Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Homebrew (https://forum.cdrinfo.pl/f106/)
-   -   Save'y na Pendrive (https://forum.cdrinfo.pl/f106/savey-pendrive-72736/)

ffgriever 02.08.2007 19:55

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 816396)
Tak jak przypuszcza***322;em, pomyli***322;em *.mci - i mamy winowajc***281;.

Hmm... z b***322;ednym mci powinien si***281; zawiesi***263; przed odpaleniem gry (zosta***263; na niebieskim lub zielonym ekranie).

Cytat:

GT3/GTC-TG wszystkie w PAL, zawsze si***281; zawieszaj***261; po licence txt. Na p***322;ycie s***261; chyba dwa modu***322;y odpowiedzialne za USB. Standardowy USBD.IRX i USTORAGE.IRX.
A wi***281;c tutaj jest winowajca. Z hdd pewnie by posz***322;y, ale z usb jest konflikt. Mo***380;na to pewnie za***322;atwi***263; prostym patchem, ale gra nie b***281;dzie mia***322;a najprawdopodobniej dost***281;pu do usb (kierownice i zdj***281;cia na PD) - homebrew usbd i usbmass (usbhdfsd w tym przypadku) nie jest w pe***322;ni kompatybilny z tym od sony. Tylko, ***380;eby zrobi***263; takiego patcha, potrzebowa***322;bym egzeka lub najlepiej ca***322;ej gry (***380;eby m***243;c to sprawdzi***263;)... a niestety nie mam.

Cytat:

W GT4 wita mnie bia***322;y screen!
To zapewne wina tego autolaunchera od user112... Ewentualnie mo***380;e by***263; problem chipa. W ka***380;dym razie zauwa***380;y***322;em u mnie, ***380;e problemy ze znalezieniem pliku wyst***281;puj***261; rzadziej, je***347;li przed uruchomieniem emulatora nie korzysta***322;em z nap***281;du w ule (po prostu nie podgl***261;dam, czy p***322;ytka jest wykryta poprawnie). W ka***380;dym razie to nie jest problem samego emulatora.

Cytat:

Castlevania Lament of Innocence [NTSC/U]. Wiesza si***281; po sprawdzeniu kart pami***281;ci, tym samym nie dochodz***261;c do main screenu gry.
Pode***347;l***281; zaraz dwie nowe wersje, zu***380;ywaj***261;ce znacznie mniej pami***281;ci, mo***380;e wystarczy do odpalenia tych gier.

Cytat:

Devil May Cry [PAL], Soul Calibur 2 [NTSC/U], Monster Hunter [NTSC/U], Jak and Daxter TPL [PAL], SSX3 [NTSC/U], Jak and Daxter 3 [NTSC/U] - BLK.
Z tych sprawdza***322;em tylko SSX3 - dzia***322;a***322; bez problemu (modu***322; jest zchowany w DATA/MODULES/DNAS271.IMG o ile pami***281;tam). Niekt***243;re "Blacki" mog***261; by***263; spowodowane u***380;yciem autolaunchera (czasami nie znajduje IOPRP poprawnie - zostaje NULL lub ucina cyferki!)

Cytat:

LoK-SR2 i R&C2 (oba PAL), 2xGRN, ale czy dzia***322;a zapis to ci***281;***380;ko mi powiedzie***263; bo te gry niestety pracuj***261; wy***322;***261;cznie na MC0.
Cytat:

Sprawdzone i dzia***322;a: God of War [PAL] i Shadow of The Colossus [NTSC]. Zapis trwa d***322;u***380;ej ni***380; na org. MC, odczyt raczej bez zmian :(
Szybko***347;***263; zapisu/odczytu niestety g***322;***243;wnie zale***380;y od urz***261;dzenia usb. Mam kilka takich, na kt***243;rych jest znacznie szybszy ni***380; na oryginalnych MC (rzeczywistych ;) ), mam te***380; kilka takich, na kt***243;rych jest kilkakrotnie wolniejszy. Generalnie mniej pojemne urz***261;dzenia s***261; szybsze a fat16 jest szybszy (i zu***380;ywa mniej pami***281;ci) od fat32. Ale nie s***261; to regu***322;y (szczeg***243;lnie w kwestii rozmiaru, mam kilka 64-128MB PD, kt***243;re s***261; paskudnie wolne). Tutaj trzeba niestety trafi***263; na dobry sprz***281;t.


