Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Hardware (https://forum.cdrinfo.pl/f105/)
-   -   PSX Classic (https://forum.cdrinfo.pl/f105/psx-classic-97506/)

szczuru 15.12.2018 14:35

Nie - Wszystko plug 'n play via pendrive. Oczywiście do podmiany gier/biosu przygotowałem sobie swoje skrypty sh.

A youkai of love 15.12.2018 14:53

A no właśnie, ja nie wiem jak to zrobić. xD

MajsterPopsuj 15.12.2018 15:49

Cytat:

Napisany przez Jolek (Post 1414884)
A jak to urządzenie OTG wygląda?

Nie wystarczy np tylko przewód, który "ogarnia" OTG:
https://images-na.ssl-images-amazon....RL._SY355_.jpg
do którego można podłączyć normalnego pendriva?

Tak przynajmniej można zrobić jak np Tablet\Telefon obsługuje OTG.

Micro USB-B jest do ładowania, a używa się drugiego portu USB-A na joypada. Więc nie, to bez sensu.

Jolek 15.12.2018 15:58

Cytat:

Napisany przez MajsterPopsuj (Post 1415004)
Micro USB-B jest do ładowania, a używa się drugiego portu USB-A na joypada. Więc nie, to bez sensu.

Dlatego @Meanthord uświadomił mnie co to za kabel musi być:
https://forum.cdrinfo.pl/f105/psx-cl...ml#post1414900.

Partyzant 15.12.2018 16:46

Cytat:

Napisany przez szczuru (Post 1414963)
// Aktualizacja powyższego postu.

Dla testów podmieniłem w pamięci konsoli Tekkena 3 PAL na wersję NTSC (+ odpowiednio skonfigurowany już pcsx.cfg z np wyłączonym frameskipem, regionem na NTSC i wyświetlaniem FPS). Chwila strachu i wsio działa ;)

//edit

Podmiana biosu też działa :) Jeśli użyjemy biosu zdumpowanego z prawdziwego psx-a to będziemy mieli pełne intro PSX-a przed uruchomieniem gry (+ dostęp do takowego biosu pod zbootowaniu go w menu PCSX-a).

Jeśli dobrze rozumiem, napisałeś skrypt, który pozwala podmienić jedną grę w pamięci konsoli ? Jeśli tak, jesteś w stanie się nim podzielić ? Na youtube widziałem już filmik ze skryptem na backup i podmiankę gier, ale nie mam pendrajwa na którym mógłbym pomieścić backup, największy jakiego widzi moje ps classic ma 8gb :/

MajsterPopsuj 15.12.2018 21:32

Ponoć partycja z grami jest szyfrowana, więc trzeba to zrobić na mapperze. Wpisz "ls -la /dev/mapper/" i wklej tu to co wyświetlił. Zapewne wystarczy "rm" wrzoda i "cp" gry w tamto miejsce + wyedytowana baza (jeśli chcesz zastąpić zgodnie ze sztuką, bo możesz też po prostu podmienić pliki *.bin/*.cue o tych samych nazwach co balast).

Nie mam PSC i pewnie nie będę miał. Zgaduję organoleptycznie. :P

szczuru 15.12.2018 22:06

Cytat:

Napisany przez Partyzant (Post 1415016)
Jeśli dobrze rozumiem, napisałeś skrypt, który pozwala podmienić jedną grę w pamięci konsoli ? Jeśli tak, jesteś w stanie się nim podzielić ? Na youtube widziałem już filmik ze skryptem na backup i podmiankę gier, ale nie mam pendrajwa na którym mógłbym pomieścić backup, największy jakiego widzi moje ps classic ma 8gb :/

Ja też do podmiany użyłem 8GB bo tylko taki u mnie miał diodę access.

