Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Off topic (https://forum.cdrinfo.pl/f5/)
-   -   GLS - opinie, komentarze, skargi, zażalenia (https://forum.cdrinfo.pl/f5/gls-opinie-komentarze-skargi-zazalenia-91166/)

Reetou 10.08.2012 17:49

Jeśli ktoś nie zauważył, to mamy nowego forumowicza GLSPoland. Ale na razie moje bojowe nastawienie zostało lekko stłumione, bo sympatyczna osoba zgłosiła się do mnie na PM z chęcią wyjaśnienia sytuacji. Zobaczymy...

Z nowości - znalazłem dzisiaj w skrzynce awizo z dzisiejszą datą, czyli wbrew informacji uzyskanym wczoraj na partyline GLS podjął kolejną próbę dostarczenia przesyłki o godz. 9:50. Cóż, większość ludzi jest w pracy w tych godzinach, szkoda, że nie zadzwonili, poprosiłbym córkę, żeby dzisiaj też poczekała na kuriera...

andy 10.08.2012 19:53

@Ratutaj magia social media? :)

Prezesik 11.08.2012 10:36

Bo nasze forum pomoże rozwiązać każdy problem :taktak:

Patrix 11.08.2012 13:11

Dlatego jestem przeciwko cenzurze internetu.
Niektóre firmy andy jeszcze nie wiedzą jak się takie rzeczy w sieci załatwia i nic tylko straszyć i kasować.

Czekamy jak się sprawa zakończy :D

andy 11.08.2012 15:26

@Patrix oczywiście się zgadzam, jednak to działa w dwie strony. Często są oskarżenia bezpodstawne.

W tym wypadku myślę, że Ratutaj postawi na swoim - przy tym firma zrobi dobry PR ;-)

Patrix 11.08.2012 17:16

andy, pisałem o Twoim przykładzie z antyweb.
Reetou niezależnie jak rozstrzygną mają do tego dodać czapeczkę i smycz ||

Zetoxa 11.08.2012 17:50

Cytat:

Napisany przez Reetou (Post 1218288)
Jeśli ktoś nie zauważył, to mamy nowego forumowicza GLSPoland. Ale na razie moje bojowe nastawienie zostało lekko stłumione, bo sympatyczna osoba zgłosiła się do mnie na PM z chęcią wyjaśnienia sytuacji. Zobaczymy...

mogę mu coś nabazgrać w profilu :>
aż mu w pięty pójdzie :taktak:

Reetou 11.08.2012 21:04

Jej, Zetoxa, jej...

pali 11.08.2012 21:11

Już to wiemy Reetou... Od chwili gdy napisałeś "sympatyczna osoba"... Wybacz, ale tak to działa...

Reetou 13.08.2012 21:27

Właściwie sprawa się zakończyła (choć nie dla mnie), więc mogę opisać jak...

Sympatyczna osoba z GLS nie odezwała się więcej, a ja stwierdziłem, że firma w której zamawiałem towar bardzo szybko i sprawnie zrealizowała wysyłkę zamówienia, więc nie będę narażał jej na dodatkowe koszty nie odbierając przesyłki. Żona pracuje na Mokotowie, więc poprosiłem ją, żeby odebrała przesyłkę z magazynu Gównianego Serwisu Logistycznego. Żona wróciła wściekła o 19-tej, bo na dojazdy i poszukiwania straciła 2 godziny.

Wróciła z małym pudełkiem pozaklejanym szczelnie firmową taśmą nadawcy, a na około i jeszcze bardziej szczelnie przezroczystą taśmą przyklejone były listy przewozowe z historiami, jak to mnie 3 razy nie było w domu i z fakturą.

Pomyślałem 'sprawa wreszcie zakończona'. Nic bardziej mylnego...

Zamawiałem w firmie Sparta zakrętki okienne syryjskie, sztuk 8. Jak widać na obrazku komplecik składa się z dwóch elementów: samej zakrętki i blaszki przykręcanej do framugi.

Gdy przedarłem się przez zwoje taśmy samoprzylepnej wyjąłem ze środka 7 sztuk zakrętek i 5 sztuk blaszek!!!

Oczywiście gdy kurier przywozi mi towar, sprawdzam w jego obecności zawartość przesyłki.

Oczywiście mogłem powiedzieć żonie, żeby przy odbiorze sprawdziła zawartość pudełka.

Oczywiście szczelne zaklejenie pudełka taśmą nie wzbudziło żadnych podejrzeń żony, że w środku nie ma tego co być powinno.

Oczywiście nie podejrzewam nawet, że firma Sparta spakowała tylko 7 zakrętek i 5 blaszek.

Problem w tym, że potrzebuje dokładnie 8 sztuk jednego i drugiego. Nie kosztuje to majątek, więc mogę niby domówić 3 sztuki. Tylko poproszę firmę Sparta, żeby wysłała przesyłkę pocztą... Będzie i taniej i szybciej niż za pomocą Gównianego Serwisu Logistycznego.

