przez Adrenalinę).

O *.cu2 pierwsze słyszę. Możesz się podzielić z takimi noobami jak ja szczegółami? :D

A tak w ogóle to fajne ustrojstwo? Bo cena mordercza.

ISO nie przechowuje także subkanałów. To prawie bezużyteczny format w przypadku gier na PSX.

Jolek 02.12.2018 08:40

Cytat:

Napisany przez A youkai of love (Post 1414219)
No inne, np. format clone jest bezstratny w stosunku do bin i cue czyli ccd itd. bo też przechowuje dane audio.

W jakim sensie CUE+BIN jest stratne?

Dodatkowo wszystko powinno zależeć od programu (obsługa Libcrypt, etc) i nagrywarki
potrafiącej odczytać dane sub-kanałowe.

Cytat:

Napisany przez A youkai of love (Post 1414219)
ISO do ps1 nie jest aż tak złe, ale nie działa jak gra ma CDDA, no i nie każdy emu lubuje ps1 ISO.

Cytat:

Napisany przez MajsterPopsuj (Post 1414220)
ISO nie przechowuje także subkanałów. To prawie bezużyteczny format w przypadku gier na PSX.

ISO dla DVD i chyba BD.
Dla CD, BIN+CUE.
Dodatkowo ISO ma 2048 bajtów na sektor.
CD ma 2352.

Cytat:

Napisany przez A youkai of love (Post 1414219)
Dla mnie najważniejsze, Medievil PAL, CTR PAL, Rayman 2 PAL i NTSC, oba Oddworld itd. działają bez problemów.

Z tym wciąż jest i pewnie będzie duży problem jeśli chodzi o POPStartera.

Cytat:

Napisany przez MajsterPopsuj (Post 1414220)
Bo cena mordercza.

  • kartridż PSIO AUD $149.95 (ok. 413.92 zł)
  • Switch Board Kit za AUD $7.49 (ok. 20.68 zł)
  • AUD $23.56 (65.03 zł) za przesyłkę do Polski
=AUD $181 (ok. 499.63 zł).

Plus AUD $14.95 (ok 41.27 zł) jeśli ktoś nie chce lutować.
=AUD $195,95 (ok. 540.90 zł).

PlayStation Classic jest za 449 zł

Wiem, że to moje porównanie nie ma zbytnio sensu, ale zrobiłem je tylko tak informacyjnie, co i za ile.

Cytat:

Napisany przez MajsterPopsuj (Post 1414220)
Ja tam trzymam w PBP ze względu na kompresję i PSTV (bo ePSXe nie wczytuje mi oryginalnych PBP, PCSXRA w RA na PSTV w ogóle się wywraca na nich, a i tak większość gier działa rozsądnie szybko tylko przez Adrenalinę).

Ten format PBP może być dla Vity\PSTV jak i dla PSP?

A youkai of love 02.12.2018 11:32

@MasterPopsuj, samo ustrojstwo fajne, odkąd w końcu to bardziej masowe ludzie na poważnie zabrali się za testy gier i zdaje się wersja FPGA co mam to już final i mają być tylko update'y FW i menu. Specjalnie dla ciebie maestro, różnica między CUE a CU2 na przykładzie Rayman'a:
CUE:
Kod:

