![]() |
Ilość załączników: 1
Nadszedł ten nieszczęsny dzień, ostatnia wersja (r13_RIP_06) POPStartera (20-10-2017 23:54).
Changelog: Kod:
- Code cleanup jeśli używasz odpowiedniego\właściwego obrazu dysku (rozpoznawanego przez POPStartera). Są one przestarzałe i nie wiadomo czy kompatybilne po wszystkich zmianach w BETAch\Prototypach. Np te dla Crash Team Racing (CTR), Tomb Raider & Tomb Raider II. Hack omijający przerywniki filmowe dla MGS również nie jest już potrzebny. Nowe poprawki zostały wbudowane w najnowszego POPStartera. Pobieralnia: http://aybabtu.chez.com/kHn/SOFTWARE...r13_RIP_06.zip. Źródło: https://assemblergames.com/threads/p...11#post-952484. |
Szkoda...
|
A która to jest ostatnia wersja, z "obsługą" OPL?
|
Z tego co sprawdzałem nawet najnowszą wersje POPStartera da się uruchomić z OPL, pod warunkiem,
że nie będzie to OPL DB i zakładka ELF bądź ELM (już nie pamiętam). Czyli obecnie POPStarter nie może znaleźć pliku "conf_elm.cfg". Jest jakieś tam obejście zwane POOF Project, ale nie bawiłem się z tym: http://www.ps2-home.com/forum/viewtopic.php?t=3664. Jeżeli mamy "conf_apps.cfg" i w nim ścieżki gier PS1, wszystko powinno się uruchomić. Jeżeli nie chcemy się bawić to ostatnia BETA (Revision 13, WIP 06, OBT 17 (28-01-2017)) powinna działać z każdym forkiem OPL. |
Cytat:
Ot, informacja z rodzaju wiedzy bezużytecznej :P. |
I dlatego powstał m.in Mayumi Stealth. ;)
|
A to je ciekawe, bowiem europejskie wersje gier nie miały zabezpieczenia antimodchipowego. Co więcej - wkładając do napędu europejskiej konsoli grę amerykańską z antimodem - zabezpieczenie sprawdzało region konsoli i nie uruchamiało się (za wyjątkiem pierwszych gier z tym zabezpieczeniem). Generalnie rozumiem z tego, że plan był taki - SCEE uznało, że antimod to przegięcie (blokował nawet uruchamianie oryginalnej gry), wprowadziło w regionie PAL Libcrypt (zmodyfikowany SecuROM). Przypomnę, że w tamtych czasach nagrywarki z trybem RAW-DAO nie były oczywistością. :D
Co do FF8 - PAL ma Libcrypt na wszystkich czterech płytach, NTSC ma antimoda. Antimod objawia się ładnym obrazkiem: http://oi62.tinypic.com/33bfmg3.jpg Prawdopodobnie miałeś wersję PAL niespatchowaną, źle skopiowaną. Antimod FFVIII nie działa na europejskich konsolach. |
To zeby uzupelnic ta wiedze:
http://consolecopyworld.com/psx/psx_...otection.shtml https://www.epforums.org/showthread....atches-Archive |
Zapomniałem dodać, że teraz POPStarter obsługuje również płyty (PS1) z grą.
Dzięki tej opcji możemy korzystać z wirtualnych kart pamięci (VMC), jeśli nie mamy zwykłej karty. Jeśli nasz telewizor nie obsługuje 240\280p można dodać "$HDTVFIX" do "CHEATS.TXT" i cieszyć się obrazem w 480\576i. Można też dodać "$SMOOTH", aby wygładzić tekstury i wiele innych. Niestety kompatybilność może być mniejsza niż z ta HDD\USB\SMB. Mogą być również problemy z CDDA. Aby tego dokonać należy: 1) Uruchomić POPStartera z danym prefiksem: - "XX.Nazwa_Gry.ELF" (dla zapisu VMC na USB) - "SB.Nazwa_Gry.ELF" (dla SMB) - "Nazwa_Gry.ELF" (bez żadnego prefiksu dla HDD) np "XX.THPS2_CD.ELF" "SB.THPS2_CD.ELF" "THPS2_CD.ELF" Można też korzystać z jednej VMC dla wszystkich gier z CD (np tworząc "XX.PS1CD.ELF") . Należy pamiętać, że pojemność takiej karty to 128kB. 2) Jeśli POPStarter nie znajdzie "Nazwa_Gry.VCD" na naszym urządzeniu uruchomi grę z CD. 3) POPStarter utworzy katalog z VMC w folderze (np "mass:/POPS/Nazwa_Gry") na danym urządzeniu. Możemy ten folder ("Nazwa_Gry") również utworzyć sami i dodać do niego "CHEATS.TXT" z interesującymi nas kodami. Tu jest również poradnik jak coś koślawię napisałem: https://bitbucket.org/ShaolinAssassi...iki/ps1cd-mode. W razie czego link do translatora: https://www.deepl.com/translator. Ostatnio również pojawiła się lista gier z różnymi poprawkami zintegrowanymi w najnowszego POPStarera 13 RIP 06: https://bitbucket.org/ShaolinAssassi...wiki/automated. |
Pełen szacun Tobie fera2 za opis działa POPStartera.
