![]() |
||
Nagrywarki |
Pliki |
Dyski twarde |
Recenzje |
Księgarnia |
Biosy |
Artykuły |
Nagrywanie od A do Z |
Słownik |
FAQ
|
||
|
Off topic Forum poświęcone wszelkim innym tematom. |
![]() |
|
Opcje związane z dyskusją | Tryby wyświetlania |
![]() |
#16 | |
Pingwin specjalista.
Data rejestracji: 22.06.2002
Lokalizacja: Central Park
Posty: 15,089
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cytat:
![]() ![]()
__________________
amiga500site |
|
![]() |
![]() |
#ads | |
CDRinfo.pl
Reklamowiec
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
|
|
![]() |
![]() |
#17 |
Czepek - od czepiania sie
Data rejestracji: 04.03.2004
Lokalizacja: Górny Śląsk
Posty: 1,472
![]() |
moje zdanie:
1. spalanie o 1 l wieksze, dla 7 czy 8 l to juz jest roznica 2. przyspieszenie o 1s mniej!?? to przeciez OGROMNA roznica (wiem, dla mniejszych mocy, ale mimo wszystko) 3. wygoda niezaprzeczalna, ale lepiej sie jezdzi mogac utrzymac wysokie obroty przy wyjsciu z zakretu 4. porownywanie atomatu do wspomagania to nieporozumienie, to drugie ma jedynie plusy, a minusy autmatycznej przekladni sa jednak autentyczne jak wsiadlem do beemy od szefa z automatem to nie umialem cofnac, dziwnie mi sie tym jezdzilo, smiesznie slychac silnik ale jak ktos duzo gada przez komore, studiuje mape i spozywa posilki w aucie to przyznaje jest to uzasadnione fajne, i pewno w przyszlosci jedyne rozwiazanie, ale dla mnie najepsza bylaby sekwencja ![]()
__________________
UWAGA: nie mylic z MODeratorem! . |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Po mieście automat to bajer, za - już daje się odczuć ociężałość takiego auta (chyba, że ktoś ma jeszcze sport).
Wygoda, wygoda...
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Team Member
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 20.06.2000
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 1,952
![]() |
Cytat:
Odchylajac dzwignie zmiany biegow do siebie (w lewo), zmniejszam bieg o 1, w prawo zwiekszam o 1. Przytrzymanie przez ponad sekunde dzwigni w prawo, zmienia bieg spowrotem na domyslny, czyli D. Do samej obslugi mozna sie szybko przyzwyczaic: lewa noga maksymalnie na lewa strone, na miejsce specjalnie dla niej przygotowane. Bardzo fajne jest to, ze po puszczeniu hamulca, na biegu D samochod sam jedzie do przodu (rozpedza sie powoli az do 5 km/h), a na R jedzie do tylu. Funkcjonalnosc bardzo przydatna przy ruszaniu ze wzniesienia. No i trzeba pamietac, ze najwazniejszym pedalem w takim samochodzie jest HAMULEC. Osiagi praktycznie takie jak w wersji z manualem, jak komus nie wystarcza wydajnosc automatu to mozna "przytrzymywac" biegi recznie. Ogolnie, komfort, komfort, komfort, a na dodatek wygoda. Same zalety. Natomiast auta ze skrzyniami DSG znaczaco szybciej przyspieszaja niz ich odpowiedniki z manualami.
__________________
Copyright (C) 2000-2011 MaciejT, All Rights Reserved |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
.::MaNNErS:SuCk::.
Data rejestracji: 25.02.2004
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 4,681
![]() ![]() ![]() ![]() |
bardzo dobrze ze ludzie kochaja manuale
maja tez racje ze te samochody w 'automacie' wiecej pala i ze automatyczne skrzynie czesciej sie psuja od tych drugich nie wspominajac juz to samochod z manualna skrzynia jest szybszy od automatu ![]() dla mnie lepiej ... ceny spadna <- taniej bedzie kupic auto z bezstopniowym tiptroni'kiem ... na te dlugie trasy i ich korki 8 )
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 | |
Forumator
Data rejestracji: 06.12.2002
Lokalizacja: Miasto Aniolow
Posty: 729
![]() |
Cytat:
dalej nie ma sprzegla, i dalej masz P-R-N-D-3-2-1 tylko ze masz opcje sam sie bawic, ALE i tam jest utrata czasu przy zmianie. i zauwaz ze jak juz bedziesz to mial to zaczniesz czesciej jezdzic na automacie niz na triptroniku. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Guru
Data rejestracji: 27.01.2005
Lokalizacja: Poznań
Posty: 2,210
![]() |
Witam !
