Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Inne (https://forum.cdrinfo.pl/f36/)
-   -   XBOX 360 vs PS3 (https://forum.cdrinfo.pl/f36/xbox-360-vs-ps3-68300/)

Berion 13.11.2006 20:32

7 rdzeni

Co rozumiesz poprzez "dzielona po połowie"?

sobrus 13.11.2006 20:36

Ze jest 256MB na dane i 256MB dla GPU (tekstury itp).

Oczywiscie w konsoli najwazniejsze sa gry. Wszystko zalezy czy porownujemy konsole technicznie czy z punktu widzenia gier (ja porownywalem technicznie i tu bardziej podoba mi sie X-box). Takze stosunek mocy do ceny xbox ma znacznie lepszy, zwlaszcza dopoki nie wliczamy czytnika BR ktory do grania jako takiego nie sluzy).
W kwestii gier sony jak zwykle ma tu duza przewage, ale na szczescie Microsoft to firma "nieco" wieksza niz Sega, bo niedlugo mielibysmy monopol Sony.

Berion 13.11.2006 20:38

Cytat:

Napisany przez sobrus (Post 704261)
Ze jest 256MB na dane i 256MB dla GPU (tekstury itp).

No tak, ale za to XDR , które ponoć są wydajniejsze.

sobrus 13.11.2006 20:56

Moze sa ale co po szybkosci jesli pamieci po prostu zabraknie. Poza tym nie rozumiem jednego. Wiadomo ze najwiekszej przepustowosci wymagaja procesory graficzne (wystarczy porownac to co mamy w PC).
Xbox ma na wszystko GDDR3@700Mhz (+10MB eDRAM dla GPU o olbrzymiej przepustowosci)
PS3 ma XDR na dane i ... GDDR3@550 dla RSX.

demek 13.11.2006 21:37

RSX to 7800GT nieco zmodyfikowane, przynajmniej tak twierdzi nvidia....producent rsx'a

M@X 13.11.2006 22:26

Cytat:

Napisany przez sobrus (Post 704249)
Nie widze powodu dlaczego ta sama gra na jednej platformie mialaby byc mniej lub bardziej miodna niz na innej, chyba ze jest to zabieg celowy.

Zbyt doslownie mnie czytasz... Miodnosc to z definicji rzecz subiektywna - jesli kilku graczy zagra na obu konsolach w ta sama gre beda w stanie powiedziec gdzie lepiej sie gralo. Jest to cos co sie "czuje", a nie mozna tego nazwac. Zalezy to od z pozoru blachych spraw, ktore jednak dzialaja na podswiadomosc - szybkosc wczytywania sie gier, zabkowanie grafiki (to juz nie PSX - nowe konsole posiadaja miejscami ten nieprzyjemny efekt, ktory nie powinien nigdy wystapic), a w szczegolnosci - ergonomia i wygoda uzytkowania pada. Przykladowo gdyby sprawdzila sie przepowiednia z rzekomo prawdziwych informacji sprzed roku, ze PS3 bedzie mialo pad typu boomerang i brak kompatybilnosci z kontrolerami poprzednich wersji, to polegliby na calej linii. Na szczescie PS3 ma normalnego DualShock'a ;-). Pad do X360 - nic do niego nie mam. Jest wygodny, wykonany z fajnego chropowatego tworzywa i sprawiea wrazenie solidnego. Jednak... nic poza tym. Po chwyceniu go w reke nie mozesz powiedziec "to jest to". Intuicyjnosci DualShock'a nie przebije chyba nic.

Cytat:

Napisany przez sobrus (Post 704249)
Co do PS3 vs X360 to, z tego co sie orientuje (poprawcie mnie jesli sie myle)
- Procesor graficzny X-a jest nowoczesniejszy (48 zunifikowanych shaderow, podobnych jak w geforce 8) i nieco szybszy. Do tego ma unikalny system tworzenia antialiasingu 4x calkowicie za darmo (bez utraty predkosci). RSX bazuje na technologii GF6/7.
- X ma wiecej mocy ogolnego przeznaczenia (3 symetryczne 2 watkowe rdzenie PowerPC)
- PS3 ma 1 jednowatkowy rdzen ogolnego przeznaczenia PowerPC+ 7 FPU o lacznej mocy 2x wiekszej niz FPU w x-boxie, ale nie wszedzie da sie to wykorzystac (to tylko koprocesory).
- X ma znacznie wieksza przepustowosc pamieci
- PS3 ma lepszy naped (no wiadomo - BR)
- pamiec PS3 jest dzielona po polowie, natomiast w Xie w miare potrzeb.