Cytat:

Znu***380;y***322;o i zirytowa***322;o mnie to ju***380;. Dlaczego to jest tak dziwnie odpalane? Tj. launcher -> gui -> modul? Nie mo***380;na by zrobi***263; normalnego gui, kt***243;ry ma te, a nawet wi***281;cej funkcji co launcher (o tym za chwil***281;)? Launcher patchuje modu***322; (w sensie po znalezieniu img/elf zast***281;puje te "oryginalne" w module)?
Dlatego, ***380;e taki by***322; pierwotny pomys***322; (romz) ;P . Z za***322;o***380;enia mia***322;o to dzia***322;a***263; z hdd (a ka***380;dy posiadacz hdd ma te***380; NA, wi***281;c i sie***263; ma).

Cytat:

Proponowa***322;bym:

Napisa***263; w***322;asny launcher z nastepuj***261;cymi opcjami:
Dlaczego nie, ale:
Cytat:

- r***281;czny wyb***243;r *.img z cdfs:/
- r***281;czny wyb***243;r *.elfa z cdfs:/
A nie lepiej autodetekcja?
Cytat:

- mo***380;liwo***347;***263; wybrania opcji no-buff
- mo***380;liwo***347;***263; wybrania opcji fullback
To raczej oczywiste.
Cytat:

- doda***263; jakie***347; ***322;adne t***322;o (zreszt***261; mog***281; zaprojektowa***263; jakie***347; po***380;***261;dne gui w kilka chwil - w ko***324;cu to tylko jeden ekran, a i tak potem jest IOP reset).

Je***347;li si***281; myl***281; to ofkoz str***261;***263; mnie na ziemi***281; ;)
Hmmm... Tylko, ***380;e taki gui ju***380; istnieje! Po prostu nie jest przystosowany jeszcze do wsp***243;***322;pracy z t***261; nowsz***261; wersj***261;! B***281;dzie pewnie i t***261; wsp***243;***322;pracowa***322;, ale cz***322;owieka odpowiedzialnego za tamten gui nie mog***281; ostatnio zasta***263; (a przynajmniej si***281; nie odzywa).

BTW. To nie obowi***261;zek... Je***347;li nie masz czasu, lub po prostu nie chce ci si***281; tym bawi***263; to tego nie r***243;b. Ja si***281; na pewno nie obra***380;***281; :) . Rozumiem, ***380;e nie mo***380;esz zrobi***263; tego tak prosto jak ja i odpala***263; z ps2linka (w 50 minut przetestowa***322;em prawie 40 gier... oczywi***347;cie na dw***243;ch ps2 z NA w ka***380;dym).

Inna sprawa, ***380;e z kompatybilno***347;ci***261; rzeczywi***347;cie nie jest a***380; tak r***243;***380;owo... a i sama kompatybilno***347;***263; zale***380;y od cho***263;by u***380;ytego pendrivea czy obrazu karty pami***281;ci. Przetestowa***322;em (***322;***261;cznie) 293 gry i dzia***322;a z nich oko***322;o 70% (dzi***347;, mo***380;na powiedzie***263;, nast***261;pi***322;o pasmo pora***380;ek, wi***281;c i drastycznie spad***322; procent kompatybilno***347;ci). Wi***281;cej przetestowa***263; nie mog***281;, poniewa***380; s***261; to ju***380; wszystkie gry z mojej kolekcji (chyba, ***380;e znajd***281; jeszcze jakie***347; mi***281;dzy ksi***261;***380;kami lub w ksi***261;***380;kach jako zak***322;adki, co wcale nie jest tak ma***322;o prawdopodobne).

PS. Doszed***322; ten drugi NA wczoraj rano :) .

Berion 02.08.2007 20:09

Cytat:

A nie lepiej autodetekcja?
No w***322;a***347;nie do dupy ta autodetekcja, skoro sam nie znajduje modu***322;u i musz***281; go samemu w hexie wstawia***263;. St***261;d ten pomys***322;. A mo***380;e lepiej by by***322;o gdyby dosz***322;a opcja auto (w tym launcherze), po wy***322;***261;czeniu mo***380;naby r***281;cznie wybra***263; pliki, po w***322;***261;czeniu sam szuka.