FILE "Rayman.bin" BINARY
  TRACK 01 MODE2/2352
    INDEX 01 00:00:00
  TRACK 02 AUDIO
    PREGAP 00:02:00
    INDEX 01 09:15:60
  TRACK 03 AUDIO
    INDEX 00 09:25:10
    INDEX 01 09:27:10
  TRACK 04 AUDIO
    INDEX 00 10:34:43
    INDEX 01 10:36:43
  TRACK 05 AUDIO
    INDEX 00 11:41:71
    INDEX 01 11:43:71
  TRACK 06 AUDIO
    INDEX 00 12:47:20
    INDEX 01 12:49:20
  TRACK 07 AUDIO
    INDEX 00 13:15:42
    INDEX 01 13:17:42
  TRACK 08 AUDIO
    INDEX 00 14:27:23
    INDEX 01 14:29:23
  TRACK 09 AUDIO
    INDEX 00 15:28:54
    INDEX 01 15:30:54
  TRACK 10 AUDIO
    INDEX 00 16:25:29
    INDEX 01 16:27:29
  TRACK 11 AUDIO
    INDEX 00 17:30:26
    INDEX 01 17:32:26
  TRACK 12 AUDIO
    INDEX 00 18:57:19
    INDEX 01 18:59:19
  TRACK 13 AUDIO
    INDEX 00 19:59:42
    INDEX 01 20:01:42
  TRACK 14 AUDIO
    INDEX 00 21:08:65
    INDEX 01 21:10:65
  TRACK 15 AUDIO
    INDEX 00 22:13:23
    INDEX 01 22:15:23
  TRACK 16 AUDIO
    INDEX 00 23:19:06
    INDEX 01 23:21:06
  TRACK 17 AUDIO
    INDEX 00 24:27:41
    INDEX 01 24:29:41
  TRACK 18 AUDIO
    INDEX 00 25:14:52
    INDEX 01 25:16:52
  TRACK 19 AUDIO
    INDEX 00 26:12:40
    INDEX 01 26:14:40
  TRACK 20 AUDIO
    INDEX 00 27:09:31
    INDEX 01 27:11:31
  TRACK 21 AUDIO
    INDEX 00 28:15:22
    INDEX 01 28:17:22
  TRACK 22 AUDIO
    INDEX 00 29:21:10
    INDEX 01 29:23:10
  TRACK 23 AUDIO
    INDEX 00 30:38:12
    INDEX 01 30:40:12
  TRACK 24 AUDIO
    INDEX 00 31:14:28
    INDEX 01 31:16:28
  TRACK 25 AUDIO
    INDEX 00 31:50:58
    INDEX 01 31:52:58
  TRACK 26 AUDIO
    INDEX 00 32:58:26
    INDEX 01 33:00:26
  TRACK 27 AUDIO
    INDEX 00 34:06:09
    INDEX 01 34:08:09
  TRACK 28 AUDIO
    INDEX 00 35:12:69
    INDEX 01 35:14:69
  TRACK 29 AUDIO
    INDEX 00 36:23:72
    INDEX 01 36:25:72
  TRACK 30 AUDIO
    INDEX 00 36:32:33
    INDEX 01 36:34:33
  TRACK 31 AUDIO
    INDEX 00 36:39:53
    INDEX 01 36:41:53
  TRACK 32 AUDIO
    INDEX 00 38:02:36
    INDEX 01 38:04:36
  TRACK 33 AUDIO
    INDEX 00 39:09:34
    INDEX 01 39:11:34
  TRACK 34 AUDIO
    INDEX 00 40:09:30
    INDEX 01 40:11:30
  TRACK 35 AUDIO
    INDEX 00 41:20:59
    INDEX 01 41:22:59
  TRACK 36 AUDIO
    INDEX 00 42:30:53
    INDEX 01 42:32:53
  TRACK 37 AUDIO
    INDEX 00 43:35:29
    INDEX 01 43:37:29
  TRACK 38 AUDIO
    INDEX 00 44:43:73
    INDEX 01 44:45:73
  TRACK 39 AUDIO
    INDEX 00 45:49:63
    INDEX 01 45:51:63
  TRACK 40 AUDIO
    INDEX 00 46:49:02
    INDEX 01 46:51:02
  TRACK 41 AUDIO
    INDEX 00 47:36:03
    INDEX 01 47:38:03
  TRACK 42 AUDIO
    INDEX 00 48:48:67
    INDEX 01 48:50:67
  TRACK 43 AUDIO
    INDEX 00 49:51:74
    INDEX 01 49:53:74
  TRACK 44 AUDIO
    INDEX 00 50:58:26
    INDEX 01 51:00:26
  TRACK 45 AUDIO
    INDEX 00 52:07:13
    INDEX 01 52:09:13
  TRACK 46 AUDIO
    INDEX 00 53:13:55
    INDEX 01 53:15:55
  TRACK 47 AUDIO
    INDEX 00 54:12:09
    INDEX 01 54:14:09
  TRACK 48 AUDIO
    INDEX 00 55:16:07
    INDEX 01 55:18:07
  TRACK 49 AUDIO
    INDEX 00 56:18:13
    INDEX 01 56:20:13
  TRACK 50 AUDIO
    INDEX 00 56:58:21
    INDEX 01 57:00:21
  TRACK 51 AUDIO
    INDEX 00 57:41:47
    INDEX 01 57:43:47

CU2:
Kod:

ntracks 51
size      58:18:69
data1    00:02:00
track02  09:17:60
track03  09:29:10
track04  10:38:43
track05  11:45:71
track06  12:51:20
track07  13:19:42
track08  14:31:23
track09  15:32:54
track10  16:29:29
track11  17:34:26
track12  19:01:19
track13  20:03:42
track14  21:12:65
track15  22:17:23
track16  23:23:06
track17  24:31:41
track18  25:18:52
track19  26:16:40
track20  27:13:31
track21  28:19:22
track22  29:25:10
track23  30:42:12
track24  31:18:28
track25  31:54:58
track26  33:02:26
track27  34:10:09
track28  35:16:69
track29  36:27:72
track30  36:36:33
track31  36:43:53
track32  38:06:36
track33  39:13:34
track34  40:13:30
track35  41:24:59
track36  42:34:53
track37  43:39:29
track38  44:47:73
track39  45:53:63
track40  46:53:02
track41  47:40:03
track42  48:52:67
track43  49:55:74
track44  51:02:26
track45  52:11:13
track46  53:17:55
track47  54:16:09
track48  55:20:07
track49  56:22:13
track50  57:02:21
track51  57:45:47