Co prawda nie miałem jeszcze okazji jeździć jako kierowca ani manualem, ani samochodem z tradycyjną skrzynią biegów ![]() Powiem tak - automatyczna skrzynia biegów to przede wszystkim wygoda, a także bezpieczeństwo. I to zarówno od samego początku - chciażby nauki jazdy - przecież opanowanie synchronicznej pracy pomiędzy pedałami sprzęgła i gazy, i równocześnie zmianą biegów - to jedna z gorszych rzeczy. Po drugie bezpieczeństwo - praktycznie mamy w automacie wolną jedną nogę i rękę - w manualu jesteśmy totalnie "zablokowani" - szczególnie w momentach zmian biegów, hamowania itd. To także wielka wygoda - chociażby takie prozaiczne rzeczy jak regulacje nawiewu, wycieraczek - możemy to robić nie myśląc, że trzeba zmienić bieg. A kwestia kosztów - największy problem to to, że mało jest w Polsce i Europie samochodów z automatycznymi skrzyniami biegów - a jeśli już to bardzo, bardzo drogie. A kwestia paliwa - nowoczesne skrzynie pod tym względem są naprawdę niezłe - a mówienie, że większe zużycie o 1 litr to dużo - bez przesady - o 3-4 litry jak to bywało w starszych konstrukacjach - to już trochę. Na pewno starsze konstrukcje bywały czasem toporne - nowsze są już ponoć naprawdę dobre. I kwestia awaryjności - z tego co czytalem, praktycznie trudno popsuć skrzynię automatyczną - jeśli tylko jest w niej olej i ktoś totalnie nie przegina - to może ona "przeżyć" czasem silnik. Co jak wiadomo, nie ma miejsca w ręcznych skrzyniach i sprzęgle - które jak wiadomo łatwo można zniszczyć. W sumie według mnie niezłym rozwiązaniem są automatyczne sprzęgła - niestety mało popularne - a jeśli już pojawiły się takie konstrukcje, to niestety bardzo nieudane (chciażby awaryjny pod tym względem Seicento Citymatic). Pozdrawiam zarówno zwolenników manuali, jak i automatów !! ro29 P.S. Aczkolwiek nie dziwię się, że przesiadka z manula na automat to może być na początek problem. Nie mówiąc już w drugą stronę ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
.::MaNNErS:SuCk::.
Data rejestracji: 25.02.2004
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 4,681
![]() ![]() ![]() ![]() |
Cytat:
tiptronic to taki automat z sekwencja ... taki pic dla ludzi chcacych pobawic sie jeden w dol jeden w gore ... jak w F1 mialem na mysli skrzynie bezstopniowa tiptronic ![]() jezdzi sie nia jak tramwajem albo melexem ![]() nie slychac przelaczania biegow i modulacj pracy silnika po zmianie biegu ... jak to ma miejsce w automatach/tiptroni'kach ze stopniowa skrzynia biegow ![]()
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
< pojawia się i znika >
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 25.02.2004
Posty: 1,281
![]() |
Cytat:
2) osiągi 1sec gorzej - błędne rozumowanie, wszystko jest zależne od skrzyni i technologi oraz jej przeznaczenia. Równie dobrze może być 0s straty lub nawet 2sec. Główną przyczyną jest duży poślizg na sprzęgle hydrokinetycznym na 1 biegu i zmiana na 2gi, potem już nie ma różnicy w osiągach. No chyba że zamontowano automat o mniejszej ilosci biegów niż manual wtedy nie są wykorzystywane dobrze obroty i są inne przełożenia. Jednak nowe automaty mają 5-7biegów. 3) co to za teoria zeby trzymać wysokie obroty na wyjsciu z zakrętu podzcas tradycyjnej jazdy ? ? ? Fakt faktem gdy dokształcałem się w kierunku wyścigów to: hamowanie przed zakrętem, na zakręcie jej utrzymanie a na wyjściu po obrotach... Ale w czym ci automat przeszkadza ? Jak dasz po gazie to odpowiednio zredukuje, jak będziesz chciał tylko lekko przyspieszac to po co ci wysokie obroty ? 4) wspomaganie też ma minusy: np wycieki płynu w układzie A stereotypy o przewadze minusów automatów tworzą osoby, które nie miały styczności na dłuzszą metę ze wszystkimi rodzajami skrzyń. Jeździłem pojazdami i cały czas to robię z każdym rodzajem skrzyni: manual, sekwencja (steptronic lub tiptronic), automat. Lexus RX300(2000r) oraz najnowszy model RX300(2005) - autom + sekwencja BMW seria7 - automat + sekwencja BMW seria3 - 2 manuale i jeden automat Mitsubishi - 1 manual i 1 automat Firebird - automat Honda - manual Buick GS - automat Astra - manual i jeszcze sporo innych... Wprawdze każda skrzynia każdym powyższym pojeździe zachowuje się inaczej ale z czystym sumieniem mogę pwowiedzieć, że automaty to świetne rozwiązanie nie ujmując nic przy tym manualom... Najmniej korzystam z sekwencji - jak juz to osobiście wolę albo manual albo automat niż sekwencję..
