![]() |
||
Nagrywarki |
Pliki |
Dyski twarde |
Recenzje |
Księgarnia |
Biosy |
Artykuły |
Nagrywanie od A do Z |
Słownik |
FAQ
|
||
|
Off topic Forum poświęcone wszelkim innym tematom. |
![]() |
|
Opcje związane z dyskusją | Tryby wyświetlania |
![]() |
#16 |
the one
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 08.12.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17,900
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Do przewagi gazu dochodzi także to, że - uwzględniając nawet trochę większą awaryjność samochodów z instalacją, cena zakupu diesla jest znacznie wyższa, a jego potencjalne awarie - czasami astronomiczne jeśli chodzi o koszty. W jednym z ostatnich numerów Auto Świata Poradnik były wymienione przykładowe awarie. Generalnie od nowych diesli ja bym się trzymał z daleka.. (może nie od wszystkich).
__________________
neverending path to perfection.. |
![]() |
![]() |
#ads | |
CDRinfo.pl
Reklamowiec
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
|
|
![]() |
![]() |
#18 | ||
Pingwin specjalista.
Data rejestracji: 22.06.2002
Lokalizacja: Central Park
Posty: 15,089
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cytat:
tylko skoro są osoby, którym wystarcza motor 1.2, to im te -0.5 różnicy nie robi. Moja fura pali około 6 litrów PB98 i 7 litrów LPG, jednak jest to mało miarodajne, zaoszczędzam zwłaszcza w trasie, kiedy to komputer pokazuje mi spalanie 4,5-5,5 litra... Cytat:
są także elementy, na które trzeba odżałować parę groszy więcej.
__________________
amiga500site |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Nikoniarz
Data rejestracji: 26.01.2004
Lokalizacja: Ostra łąka
Posty: 5,167
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cytat:
![]() Proponuję przenieść dyskusję do oddzielnego wątku. ![]() Ostatnio zmieniany przez Kris : 13.07.2011 o godz. 18:07 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Pingwin specjalista.
Data rejestracji: 22.06.2002
Lokalizacja: Central Park
Posty: 15,089
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cytat:
Do zwykłego powolnego benzyniaka instalacja jest prosta i nieawaryjna, należy jedynie pamiętać aby odpalać samochód na benzynie i przejechać ten kilometr aż temperatura skoczy, wtedy przełączyć na LPG, jak tego nie zrobisz to z tego co pamiętam mocno parownik obrywa... Każdej osobie, która narzeka na robotę przy LPG pytam się, czy nie odpala przypadkiem na gazie... ![]() Cytat:
Chwalą, że "niby" mniej roboty przy nich (zwłaszcza te nowsze), ale jak coś pierdyknie to koszta są takie, że to się i tak wyrównuje... Na ropniakach się nie znam, bo nie miałem, ale tam ponoć siadają drogie elementy i drogo ich serwis wychodzi... A ja sobie pomalutku sam wymienię kabelki oraz pasek... przy 16 sam paska nie wymienisz, a jak dupnie w trasie to 16 jest kolizyjny i wszystkie zawory masz do wymiany ![]() Ja tam wolę niepazernie i tanio ![]()
__________________
amiga500site |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Guru
Data rejestracji: 28.12.2002
Posty: 1,563
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Nikoniarz
Data rejestracji: 26.01.2004
Lokalizacja: Ostra łąka
Posty: 5,167
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Zakładając stałość ceny LPG i zerowych kosztów pojawiających się po instalacji gazu.