Uważam, że dałem się zrobić przez firmę GLS (gratulacje), zarówno sposobem dostarczania przesyłki, jak i jej rozkompletowaniem. Dowodów żadnych nie mam, ale podejrzewam, że jak przerzucali się przesyłką, to pękło opakowanie i ze środka wysunęła się jedna zakrętka i trzy mniejsze blaszki i obijają się teraz betonowi po samochodzie. A jak na magazynie zauważyli pęknięcie, to doklejając list z historią wędrówek paczki przy okazji pociągnęli po 'nieszczelności'.

Tak więc był to na pewno mój ostatni raz, gdy korzystałem z "usług" GLS, a i wszystkim stanowczo te "usługi" odradzam...

pali 13.08.2012 23:21

Czyli Bartez nie wyśle smyczy do GLSPoland.

To co spotkało Reetou to w sumie zwykły problem, możliwy w najlepszej firmie.

Ale dobrze wiemy, że rynek pracy jest systemowo niewydolny, jak zauważył Deckard: GLS i inni zatrudniają samych "przedsiębiorców" i mamy tego konsekwencje: brak kultury pracy, kultury przedsiębiorstwa, dzikie nastawienie na obniżkę kosztów i zysk. Ani to dobra praca dla tych "przedsiębiorców" ani dla nas dobre usługi.

Kuriera nie ma co obrażać, żaden on przedsiębiorca, pracuje w narzuconych warunkach i nie ma na nic wpływu, co najwyżej może naruszać te warunki dla dobra klienta i psinco mu przyjdzie z tej empatii, nikt jej nie doceni.

Użytkowniczka GLSPoland jest zapewne delegowana do tzw. PR, ale boi się cokolwiek publicznie napisać na forum - takie są jej upoważnienia, kompetencje, taka motywacja... Smutne.

Za jakiś czas zapewne Bartez dostanie tę prośbę o skasowanie albo w końcu usłyszymy marketingowe ble ble zamiast rzetelnych wyjaśnień, zapewne już od usera płci męskiej, pan kierownik pofatyguje się.

Reetou 14.08.2012 00:15

Cytat:

Napisany przez pali (Post 1218641)
Kuriera nie ma co obrażać, żaden on przedsiębiorca, pracuje w narzuconych warunkach i nie ma na nic wpływu, co najwyżej może naruszać te warunki dla dobra klienta i psinco mu przyjdzie z tej empatii, nikt jej nie doceni.

Nie uważam... Każda praca, którą się wykonuje, powinna być wykonywana dobrze. Jeśli ktoś się z kimś umawia, to powinien dotrzymywać umowy, jeśli ktoś powierza komuś przesyłkę, to powinno się na nią uważać.

A jak komuś wszystko wisi, bo np. wyżej się ceni niż dostaje pieniędzy, to niech zmieni robotę na taką, w której dostanie. Albo niech sterczy pod sklepem i zaczepia ludzi o złotówkę na piwo, głupi gnój...

pali 14.08.2012 01:28

Reetou,
co do zasady masz oczywiście rację i nawet pomyślałem, że właśnie do tego fragmentu mojej wypowiedzi odniesiesz się.

Uszkodzenie przesyłki - rzecz normalna, zdarza się. Ale oczywiście klejenie uszkodzonych przesyłek po cichaczu (zamiast info o uszkodzeniu) oraz nieprawdziwe wpisy w systemie trackingowym są naganne.
Choć niekoniecznie to akurat ten konkretny kurier zawinił, ale to bez znaczenia dla Ciebie jako klienta GLS.

Mi chodzi głównie o godziny, w których kurierzy próbują dostarczyć paczkę. Otóż chyba każda firma kurierska posiada w swojej ofercie opcję dostarczenia o konkretnej godzinie czy w przedziałach godzin. Opcja ta jest płatna i jest to oczywiste dlaczego płatna - kurier mający takie paczki musi wyznaczać trasę wedle najkrótszej drogi oraz godzin, co w większości przypadków wygeneruje więcej czasu i km.

Mało kto z tej opcji korzysta. Handlowcy firm kurierskich nie próbują sprzedawać takiej opcji np. sklepom internetowym, bo wiedzą że liczy się głównie maksymalnie niska cena. Niestety, ale większość firm kurierskich konkuruje głównie ceną i to nie jest tak, że np. Siódemka jest zawsze tańsza od GLS (dla zlecającego masowo). Z kolei sklepy nie oferują opcji klientom, bo raz że cena, dwa że trzeba wprowadzić zmiany w IT, a trzy że nie chcą wyjść na droższych i jasno powiedzieć, że jak nie zapłacisz dodatkowo - to kurier przyjedzie kiedy chce. Niestety ale małym podmiotom jak sklepy trudno jest kształtować zwyczaje rynkowe, już prędzej mogłyby to czynić firmy kurierskie. Albo np. Allegro, które musiałoby taką opcję wprowadzić do cennika. No i na koniec: klienci też nie mają świadomości istnienia tej opcji. Nie wiadomo też ile osób byłoby skłonne dopłacać bez kampanii reklamowej. To nie jest tak, że jako klienci jesteśmy skąpi, ale u nas ciągle głównym powodem do zakupów w sieci jest cena. Bo biedni jesteśmy.

