![]() |
||
Nagrywarki |
Pliki |
Dyski twarde |
Recenzje |
Księgarnia |
Biosy |
Artykuły |
Nagrywanie od A do Z |
Słownik |
FAQ
|
||
|
Off topic Forum poświęcone wszelkim innym tematom. |
![]() |
|
Opcje związane z dyskusją | Tryby wyświetlania |
![]() |
#46 |
Moderator
![]() Data rejestracji: 26.10.2008
Lokalizacja: Carnew
Posty: 6,863
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#ads | |
CDRinfo.pl
Reklamowiec
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
|
|
![]() |
![]() |
#47 |
Author
Zlotowicz
![]() Data rejestracji: 29.03.2003
Lokalizacja: The World
Posty: 16,809
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
msiozol - nigdy nie mialem diesla, bo jezdze samochodami a nie traktorami
![]() ![]() ![]() w kazdym razie teraz jak patrze na autko, to automat jest podstawa ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Moderator
![]() Data rejestracji: 26.10.2008
Lokalizacja: Carnew
Posty: 6,863
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cytat:
Czekaj czekaj przeprosisz sie z traktorem jak wsiadziesz w 150konnego nowej generacji diesla to ci kopara opadnie jak to ciagnie od 1200 obrotow i ma juz duzy moment obrotowy przy tej predkosci obrotowej a do tego w automacie to podjara cie niemalze jak jedrne cycuszki 18latki ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
XV1100
![]() Data rejestracji: 19.02.2002
Posty: 33,404
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Co ty gadasz?
Te nowe diesle to studnia bez dna. Fajnie jedzie, dopóki jedzie...a potem właśnie może ci kopara opaść. Benzynki są niby mułowate, bo bez turbo, ale za to raczej bezproblemowe. Mułowate do pewnego momentu - gdy przestaje grać moment, a zaczynają się koniki. To się jednak zmienia, z tendencją jak w dieslach. Też będzie fajnie, ale krótko, a potem drogo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Moderator
![]() Data rejestracji: 26.10.2008
Lokalizacja: Carnew
Posty: 6,863
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cytat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |||
Pa rampamer
Zlotowicz
![]() Data rejestracji: 24.10.2006
Lokalizacja: Zachlajki
Posty: 10,031
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cytat:
Cytat:
Co do innych kosztów, to trzeba mieć świadomość realiów. Przeciętny przebieg auta kupowanego w Polsce to dobre kilkadziesiąt kkm, a wiele osób kupuje auta po 100-150, a nawet więcej kkm. To jest wiek, kiedy zaczyna się psuć to, co ma się psuć, a w nowych dieslach jak najbardziej ma się co psuć. W nowym samochodzie przewidzianym na eksploatowanie do 70-100 tysięcy i sprzedaż ta różnica benzyna-ropa nie jest tak istotna. Cytat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
XV1100
![]() Data rejestracji: 19.02.2002
Posty: 33,404
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Wywalenie w PL filtra DPF (czy innego) jest nielegalne. Dodatkowo tracisz gwarancję na auto, jeśli kupiłeś nowe.
Jak cię zdybią ze zdemontowanym DPF, to zabierają dowód i nie wiem co jeszcze w paragrafach ci grozi, nie zrobisz też przeglądu technicznego. Jeśli jednak sprytnie zdemontujesz, tzn tak że tego nie widać że nie ma, to na dobrym silniku nie ma szans wykazać dymienia wskazującego na taki wałek. A downsizing wymyślono wyłącznie w celu obniżenia trwałości silników. Te mniejsze silniki, po dołożeniu im kolejnych katalizatorów i innych depeefów palą tyle samo, co stare większe, albo i więcej. Fabryczne dane nt zużycia paliwa to bujdy na resorach. Niech mi dają fabrycznego kierowcę, który mi udowodni te dane ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Moderator
![]() Data rejestracji: 26.10.2008
Lokalizacja: Carnew
Posty: 6,863
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Co wy macie z tymi DPF dobrze uzywane auto wytrzymuje przynajmniej 400tys i wiecej , ale znowu polska to dziwny kraj i nie ma autostrad no i dpf nie ma sie jak zagrzac i komputer przeprowadzic regeneracji/wypalania filtra a kto wie ze trzeba pojechac na serwis co pol roku i za DARMO przeprowadza cykl wypalania/regeneracji jesli auto robi krotkie dystanse/cykl miejski ,jedyne o co trzeba dbac to dodatek do paliwa w celu poprawy jego spalania komputer sam go dozuje i jak zabraknie to dupa filtr idzie w kosmos lampka sie zapala a polak tak jezdzi no bo trzeba zaplacic za wizyte w serwisie a do tego czasu jak dojedzie to jest juz pozamiatane ,pomijajac fakt ze w bezyniaku sa katalizatory co sie wymienia czesciej i jakos ludzie przestali beczec z tego powodu .
Downsizing to nie chodzi aby auta wyzylowac, taki wymog ludzie chca mniejsze silniki bo podobno mniej palwa mniejsze ubezpieczenie itd. taki glupi trend spoleczny , glownie chodzi o czystosc spalin z filtrami w dobie gdzie podatek placi sie od emisji CO2 (w skali kraju nie jednostki) kazdy chce go emitowac jak najmniej stad male silniki i tysiace filtrow czasteczek stalych im mniejsza emisja tym mniejszy podatek nie ma znaczenia ile pali aby emisja byla mala ![]() Ostatnio zmieniany przez misiozol : 24.09.2013 o godz. 10:01 |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Obyś nadepnął na LEGO!