![]() Ja nie jestem przeciwnikiem gazowania aut. Teraz mam diesla, następny będzie benzyniak, ze względu na moc i ciszę. A czy założę do niego LPG... czas pokaże. ![]() Cytat:
Awarie turbiny pojawiają się zazwyczaj przy nieumiejętnym korzystaniu z tegoż wynalazku. Ja osobiście nie znam nikogo, komu te elementy padły. U nas w firmie jeżdżą same turbodiesle. Nikt się nie skarżył. Podejrzewam, że to straszenie dieslami ma jakieś powiązanie ze spadkiem popytu na benzynę. ![]() W Orlenie promocja dla benzyniaków, coś, czego nigdy nie było. Ja mam już trzeci rok Madzię i 'odpukać' jedynym problemem był rozrusznik. Co roku robię ok. 15k i tylko raz olej dolewałem do silniczka (i to może ze 100 ml). Chodzi pięknie. To a propos tych samochodów na 'F' - silnik diesla w większości Madzi jest robiony przez Francuzów (PSA). ![]() Ostatnio zmieniany przez Kris : 13.07.2011 o godz. 18:39 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
the one
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 08.12.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17,900
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Problemy z filtrem cząstek stałych zdarzają się mniej więcej w... 100% aut jeżdżących głównie po mieście (z oczywistych powodów). Koszty naprawy - horendalne, koszty likwidwacji - niemałe i nie wszędzie się da, ale do przeżycia.
Turbina - jeździć trzeba umieć, ale wygodne to to nie jest. A są też inne awarie. Generalnie po przyjrzeniu się obecnym dieslom wniosek jest jeden (nie mój - osób, które siedzą w temacie) - uwzględniając dopłatę do diesla i oszczędność na paliwie, jeśli wyjdzie się na zero, to można się uznać za szczęściarza. Niestety diesle dzisiaj nie są już sposobem na tanią jazdę.
__________________
neverending path to perfection.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Pingwin specjalista.
Data rejestracji: 22.06.2002
Lokalizacja: Central Park
Posty: 15,089
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cytat:
Filtr cząsteczek stałych to skurczybyk, dostaje po tyłku zwłaszcza w mieście, bo z tego co pamiętam on się samo oczyszcza przy ok 600 st. C. a to jest raczej temperatura pracy na trasie, za to w mieście się 'zatyka', bo jak wiadomo, tu światła, tam pasy, ograniczenia... edit: andrzejj9 był szybszy ![]() ![]()
__________________
amiga500site |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Nikoniarz
Data rejestracji: 26.01.2004
Lokalizacja: Ostra łąka
Posty: 5,167
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
No chłopaki... ja jestem zdania, że samochód raz na jakiś czas trzeba obowiązkowo 'przegonić' na jakiejś trasie... obojętnie czy to diesel, benzyna.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
XV1100
![]() Data rejestracji: 19.02.2002
Posty: 33,248
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Teraz już w najnowszych silnikach turbina ma chłodzenie, ma połączenie z układem chłodzącym silnika. Odpada więc największy problem z turbinami.
Tak jest w silnikach fiata, a jak wiadomo dziś prawie każdy nowy TD (najnowsze benzyny często również) wywodzi się od fiata, mniej lub bardziej bezpośrednio. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
RESTECPA ~ SZACUKEN
Zlotowicz
Data rejestracji: 24.02.2003
Lokalizacja: śmietnik
Posty: 13,764
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
nie mam TDI, mam TB i mówię, że turbina to jest to. Ten wir w baku, patrzących na Ciebie ze zdziwieniem dresiarzy w w beemkach, czy mesiach.
co do jazdy to trzeba umieć jeździć coby za ciężkiego kopyta nie mieć BTW spalanie ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
RESTECPA ~ SZACUKEN
Zlotowicz
Data rejestracji: 24.02.2003
Lokalizacja: śmietnik
Posty: 13,764
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
1,4 TB
![]() a dokładniej turbosprezarka IHI RHF3-P1 o stałej geometrii |
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
instalacja gazowa, lpg, opinie, samochód, spalanie |
|
|
![]() |
||||
Dyskusja | Autor | Forum | Odpow. | Ostatni Post |
Brother DCP 115 - zamienniki? | markus96 | Off topic | 5 | 11.07.2007 11:56 |
jak nagrać kilka części na dvd? | emielcia | DVD-Video | 1 | 17.09.2005 00:23 |