Nie wiem jak on to robi, ale powinien przelecie***263; TOC w poszukiwaniu IMG. Tymczasem je***347;li gra ma zagnie***380;d***380;ony modu***322; w kilku folderach to tego nie znajduje.

Mo***380;na by te***380; doda***263; opcje czy ma zapisywa***263; na HDD czy Mass. Tak aby by***322;o dla obu medium, chyba ***380;eby zoptymalizowa***263; pod kt***243;ry***347; z nich. Nie wiem. :)

Ja bym proponowa***322; zrobi***263; w***322;asn***261; wersj***281; gui/launchera, mo***380;e nawet z zewn***281;trznym modu***322;em, je***347;li mia***322;oby to u***322;atwi***263; p***243;***378;niejsze poprawki.

PS: Sprzwdze i te dwie nowe, z tym ***380;e u mnie po prostu testy id***261; wolno, wiadomo z jakiej przyczyny.

No i w morde je***380;a z***261;b mnie boli :/

ffgriever 02.08.2007 21:14

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 816445)
No w***322;a***347;nie do dupy ta autodetekcja, skoro sam nie znajduje modu***322;u i musz***281; go samemu w hexie wstawia***263;. St***261;d ten pomys***322;. A mo***380;e lepiej by by***322;o gdyby dosz***322;a opcja auto (w tym launcherze), po wy***322;***261;czeniu mo***380;naby r***281;cznie wybra***263; pliki, po w***322;***261;czeniu sam szuka.

Do cz***322;owiek, kt***243;ry napisa***322; t***261; autodetekcj***281; do tego autolaunchera zrobi***322; troch***281; b***322;***281;d***243;w. Dobrze rozwi***261;zana dzia***322;a zawsze (sprawd***378; gui polo35) a przy wykryciu kilku IMG pozwala wybra***263; jeden z nich. Zreszt***261;, ten launcher od pocz***261;tku by***322; tylko rozwi***261;zaniem chwilowym.

Cytat:

Nie wiem jak on to robi, ale powinien przelecie***263; TOC w poszukiwaniu IMG. Tymczasem je***347;li gra ma zagnie***380;d***380;ony modu***322; w kilku folderach to tego nie znajduje.
Przeszukuje katalog po katalogu, wysokopoziomowymi funkcjami. Do toc jest dost***281;p bezpo***347;rednio, ale tylko na niskim poziomie (i trzeba w zasadzie by do tego by***322;o zaimplementowa***263; nowy sterownik cdfs - a w zasadzie sam***261; obs***322;ug***281; systemu plik***243;w... bez sensu. Lepiej sprawdza***263; po katalogach dopen/dread, tylko zrobi***263; to dobrze.

Cytat:

Mo***380;na by te***380; doda***263; opcje czy ma zapisywa***263; na HDD czy Mass. Tak aby by***322;o dla obu medium, chyba ***380;eby zoptymalizowa***263; pod kt***243;ry***347; z nich. Nie wiem. :)
Teraz te***380; da si***281; wybra***263;, ale tylko z linii komend.

Cytat:

Ja bym proponowa***322; zrobi***263; w***322;asn***261; wersj***281; gui/launchera, mo***380;e nawet z zewn***281;trznym modu***322;em, je***347;li mia***322;oby to u***322;atwi***263; p***243;***378;niejsze poprawki.
Zewn***281;trzny modu***322; to nie g***322;upi pomys***322;, ale nieco komplikuje spraw***281; (chodzi g***322;***243;wnie o kolejno***347;***263; ***322;adowania modu***322;***243;w, resety, kompatybilno***347;***263; pomi***281;dzy metodami i launcherami, itd. Pro***347;ciej jest oczywi***347;cie wrzuci***263; modu***322; do ***347;rodka i updateowa***263; w razie potrzeby.

Cytat:

PS: Sprzwdze i te dwie nowe, z tym ***380;e u mnie po prostu testy id***261; wolno, wiadomo z jakiej przyczyny.
Nie spiesz si***281;. Sam przetestowa***322;em ju***380; tyle gier, ***380;e mam jako taki pogl***261;d na spraw***281; kompatybilno***347;ci (cho***263; tylko na kilku ps2).

