Powrót   Forum CDRinfo.pl > Konsole > Konsole > Homebrew

Homebrew Aplikacje, emulatory, biosy, dashe, exploity etc.



Witaj Nieznajomy! Zaloguj się lub Zarejestruj

Zarejestrowani użytkownicy mają dostęp do dodatkowych opcji, lepszej wyszukiwarki oraz mniejszej ilości reklam. Rejestracja jest całkowicie darmowa!

Odpowiedz na post
 
LinkBack Opcje związane z dyskusją Ocena dyskusji Tryby wyświetlania
Stary 21.09.2016, 11:35   #1
Stały bywalec ;)
 
Avatar użytkownika fera2
 
Data rejestracji: 02.09.2016
Posty: 172
fera2 zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
[PS2] POPStarter

POPStarter to launcher* który pozwala na uruchamianie gier PS1 w kombinacji z Emulatorem Sony dla PS2, zwanym "POPS" czy "SLBB-00001".
Obecnie od wersji r13, POPStarter nie zawiera w sobie emulatora ani żadnych bibliotek należących do SONY.

Aby użyć POPStartera z wewnętrznym dyskiem twardym (iHDD) należy wyszukać (wygooglować) następujące pliki "POPS.ELF", "IOPRP252.IMG".

Dla urządzenia USB potrzebny będzie skompresowany plik "POPS.PAK".

Dla SMB** (ETH) wymagane będą modułówy sieciowe na karcie pamięci (POPSTARTER.zip) oraz plik "POPS_IOX.PAK" (Czyli "POPS.PAK" + moduły sieciowe)

* - Ładowacz\uruchamiacz? (wole nie tłumaczyć)
** - Obsługa ta jest dostępna od wersji 13, WIP 06, OBT 08

Dokumentacja POPStartera (stworzona przez Shaolin Assassina):
https://bitbucket.org/ShaolinAssassi...tuff/wiki/Home.

Oficjalna strona projektu:
http://assemblergames.com/l/threads/...s-stuff.45347/

Listy kompatybilności:
Wewnętrzny dysk twardy [Internal HDD]. Lista jest tylko do odczytu.
Formułka do przesyłania raportów dla wewnętrznego dysku twardego [Internal HDD].

Urządzenie USB. Lista jest tylko do odczytu.
Formułka do przesyłania raportów dla urządzenia USB.

Protokół SMB. Lista jest tylko do odczytu.
Formułka do przesyłania raportów dla protokołu.

Moduły sieciowe do umieszczenia na karcie pamięci:
http://www.mediafire.com/download/oa...POPSTARTER.zip


Tekstury IGR (zamiast japońskich krzaków ):
dumpkin's IGR images (Angielskie).
Paczka od arkl1t32 (Angielskie, Polskie i Francuskie).
LopoTRI IGR (Angielskie).
Kolejny zestaw od arkl1t32 (Polskie)
Zestaw naprawionych tekstur dumpkina przez arkl1t32 (Angielskie).

Obecnie najnowsza wersja stabilna 13, WIP 05 (2015/06/03):
http://aybabtu.chez.com/kHn/SOFTWARE...r13_WIP_05.zip
http://ddata.over-blog.com/1/06/19/7...r13_WIP_05.zip

Obecnie najnowsza wersja BETA 13, WIP 06, OBT 15 (2016/09/18):
http://aybabtu.chez.com/kHn/SOFTWARE...T_20160918.zip

Ostatnio zmieniany przez fera2 : 21.09.2016 o godz. 12:14
fera2 jest offline   Odpowiedz cytując ten post

  #ads
CDRinfo.pl
Reklamowiec
 
 
 
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
 

CDRinfo.pl is online  
Stary 21.09.2016, 11:37   #2
Stały bywalec ;)
 
Avatar użytkownika fera2
 
Data rejestracji: 02.09.2016
Posty: 172
fera2 zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Poradniczek

Mały poradnik jak to uruchomić za pomocą urządzenia USB:

1. Tworzymy obraz płyty (BIN+CUE).
2. Metodą przeciągnij i upuść (drag & drop), upuszczamy plik "*.CUE" na "CUE2POPS_2_2.EXE"


3. Zacznie się proces tworzenia pliku *.VCD.

Plik *.VCD powstanie tam gdzie jest nasz obraz płyty (BIN+CUE).

