![]() |
||
Nagrywarki |
Pliki |
Dyski twarde |
Recenzje |
Księgarnia |
Biosy |
Artykuły |
Nagrywanie od A do Z |
Słownik |
FAQ
|
||
|
Off topic Forum poświęcone wszelkim innym tematom. |
|
Opcje związane z dyskusją | Tryby wyświetlania |
![]() |
#6 | |
`
Data rejestracji: 10.08.2001
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Posty: 1,770
![]() |
Cytat:
Nol - przeciez juz jeździsz na tzw."biopaliwie".Chociaz w Cieszynie - kto wie, napewno w tzw dolnoslaskim. Jest to spowodowane tym, ze bo benzyny dodawany jest spirytus bezwodny w ilosci ok.3,5% o czym nikt nikogo nie informuje. Sprytuz jak spirytus - lapie wode z powietrza ( bo taka jego natura) i to jest zagrozenie dla silnika. Warunki twaorzenia mieszanki tez sa nieco inne. Ale prawdziwym problemem biopaliw bedzie zanieczyszczenie srodowiska sciekami z gorzelni. Nie wchodzac w szczegoly ( ktore zna kazdy bimbrownik ), ze zeby zrobic spirytus, trzeba przeprowdzic fermentacje z uzyciem drozdzy. drozdze musza miec papu azotowe, to trzeba nasypac superfosfatu. Jak odpedzimy spirytus - to to wszystko zostanie - metody utylizacji wlasciwie nie ma , albo jest drozsza od ropy - a wiec w kanal i do Baltyku. Na dieslach sie nie znam- bo nie mam, estry to kazdy moze zrobic w domu. Trzeba olej zalkalizowac dodac np. metanolu w ktorym estry sie beda ekstrahowaly ( to takie fachowe slowko), potem odestylowac metanol i po klopocie. Ale reszta oleju zostanie i nie wiadomo co z nim zrobic. Nowy problem sciekowy. I o tym witosowcy milcza. Ostatnio zmieniany przez bgn : 26.01.2003 o godz. 10:24 |
|
![]() |
![]() |
|
|