trk end  58:22:69

@jolek miałem na myśli, że tak samo bezstrate jak BIN i CUE, format klona mnie uratował, bo RHEA dla Sega Saturn (a także PHOEBE) nie są kompatybilne z formatem BIN i CUE tylko formaty Alcohola (nie lubie) i format cloneCD (te lubie), w przypadku ODE do Satka, gry nie za bardzo lubią gołe ISO, o ile z ps1 jakoś to idzie tak Satek się krztusił. W sumie można z CD zrobić ISO ale mija się to z celem. PS-IO obsługuje format Alcohola ale nie bardzo to działa, najlepsze 1BIN plus cue i format cloneCD. No i POPS już się skończył więc raczej ps1 na ps2 z USB/SMB/HDD się skończyło i trzeba się cieszyć tym co mamy. :) Mordercza cena? Ja musiałem zabulić 1200 cebulionów. xD Nie żebym narzekał bo z konsolką w bdb stanie i z montarzem switch board. :P

MajsterPopsuj 02.12.2018 11:47

@Jolek
Vity nie mają natywnego emulatora PSX'a. Wirtualizują PSP, a ten emuluje PSX. A więc używają dokładnie tych samych plików co PSP i PS3 w tej materii.

@A youkai of love
A, takie buty. Bezsensowne. ;p CUE też nie grzeszy czytelnością. Jest jakiś konwerter czy trzeba samemu doliczać pregapy i wachlować się z przepisywanie listy?

A youkai of love 02.12.2018 11:51

Oni mają swój własny program pod windowsa: PSIO Systems Console. U mnie 90% opcji wyszarowanych, ale konwersja z CUE bądź CU3 do CU2 działa, najgłupsze, że jak skopiowałem zawartość CU2 do txt i zmieniłem nazwę to nie działa. xD

https://i.imgur.com/Uy0JwkH.png

MajsterPopsuj 02.12.2018 13:36

Pewnie zepsułeś tak kodowanie (notepad obsługuje tylko windows-1250, choć ten najnowszy w w10-1809 chyba już więcej) i/lub rodzaj enterów (0D0A, 0D lub 0A).

Jolek 02.12.2018 14:40

A MS Word lub LibreOffice Writer by to "łyknął"?

A youkai of love 02.12.2018 15:08

Ja nie mam zwykłego notatnika tylko notepad+ pod win7. W ogóle instrukcja tego australijczyka to o kant żopy obić. Znam eng wystarczająco dobrze, ale instrukcja jak sparować kartę SD (bez włączonego PS-IO) brak, a to co napisali o konwersji cue do cu2 to też sam musiałem rozkminić jak.

Jolek 02.12.2018 15:44

To kartę trzeba parować?
Tylko po co?

Dużo z tym roboty, czy wchodzisz do tej aplikacji -> SD Card -> Pair
Wybierasz kartę pamięci?

A youkai of love 02.12.2018 16:29

Chodzi o tę apkę. Tam sie wali, jak podepnę SD nazwaną PSIO to mam pytanie czy użyć tego urządzenia USB. xD

Jolek 03.12.2018 17:26

Karta musi być nazwana PSIO, nie można ręcznie wyszukać tej co nas interesuje?

A youkai of love 03.12.2018 17:42

Nie można.

KaiQ 03.12.2018 20:37

Cytat:

Napisany przez misiozol (Post 1414201)
Ciagle twierdze ze starata kasy lepiej bylo kupic pstv lub vite ;)

W sumie kiedyś się interesowałem tym gadżetem ... opisałem go nawet na blogu DP., ale cena była zaporowa jak dla mnie na starcie.
k***a
To ustrojstwo jest za drogie jak na możliwości emulacji, tym bardziej że na PSP emulator PSX działa baardzo przyzwoicie. Mam od niedawna PSVitę w wersjii 3.63 i nie wiem czy i jak to przerobić.. bo chętnie na tym bym parę emulatorów poinstalował, a nie wiem jak się za to zabrać żeby nie spiepsuć :smoczek::hmm:

misiozol 03.12.2018 21:00

Cytat:

Napisany przez KaiQ (Post 1414333)
W sumie kiedyś się interesowałem tym gadżetem ... opisałem go nawet na blogu DP., ale cena była zaporowa jak dla mnie na starcie.
k***a
To ustrojstwo jest za drogie jak na możliwości emulacji, tym bardziej że na PSP emulator PSX działa baardzo przyzwoicie. Mam od niedawna PSVitę w wersjii 3.63 i nie wiem czy i jak to przerobić.. bo chętnie na tym bym parę emulatorów poinstalował, a nie wiem jak się za to zabrać żeby nie spiepsuć :smoczek::hmm:

Sprzedaj kup na 3.60, nic nie zrobisz musisz zaczac od 3.60


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 04:35.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.