4. Tworzymy na naszym dysku USB folder o nazwie "POPS" i kopiujemy tam następujące pliki:
"POPS.PAK" lub "POPS_IOX.PAK" (bez różnicy, mogą być nawet obydwa), tekstury IGR ("IGR_BG.TM2", "IGR_NO.TM2", "IGR_YES.TM2")
i nasz obraz VCD (np: "Colin McRae Rally 2.0.VCD").
Jeśli korzystamy z wersji stabilnej 13, WIP 05 (2015/06/03) to dodatkowo należy skopiować plik "PFS_WRAP.BIN",
od wersji BETA 13, WIP 06, OBT 08 jest on już wbudowany i nie ma takiej potrzeby.

Folder (np: "Colin McRae Rally 2.0") powstaje po pierwszym uruchomieniu emulatora.
Jest to tak zwana VMC (Virtual Memory Card) Wirtualna Karta Pamięci.

5. Kopiujemy plik "POPSTARTER.ELF" gdzie chcemy (np: GRY_PS1) na USB.

6. Zmieniamy nazwę na np:
"XX.Colin McRae Rally 2.0.ELF"


Ważne aby plik ELF pokrywał się z VCD, np:
GRA1.VCD,
XX.GRA1.ELF,

Prefix przed nazwą pliku, oznacza urządzenie z jakiego chcemy uruchomić nasz emulator.
XX. - USB (np: "XX.GRA1.ELF")
SB. - SMB (np: "SB.GRA1.ELF")
Bez prefixa - HDD (np: "GRA1.ELF")

Włączamy PS2 z dyskiem USB, za pomocą uLe lub FMCB menu uruchamiamy plik wykonawczy *.ELF

Tryby kompatybilności oraz poprawki gier kopiujemy do folderu VMC danej gry.

Link do poradnika SMB:
http://www.playstationforum.pl/showt...8700#pid228700

Angielski poradnik, jak uruchomić gry z iHDD znajduję się w dokumentacji POPStartera:
https://bitbucket.org/ShaolinAssassi...iki/HDD%20mode

Ostatnio zmieniany przez fera2 : 21.09.2016 o godz. 12:13
fera2 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 21.09.2016, 11:48   #3
Stały bywalec ;)
 
Avatar użytkownika fera2
 
Data rejestracji: 02.09.2016
Posty: 172
fera2 zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Nowa BETA

Lista zmian z najnowszej BETY r13 WIP 06 OBT 2016/09/18
Kod:
** 2016/09/18 (Beta 15) **
- The CD lid open/close emulation is now complete. It refreshes the TOC.
  I'm still unsure about the correctness of the CDROM status and mode field values that are used though.
  This feature pokes the CDROM registers according to the lid open/close state and issues a VCD init RPC call to the IOPCD driver. W00t.

- Disc change support, alongside the CD lid open/close emulation mentioned above.
  This feature uses a DISCS.TXT file handler and parser, and separate VCDs.

- Static SetGsCrt interlace parameter, to help with the HDTVs that can't deal with the interlaced resolutions thru component.
  At least it does work with my crappy led TV. Without it, the said crappy TV keeps displaying plain green screens and other rubbish.

- Added a GS DISPLAY1/DISPLAY2 value calculator to the unfinished ($ONY's) 480p mode of POPS. 480p output can be enabled with the command $480p in CHEATS.TXT.
  I haven't found a way to stretch the display area width (damn these black boarders). Some games (like Dead Or Alive) output an odd signal that make them UNPLAYABLE (monitor says "unsupported" hmm).

- Added a couple of CHEATS.TXT commands ($XPOS_decimal and $YPOS_decimal) to adjust the X/Y position in NTSC and PAL modes.
  Let's say the picture of your NTSC game is badly shifted on the right. Then write $XPOS_604 to your CHEATS.TXT file and check out the result.

- Bugfixes to the MODULE_#.IRX loader, the usbd.irx/usbhdfsd.irx loader and the CHEATS.TXT parser.
  Yelling the f-word three times.

- The MODULE_#.IRX loader scans the user's files and disables the modules with matching names from POPS.
  Kills the embedded SIO2MAN/PADMAN/LIBSD/SDRDRV/DEV9/ATAD/HDD/PFS drivers on purpose, so only yours stay resident and active.

- A multitap initialization function was added to the MODULE_#.IRX loader. It's invoked as soon as the user mtapman/freemtap driver is loaded.
  HAXing into the cold of the fog. Since I don't own a multitap, I cannot give it a try. Although, I'd bet it's useless and doesn't make it work.

- A game fix was added to make all the retail versions of Parasite Eve II run.
  ... it's missing sounds. BGMs or SFX or both... Haven't played it in depth...