Pendrive przygotuj zgodnie ze sztuką i wrzuć aktualne BleemSync
Stwórz na nim też folder np "gra"
W katalogu lolhack skasuj notepadem++ zawartość pliku boot.sh i zastąp ją zawartością dla danego punktu poniżej:

Backup oryginalnej gry
Kod:

#!/bin/sh

mkdir /media/backup_gry
cp -R /gaadata/17/* /media/backup_gry/

zamiast 17 możesz użyj innej liczby od 1 do 20 - każda gra ma inny numer (dla przykładu 17 to Tekken 3)

Dalej postępujesz jak przy BleemSync - jak pendrak przestanie świecić to grę znajdziesz w katalogu "backup_gry" na pendrive.

Ja poszedłem na łatwiznę i na PC nazwałem pliki obrazu Tekkena 3 NTSC tak jak w oryginale nazywał się PAL (SCES-01237) i skopiowałem bin/cue/pcsx.cfg na pendrive do katalogu tk3.

Całość przeniosłem do wewnętrznej pamięci za pomocą:
Kod:

#!/bin/sh

mount -o rw,remount /gaadata

rm  /gaadata/17/SCES-01237.bin
rm  /gaadata/17/SCES-01237.cue
rm  /gaadata/17/pcsx.cfg
cp -R /media/tk3/SCES-01237.bin /gaadata/17/SCES-01237.bin
cp -R /media/tk3/SCES-01237.cue /gaadata/17/SCES-01237.cue
cp -R /media/tk3/pcsx.cfg /gaadata/17/pcsx.cfg
killall ui_menu
/usr/sony/bin/ui_menu

Jeśli chciałbyś podmienić jakąś grę na zupełnie inną to zrób tak:
-Oryginalną grę zbackapuj
-Skopiuj nową w jej miejsce (Sony Data code może być inny - czyli numer SLUS/SLES).
-Zrób backup bazy danych
Kod:

cp -n /gaadata/databases/regional.db /media/kopia_bazy.db
-Zedytuj bazę danych tak aby nazwa i Sony data code się zgadzało z nową grą i tyle :)

Pisane na szybko - nie odpowiadam za błędy :szczerb:
Podmiana Biosu tak jak powyżej tylko używamy ścieżki biosu.

Powyższy opis przed chwilą przetestowałem usuwając Cool Boarders 2 i zastępując go Tombim - wsio działa :)

Partyzant 16.12.2018 09:30

Cytat:

Napisany przez szczuru (Post 1415036)

-Zrób backup bazy danych
Kod:

cp -n /gaadata/databases/regional.db /media/kopia_bazy.db
-Zedytuj bazę danych tak aby nazwa i Sony data code się zgadzało z nową grą i tyle :)

Pisane na szybko - nie odpowiadam za błędy :szczerb:
Podmiana Biosu tak jak powyżej tylko używamy ścieżki biosu.

Powyższy opis przed chwilą przetestowałem usuwając Cool Boarders 2 i zastępując go Tombim - wsio działa :)

W moim przypadku, jeśli chcę wywalić na tę chwilę tylko okrutnego crapa, jakim jest battle arena toshinden, musiałbym najpierw zrobić backup bazy danych tym zacytowanym przeze mnie skryptem ? (wrzucić to w plik lolhack ?) żeby poznać numer i game id tej okrutnie parującej kupy ? ;)

szczuru 16.12.2018 11:09

Toshinden ma numer 1 :)

Partyzant 17.12.2018 10:31

@Szczuru - udało mi się dzięki Twojemu skryptowi zrobić backup gry, wziąłem ten plik pcsx.cfg i nazwałem nowe bin/cue dokładnie tak samo, skopiowałem skrypt do przeniesienia gry i tak wrzuciłem spolszczonego Silent Hill'a bez problemu, niemniej... w menu nadal mam okładkę i nazwę toshindena... Ten skrypt do kopii bazy danych nie działa mi, poza tym wrzuciłeś też jakby co tylko skrypt do zrobienia jej kopii, nie wrzucenia, tu prośba, pomożesz jeszcze ? :) W skrypcie do wrzucenia gry do pamięci PS Classic też nie ma odnośnika do pliku .png, jak podmienić okładkę ?

szczuru 17.12.2018 12:16

Czyli podmieniłeś Toshindena na SH bez zmiany bazy?

