![]() |
||
Nagrywarki |
Pliki |
Dyski twarde |
Recenzje |
Księgarnia |
Biosy |
Artykuły |
Nagrywanie od A do Z |
Słownik |
FAQ
|
||
|
Homebrew Aplikacje, emulatory, biosy, dashe, exploity etc. |
![]() |
|
Opcje związane z dyskusją | Ocena dyskusji | Tryby wyświetlania |
![]() |
#1 |
Guru
Data rejestracji: 02.09.2016
Posty: 1,193
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
[PS2] POPStarter
![]() Obecnie od wersji r13, POPStarter nie zawiera w sobie emulatora ani żadnych bibliotek należących do SONY. Aby użyć POPStartera z wewnętrznym dyskiem twardym (iHDD) należy wyszukać (wygooglować) następujące pliki "POPS.ELF", "POPS_IOX.PAK"***, "IOPRP252.IMG". Dla urządzenia USB potrzebny będzie skompresowany plik "POPS.PAK" lub "POPS_IOX.PAK***". Dla SMB** (ETH) wymagane będą modułówy sieciowe na karcie pamięci (POPSTARTER.zip) oraz plik "POPS_IOX.PAK"***. * - Ładowacz\uruchamiacz? (wole nie tłumaczyć) ** - Obsługa ta jest dostępna od wersji 13, WIP 06, OBT 08. Czyli działa też z wersją "ostateczną" r13_RIP_06. *** - "POPS_IOX.PAK" to "POPS.PAK" + moduły sieciowe. Te moduły są potrzebne tylko dla SMB. Ale nic nie przeszkadza aby korzystać z tego archiwum również z USB\HDD zamiast "POPS.PAK". Dokumentacja POPStartera (stworzona przez Shaolin Assassina): Oficjalna strona projektu:Listy kompatybilności:
Moduły sieciowe do umieszczenia na karcie pamięci: ![]() Tekstury IGR (zamiast japońskich krzaków ![]() dumpkin's IGR images (Angielskie). Paczka od arkl1t32 (Angielskie, Polskie i Francuskie). LopoTRI IGR (Angielskie). Kolejny zestaw od arkl1t32 (Polskie) Zestaw naprawionych tekstur dumpkina przez arkl1t32 (Angielskie). Najnowsza wersja (-(r13_RIP_06) POPStartera (20-10-2017 23:54)-):PSXVCD 2.2:Co to jest PSXVCD:wLe krHACKen (do uruchamiania plików *.VCD bezpośrednio za pomocą tego menadżera):Mały poradnik jak to uruchomić za pomocą urządzenia USB oraz linki do poradników SMB i iHDD:Jak "zmieniać" wirtualne płyty:Okładki do niektórych gier:Haki dla szerokiego ekranu (widescreen hacks):Specjalne kody (special cheats):Uruchamianie oryginalnej gry za pomocą POPStartera:UWAGA: Obecnie najnowsza wersja posiada blokadę, która uniemożliwia uruchomienie POPStartera (wyrzuca do PS2 OSDSYS) jeśli znajdzie ona plik "conf_elm.cfg" albo "conf_elmz.cfg". Plik ten jest potrzebny aby wyświetliła się lista gier PS1 w OPL Daily Builds. Więc polecam aby go usunąć. Nowa wersja POPStartera ze sterownikami USB z 14\01\2019: Ostatnio zmieniany przez Jolek : 07.06.2019 o godz. 15:28 Powód: wyszła nowa wersja |
![]() |
![]() |
#ads | |
CDRinfo.pl
Reklamowiec
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
|
|
![]() |
![]() |
#2 |
Guru
Data rejestracji: 02.09.2016
Posty: 1,193
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Poradniczek
Mały poradnik jak to uruchomić za pomocą urządzenia USB:
1. Tworzymy obraz płyty (BIN+CUE). 2. Metodą przeciągnij i upuść (drag & drop), upuszczamy plik "*.CUE" na "CUE2POPS_2_2.EXE" ![]() 3. Zacznie się proces tworzenia pliku *.VCD. ![]() Plik *.VCD powstanie tam gdzie jest nasz obraz płyty (BIN+CUE). 4. Tworzymy na naszym dysku USB folder o nazwie "POPS" i kopiujemy tam następujące pliki: "POPS.PAK" lub "POPS_IOX.PAK" (bez różnicy, mogą być nawet obydwa), tekstury IGR ("IGR_BG.TM2", "IGR_NO.TM2", "IGR_YES.TM2") i nasz obraz VCD (np: "Colin McRae Rally 2.0.VCD"). Jeśli korzystamy z wersji stabilnej 13, WIP 05 (2015/06/03) to dodatkowo należy skopiować plik "PFS_WRAP.BIN", od wersji BETA 13, WIP 06, OBT 08 jest on już wbudowany i nie ma takiej potrzeby. ![]() Folder (np: "Colin McRae Rally 2.0") powstaje po pierwszym uruchomieniu emulatora. Jest to tak zwana VMC (Virtual Memory Card) Wirtualna Karta Pamięci. 