Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Homebrew (https://forum.cdrinfo.pl/f106/)
-   -   CEX2DEX na wolności ;) (https://forum.cdrinfo.pl/f106/cex2dex-wolnosci-91057/)

Berion 09.07.2012 10:43

CEX2DEX na wolności ;)
 
Przepis na skonwertowanie konsoli retail na debgową właśnie ujrzał światło dzienne. A więc tak, teoretycznie można mieć obecnie OFW 4.20 (DEXowe oczywiście) z możliwością instalacji i uruchamiania niepodpisanych paczek i elfów.

PSN nie działa i pewnie nie będzie. Retailowe gry też nie i też pewnie nie będą.

Iskander 09.07.2012 13:54

No, no, no, no, powoli. ;]
1.Nie działa PSN? sp-int i reszta nie powinny(autoryzacja po IP na SCE DevNet), ale np powinno hulaċ. Oczywiᚥcie na FW min. 4.20. 2.Retailowe gry będą śmigaċ. Problemem będzie z update'ami, gdyż trzeba debugowych, więc wracamy do pkt. 1.
3.Opcja wyłączania HDCP nie zadziała(kwestia hardware'owa niestety).

EDIT:już wiem o co chodzi Ci z tym PSNem. Mianowicie inny IDPS. No faktycznie, tu może byċ problem.

Berion 09.07.2012 15:55

Nie uruchomisz retailowego EBOOTa na konsoli debugowej, więc nie, nie będą. ;)

Po za tym już nie ma się co ekscytować. Evilsperm napisał, że to nie wystarczy aby "skonwertować konsolę" i że jest bardzo łatwe do spatchowania przez Sony. Czyli znowu mamy sytuację, kiedy wypłynął jakiś exploit lub sposób, ale jest obecnie bezużyteczny>>niekompletny.

Iskander 09.07.2012 21:51

Ależ jasne, że gry retailowe działają, gdyż swego czasu tak odpalałem na swoim debugu(mówię o grach wydanych na płycie, nie kupionych z PSN).

Berion 09.07.2012 22:09

Pracowałem jako QA Tester, miałem dostęp do kilku różnych DEXów i nie, retailowe gry na nich nie działają. ;)

Iskander 10.07.2012 14:16

No to jakiś fenomen. Pamiętam doskonale, że zrzucałem także oryginały na PC(dużo roboty) i stamtąd przez sieć grałem na DEX'ie.

Strange...

Berion 10.07.2012 16:26

Rzeczywiście dziwne. :| Tutaj piszą, że faktycznie obsługują:
http://www.edepot.com/playstation3.h...ial_PS3_Models

Na dev wiki niby też (nie napisano jakie PS3 Games)
http://www.ps3devwiki.com/wiki/SKU_Models

- - -

No więc przyjmijmy, że DEXy (a więc i "skonwertowane") odpalają retailowe gry z PS3BD-ROM. Zatem można by spokojnie grać w najnowsze gry (zakładając, że DEXowe OFW będą co jakiś czas wypływać jak do tej pory) i można na takiej zawsze zainstalować i uruchomić np. multiMANa - oczywiście wiem, że nie do buckupów (brak p&p), ale np. do kopii save'ów czy trophies. Dla mnie byłoby to wystarczające (przynajmniej dopóki napęd nie umrze...). :)

Iskander 10.07.2012 21:38

Niemniej jednak i tak sądzę, że wypuszczenie tego było nieodpowiedzialne. Tylko szkodę to przyniosło. Kto chciał się dowiedzieć i było mu to naprawdę potrzebne to się dowiedział. Nie dość, że ci lamerzy (co pod każdym artykułem, nawet o cyckach Lary Croft, piszą tylko "will this lead to the CFW?") sobie nie poradzą z tą konwersją, to jeszcze Sony zdąży to spatchować. Mimo, że jestem za tym, aby wiedzą sie dzielić, to ten wybryk może jedynie dobić i tak już powoli umierającą scenę. DEX kosztuje kilkakrotnie więcej niż CEX, więc deweloper zyskuje sporo kasy i świetne środowisko do debugowania i programowania.

Cytując pana Mathieu: "just my 2 cents".

M@X 10.07.2012 21:59

A zeby wydac gre na PS3 nie musisz miec przypadkiem legalnie zarejestrowanego DEXa?

Po co Ci srodowisko developerskie, z ktorego nic nie bedziesz mogl wydac na rynek?

Iskander 10.07.2012 22:26

Miałem na myśli deweloperów homebrew, a nie jakiegoś pracownika Electronic Arts, czy innego Activisiona.

Żeby wydać grę musisz mieć SDK. A żeby mieć SDK trzeba być na SCE DevNet. Sam DEX teoretycznie jest do testowania, nie do programowania, więc trzeba posiadać DECR. Co za tym idzie, trzeba mieć dużo kasy. Nie mówiąc już o kwocie licencyjnej...

Berion 10.07.2012 23:05

Trudno, przynajmniej do 4.21 włącznie będzie się dało (do CECH-25xx włącznie), a to już znacznie poszerza bibliotekę gier - nawet tych jeszcze niewydanych.

Iskander 11.07.2012 09:46

Myślę, że dałoby się odpalić każdą grę, co jest podpisana dla 3.55 przez app_home, BD-Emu USB, czy nawet na BD z masterdisc'iem. Kwestia podpisania EBOOTa jako FSELF.

Berion 11.07.2012 09:52

To akurat jest oczywiste.

- - -

Mnie za to cały czas dręczy myśl, czemu retailowe BD mi nie działały, skoro wszyscy twierdzą że właśnie działają. :|

Diabolique 16.07.2012 16:16

nikt tego nie przetestuje na swojej konsoli? :szczerb:

Iskander 16.07.2012 16:28

Jakby komuś się zachciało DEXowania, to tu jest chyba najprostsza metoda jaka może być:

http://pastie.org/4262855


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 16:33.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.