Zrzuć bazę na pena:
Kod:

#!/bin/sh

mount -o rw,remount /gaadata

cp -R /gaadata/databases/regional.db /media/regional.db
cp -R /gaadata/databases/regional.db /media/regional.kopia

Bazę masz na penie jako regional.db a kopię zapasową jako regional.kopia

Zedytuj ją (regional.db) SQL Lite Editorem:

Id Polskiego Silenta to chyba SLUS-00707?

Tabela Disc:
https://i.imgur.com/t59A5Ek.jpg

Tabela Game:
https://i.imgur.com/Y4zNOUz.jpg

I zapisz.

Przygotuj sobie na penie folder "1" a w nim Silent Hilla. Nazwy plików powinny być:
SLUS-00707.bin
SLUS-00707.cue (pamiętaj, żeby zedytować ten plik notatnikiem aby odwoływał się do SLUS-00707.bin)
SLUS-00707.png - LINK - png o rozmiarach 226x226px
SLUS-00707.lic - pusty plik tekstowy lub skopiowany np z Toshindena
pcsx.cfg

Plik pcsx.cfg możesz zedytować:
Kod:

region = 1
frameskip3 = 1

Zmienia to region na NTSC i wyłącza frameskip

Czyli na penie masz:
-plik regional.db (zedytowany)
-plik regional.kopia
-folder 1 z Silent Hillem

Zawartość boot.sh

Kod:

#!/bin/sh

mount -o rw,remount /gaadata

rm /gaadata/databases/regional.db
cp -R /media/regional.db /gaadata/databases/regional.db
rm /gaadata/1/*
cp -R /media/1/* /gaadata/1/
killall ui_menu
/usr/sony/bin/ui_menu
sleep 5s
export PCSX_ESC_KEY=2
killall ui_menu
sleep 5s
cd /data/AppData/sony/pcsx
/usr/sony/bin/ui_menu --power-off-enable
sync

Usunie to całą zawartość folderu 1 i skopiuje tam Silent Hilla z poprawnymi nazwami oraz podmieni bazę danych aby zamiast Toshindena była wpisany Silent Hill. Po zakończeniu kopiowania plików UI konsoli się zresetuje.

MajsterPopsuj 18.12.2018 02:03

LOL oni CAŁY tekst na obrazkach zrobili... Na dodatek 32bit PNG.
Kod:

ROOTFS1.img|usr\sony\share\data\images\
Podejrzewam, że nie będzie problemu z dodaniem polskiego języka. W ostateczności się podmieni jakiś eurokołchoźniany na nasz pikny jak za czasów Pegazusa. :D

A co do szyfrowania partycji z grami to ja tam widzę klucz 4K zaraz po nagłówku i skip na 0x200. Nie testowałem, ale stawiam browara że to tak odjebali. :czar:

Ja nie widzę fuszerki. Ja widzę sabotaż. :} To miało być celowo łatwe do rozpykania.

A tak BTW: jest tam obrazek joypada do X360. Ciekawe są też sterowniki. ;)

A youkai of love 18.12.2018 17:10

Jest jakiś skrypt co mi bezpiecznie i na stałe, niezależnie od późniejszych modyfikacji, doda select + triangle jako wejście do menu z poziomu konsoli a nie jak czyta gry z USB?

Jolek 18.12.2018 17:30

Wciśnięciem "ESC" na klawiaturze. :D

Partyzant 18.12.2018 17:51

Silent Hill podmieniony, baza zedytowana, mam okładkę SH, ale gra nie rusza...


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 08:58.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.