![]() |
||
Nagrywarki |
Pliki |
Dyski twarde |
Recenzje |
Księgarnia |
Biosy |
Artykuły |
Nagrywanie od A do Z |
Słownik |
FAQ
|
||
|
Homebrew Aplikacje, emulatory, biosy, dashe, exploity etc. |
![]() |
|
Opcje związane z dyskusją | Ocena dyskusji | Tryby wyświetlania |
![]() |
#46 |
Zarejestrowany
Data rejestracji: 19.09.2012
Posty: 27
![]() |
wróciłem po emu
![]() Czy jest wersja PAL albo można coś z plikiem emu zrobić aby chodził w PAL? Teraz jest tak, że w POPStarter Rev.12: emu: NTSC-J bios: np. SCPH-7502_European_7500_PAL gra: PAL To obraz jest NTSC. Nawet jak wymuszę GSM PAL 50Hz to mam wrażenie, że dzieje się coś takiego: Gra PAL jest uruchamiana przez emulator do 60fps w NTSC-J? (NTSC). Czyli już na wstępie gra przystosowana do 50 klatek jest emulowana w 60. Następnie obraz jest wymuszony przez GSM na 50Hz, i 50fps przez co "końcówki" dźwięku trzeszczą a sama gra chodzi dziwnie wolniej coś jak by uruchomić grę PS2 NTSC przez GSM PAL i gra traci faktycznie wtedy te 10fps a muzyka z obrazem nie jest zsynchronizowana (najlepiej to widać w Tekkenie 5 NTSC 60Hz gdzie uruchamiając grę Tekken 3 60Hz w obrazie wymuszonym przez GSM PAL, gra ma takie opóźnienie jak by była PAL a do tego dźwięk wyprzedza animację w intro). [w skrócie gra PAL: 50fps > emu robi ją w 60fps > gsm gubi jej sztuczne 10fps więcej (których nie powinna mieć) > gra chodzi w 60do50fps efekt taki, że nadal w 60fps ale widzimy jedynie 50fps przez co jest dziwnie wolniej tzn. nienaturalnie i są trzaski dźwięku] [w skrócie przydało by się emu POPStarter Rev.12 PAL lub ewentualnie opcja w GSM aby gra leciała w 60fps w 50Hz (super szybko ntsc w obrazie pal) może jakieś wyłączenie v-sync?] Czy da się jakoś zrobić optymalne ustawienia dla obrazu PAL w tym emu? Kiedyś mi się udało Jack&Dexter 1 puścić w PALu w 60fps (gra chodziła szybko jak ntsc ale w obrazie 50Hz PAL - stąd mam wrażenie, że obcinanie gier do 50fps w PALu to jakaś ściema devów). Jaki BIOS jest w POPStarter Rev.12? I jaki jest najlepszy dla tej wersji? Czytałem w tym temacie o biosie z PSP 6.60FW ale ja potrzebuje pliku "BIOS.BIN" ktoś wie gdzie go znajdę? No i ogólnie jakie są najlepsze ustawienia i czy savy można potem wgrać na kartę PS1 i jak? (chodzi mi o to czy warto przechodzić gry na tym emulatorze, czyli czy z savami można potem cokolwiek zrobić i czym?). PS. Zastanawiam się w jakich ustawieniach obrazu ten emulator odpala? Z moich testów wymuszania w GSM na szybko wynika: PAL 50 to nie jest (gra chodzi wolniej z trzaskami ale za to na pełnym ekranie) NTSC 60 to nie jest (obraz gry wtedy jest w środku zgnieciony) Oryginalny obraz jest wyraźnie bardziej prze liniowany. Coś jak NTSC-NI w GSM 0.23x Ostatnio zmieniany przez jarek1234 : 22.12.2013 o godz. 07:29 |
![]() |
![]() |
#ads | |
CDRinfo.pl
Reklamowiec
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
|
|
![]() |
![]() |
#47 |
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Firmware (bios to nieodpowiednia nazwa) jest zaszyty w pliku wykonywalnym. Więc musisz go zdekompresować (jeśli jest skompresowany) i podmienić np. dowolnym hex edytorem (nie wiem na jakim adresie leży, Szczuru wie bo się bawił). Może to być fw z PSX, może to być fw PSX z PS2, może to być fw PSX z PSP, a może to być też fw PSX z PS3 (i prawdopodobnie z PSV, ale na razie jest nierozgrzebana). Mają te same rozmiary.
