![]() |
slyszalem o tym juz dawno
tak samo jak o pzonanskiej kolejce nadziemnej przypuszczam ze obie inwestycje maja ze soba duzo wspolnego - sa piekne, potrzebne i fajne, ale nigdy nie powstana - bo przepisy mamy durne a uzednicy musza sie ich trzymac a ze nie sa kontrolowani to jeszcze musza zarobic na lewo i w ten piekny sposob wszytskie inwestycje laduja unaszych poludniowych sasiadow wiec pewnie predzej zobaczymy "metro" z pragi pod gerlach... |
Cytat:
Kolejna sprawa - Monachium-Wieden kosztorys na 40 miliardow Euro. Zalozmy ze ten polski odcinek kosztowalby 10 miliardow Euro. To jest jakies 40 za***istych fabryk, typu takie ktore ma zrobic LG. Myslicie ze firma majac do wyboru kilkadziesiat tego typu fabryk kontra tunel, wybralaby tunel ?? NIE MA SZANS - chyba ze ktos musi zrobic straty dla firmy. A przepisy i urzednicy - podejrzewam ze jakby zjawil sie inwestor z 10 miliardami Euro na tunel to by sie popukali po glowie, ale potem dostalby stala grupe urzednikow, ktora nie robilaby nic innego tylko latala kolo jego piora i zalatwiala wszystkie formalnosci i zezwolenia. A Ekipa rzadzaca wypominalaby te inwystecje w kolejnych 20 latach w reklamowkach wyborczych. Metro z Pragi na Gerlach to dobre porownanie - ten sam kabiler utopionej inwestycji. Inwestycja nie jest udana, gdy istnieje w przyszlosci moment w ktorym inwestycja ma szanse zarobic na siebie, tylko gdy jest lepsza od innych potencjalnych inwestycji na danym terenie w danym okresie. Ale policzmy. Szacunkowo 10 miliardow Euro. To 40 miliardow zlotych. Zalozmy ze bilet kosztowalby 100 zl. netto, czyli 122 brutto (drogo, ale inwestycja ma sie nam szybko zwrocic). Mamy wiec zwrot inwestycji po 400 milionach biletow (zakladam ze obsluge tego calego interesu mamy za darmo). Zalozmy ze do Zakopanego z krakowa jezdziloby 4 miliony osob, 2 razy do roku (coz za optymistyczne zalozenie :) ). Tak wiec inwestycja zwraca nam sie po 50 latach w utopijnych zalozeniach. Wtopa na MAXA !! |
Cytat:
|
Cytat:
Ma znaczenie czy pod ziemią czy nad ziemią. Prawo własności ziemi obejmuje do ok 2 m wgłąb ziemi w zależności co chcesz robić ze swoją działką, nie dotyczy to obiektów które wymagają robót geologicznych, tam już trzeba koncesje i inne pierdoły. Wszystko poniżej jest własnością Skarbu Państwa. Metro nie ma takich problemów z wykupem terenów, trzeba tylko wykupić teren na stacje oraz na szyby wentylacyjne nic więcej. Na metro dostaje się koncesję, zgode odpowiedniego urzędu nadzoru górniczego i jeszcze paru ministrów. (Prawo geologiczne i górnicze, i kilka innych ustaw irozporządzeń o tym pisze) Trzeba zrobić sporo papierów w tym raport oddziaływania na środowiska. Edit: Pomysł wydaje się bardzo fajny ale w naszym kraju nie do zrealizowania, było tykle inwestycji zapowiadanych i okazały się tylko głupimi żartami lub po prostu inwestorzy się wycofywali ze względu na naszą biurokrację lub po otrzymaniu zgody na inwestycję mnożyli warunki na których chcą budować to i tamto, że nasza administracja wszystko specjalnie przedłużałą wszystko aby inwestor się wycofał, lub "zapadł w zimowy sen" ;) (podobnie było w Krakowie z Tischmanem - budowa "Nowego Miasta", rok już tam nie byłem ale jak sądze nic się nie ruszyło, a to wielka szkoda). |
Cytat:
Cytat:
|
3 lata i juz mozna smigac tym?
To raz,ze chyba komus pod kopuła cos sie poprzestawiałp, a dwa czemu linia kraków-zakopiec, a nie zakopiec-gdansk i mijało by się kraków,wawe, itd?why? |
Cytat:
Tak czy inaczej inwestycja jest kiepska. |
Cytat:
|
ten cud inżynierii ekstrealnej może powstać... ale na papierze.
tak samo, jak słynny już wiadukt widmo na obwodnicy wokół wałbrzycha :D |
Już jest to metro! Ostatni wagon robi wrażenie!
http://hi-everybody.com/wp-content/u.../06/pociag.gif |
Normalnie górnik ze złotą łopatą...
|
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 01:20. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.