- A game fix was added to make the PAL version of Spyro 2 run.
  ... still crashes loading certain levels and the demo mode, like POPS is going crazy with the LibCrypt crapola.
1. Jak używać multi-dysków:

Należy stworzyć plik DISCS.TXT w folderze VMC danej gry, zawierający nazwy plików VCD.
Jednia linia tekstowa dla jednego pliku VCD.
Np:
Kod:
Fear_effect_2_-_Retro_helix_Disc_1.VCD
Fear_effect_2_-_Retro_helix_Disc_2.VCD
Fear_effect_2_-_Retro_helix_Disc_3.VCD
Fear_effect_2_-_Retro_helix_Disc_4.VCD
Kombinacja klawiszy :
Select+L2+R2+Trójkąt == Otwarcie pokrywy
Select+L2+R2+Góra == Włożenie dysku 1szego (1sza linia DISCS.TXT)
Select+L2+R2+Prawo == Włożenie dysku 2giego (2ga linia DISCS.TXT)
Select+L2+R2+Dół == Włożenie dysku 3giegi (3cia linia DISCS.TXT)
Select+L2+R2+Lewo == Włożenie dysku 4go (4ta linia DISCS.TXT)
Select+L2+R2+Kwadrat == Zamknięcie pokrywy

Ograniczenia to:
- Do czterech nazw plików w DISCS.TXT.
- Nazwy plików nie mogą przekraczać 89 znaków.
- Pliki VCD muszą być w tym samym folderze\partycji.

2. Dodatkowe filtry grafiki:

Włączanie gładkich tekstur (smooth texture) - Select+L1+R2
Wyłączanie gładkich tekstur (smooth texture) - Select+L2+R1

Włączanie linii skanowania (scanlines) - Select+R1+R2
Wyłączanie linii skanowania (scanlines) - Select+L1+L2

3. Od teraz zmieniona została rozdzielczość.
Z 240p, na 480i.
Z 288p na 576i.
Więc teraz, większość TV powinna mieć obraz przez przewód Component.
fera2 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 21.09.2016, 16:36   #4
Games Maniac
 
Avatar użytkownika Haker120
 
Data rejestracji: 02.07.2010
Lokalizacja: Mój HC Room XD
Posty: 633
Haker120 jak się przyłoży ma szansę zostać specem <150 - 249 pkt>Haker120 jak się przyłoży ma szansę zostać specem <150 - 249 pkt>Haker120 jak się przyłoży ma szansę zostać specem <150 - 249 pkt>
Co do multidisc łatwiej przebudować obraz płyt do jednego bin/ cue. Kompilatory tutaj.

Ostatnio zmieniany przez Haker120 : 21.09.2016 o godz. 16:41
Haker120 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 21.09.2016, 17:20   #5
Stały bywalec ;)
 
Avatar użytkownika fera2
 
Data rejestracji: 02.09.2016
Posty: 172
fera2 zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
@Haker120 czy łatwiej to nie wiem, ale dzięki za linka.

Niestety brakuje niektórych wersji europejskich (np. do Syphon Filter 2).

Jak będziesz miał jeszcze coś ciekawego, to wrzucaj.
Jeszcze raz dzięki za ciekawostkę.

Ostatnio zmieniany przez fera2 : 21.09.2016 o godz. 17:30
fera2 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 21.09.2016, 19:10   #6
Games Maniac
 
Avatar użytkownika Haker120
 
Data rejestracji: 02.07.2010
Lokalizacja: Mój HC Room XD
Posty: 633
Haker120 jak się przyłoży ma szansę zostać specem <150 - 249 pkt>Haker120 jak się przyłoży ma szansę zostać specem <150 - 249 pkt>Haker120 jak się przyłoży ma szansę zostać specem <150 - 249 pkt>
Z tego co wiem ten cały 'builder' opiera się na pliku *.bat, który de facto jest plikiem txt który można edytować, np. 'builder' dla mgs jest niepoprawny bo rzekomo powinien szukać mgs.bin i mgs1.bin a jest napisany dla, chyba bo nie pamiętam xD, Heart of darkness. Sam modyfikowałem. Aha, i dopisz, żeby z OPL uruchamiać ELFy przez SMB dla POPS trzeba używać OPL w wersji Daily Build.

Ostatnio zmieniany przez Haker120 : 21.09.2016 o godz. 19:22
Haker120 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 21.09.2016, 20:50   #7
Stały bywalec ;)
 
Avatar użytkownika fera2
 
Data rejestracji: 02.09.2016
Posty: 172
fera2 zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Pamiętam, że kombinowałem z tym kompilatorem i z Syphon Filter 2 PAL ale nie mogłem uruchomić.
Maiłem takie same efekty jak jegomość tutaj:
http://assemblergames.com/l/threads/...84#post-891952
Może rzeczywiście coś źle robiłem. :/

Co do OPL to nieprawda .