5. Kopiujemy plik "POPSTARTER.ELF" gdzie chcemy (np: GRY_PS1) na USB. ![]() 6. Zmieniamy nazwę na np: "XX.Colin McRae Rally 2.0.ELF" ![]() Ważne aby plik ELF pokrywał się z VCD, np: GRA1.VCD, XX.GRA1.ELF, Prefix przed nazwą pliku, oznacza urządzenie z jakiego chcemy uruchomić nasz emulator. XX. - USB (np: "XX.GRA1.ELF") SB. - SMB (np: "SB.GRA1.ELF") Bez prefixa - HDD (np: "GRA1.ELF") Włączamy PS2 z dyskiem USB, za pomocą uLe lub FMCB menu uruchamiamy plik wykonawczy *.ELF Tryby kompatybilności oraz poprawki gier kopiujemy do folderu VMC danej gry. Link do poradnika SMB: [PS2] POPStarter. Link do angielskiego poradnika SMB: https://bitbucket.org/ShaolinAssassi.../wiki/smb-mode. Angielski poradnik, jak uruchomić gry z iHDD znajduję się w dokumentacji POPStartera: https://bitbucket.org/ShaolinAssassi.../wiki/hdd-mode. Link do nieaktualnego polskiego poradnika SMB: http://www.playstationforum.pl/showt...246&pid=228700. Ostatnio zmieniany przez Jolek : 08.08.2018 o godz. 16:25 Powód: aktualizacja linków |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Guru
Data rejestracji: 02.09.2016
Posty: 1,193
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nowa BETA
Lista zmian z najnowszej BETY r13 WIP 06 OBT 2016/09/18
Kod:
** 2016/09/18 (Beta 15) ** - The CD lid open/close emulation is now complete. It refreshes the TOC. I'm still unsure about the correctness of the CDROM status and mode field values that are used though. This feature pokes the CDROM registers according to the lid open/close state and issues a VCD init RPC call to the IOPCD driver. W00t. - Disc change support, alongside the CD lid open/close emulation mentioned above. This feature uses a DISCS.TXT file handler and parser, and separate VCDs. - Static SetGsCrt interlace parameter, to help with the HDTVs that can't deal with the interlaced resolutions thru component. At least it does work with my crappy led TV. Without it, the said crappy TV keeps displaying plain green screens and other rubbish. - Added a GS DISPLAY1/DISPLAY2 value calculator to the unfinished ($ONY's) 480p mode of POPS. 480p output can be enabled with the command $480p in CHEATS.TXT. I haven't found a way to stretch the display area width (damn these black boarders). Some games (like Dead Or Alive) output an odd signal that make them UNPLAYABLE (monitor says "unsupported" hmm). - Added a couple of CHEATS.TXT commands ($XPOS_decimal and $YPOS_decimal) to adjust the X/Y position in NTSC and PAL modes. Let's say the picture of your NTSC game is badly shifted on the right. Then write $XPOS_604 to your CHEATS.TXT file and check out the result. - Bugfixes to the MODULE_#.IRX loader, the usbd.irx/usbhdfsd.irx loader and the CHEATS.TXT parser. Yelling the f-word three times. - The MODULE_#.IRX loader scans the user's files and disables the modules with matching names from POPS. Kills the embedded SIO2MAN/PADMAN/LIBSD/SDRDRV/DEV9/ATAD/HDD/PFS drivers on purpose, so only yours stay resident and active. - A multitap initialization function was added to the MODULE_#.IRX loader. It's invoked as soon as the user mtapman/freemtap driver is loaded. HAXing into the cold of the fog. Since I don't own a multitap, I cannot give it a try. Although, I'd bet it's useless and doesn't make it work. - A game fix was added to make all the retail versions of Parasite Eve II run. ... it's missing sounds. BGMs or SFX or both... Haven't played it in depth... - A game fix was added to make the PAL version of Spyro 2 run. ... still crashes loading certain levels and the demo mode, like POPS is going crazy with the LibCrypt crapola. Należy stworzyć plik DISCS.TXT