A za to błędne koło obrywa kurier, który niby jest "przedsiębiorcą" a tak naprawdę ma wykonywać polecenia. Kurier może być wyrozumiały do bólu, ale jak tak będzie robił codziennie i dla każdego, to zacznie dopłacać do swojej pracy albo nie wyrabiać się czasowo i w konsekwencji problemy.

Chciałbym, żeby kurier był świadomym pracownikiem i mógł powiedzieć klientowi: "wedle zawartej umowy dostarczam paczkę dnia tego i tego, ale o godzinie dowolnej - jeśli Pana nie zastanę, to odbiór w magazynie". Bo taka była umowa! Tyle, że już widzę skargi na niego.... A firma go nie obroni, tylko policzy ilość skarg na miesiąc. Oczywiście może zwolnić się, no może... To byłaby sytuacja idealna, gdyby problem rozwiązał się w ten sposób, że nikt nie chce wykonywać pracy kuriera w takich warunkach, ale chyba Reetou z takiego idealizmu dawno wyrośliśmy?

Rozmawiałem z kurierem, który rozwozi wyłącznie umowy o konta bankowe, telefon itp - czyli takie, które klient musi podpisać i z natury rzeczy kurier ma stawkę odpowiednią. Mówił, że miesięcznie pieniądze te same co przy paczkach a stresu o wiele mniej, bo właśnie może rzetelnie wykonywać swoją pracę, nie musi nikogo robić w balona etc.

Kogoro 14.08.2012 07:15

Cytat:

Napisany przez Reetou (Post 1218626)
Pomyślałem 'sprawa wreszcie zakończona'. Nic bardziej mylnego...

Zamawiałem w firmie Sparta zakrętki okienne syryjskie, sztuk 8. Jak widać na obrazku komplecik składa się z dwóch elementów: samej zakrętki i blaszki przykręcanej do framugi.

Gdy przedarłem się przez zwoje taśmy samoprzylepnej wyjąłem ze środka 7 sztuk zakrętek i 5 sztuk blaszek!!!

Oczywiście gdy kurier przywozi mi towar, sprawdzam w jego obecności zawartość przesyłki.

Oczywiście mogłem powiedzieć żonie, żeby przy odbiorze sprawdziła zawartość pudełka.

Oczywiście szczelne zaklejenie pudełka taśmą nie wzbudziło żadnych podejrzeń żony, że w środku nie ma tego co być powinno.

Oczywiście nie podejrzewam nawet, że firma Sparta spakowała tylko 7 zakrętek i 5 blaszek.

Nie mam zamiaru jakoś szczególnie bronić GLS, bo przypuszczam, że sytuacja mogła wyglądać różnie.
Ze 3 razy na przestrzeni wielu lat przyszły do mnie paczki uszkodzone (a właściwie opakowania), tzn. były opisane jako uszkodzone, zapakowane dodatkowo.
Ostatni raz, całkiem niedawno, taka wpadka przydarzyła się Pocztexowi.
Czyli mnie firmy kurierskie nie oszukiwały, jak przytrafiła im się taka wpadka.
A może oszukiwały (poza wspomnianymi wypadkami), a ja o tym nie wiem, bo nic nie brakowało.

Inna sprawa, że mnie kiedyś oszukała firma nie przysyłając wszystkich zamówionych przedmiotów. Fakt, że paragonie nie były ujęte owe braki (także cenowo), a potem firma zwróciła różnicę, ale powinna mnie wcześniej poinformować o sytuacji - przed wysyłką potwierdzić zamówienie.

------------------
Sądzę, że owa sytuacja nauczyła Ciebie jeszcze jednego - niektóre firmy dostarczają paczki w godzinach pracy, więc jako adres należy podać miejsce pracy.

Reetou 14.08.2012 15:46

@Pali, @Kogoro, zasadniczo oczywiście mogę się zgodzić. Ale tylko zasadniczo... Wszystko byłoby jasne, gdyby przy pierwszym kontakcie powiedzieli, że o godzinie 16-tej mogę ich cmoknąć w pompę, ale powiedzieli, że OK. Wszystko byłoby w porządku, gdyby dnia następnego dostarczyli przesyłkę do godz. 12 tak, jak napisali na awizo, czego nie zrobili. I jeszcze to kręcenie w listach przewozowych, że niby byli i zostawili awizo drugiego dnia. Brak dbałości o powierzone przesyłki to IMO w ogóle szczyt wszystkiego - nie interesuje mnie, czy mają ich tysiące, z każdą powinni obchodzić się z odpowiednią dbałością. Jeśli nie potrafią spełnić powyższych, to powinni handlować kartoflami, a nie zajmować się spedycją i w dodatku nazywać się liderem w Europie...

Natomiast wczoraj napisałem do firmy Sparta dając link do tego tematu. Dzisiaj skontaktował się ze mną ich przedstawiciel i powiedział, że wyślą mi brakujące elementy pocztą polską (o co prosiłem), więc nie muszę zamawiać całych kompletów. Czyli można stanąć na wysokości zadania i dbać o dobrą markę firmy robiąc zwykłe uprzejmości klientowi...


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 09:43.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.