![]() |
||
Nagrywarki |
Pliki |
Dyski twarde |
Recenzje |
Księgarnia |
Biosy |
Artykuły |
Nagrywanie od A do Z |
Słownik |
FAQ
|
||
|
Komputery - oprogramowanie i sprzęt Pytania i problemy niezwiązane z nagrywaniem, backupem i grami. |
|
Opcje związane z dyskusją | Tryby wyświetlania |
![]() |
#5 |
Banned
Data rejestracji: 20.01.2013
Posty: 94
![]() |
Jeden powód Google podał: spadek zainteresowania.
Drugiego nie podał a jest nim brak interesu w konflikcie z wydawcami prasowymi, którzy nie promują RSS (i z braku promocji też stały spadek użytkowników). Dlaczego nie promują? Popularne portale informacyjne (w PL onet, wp itd) wykształciły specyficzną cechę newsu. Jak od początków prasy ma on być chwytliwy, ale od kilku lat dostał nową cechę: jego tytuł ma wiele obiecywać, a dopiero po kliknięciu czytelnik dowie się o co chodzi (i rozczaruje). Przykład (autentyk z onetu sprzed dwóch lat, najmocniejszy jaki widziałem): Jarosław Kaczyński wycofuje się z polityki (po kliknięciu dowiemy się, że tylko na okres świąt) Po co kliknięcie? Po kolejną odsłonę podstrony i kolejne 0,2 gr za odsłonę reklamy. Taką konstrukcję mają wszystkie newsy onetu, teraz zerknąłem i proszę: J. Kaczyński dostał list. To dowody, że kłamał? (po kliknięciu treść mniej atrakcyjna: Jarosław Kaczyński dostał list od Jacka Rostowskiego. Minister zarzuca mu kłamstwo - a tego nikt nie kliknie, bo co kogo to obchodzi, że jeden drugiemu coś zarzuca). Tak nie było zawsze. Kiedyś portale informowały Irak posiada broń chemiczną* Tytuł równie krótki i atrakcyjny, ale jednak coś mówi i od razu odsiewa ludzi, którzy nie są zainteresowani wojną w Iraku. Teraz onet napisałby: Niebezpieczne chemiczne znalezisko. Zobacz skutki. czy podobne bzdety. Niby można serwować te nowe nagłówki z RSS, ale ma to wady: - najgłupszy odbiorca z łatwością zauważy, że to papka - tracimy odsłonę cennej strony głównej - utrudnia to sterowanie przepływem użytkowników - odbiorca z RSS to zapewne geek, który i tak ma Adblocka A serwować z podtytułem nie można - bo zawęzimy krąg odbiorców. Poważniejsze portale informacyjne (których w PL na razie brak, za wyjątkiem Polityki) idą w kierunku sprzedaży treści za abonament**, ale ich platformą jest np. iPad czy Kindle, a nie RSS. Jeśli ktoś zrobi komercyjne wdrożenie RSS to proszę bardzo, ale to już nie będzie miało nic wspólnego z klasycznym RSS, który był narzędziem do własnoręcznego wybierania treści. RSS miał od zawsze jedną zaletę dla niszowych treści: przywiązanie użytkowników. Mówiło się, że czytelnik z RSS to ten najwierniejszy. To nie zmieniło się zbytnio, zerknijcie na dział Sport Onetu. Tam tytuły coś mówią. Ale Google nie obchodzi nisza, tylko kasa z mainstream. * przykład z najnowszej Polityki, w której na stronie 100 jest artykuł "Skandal w sieci. Polacy oburzeni." Mariusza Hermy. ** New York Times po raz pierwszy w historii (ponad 160 lat) ma więcej przychodów ze sprzedaży gazety niż z reklam - dzięki abonamentom internetowym. Ostatnio zmieniany przez dumpmuzgu : 16.03.2013 o godz. 00:14 |
![]() |
![]() |
Tagi |
atom, google, reader, rss, wtf |
|
|
![]() |
||||
Dyskusja | Autor | Forum | Odpow. | Ostatni Post |
Google a monopol | sobrus | Komputery - oprogramowanie i sprzęt | 16 | 14.01.2013 11:06 |
Google zamyka rejestrację darmowych kont Google Apps | andy | Komputery - oprogramowanie i sprzęt | 4 | 10.12.2012 14:27 |
Polityka Google | jesi | Off topic | 33 | 23.10.2011 18:05 |
czytnik dvd powinien czytać, a nie czyta | covo | Napędy optyczne DVD | 2 | 14.10.2011 11:54 |
Tajne centrum serwerowe Google | MacGyver | Off topic | 13 | 25.06.2006 21:52 |