![]() |
||
Nagrywarki |
Pliki |
Dyski twarde |
Recenzje |
Księgarnia |
Biosy |
Artykuły |
Nagrywanie od A do Z |
Słownik |
FAQ
|
||
|
Audio/Stacjonarne nagrywarki i nośniki CD-R Audio Wszelkie dyskusje poświęcone audio - zgrywanie, kompresja, sprzęt |
|
Opcje związane z dyskusją | Tryby wyświetlania |
![]() |
#13 |
Guru
Data rejestracji: 01.10.2004
Posty: 3,436
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Witam
![]() @1stwasp Moje wyjaśnienie dotyczyło tego, iż sygnał ulega zniekształceniu, co jest jednoznaczne z utratą jakości. To czy da się to usłyszeć to inna kwestia. Napiszę tylko, że wielokrotnie słyszałem fatalne konwersje tego typu, które wprowadzały w obrębie wysokich tonów pasożytnicze częstotliwości (zjawisko aliasingu), objawiało się to bardzo nieprzyjemnym i w pełni słyszalnym ![]() ![]() Muszę przyznać, że zaciekawiła mnie zacytowana przez Ciebie wypowiedź, moje zdanie na ten temat jest takie : 1. Widać, że testujący specjalnie się nie napracował sprawdzając wyłącznie jeden plik dźwiękowy. 2. Audition to świetny program (jeden z najlepszych) jeśli chodzi o jakość wykonywanych konwersji, jednak ślepe zaufanie mu, prowadzi do dużych kłopotów o czym sam wielokrotnie się przekonałem, a przykład zaprezentuję na końcu. 3. Robiąc to co osoba w zacytowanym fragmencie nie udało mi się uzyskać samego szumu. Albo zostawał duży fragment zawartości, albo szum z zakłóceniami, niewiadomego pochodzenia. Nie chce mi się już teraz dochodzić co jest nie tak, ja robiłem to w ten sposób : - otwarcie sampl-a testowego i skopiowanie go do schowka [ctrl+c] - konwersja 44,1-48-44,1 [F11] - odjęcie [Edit-Mix Paste...] z zaznaczonym Overlap, Volume na 100 i oczywiście odwrócenie fali czyli Invert Jeśli możesz podać linka do całej dyskusji to chętnie poczytam. 4. Konwersja częstotliwości próbkowania w studiach nagrań jest praktycznie niedopuszczalna ![]() 5. Audiofile odróżniają nagrania CD od DVD-Audio czy SACD właśnie po jakości wysokich tonów, więc robienie jeszcze większego bajzelu z tego co tam jest powyżej 14-15 kHz nie jest wskazane. Uprzedzam pytania ***8211; tak niby powyżej 16 kHz nic już nie słyszymy, ale DVD-Audio w pełnej jakości na dobrym sprzęcie brzmi po prostu lepiej i niech ktoś teraz powie dlaczego ![]() 6. Zamiana 44,1 na 48 kHz jest jeszcze w miarę bezpieczna (nie powoduje dużych szkód), gorzej w drugą stronę. No i obiecany przykład, co może się stać : Taki efekt uzyskamy jeśli w okienku Convert Sample Type, nie zmienimy domyślnej wartości Pre/Post Filter ze 150 na 400. Po prostu filtr zadziała za słabo i ... no właśnie ![]() Rys. 1 ***8211; dźwięk testowy - różne częstotliwości w całym paśmie, oddalone od siebie o te same odległości. Rys.2 ***8211; po konwersji 44,1>48>44,1 ***8211; pięknie widoczne ***8222;dodatki***8221; pod 16 i 18 kHz. Teoretycznie nie powinno być to słyszalne, ale zrobił się niepotrzebny bałagan. pozdrawiam
__________________
Lite-On iHBS 212, Pioneer BDR-209EBK
|
![]() |
![]() |
|
|