Cytat:

No i w morde je***380;a z***261;b mnie boli :/
Wsp***243;***322;czuj***281;... Czeka wi***281;c wizyta u dentysty (mnie te***380;, je***347;li mam by***263; szczery, ale ja lubi***281; wizyty u dentysty - od dziecka).

PS. Znalaz***322;em GT4. Po spatchowaniu dzia***322;a, ale niestety nie mog***281; patchowa***263; bezpo***347;rednio z launchera, bo GT4 odpala jako g***322;***243;wnego egzeka tylko screen z licencj***261;, nast***281;pnie rozpakowuje w***322;a***347;ciwego (bez nag***322;***243;wka) i uruchamia go... i dopiero tego mo***380;na patchowa***263; (ale nie z launchera, bo tego ju***380; dawno nie ma w pami***281;ci). Musia***322;em wi***281;c rozpakowa***263;, spatchowa***263;, z***322;o***380;y***263; obraz spowrotem, wys***322;a***322;em go wraz z emu na hdloadera (***380;eby p***322;ytki nie marnowa***263;) i odpali***322;em. Dzia***322;a ***322;adnie. Mo***380;e znajd***281; jaki***347; spos***243;b na spatchowanie tego z poziomu launchera (musia***322;bym doda***263; jako***347; nag***322;***243;wek do tamtego elfa i odpala***263; go z pomini***281;ciem licencji... wtedy mo***380;na spatchowa***263; ju***380; z poziomu launchera, bez dotykania pliku fizycznie).

Berion 02.08.2007 22:06

Ilość załączników: 1
Cytat:

Napisany przez ffgriever (Post 816470)
[...] Nie spiesz się. Sam przetestowałem już tyle gier, że mam jako taki pogląd na sprawę kompatybilności (choć tylko na kilku ps2). [...]

Jutro na wieczór obacze.

Cytat:

[...] Czeka więc wizyta u dentysty (mnie też, jeśli mam być szczery, ale ja lubię wizyty u dentysty - od dziecka). [...]
Może samo przejdzie ;]

Rany Boskie, masohista :D

Cytat:

[...] Po spatchowaniu działa, ale niestety nie mogę patchować bezpośrednio z launchera [...]
Coś mi sie zdaje, że to bedzie jak z HDLem ;]


Tymczasem poniosła mnie fantazja :D

ffgriever 02.08.2007 23:41

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 816497)
Mo***380;e samo przejdzie ;]

Rany Boskie, masohista :D

Zawsze chodzi***322;em do m***322;odych, mi***322;ych i ***322;adnych dentystek (teraz, niestety, musz***281; p***243;j***347;***263; do brzydkiego dentysty w ***347;rednim wieku)... A b***243;lu w z***281;bach nigdy nie czu***322;em, wi***281;c jakich***347; uraz***243;w do stomatolog***243;w nie mam (i nigdy nie dosta***322;em znieczulenia).

Cytat:

Co***347; mi sie zdaje, ***380;e to bedzie jak z HDLem ;]
No niestety. Nawet jak dodam nag***322;***243;wek do tamtego elfa i odpal***281; go, to si***281; zawiesi (ten z licencj***261; pewnie robi reset i ***322;aduje wpierw kilka modulik***243;w, a by***263; mo***380;e i kilka innych rzeczy zanim odpali tego w***322;a***347;ciwego). Wi***281;c na razie jedyna metoda na odpalenie go z emulacj***261; karty pami***281;ci to edycja obrazu i ponowne wypalenie (lub hdl).