To samo możesz uzyskać ze stabilną wersją na zakładce aplikacje.

conf_apps.cfg:
Kod:
Diablo=smb:/POPS/SB.Diablo.ELF
Colin McRae Rally 2.0 SMB=smb:/POPS/SB.Colin McRae Rally 2.0.ELF
Sprawdzałem dwie gry na OPL 0.9.3 przez SMB i nie miałem problemu.
Można też skopiować *.ELF (np. SB.Diablo.ELF) na kartę pamięci
i uruchomić za pomocą uLE.

BTW poradnik SMB nie jest mój...
ale jest oparty na OPL DB.

Ostatnio zmieniany przez fera2 : 21.09.2016 o godz. 21:06
fera2 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 22.09.2016, 09:57   #8
Games Maniac
 
Avatar użytkownika Haker120
 
Data rejestracji: 02.07.2010
Lokalizacja: Mój HC Room XD
Posty: 633
Haker120 jak się przyłoży ma szansę zostać specem <150 - 249 pkt>Haker120 jak się przyłoży ma szansę zostać specem <150 - 249 pkt>Haker120 jak się przyłoży ma szansę zostać specem <150 - 249 pkt>
Właśnie spróbowałem dzisiaj uruchomić cokolwiek i dostaję, w OPL, że nie można uruchomić danej pozycji. Może lista za długa? Nieważne, OPL conf_apps MAKER dodaje niepotrzebną spację po *.ELF.

Ostatnio zmieniany przez Haker120 : 22.09.2016 o godz. 10:35
Haker120 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 22.09.2016, 10:46   #9
Stały bywalec ;)
 
Avatar użytkownika fera2
 
Data rejestracji: 02.09.2016
Posty: 172
fera2 zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Spróbuj najpierw uruchomić obsługę SMB.
Czyli zakładka ETH, uruchom (chyba, że masz na AUTO to możesz pominąć),
potem dopiero apps.

U mnie nie było żadnych dodatkowych spacji
Ale ja wszystko tłukłem ręcznie.
Jak wygląda twój conf_apps.cfg (wrzuć kod)?

BTW spróbuj też, uruchomić grę za pomocą uLE.
Czyli skopiuj SB.GRA.ELF na MC i uruchom.

Wrzucam dodatkowo moduły sieciowe + sterowniki USBD z FMCB 1.952
http://www.mediafire.com/download/ag...R+USBD_IRX.rar
Do skopiowania na kartę pamięci, może komuś z dyskiem 2TB to pomoże.

Ostatnio zmieniany przez fera2 : 22.09.2016 o godz. 10:52
fera2 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 22.09.2016, 11:31   #10
Games Maniac
 
Avatar użytkownika Haker120
 
Data rejestracji: 02.07.2010
Lokalizacja: Mój HC Room XD
Posty: 633
Haker120 jak się przyłoży ma szansę zostać specem <150 - 249 pkt>Haker120 jak się przyłoży ma szansę zostać specem <150 - 249 pkt>Haker120 jak się przyłoży ma szansę zostać specem <150 - 249 pkt>
Już działa, trzeba było te spacje pousuwać i działa, a jak dla mnie zakładka apps powinna służyć do apps a nie POPSa, czekam na oficjelny relase, może OPL 0.9.4 z obsługą POPS? xD
Haker120 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 22.09.2016, 11:46   #11
Stały bywalec ;)
 
Avatar użytkownika fera2
 
Data rejestracji: 02.09.2016
Posty: 172
fera2 zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
POPStarter to launcher więc można go zakwalifikować jako aplikację .

Z tego co wiem, to raczej się na to nie zanosi.
OPL służy w gruncie rzeczy do uruchamiania gier PS2.
Uruchamianie programów to taki dodatek.

Czy ta dodatkowa zakładka jest ci tak naprawdę potrzebna?
Równie dobrze można dodać zakładkę emulatory, tylko po co.
Gry można również uruchamiać za pomocą uLe.

Może za parę wersji (i pewnie lat), POPStarter dostanie GUI.

Jak wrażenia z grania poprzez SMB?
Testowałeś może najnowszą wersję BETA?