w folderze VMC danej gry, zawierający nazwy plików VCD. Jednia linia tekstowa dla jednego pliku VCD. Np: Kod:
Fear_effect_2_-_Retro_helix_Disc_1.VCD Fear_effect_2_-_Retro_helix_Disc_2.VCD Fear_effect_2_-_Retro_helix_Disc_3.VCD Fear_effect_2_-_Retro_helix_Disc_4.VCD Select+L2+R2+Trójkąt == Otwarcie pokrywy Select+L2+R2+Góra == Włożenie dysku 1szego (1sza linia DISCS.TXT) Select+L2+R2+Prawo == Włożenie dysku 2giego (2ga linia DISCS.TXT) Select+L2+R2+Dół == Włożenie dysku 3giegi (3cia linia DISCS.TXT) Select+L2+R2+Lewo == Włożenie dysku 4go (4ta linia DISCS.TXT) Select+L2+R2+Kwadrat == Zamknięcie pokrywy Ograniczenia to: - Do czterech nazw plików w DISCS.TXT. - Nazwy plików nie mogą przekraczać 89 znaków. - Pliki VCD muszą być w tym samym folderze\partycji. 2. Dodatkowe filtry grafiki: Włączanie gładkich tekstur (smooth texture) - Select+L1+R2 Wyłączanie gładkich tekstur (smooth texture) - Select+L2+R1 Włączanie linii skanowania (scanlines) - Select+R1+R2 Wyłączanie linii skanowania (scanlines) - Select+L1+L2 3. Od teraz zmieniona została rozdzielczość. Z 240p, na 480i. Z 288p na 576i. Więc teraz, większość TV powinna mieć obraz przez przewód Component. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Guru
Data rejestracji: 02.09.2016
Posty: 1,193
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
@Haker120 czy łatwiej to nie wiem, ale dzięki za linka.
Niestety brakuje niektórych wersji europejskich (np. do Syphon Filter 2). Jak będziesz miał jeszcze coś ciekawego, to wrzucaj. Jeszcze raz dzięki za ciekawostkę. Ostatnio zmieniany przez Jolek : 21.09.2016 o godz. 18:30 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Games Maniac
![]() Data rejestracji: 02.07.2010
Lokalizacja: Mój HC Room XD
Posty: 1,162
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Z tego co wiem ten cały 'builder' opiera się na pliku *.bat, który de facto jest plikiem txt który można edytować, np. 'builder' dla mgs jest niepoprawny bo rzekomo powinien szukać mgs.bin i mgs1.bin a jest napisany dla, chyba bo nie pamiętam xD, Heart of darkness. Sam modyfikowałem.
![]()
__________________
![]() Ostatnio zmieniany przez A youkai of love : 21.09.2016 o godz. 20:22 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Guru
Data rejestracji: 02.09.2016
Posty: 1,193
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Pamiętam, że kombinowałem z tym kompilatorem i z Syphon Filter 2 PAL ale nie mogłem uruchomić.
Maiłem takie same efekty jak jegomość tutaj: http://assemblergames.com/l/threads/...84#post-891952 Może rzeczywiście coś źle robiłem. :/ Co do OPL to nieprawda ![]() To samo możesz uzyskać ze stabilną wersją na zakładce aplikacje. conf_apps.cfg: Kod:
Diablo=smb:/POPS/SB.Diablo.ELF Colin McRae Rally 2.0 SMB=smb:/POPS/SB.Colin McRae Rally 2.0.ELF Można też skopiować *.ELF (np. SB.Diablo.ELF) na kartę pamięci i uruchomić za pomocą uLE. BTW poradnik SMB nie jest mój... ale jest oparty na OPL DB. Ostatnio zmieniany przez Jolek : 21.09.2016 o godz. 22:06 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Games Maniac
![]() Data rejestracji: 02.07.2010
Lokalizacja: Mój HC Room XD
Posty: 1,162
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Właśnie spróbowałem dzisiaj uruchomić cokolwiek i dostaję, w OPL, że nie można uruchomić danej pozycji. Może lista za długa? Nieważne, OPL conf_apps MAKER dodaje niepotrzebną spację po *.ELF.
__________________
![]() Ostatnio zmieniany przez A youkai of love : 22.09.2016 o godz. 11:35 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Guru
Data rejestracji: 02.09.2016
Posty: 1,193
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Spróbuj najpierw uruchomić obsługę SMB.
