Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Homebrew (https://forum.cdrinfo.pl/f106/)
-   -   [PS2] POPStarter (https://forum.cdrinfo.pl/f106/ps2-popstarter-95894/)

Meanthord 04.10.2017 20:17

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 1391545)
W logu jest Tekken Tag Tournament, czyli gra na PS2. Czyli jegomość spamuje bo ten temat jest o zupełnie czym innym. ;)

W rzeczy samej, ja odniosłem się do oryginalnych gier PSX, np. na 100% Final Fantasy 8 miał jakieś zabezpieczenie, nawet jakiś patch do tego wyszedł ;).

Berion 04.10.2017 20:25

Mam FF8 w PAL. Kopiuje się tak jak każda gra na PSX. Ale pamiętam kiedyś coś mi ffg wspominał o jakiś niuansach związanych z libcrypt i bez stosownego patcha w emulatorze miały nie pójść. Niemniej jednak skopiować się dać powinny wszystkie gry na PSX.

A youkai of love 04.10.2017 20:51

@Berion, żeś mi przypomniał męczarnie z obiema częściami Medievil w wersjach PAL, to to dopiero masakra żeby z kopii ruszyło. XD

Jolek 07.10.2017 15:17

POPStarter_r13_WIP_06_PROTO_20171003
 
Ilość załączników: 1
Jakiś czas temu wyszła nowa wersja eksperymentalna (prototyp).
Poprawiono obsługę CDDA (np w TR1, TR2, Ninja).

W TR2 w przerywnikach filmowych (nie FMV) dźwięk po jakimś czasie się "rozjeżdża"
z powodu zwolnień w animacji.

NFS: Porsche 2000 powinno nareszcie działać.

Rayman nie zawiesza się podczas wybrania Nowej Gry (niestety robi to w drugiej planszy).

Doszło parę kodów (np $ WIDESCREEN, $ MUTE_CDDA).

Więcej info tutaj (przetłumaczone z Francuskiego na Angielski):
https://translate.googleusercontent....Q_MH1ENZwb3t6w.

Jolek 13.10.2017 09:50

POPStarter_r13_WIP_06_PROTO_20171008
 
Ilość załączników: 1
Kolejny prototyp (z 08-10-2017) tym razem poprawiający wyciek pamięci.

Więcej info tutaj (przetłumaczone z FR na EN):
https://translate.google.pl/translat...-text=&act=url.

Org link bez tłumaczenia:
https://www.metagames-eu.com/forums/...ml#post1776249.

Niestety ale Deweloper (krHACKen) zajmujący się rozwojem tego projektu ogłosił w niedalekiej przyszłości jego porzucenie.

Więcej info tutaj:
https://translate.google.pl/translat...2-post356.html.

Jak ktoś ma jakieś ważne raporty albo sugestie, to chyba jest najlepszy moment aby je umieścić na Oficjalny forum:
https://assemblergames.com/threads/p...starter.45347/.

Ten prototyp nie zadziała\uruchomi się jeżeli np na przenośnym urządzeniu
znajduje się plik "conf_elm.cfg", lub też uruchomi się go poprzez zakładkę ELM (POPS) w OPL DB.

Iskander 13.10.2017 14:29

Wielka szkoda, odchodzi bowiem gość z wielką wiedzą. Zwłaszcza, jeżeli chodzi o te wszystkie sprawy związane z DNAS, HDDOSD, itp. Nie wspominając już o świetnej robocie z POPStarterem.

Ale nie dziwię mu się, musiał użerać się z pajacami, dla których jakieś okładki były ważniejsze niż rozwój programu. Mam nadzieję, że w ostatniej wersji pozostawi znaną z prototypów blokadę ELF Loadera. ;)

Co do programu to dodam od siebie, że od lipcowego prototypa Crash Bash jest już grywalny. Występują lekkie spowolnienia animacji postaci, ale nie wpływa to na grę. Testowane na wersji PAL, ukończony cały pierwszy poziom.


Cytat:

Napisany przez Berion (Post 1391551)
Mam FF8 w PAL. Kopiuje się tak jak każda gra na PSX. Ale pamiętam kiedyś coś mi ffg wspominał o jakiś niuansach związanych z libcrypt i bez stosownego patcha w emulatorze miały nie pójść. Niemniej jednak skopiować się dać powinny wszystkie gry na PSX.

W PS2PSXe trzeba ręcznie aplikować cracki, bo przecież nie ma obsługi danych subkanałowych. POPStarter natomiast robi to automatycznie. Nie wiem czy są publiczne autopatchery Libcrypta. Takiego używał np. Icarus z PDX.