Ostatnio zmieniany przez fera2 : 22.09.2016 o godz. 11:57
fera2 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 22.09.2016, 12:18   #12
Games Maniac
 
Avatar użytkownika Haker120
 
Data rejestracji: 02.07.2010
Lokalizacja: Mój HC Room XD
Posty: 633
Haker120 jak się przyłoży ma szansę zostać specem <150 - 249 pkt>Haker120 jak się przyłoży ma szansę zostać specem <150 - 249 pkt>Haker120 jak się przyłoży ma szansę zostać specem <150 - 249 pkt>
Tak, najnowsza beta zwiększyła, minimalnie ale jednak, kompatybilność. I tak w gruncie rzeczy wszystko mogę uruchamiać z wewnętrznego HDD w ps2 PHAT. xD
Haker120 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 22.09.2016, 12:28   #13
Stały bywalec ;)
 
Avatar użytkownika fera2
 
Data rejestracji: 02.09.2016
Posty: 172
fera2 zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Skoro masz iHDD, to możesz również zrobić skróty do gier w FMCB Browserze i stamtąd je uruchamiać.
Szybciej i chyba prościej.
Wtedy nawet uLe\OPL nie będzie potrzebny .
fera2 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 22.09.2016, 14:49   #14
Games Maniac
 
Avatar użytkownika Haker120
 
Data rejestracji: 02.07.2010
Lokalizacja: Mój HC Room XD
Posty: 633
Haker120 jak się przyłoży ma szansę zostać specem <150 - 249 pkt>Haker120 jak się przyłoży ma szansę zostać specem <150 - 249 pkt>Haker120 jak się przyłoży ma szansę zostać specem <150 - 249 pkt>
Browser 2.0 nie przypadł mi do gustu i z jakiegoś powodu nie mogłem ustawić gier OPL jako skróty.
Haker120 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 22.09.2016, 18:19   #15
Stały bywalec ;)
 
Avatar użytkownika fera2
 
Data rejestracji: 02.09.2016
Posty: 172
fera2 zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Hmm, pomysł z HDD-OSD dobry, zapomniałem o tym.

Mi bardziej chodziło o to:


Czyli zwykłe FMCB\FHDB OSD.

Można dodawać tam skróty do aplikacji\emulatorów itp.
Wchodzisz do Free MCBoot Configuratora i robisz skróty.

Oto przykład kilku pozycji z "FREEMCB.CNF", umieszczonego na pamięci USB:
Kod:
name_OSDSYS_ITEM_30 = < Colin MCRae rally 2.0 >
path1_OSDSYS_ITEM_30 = mass:/GRY_PS1/XX.Colin_McRae_Rally_2.0.ELF
name_OSDSYS_ITEM_31 = < Diablo >
path1_OSDSYS_ITEM_31 = mass:/GRY_PS1/XX.Diablo.ELF
name_OSDSYS_ITEM_32 = < GTA >
path1_OSDSYS_ITEM_32 = mass:/GRY_PS1/XX.GTA.ELF
name_OSDSYS_ITEM_33 = < GTA 2 >
path1_OSDSYS_ITEM_33 = mass:/GRY_PS1/XX.GTA_2.ELF
name_OSDSYS_ITEM_34 = < Kula word >
path1_OSDSYS_ITEM_34 = mass:/GRY_PS1/XX.Kula_World.ELF
name_OSDSYS_ITEM_35 = < Lost vikings 2 >
path1_OSDSYS_ITEM_35 = mass:/GRY_PS1/XX.Lost_Vikings_2.ELF
name_OSDSYS_ITEM_36 = < Tomb raider >
path1_OSDSYS_ITEM_36 = mass:/GRY_PS1/XX.TR.ELF
Zamiast USB można użyć HDD:
hdd0:/
fera2 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz na post

Opcje związane z dyskusją
Tryby wyświetlania Oceń tę dyskusję
Oceń tę dyskusję:

Twoje uprawnienia:
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz umieszczać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB codeWłączone
EmotikonkiWłączone
Kody [IMG]Włączone
Kody HTML są Wyłączone
TrackbacksWyłączone
PingbacksWyłączone
RefbacksWyłączone


Podobne dyskusje
Dyskusja Autor Forum Odpow. Ostatni Post
Save ps1 na format POPStarter Haker120 Inne 4 12.06.2016 17:22
[PS2] Dobre gry na Splitscreen/Przy jednej konsoli ;) ethar Inne 1 19.02.2011 08:35
[PS2] Problem z silnikiem ślimakowym BulwiQ Hardware 2 24.12.2010 10:31
[PS2] Problem z uruchamianiem programów Abranthis Homebrew 17 20.11.2010 10:10
[PS2] Problem z płytą DVD Swap Magic 3.8 RR88 Homebrew 1 29.06.2010 18:29


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 04:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2017, vBulletin Solutions Inc.
Search Engine Optimization by vBSEO