A co do save'ów to na pewno. Nie wiem w jakiej postaci i gdzie są zapisywane, ale na pewno w postaci obrazu karty (1:1 lub z headerowany) lub jako pojedynczy (też albo surowy albo headerowany). Także w czym by nie był to zawsze można go łatwo przerobić.
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Zarejestrowany
Data rejestracji: 19.09.2012
Posty: 27
![]() |
1. Ale ja chcę bios umieścić w folderze __common\POPS\NAZWAGRY\BIOS.BIN
2. Doszedłem do wniosku, że przedodpalenie GSM wywołuje problemy z trzaskami dźwięku i wolniejszą animację. Czy jest możliwość wymusić emulacje lub/i obraz PAL zamiast NTSC bezpośrednio grzebiąc jakoś w POPStarter Rev.12? (ewentualnie jakoś tak ustawić w jakimś GSM by mi szybko chodziło jak bez niego a był obraz PAL) 3. Zastanawiam się w jakich ustawieniach obrazu ten emulator odpala? Ma jakieś dziwne pasy wtedy ale za to chodzi bardzo płynnie... 4. Teraz robię tak, że mam na karcie plik podpięty do FMCB (nazwa PlayStation Game) i a na dysku jedną partycje 768MB o nazwie PP.PLAYSTATION i jak chcę coś wrzucić nowego, to wkładam pendrive z np. 10grami w folderach i kopiuje w konsoli plik IMAGE0.VCD. Kopiowanie trwa 10minut i mogę pograć teoretycznie w inną grę. Ma ktoś lepszy pomysł? PS. Ten obraz z emulatora mnie boli bardzo ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeśli fw PSXa będzie dla PAL to emulowana konsola też będzie PAL. Tak na moją logikę.
A jeśli szukasz pełnych "biosów" do PSX to wpisz w guglu np. bios + "scph7502". Mało legalne, ale na pewno znajdziesz.
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Zarejestrowany
Data rejestracji: 19.09.2012
Posty: 27
![]() |
W takim razie czym zrobić POPSa PAL? biosów szukać, znalazłem ale tego od FW6.60 jako BIOS.BIN nie, wiele innych tak
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Już Ci napisałem, jak znaleźć "bios"... Znajdujesz i nazywasz go tak jak chcesz. Może to być "BIOS.BIN" a może być i "Genowefa.ABC" czy "ZIUTA.xyz". Nazwa pliku nie ma znaczenia tylko środek. Znaczenie ma jedynie dla aplikacji poszukującej konkretnej nazwy - ale nazwy plików to chyba potrafisz zmieniać?
![]()
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Zarejestrowany
Data rejestracji: 19.09.2012
Posty: 27
![]() |
Nie rozumiemy się, nie jestem taki głupi
![]() Ściągnąłem "EXECUTE_POPS-PSP-660_BIOS_.ELF" ale wątpię, że to POPStarter Rev.12... no i ma 3,28MB a jeszcze nie wykminiłem czemu inne niż portable normal mi nie chodzi. EDIT: nie działa, pewnie szuka partycji "POPS coś tam" bo muli dyskiem i nic z tego nie wynika. Co do obrazu: cytuję: "Ciekawostka: odpala mi się w trybie 720x240p (tak, progressive) @60Hz." Tylko, ja nie mam PS2 pod LCD a CRT 30" i nie obsługuje progressive. 60Hz raczej jest, coś jak NTSC-NI z dodatkowymi pasami (jak w ePSXe). Ostatnio zmieniany przez jarek1234 : 22.12.2013 o godz. 13:53 |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeśli chcesz fw z tego modułu to musisz go z niego wyciągnąć. Porównaj z czystym fw do PSX i szukaj takiego headera. Potem od pierwszego bajtu objedź bodajże 512KB i to będzie Twój "BIOS.BIN".