Meanthord 14.10.2017 18:28

No, ale ogólnie większość gier śmiga chyba bez problemów :). Pytanie jest następujące - jaki największy zewnętrzny HDD można podpiąć do PS2 tak, aby uLe/POPS go czytał?

Berion 15.10.2017 10:51

Podobno tera 2TB. ;]

Jolek 16.10.2017 10:53

Cytat:

Napisany przez Iskander (Post 1392083)
Co do programu to dodam od siebie, że od lipcowego prototypa Crash Bash jest już grywalny. Występują lekkie spowolnienia animacji postaci, ale nie wpływa to na grę. Testowane na wersji PAL, ukończony cały pierwszy poziom.

Dzięki za raport, mógłbyś sprawdzić czy po etapie z toczącymi kamieniami "rolling stones", następny poziom się ładuje?
Ostatnio przeczytałem raport na temat wersji NTSC-U:
https://translate.googleusercontent....ig#post1776290.


Cytat:

Napisany przez Iskander (Post 1392083)
W PS2PSXe trzeba ręcznie aplikować cracki, bo przecież nie ma obsługi danych subkanałowych. POPStarter natomiast robi to automatycznie. Nie wiem czy są publiczne autopatchery Libcrypta. Takiego używał np. Icarus z PDX.

LibCrypt cracks są zintegrowane w POPStartera i stworzone za pomocą IdentRip v1.02.
Tu jest więcej info:
https://bitbucket.org/ShaolinAssassi...wiki/automated.

Cytat:

Napisany przez Meanthord (Post 1392165)
No, ale ogólnie większość gier śmiga chyba bez problemów :). Pytanie jest następujące - jaki największy zewnętrzny HDD można podpiąć do PS2 tak, aby uLe/POPS go czytał?

Dla najnowszego wLe będzie to 2TB:
https://forum.cdrinfo.pl/f106/ps2-ul...9/#post1391178.

Jeżeli chodzi o POPStarter to nie wiem co będzie z nowymi sterownikami obsługującymi dyski do 2TB,
ponieważ obecnie wersje prototypowe tną się z nimi na wstawkach FMV.

Meanthord 16.10.2017 12:35

fera2, widzę, że siedzisz mocno w temacie - jakiej wersji POPS-a najlepiej używać? Ostatniej stabilnej czy tych prototypowych buildów? Mam wrażenie, że tych ostatnich trochę się namnożyło (albo mi się wydaje). Zależy mi po prostu na tym, żeby wszystko działało :P.

Jolek 16.10.2017 19:40

Teoretycznie zawsze najlepiej jest używać wersji stabilnych, niestety ta pochodzi z 2015/06/03 (więc ponad dwa lata temu).

Developer POPStartera zawsze powtarza, że wersje BETA i prototypowe nie nadają się do codziennego grania,
są tylko po to aby przetestować najnowsze poprawki gier, nowe funkcje.

Tu jest spis ile tych wersji prototypowych wyszło:
https://bitbucket.org/ShaolinAssassi...uff/wiki/proto.

Dzięki tym prototypom parę gier stała się grywalna (np NFS: Porsche 2000).

W niedługiej przyszłości ma wyjść ostatnia (podobno ostateczna) wersja,
więc może warto poczekać.

Ja osobiście nie "sparzyłem" się na żadnej nowej wersji prototypowej\BETA.

Mam tylko problem z wyborem sterowników USB.
Czy lepiej wybrać większą kompatybilność (dyski do 2TB i error-handling code),
czy lepszą wydajność.

Iskander 16.10.2017 23:40

Cytat:

Napisany przez fera2 (Post 1392300)
Dzięki za raport, mógłbyś sprawdzić czy po etapie z toczącymi kamieniami "rolling stones", następny poziom się ładuje?
Ostatnio przeczytałem raport na temat wersji NTSC-U:
https://translate.googleusercontent....ig#post1776290.

Oj, napisałem o Crash Bashu, a nie o Crash Bandicoot. :D W tego drugiego też grałem, ale tylko dwa poziomy, więc nie wiem nic o tym błędzie.


Cytat:

Napisany przez fera2 (Post 1392300)
LibCrypt cracks są zintegrowane w POPStartera i stworzone za pomocą IdentRip v1.02.
Tu jest więcej info:
https://bitbucket.org/ShaolinAssassi...wiki/automated.

Aha, czyli jest takie cuś dostępne. No, to fajnie.

Jolek 17.10.2017 20:59

PSXVCD by englishl1989 ver. 1.8
 
Ilość załączników: 1
Cytat:

Napisany przez Iskander (Post 1392348)
Oj, napisałem o Crash Bashu, a nie o Crash Bandicoot. :D W tego drugiego też grałem, ale tylko dwa poziomy, więc nie wiem nic o tym błędzie.