Cytat:

Tymczasem ponios***322;a mnie fantazja :D
Sure, ***322;adne. Tylko jedna rzecz. Autorem nadal jest romz (tak, widzia***322;em podpis na dole). Fakt, faktem... zmieni***322;em po***322;ow***281; ("na oko") samego emulatora i cz***281;***347;***263; launchera (rany, nie ma polskiego s***322;owa? ***322;adowacz? odpalacz? uruchamiacz? blah, zosta***324;my przy angielskiej) do niego, ale mimo wszystko, bez jego "podstawy" (j***261;dra, jak zwa***322; tak zwa***322;) nie by***322;oby to mo***380;liwe. Hmmm... Chocia***380; przy takiej liczbie zmian, czuj***281; si***281; wsp***243;***322;autorem... autorem zmian wszelakich w ka***380;dym b***261;d***378; razie (zar***243;wno przystosowanie jego emulatora do wsp***243;***322;pracy z usb w og***243;le, okrojenie zu***380;ycia pami***281;ci oraz znaczne przyspieszenie). Musz***281; si***281; jednak jeszcze skontaktowa***263; z romzem... wola***322;bym, ***380;eby w***322;***261;czy***322; to do mainstream, wtedy nie b***281;d***281; musia***322; wprowadza***263; tych samych zmian do ka***380;dej nowej wersji emu wydanej przez niego... je***347;li w og***243;le jeszcze nad tym pracuje, dawno ju***380; od niego s***322;owa nie s***322;ysza***322;em (czyta***322;em).

Jak zawsze, kwestia u***380;ytych s***322;***243;w.

ffgriever 06.08.2007 12:14

mcsioemu 0.7f
 
Nowa, szybsza (i bardziej kompatybilna) wersja dost***281;pna tutaj (mcsioemu 0.7f). Drugi post w za***322;***261;czniku.

Berion 06.08.2007 20:50

Aczkolwiek Castlevania nadal nie wstaje :D

ffgriever 06.08.2007 21:07

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 818412)
Aczkolwiek Castlevania nadal nie wstaje :D

Nie sprawdzałem jeszcze tej gry. Mam teraz nieco mniej czasu.

BTW. Ta wersja, która jest tam podesłana nie obsłuży mass: bez podania odpowiedniej komendy "-pfs=", nawet jeśli zmienisz wszystko w egzeku hexeditem (domyślnie ładuje moduły odpowiedzialne za hdd, więc aby działało to z usb bez linii komend, trzeba przekompilować - tylko, że znacznie się nie różni od tych dwóch ostatnich, które ci podesłałem). Musiałem tak zrobić, aby całość była kompatybilna z tym, co można było uzyskać z wersją 0.6 od romza... dla naszych potrzeb mogę jednak gdzieś podesłać wersję załączającą domyślnie usb (a hdd dopiero po wpisaniu odpowiedniej komendy). W przyszłym tygodniu postaram się złożyć jakieś gui (na razie w wolnym czasie biorę się za MODLOAD).

Berion 07.08.2007 00:12

Jak to nie działa jak właśnie z mass:/ odpalałem i zapisywałem vmc. ???

ffgriever 07.08.2007 10:51

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 818536)
Jak to nie działa jak właśnie z mass:/ odpalałem i zapisywałem vmc. ???

W tym ostatnim wydanym 0.7f? Jest to możliwe w kilku przypadkach:

1. Pomyliłeś pliki.
2. Użyłeś przełącznika "-pfs=mass:".
3. Launcher (ten auto) ustawił ten przełącznik za ciebie (nie sprawdzałem tego, jeśli mam być szczery... być może, że tak właśnie robi).
4. Pozostałość jakichś argumentów w pamięci z innego programu coś namieszała (tutaj akurat pamięć nie jest czyszczona przed uruchomieniem, to oczywiste, ponieważ po wgraniu egzeka do pamięci chcemy go jeszcze spatchować).

Poprzez zmianę samego egzeka nie powinno to być możliwe (chyba, że "zhackujesz" go, by ładował usb domyślnie, ale to bez sensu, ponieważ dostępne są źródła).

Uff, już myślałem, że znów dałem gafę (ostatnio dlanorowi do testów podesłałem właśnie wersję, która domyślnie ładowała mass zamiast hdd, ten nie ustawił odpowiednich flag, ponieważ jego baty tego nie zawierały i nieomal sformatował prawdziwe karty ;) )

Berion 07.08.2007 11:18

:hmm: Nie no, a***380; sprawdz***281; jeszcze raz. Co prawda wczoraj robi***322;em to "na szybko", ale ***380;adna z powy***380;szych pomy***322;ek nie wchodzi w gr***281;. emu odpala***322;em r***281;cznie - specjalnie przygotowa***322;em oba: dla Castlevanii i dla SoTC.