Zlotowicz
Data rejestracji: 30.11.2004
Posty: 38,993
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
W Polsce pan spawacz Zenio wstawia ci w miejsce zgniłego/zapchanego katalizatora taką samą atrapę, tylko za grosze, bo bez platyny i jedzie się dalej.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Moderator
![]() Data rejestracji: 26.10.2008
Lokalizacja: Carnew
Posty: 6,863
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
A katalizator idzie na flaszke dla pana Zenia w koncu warty prawie 100zl nawet popsuty
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Pa rampamer
Zlotowicz
![]() Data rejestracji: 24.10.2006
Lokalizacja: Zachlajki
Posty: 10,031
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cytat:
Nie widzę sensu oszczędzania na katalizatorach, to jest rzadki wydatek, ale kto w Polsce sprawdza jakość spalin? No jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby ktoś choćby spojrzał na rurę wydechową w moim aucie... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Moderator
![]() Data rejestracji: 26.10.2008
Lokalizacja: Carnew
Posty: 6,863
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Widzisz to nie sa dodatki w paliwie ,chodzi o dodatek ktory znajduje sie w aucie w specjalnym zbiorniczku przewaznie kolo zbiornika paliwa lub zintegrowanym w nim i w niego wchodzi srednio kolo 5 litrow specjalnego plynu obnizajacego tepmerature rozkladu szkodliwych czasteczek w DPF , co tankowanie jest odpowiednia dawka dozowana do paliwa przez komputer
![]() ![]() Ostatnio zmieniany przez misiozol : 24.09.2013 o godz. 17:27 |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
XV1100
![]() Data rejestracji: 19.02.2002
Posty: 33,404
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Namieszałeś tu grochu z kapustą i nie wiadomo, co z tego wyszło.
Coś tam gdzieś słyszałeś i na postawie tego kreujesz tu swoje jedynie słuszne teorie. Poczytaj sobie trochę o spalinach, o cząstkach stałych, filtrach tychże cząstek. Zacznij od tego, że są różne systemy, różne filtry cząstek stałych i różne metody oczyszczania filtrów czastek stałych. Z powyższych twoich zdań wynika, że nie masz o tym pojęcia. A mechanicy wiedzą, że po wywaleniu filtra trzeba wprowadzić zmiany w oprogramowaniu komputera. Może nie każdy wie jak i ma czym to zrobić, ale wiedzą. Nie pisz tu głupot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Moderator
![]() Data rejestracji: 26.10.2008
Lokalizacja: Carnew
Posty: 6,863
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ogolnie mi sie rozchodzilo o grupe PSA czyli citroen peugeot i plyn , niechcacy wyszlo troche grochu bo wyszedlem z zalozenia ze kazdy wie o czym mowie , co nie zmienia faktu ze regenaracja nastepuje samoczynnie w kazdym typie oraz mozna ja wymusic ,oraz w kazdym systemie z roznica pomaru cisnienia po wywalenieiu komputer glupieje i zalewa silnik paliwem niespalone dostaje sie do skrzyni korbowej i miesza z olejem , o jakie glupoty ci chodzi bo tam nie ma zadnej glupoty wyprowadz mnie z bledu skoro posiadasz taka wiedze techiczna i twierdziesz ze gadam od zeczy
![]() uproszczony schemat ![]() tutaj bardziej przejrzysty ![]() Ostatnio zmieniany przez misiozol : 24.09.2013 o godz. 21:05 |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
XV1100
![]() Data rejestracji: 19.02.2002
Posty: 33,404
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
No to jeśli piszesz o tzw mokrych filtrach cząstek stałych, to pisz jasno. Nawiasem mówiąc ten płyn jest całkiem drogi w nabyciu.
W filtrach suchych (DPF) nie ma płynu, a sadzę wypala zwiększona dawka paliwa, która dopala się w filtrze i przy okazji wypala sadzę. Ekologiczny sens jednych i drugich jest mocno dyskusyjny, no ale mamy jak mamy. Pisząc na jakiś temat pisz do rzeczy - to jest element szacunku dla czytającego. Nie chodzi tu o jakiś wyższy poziom wiedzy technicznej, ale nie może to być bełkot. Pisząc coś, chcesz żeby ktoś to przeczytał, może żeby odpowiedział, czy podyskutował. A głupoty wypisujesz pisząc o głupich polskich mechaniorach (jak to ich zwiesz), co to nawet chyba konia podkuć nie potrafią. Zapewniam cię, że średnio rozgarnięty mechanik wie w tym temacie dużo więcej, niż ja i ty razem wzięci. Napisałem to wyżej jasno. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Dyskusja | Autor | Forum | Odpow. | Ostatni Post |
Nero - Image Recorder - inne zastosowania... | KaPi | Napędy optyczne CD | 5 | 28.12.2009 22:38 |
Czy istnieja jakies darmowe uslugi sms o pogodzie, wiadomosciach i inne? | roman01 | Off topic | 14 | 13.07.2005 20:31 |
Dlaczego moge nagrywac tylko obrazy plyt na np nero, a inne nie? | awalo | Napędy optyczne CD | 6 | 06.10.2004 21:55 |
Liteon 1633, NEC3500 i inne - X.2004 | Morris | Napędy optyczne DVD | 38 | 05.10.2004 00:08 |
Jak nagrać na jednej płycie pliki audio i inne ?! | S3GA | Napędy optyczne CD | 1 | 27.10.2001 14:52 |