- Próbowałeś rozwiązać problem jak zapisywać stan gry (save) na karcie pamięci konsoli ??? Słusznie zauważyłeś, że stan gry zapisywany jest jednak do wirtualnych kart pamięci (VMC) na pamięci przenośnej. |
W sumie to nie jest problem.
Wydaje mi się, że po prostu wymagało by to sporej ilości czasu do zaimplementowania i przetestowania. Przy obecnej ilości ludzi dającej swe wsparcie (feedback) jakoś tego nie widzę. Poza tym wyszła już ostatnia wersja (zrobiona przez kHn). Może ktoś będzie kontynuował, ale zanim się połapie co i jak, to minie sporo czasu. Ja bym bardziej celował w kompatybilność a nie w dodatkowe możliwości. Choć nie ukrywam, że sam mam kartę pamięci z pierwszego plejaka. Może kiedyś... |
POPStarter jest zamknięty, więc ktoś musiałby zrobić swój loader POPSa od nowa. Szanse bliskie zeru. I tak naprawdę po co? Nawet telefon lepiej sobie radzi z emulacją PSX niż tak antyczny sprzęt. ;) To trochę tak samo jak SMS - kto ogląda na nim filmy i słucha muzyki? Mam ogromny szacunek do Krakena że ciągnął tak długo ten projekt.
|
Okładki do OPL
Ilość załączników: 1
Wrzucam okładki (140x200) do kilku gier z PS1.
Mogą się przydać osobom uruchamiającym POPStartera za pomocą OPL. Lista okładek gier: Kod:
Alundra Kod:
DOSbox Kod:
Ballion Kod:
Alundra=mass:/POPStarter/r13 RIP 06/XX.Alundra.ELF Jeśli ktoś korzysta z innego urządzenia należy zmienić prefiks na: - SB dla SMB (SB.Nazwa gry.ELF_COV.png) - bez prefiksu dla HDD (Nazwa gry.ELF_COV.png) Wrzucić do katalogu ART w wybranym urządzeniu. |
popstarter to jaks parosia
Przepraszam ale jeszce z takim g. nie mialem doczynienia, tylko zepsulem sobie przez to pliki hdd w konsoli, zadna gra sie nie odpala przez ten zs popstarter, na forach zagranicznych wd instrukcji takze probowalem a tu w pl na forum tez nikt nie po moze, gowno nie emulator i tyle, pozdrawiam wszystkim i odradzam poczatkujacym sie w to bawic....
|
@dew20177
Osobiście mnie już dawno przestało dziwić przelewanie frustracji i własnych porażek na innych. ;] Tylko przypomnę, że POPS napisało Sony dla... Procesora 300MHz R5900 i 32MB RAM? Nie, bo to nie jest emulator. CPU jest wirtualizowany, RAM limitowany etc. I jak go nazywasz, emulator ten miał obsługiwać dosłownie... trzy gry. Naprawdę niebywałym cudem jest, że nadaje się także do innych i jeszcze większym cudem inżynierii wstecznej i kunsztem wiedzy programistycznej PS2PSXe (to już jest emulator, ale pewnie także zawiedzie takiego znamienitego "dewa" jak Ty). POPStarter choć to "tylko" loader, także jest owocem krwi i potu. Ale to wszystko **** i nie ważne bo "randomowi z internetu gierki nie działajo". Widzisz, wielkie umysły mają swoje pasje i ambicje, robią fantastyczne rzeczy dla idei, dlatego że to lubią, dlatego że chcą przekraczać postawione przed nimi bariery, które wydają się nie do pokonania. Nie robią tego dla Ciebie, dla Twojej przyjemności, kaprysu, potrzeby chwili czy poklepania po ramieniu. Na Twoim miejscu bym to docenił, a przynajmniej zaczął od pokory. Przydatnej w życiu... |
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 14:23. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.