Czyli zakładka ETH, uruchom (chyba, że masz na AUTO to możesz pominąć), potem dopiero apps. U mnie nie było żadnych dodatkowych spacji ![]() Ale ja wszystko tłukłem ręcznie. Jak wygląda twój conf_apps.cfg (wrzuć kod)? BTW spróbuj też, uruchomić grę za pomocą uLE. Czyli skopiuj SB.GRA.ELF na MC i uruchom. Wrzucam dodatkowo moduły sieciowe + sterowniki USBD z FMCB 1.952 http://www.mediafire.com/download/ag...R+USBD_IRX.rar Do skopiowania na kartę pamięci, może komuś z dyskiem 2TB to pomoże. Ostatnio zmieniany przez Jolek : 22.09.2016 o godz. 11:52 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Games Maniac
![]() Data rejestracji: 02.07.2010
Lokalizacja: Mój HC Room XD
Posty: 1,162
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Już działa, trzeba było te spacje pousuwać i działa, a jak dla mnie zakładka apps powinna służyć do apps a nie POPSa, czekam na oficjelny relase, może OPL 0.9.4 z obsługą POPS? xD
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Guru
Data rejestracji: 02.09.2016
Posty: 1,193
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
POPStarter to launcher więc można go zakwalifikować jako aplikację
![]() Z tego co wiem, to raczej się na to nie zanosi. OPL służy w gruncie rzeczy do uruchamiania gier PS2. Uruchamianie programów to taki dodatek. Czy ta dodatkowa zakładka jest ci tak naprawdę potrzebna? Równie dobrze można dodać zakładkę emulatory, tylko po co. Gry można również uruchamiać za pomocą uLe. Może za parę wersji (i pewnie lat), POPStarter dostanie GUI. ![]() Jak wrażenia z grania poprzez SMB? Testowałeś może najnowszą wersję BETA? Ostatnio zmieniany przez Jolek : 22.09.2016 o godz. 12:57 |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Games Maniac
![]() Data rejestracji: 02.07.2010
Lokalizacja: Mój HC Room XD
Posty: 1,162
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tak, najnowsza beta zwiększyła, minimalnie ale jednak, kompatybilność. I tak w gruncie rzeczy wszystko mogę uruchamiać z wewnętrznego HDD w ps2 PHAT. xD
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Guru
Data rejestracji: 02.09.2016
Posty: 1,193
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Skoro masz iHDD, to możesz również zrobić skróty do gier w FMCB Browserze i stamtąd je uruchamiać.
Szybciej i chyba prościej. Wtedy nawet uLe\OPL nie będzie potrzebny ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Games Maniac
![]() Data rejestracji: 02.07.2010
Lokalizacja: Mój HC Room XD
Posty: 1,162
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Browser 2.0 nie przypadł mi do gustu i z jakiegoś powodu nie mogłem ustawić gier OPL jako skróty.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Guru
Data rejestracji: 02.09.2016
Posty: 1,193
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hmm, pomysł z HDD-OSD dobry, zapomniałem o tym.
Mi bardziej chodziło o to: ![]() Czyli zwykłe FMCB\FHDB OSD. Można dodawać tam skróty do aplikacji\emulatorów itp. Wchodzisz do Free MCBoot Configuratora i robisz skróty. Oto przykład kilku pozycji z "FREEMCB.CNF", umieszczonego na pamięci USB: Kod:
name_OSDSYS_ITEM_30 = < Colin MCRae rally 2.0 > path1_OSDSYS_ITEM_30 = mass:/GRY_PS1/XX.Colin_McRae_Rally_2.0.ELF name_OSDSYS_ITEM_31 = < Diablo > path1_OSDSYS_ITEM_31 = mass:/GRY_PS1/XX.Diablo.ELF name_OSDSYS_ITEM_32 = < GTA > path1_OSDSYS_ITEM_32 = mass:/GRY_PS1/XX.GTA.ELF name_OSDSYS_ITEM_33 = < GTA 2 > path1_OSDSYS_ITEM_33 = mass:/GRY_PS1/XX.GTA_2.ELF name_OSDSYS_ITEM_34 = < Kula word > path1_OSDSYS_ITEM_34 = mass:/GRY_PS1/XX.Kula_World.ELF name_OSDSYS_ITEM_35 = < Lost vikings 2 > path1_OSDSYS_ITEM_35 = mass:/GRY_PS1/XX.Lost_Vikings_2.ELF name_OSDSYS_ITEM_36 = < Tomb raider > path1_OSDSYS_ITEM_36 = mass:/GRY_PS1/XX.TR.ELF hdd0:/ |
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
popstarter ps2 |
|
|
![]() |
||||
Dyskusja | Autor | Forum | Odpow. | Ostatni Post |
Save ps1 na format POPStarter | A youkai of love | Inne | 4 | 12.06.2016 18:22 |
[PS2] Dobre gry na Splitscreen/Przy jednej konsoli ;) | ethar | Inne | 1 | 19.02.2011 09:35 |
[PS2] Problem z silnikiem ślimakowym | BulwiQ | Hardware | 2 | 24.12.2010 11:31 |
[PS2] Problem z uruchamianiem programów | Abranthis | Homebrew | 17 | 20.11.2010 11:10 |
[PS2] Problem z płytą DVD Swap Magic 3.8 | RR88 | Homebrew | 1 | 29.06.2010 19:29 |