PS: ^_^

ffgriever 07.08.2007 13:15

Racja :haha: , ale to ja zapewni***322;em go, ***380;e domy***347;lnie modu***322;y ***322;aduj***261; si***281; dla hdd i nie trzeba nic zmienia***263;, ***380;eby wszystko by***322;o kompatybilne z 0.6... czu***322;bym si***281; wi***281;c winien zniszczenia jego sav***243;w. Chocia***380; ja, gdy sprawdzam wszystko za pierwszym razem, zwykle zostawiam tylko jedn***261; memork***281; w slocie a emuluj***281; pusty... przy testach tak jest pewniej ;) .

BTW. Sprawdzi***322;em castlevanie... Brakuje jakich***347; 20kB dla systemu video (ma kilka modu***322;ow, z kt***243;rych ka***380;dy odpowiedzialny jest za inn***261; cz***281;***347;***263; przetwarzania... Na chwil***281; obecn***261; jedyn***261; mo***380;liwo***347;ci***261; uruchomienia tego, jest za***322;***261;czenie patcha przeskakuj***261;cego wszystkie filmiki w grze (i nie ***322;adowanie tych modu***322;***243;w w og***243;le). Raczej s***322;abe rozwi***261;zanie :P , cho***263; sam patch banalny do wykonania (swego czasu wi***281;kszo***347;***263; gier do dzia***322;ania z pcsx2 potrzebowa***322;a w***322;a***347;nie takiego patcha :) )

W og***243;le castlevania dziwnie dekoduje obraz... niby pss, ale...
Heh, wystartowa***322;a po wy***322;***261;czeniu biblioteki sdstr3 (dzwi***281;k w oparciu o bibliotek***281; sddrv), ale ***380;adne vagi si***281; teraz nie otdtwarzaj***261; ;) . D***380;wi***281;k w filmach jest .

Edit: po wy***322;***261;czeniu d***378;wi***281;k***243;w jednak si***281; zawiesza dalej w grze. Po wy***322;***261;czeniu filmik***243;w dzia***322;a jak trzeba, ale... nie ma filmik***243;w ;) .

Berion 07.08.2007 14:57

Czyli na dobr***261; spraw***281; to taki patch mija si***281; z celem (no chyba, ***380;e i tak na RIPie gramy). Z drugiej strony: mi***322;o mie***263; zawsze alternatyw***281;.

Dzi***347; powalcz***281; z nap***281;dem. Mo***380;e uda mi si***281; go przywr***243;ci***263; do stanu "bootowania od razu". Je***347;li tak to dam zna***263; - m***243;g***322;bym wtedy jako***347; sensowniej sprawdza***263; te gry bo obecnie czekanie ~30s/1m na weryfikacj***281; no***347;nika przyprawia o nerwic***281; :D

ffgriever 07.08.2007 17:48

Ilość załączników: 1
Cóż, laser do bani to nie lada kłopot...

W każdym bądź razie załączam tą samą wersję, ale odpalającą mass: domyślnie (na 100% ;) ) i aplikującą patcha na castlevanie (SLUS_207.33, standardowy crc32 z wielomianem -1, czyli wszystkie współczynniki na 1 dla tego pliku powinien wynosić 0x73f06ce3, żeby patch został zaaplikowany)... choć jak już pisałeś, granie bez filmików to raczej rozwiązanie dla masochistów, potraktować to więc bardziej jako ciekawostkę (tych ~20kB to raczej nigdy nie uda się wykrzesać, więc to jedyny sposób dla tej gry).

ernkusa 26.08.2007 22:27

Cze***347;***263; Wszystkim!
Ot***243;***380; mam taki problem:
Mam PS2 Slim'a i SM 3.8, pendrive i chc***281; u***380;y***263; Emulatorka MCISO ale nie wiem jak to po kopiowa***263; na PenDriva! Mam ju***380; karte 8MB (memorycard0.mci i memorycard0.bin) oraz emu McEmu 07f massdef. Teraz jak to wszystko skopiuje na mass'a to pojawia mi sie bia***322;y ekran i lipa !
Prosz***281; o pomoc!!


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 17:16.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.