Trochę się zakręciłem, wybacz.

Na pocieszenie mam nową wersje PSXVCD 1.8.

Changelog:
Kod:

1.8
- added support for disk images (bin, img, iso, mdf, nrg)
- wrote and compiled binmake 1.0 for converting disk images to cue/bin files
- working directory for each file is now always a random 6 digit string instead of the full path of the source file due to windows having a 260 character path limit
- changed 7z to extract all files inside the working directory instead of keeping the archive folder structure due to windows having a 260 character path limit
- app will delete the working directory even if debugging is enabled
- changed the cue file validator to check for double quotes around the bin file as cuetopops 2.3 reports the cue as invalid if double quotes are not present

1.7
- updated cue2pops.exe with a compiled version of 2.3 to prevent virustotal reporting false positives in the file
- fixed bug where some network locations got marked as 'not writable' even though they were (ACL check failing on network shares)
- fixed bug where program would crash if no files were in the list of files to convert

1.6
- CDDA tweaks
- changed the add directory button to scan the directory and add the items within it rather than add the directory itself
- app checks if cancellation has been requested more often so the user doesn't have to wait as long
- app automatically checks for updates on startup

1.5
- added error detection when reading and writing to disk to prevent unexpected program crashes
- added update downloader / installer as various forums are now hosting the application
- added support for tar archives
- added support for iso / img files
- added the ability to add a directory to the list of files to be converted
- added Monkey's Audio to tools directory
- CDDA audio in APE or WAV format is converted to a BIN file and merged into the final VCD file
- CUE generator has been updated to look for CDDA audio and generate the correct cuesheet required for merging CDDA audio
- when debugging is enabled the working files in %temp% are not automatically deleted - you should delete these manually once your issue is resolved
- when debugging the program now checks that the PSXVCD is in the temp directory and create it if it does not exist

1.4
- when loading cue files the application checks if the bin file contained within it exists so that CUE2POPS does not crash silently.
- adding check for updates which links to ps2-home.com as various forums are now hosting the application

1.3
- custom paths can be set for elf files
- vcd volume / folder can be picked from POPS to POPS9
- when opening the about page all 3rd party tools are scanned to show the version of the tool. This allows users to install custom or updated tools (for example when a new version of popstarter is released)
- conf_elf generator replaced with OPL File Generator so conf_elm.cfg and conf_apps.cfg files can be generated
- OPL File Generator entries are automatically de-duped based on elf path
- when adding an existing OPL File each elf path is checked against current custom path settings. If they do not match the user is asked if they want to bulk update the paths to match current settings
- when setting a new custom path, existing entries can be updated to adhere to the new path setting
- duplicate names can be highlighted in red so the user can rename them. This is due to a bug in OPL not showing games with duplicate names
- using .net framework v4 client profile instead of .net v4.5 to support older operating systems (including Windows XP)
- downgraded binmerge to python 3.4 to support older operating systems (including Windows XP)
- recompiled binmerge to version 1.1

1.2
- changed application version so it uses 2 digit notation instead of 4
- now using 7z.exe instead of 7za.exe to allow full support when extracting RAR archives
- archives contained within archives are expanded recursively (up to a maximum depth of 15)
- conf_elm.cfg generator no longer adds .ELF to game names
- checking for valid extensions when adding or dropping files into main window is now case-insensitive
- when adding a bin file, the program will check all cue files in the same directory to see if any reference the selected bin file. If a match is found the cue file is used instead
- debugging improved

1.0.0.1
- fixed bug where bin files aren't copied to the working directory when a cue file is selected
- fixed bug where the VCD file was being prepended with XX or SB. This only needs to happen on the ELF files
- fixed bug where user wasn't able to select a root directory as destination

1.0.0.0
- initial release

Pobieralnia:
http://www.mediafire.com/file/o29lrm...psxvcd_v1.8.7z.
7z MD5: 4178f3ae47492fe4afcc7ac9ea7afc48

Jolek 19.10.2017 20:24

Cytat:

Napisany przez Meanthord (Post 1392302)
jakiej wersji POPS-a najlepiej używać?Zależy mi po prostu na tym, żeby wszystko działało :P.

Po konsultacji z ShaolinAssassinem dostałem info,
że ostatnia BETA powinna być na tyle stabilna aby mogła być używana do codziennego grania.

Tu jest ta ostatnia wersja BETA:
https://forum.cdrinfo.pl/f106/ps2-po...ml#post1377513.

PS Jutro ma wyjść wersja ostateczna:
https://assemblergames.com/threads/p...11#post-952152.

A youkai of love 20.10.2017 17:37

Gdzie ta nowa wersja?


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 15:07.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.