__________________
ghost_mode (at) wp . pl ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
-=| GodFather |=-
Data rejestracji: 30.04.2003
Lokalizacja: Olsztyn
Posty: 3,284
![]() ![]() |
na automacie jakos dziwnie sie jezdzi, lepszy jest manual
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||||
Czepek - od czepiania sie
Data rejestracji: 04.03.2004
Lokalizacja: Górny Śląsk
Posty: 1,472
![]() |
nie chce wywiazywac wielkiej dyskusji, wyrazilem tylko swoje zdanie, ale nie dokladnie czytasz wszystko od poczatku
nie mam wielkiego doswiadczenia z automatami, lecz nie jestem do nich przekonany Cytat:
Cytat:
Cytat:
lubie jezdzic dynamicznie, a nie mam wypasionego silnika aktualnie, maks moment obrotowy jest wysoko w obrotach wiec mi to potrzebne Cytat:
po prostu chodzi o to ze wspomaganie to cos jak dobre opony, pojemny bagaznik czy podgrzewane siedzenia - dobrze jak sa automat to dla mnie cos jak tylni naped w aucie - jezdzi sie inaczej, nie zawsze lepiej (chodziaz akurat naped na tyl przy odpowiedniej mocy to niezla frajda) BTW nie zauwazylem w zadnych z samochodow jakimi jezdzilem jakiegokolwiek ubytku plynu z ukladu wspomagania Cytat:
(no chyba ze w jakiejs krowie typu s-klasa albo bmw serii 7 ![]() lubie manualna skrzynie, to jest przyjemnosc i nie odczuwam zadnego uczucia dyskomfortu podczas operowania lewarkiem, jedynie w miescie przy ostrym kreceniu i rozmowie przez tel brakuje czasem reki
__________________
UWAGA: nie mylic z MODeratorem! . |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Obyś nadepnął na LEGO!
Zlotowicz
Data rejestracji: 30.11.2004
Posty: 38,993
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
wiecie co? zawsze są za i przeciw. dyskutować można godzinami i parę flaszek przy tym nawet wypić i do niczego nie dojść. no bo tak - automat wygodny w mieście - fakt, ale w trasie, przy mocnym silniku i super dobrze zgranym automacie (mam na myśli Mercedesa a nie samochody
![]() ![]() mały samochodzik (typu Toyota Yaris, edit: Fiat Panda - lepszy przykład ![]() ![]() moje zdanie - automat w dużych brykach z mocnymi silnikami i z systemami stabilizacji jazdy. Ostatnio zmieniany przez ed hunter : 06.02.2006 o godz. 18:45 |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Pingwin specjalista.
Data rejestracji: 22.06.2002
Lokalizacja: Central Park
Posty: 15,089
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cytat:
![]()
__________________
amiga500site |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Get a Mac!
![]() Data rejestracji: 18.04.2003
Posty: 10,557
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Obyś nadepnął na LEGO!
Zlotowicz
Data rejestracji: 30.11.2004
Posty: 38,993
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cytat:
Mercedes beka kombi, rocznik '79, silnik 2500 gaźnik (taki pojazd kiedyś miałem) brał go tak, że aż znikał - robiliśmy testy. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|