Eeee.... A tak bardziej po mojemu (mniej zargonu) ;-)?

demek 13.11.2006 22:32

Cytat:

Napisany przez M@X (Post 704318)
Eeee.... A tak bardziej po mojemu (mniej zargonu) ;-)?

po twojemu sie nie da

a tak w skrocie - x360 jest lepsza (mocniejsza?) konsola jesli chodzi o aspekty techniczne

mlody111222 14.11.2006 08:44

Eee....tam, wszystko wyjdzie w praniu.
Poczekamy.....Uwidzimy.......Ocenimy ;)

demek 14.11.2006 09:24

http://www.gametrailers.com/player.p...pe=wmv&pl=game
no - juz wyszlo

Berion 14.11.2006 10:09

Cytat:

Napisany przez M@X (Post 704318)
[...] Po chwyceniu go w reke nie mozesz powiedziec "to jest to". Intuicyjnosci DualShock'a nie przebije chyba nic. [...]

Hmm... pad od X360 jest bardzo wygodny, przegra***322;em na nim ponad 50h w Obliviona. Cho***263; osobi***347;cie DSa dla mnie nic nie przebije, i to tego od PSXa, nie PS2 (pomijaj***261;c jego fatalne analogi).

A co do DS3 to to ju***380; jest SixAxis, Shock na pewno nie, a tym bardziej Dual :D

Nie przyjemny jest nie tylko brak AA, ale i flickering, co***347; co bardzo wnerwia na PS2 (niekt***243;rzy sobie ztym radz***261;, vide FFXII cho***263; kosztem ostro***347;ci obrazu), co***347; co mam nadziej***281; zniknie na tej generacji.

Cytat:

Napisany przez demek
po twojemu sie nie da

:szczerb:


A tak BTW to przyznam, ***380;e mnie ma***322;o obchodzi, kt***243;ra konsola jest mocniejsza - na papierze. Mnie interesuje co developer jest w stanie wykrzesa***263; z danej platformy. A czy ona obraca trylion polygon***243;w czy cztery na krzy***380; to mnie to lotto. Ja chc***281; gier! Benchmarki mog***281; sobie odpala***263; na PC ;)

Mo***380;e si***281; starzej***281;, ale dla mnie to gry mog***322;yby si***281; zatrzyma***263; na epoce 16/32bit (SNES/PSX). Przynajmniej m***243;g***322;bym nadal podziwia***263; piekne 2d czy prerenderowane t***322;a - "technologia", kt***243;ra przesta***322;a by***263; rozwijana (wystarczy spojrze***263; na Valkyrie Profile [PSX] czy RE0/1 [GC] (czyli przyk***322;ad 2d na 32bit i prerender***243;w na 128bit).

M@X 14.11.2006 10:21

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 704381)
A co do DS3 to to już jest SixAxis, Shock na pewno nie, a tym bardziej Dual :D

Oj, rzepie... ;-) Chodzilo mi o jego ksztalt. Sam przyznales to co i ja przyznalem. Pad od X360 jest bardzo wygodny, fakt. Jego problem (jak innych z reszta) polega jedynie na tym, ze nie jest tak wygodny jak DualShock wymyslony notabene 8 lat temu ;-).

mlody111222 14.11.2006 10:46

Bo DualShock, jest zrobiony na "wczoraj, dzisiaj i jutro.

sobrus 14.11.2006 15:29

@Berion
Teoretycznie latwiej jest programowac X-Boxa. Prawde mowiac jak patrze na specyfikacje nie powinno to byc trudniejsze od programowania np Dreamcasta (ktory slynie z latwosci programowania).
Symetryczne rdzenie mozna bardzo latwo zaprogramowac w C++ uzywajac OpenMP (z tego co widzialem Oblivion na nim biega). Sa calkowicie uniwersalne, wiec kazdy rdzen moze wykonywac co programista chce i moga sie dowonie dzielic obciazeniem (funkcja OpenMP). W przypadku PS3 trzeba program glowny zmiescic w jednym rdzeniu, a reszte podzielic na DSP, ktore z tego co sie orientuje nie maja wlasnego dostepu do pamieci...
Ale fakt faktem - takie rzeczy niewiele gracza interesuja.

Co do RSX - moim zdaniem GF6 i GF7 to praktycznie to samo wykonane w innej technologii. Jedyna funkcja rozniaca te chipy (transparency antialiasing) zostala ostatnio odblokowana w GF6. Pamietam ze RSX powstawal gdy GF7 jeszcze nie bylo i porownywano go do 6800 w SLI. Tak wiec moze byc to cos w rodzaju 7800.

PS. Widzialem dzis DOA na X360 w MM (kosmos).... moze lepiej juz zaczne zbierac kaske bo mam wrazenie ze mi laser w DC pada :(

M@X 14.11.2006 15:46

Cytat:

Napisany przez sobrus (Post 704485)
mam wrazenie ze mi laser w DC pada :(

Zajechales na Shenmue czy na Soul Caliburze ^^?

sobrus 14.11.2006 17:51

Trafiles w dziesiatke :) ale tez na wielu innych.. na Ikarudze, DOA i F355 tez niezle byl meczony.


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 16:31.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions Inc.