Rozmiar będzie się różnić dlatego że jedne są spakowane inne nie (chodzi o packer plików wykonywalnych ;]). Ja to piszę "na czuja", nigdy tego nie robiłem bo i nawet nigdy nie odpaliłem POPSa na PS2. ![]()
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Zarejestrowany
Data rejestracji: 19.09.2012
Posty: 27
![]() |
Cytat:
![]() BIOS.BIN PAL GRA.VCD PAL A obraz zwalony NTSC ten sam co zawsze. Do tego śmiga za szybko (stawiam, że wspominane 60fps - a gra przystosowana do 50Hz/PAL/50fps) Tylko GSM potrafi wymusić ładne PAL, ale wtedy coś się wali z szybkością i z artefaktami w dźwięku (słychać strzały ![]() EDIT: Może emulator nie wyrabia w pełnej rozdzielczości PAL albo coś się gryzie? Bo gdy się nie grzebie w obrazie, grę PAL wymusza do 60fps (szybsza muzyka, rozgrywka i jest płynnie). @Berion z naszej rozmowy nic nie wynika. Pozostaje mi pogodzić się z NTSC i zaopatrzyć się w NTSC gry. Bez żadnego GSM da się miło pograć o ile ktoś lubi siedzieć 4m od 30". Jak ktoś zna sposób aby ten emulator odpalić w PALu do gier PAL/NTSC to niech napisze. Nawet poprzez GSM ale tak by gry były 50-60fps i bez błędów w audio czy spowolnień (tak szybko jak bez GSM). EDIT: PS: Oni chyba zapodali, NTSC bez "migotania". Coś jak zamrożone NTSC z co drugą linią czarą w grafice. No tak się grać nie da na CRT chyba, że ktoś lubi klimat automatów, albo siedzieć 2m dalej niż zawsze. Czyli by się zgadzało, najgorsza możliwa rozdzielczość na CRT to 720x240p (768x576i>768x384p>720x480i>720x240p). Testy GSM: 768x576i = animacja coś jak 40-45fps z 50fps słychać strzały w dźwięku 768x384p = podobnie i nadal pierdzi w głośnikach 720x480i = chodzi płynnie ale obraz jest zgnieciony na środku na maksa na tyle, że by się dwa zmieściły 720x240p = płynne 60fps brak problemów z dźwiękiem Ostatnio zmieniany przez jarek1234 : 22.12.2013 o godz. 16:06 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Zarejestrowany
Data rejestracji: 19.09.2012
Posty: 27
![]() |
Pewnie ameryki nie odkryłem ale rozpracowałem to
![]() Ten emulator zamiast mieć nasze 768x576i (lub 720x480i dla NTSC i NTSC-J) robi obraz 720x240@60fps [ http://oi42.tinypic.com/14mceas.jpg ] a wtedy jak zrobi ![]() ![]() Mój wniosek taki, 768x576i ten emu nie wyrabia frapsowo, i gubi nuty ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Zarejestrowany
Data rejestracji: 19.09.2012
Posty: 27
![]() |
Ok mam problem. Przetestowałem trochę ten emulator zachciałem wgrać grę ps2 ntsc-j której nie ma w us/palu do hdd PS2 jako ps2 i mam taki oto komunikat: "Bad APA partition table." gdy próbuję się połączyć w HDL_DUMB 0.8.6 klikając Attach. Wcześniej przed POPS wszystko było ok. Więc wyciąłem folder POPS z hdd0 i wkleiłem na pendrive. Usunąłem partycje PP.NAZWA_GRY i uruchomiałem HDLoader aby "przymuliło" zmiany i nadal gdy uruchomię HDL_DUMB 0.8.6 klikając Attach otrzymuję komunikat: "Bad APA partition table."
Wyczytałem, że: "Yeah definately. POPS writes to __common to create VMCs. If the __common partition is above the LBA48 limit, it would ruin the APA table. I think that WinHIIP should be able to rebuild the APA table and fix broken checksums." Oraz: "use winhiip to correct the bad partition table" Ok, teraz siedzę kilka godzin i nie mogę połączyć się po kablu z WinHiipem. W opcjach ma PS2 IP Addrss lecz same 0.0.0.0 i nie da się nic zmienić. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
LBA48 to zdaje się jest 2.2TB. Z tego cytatu wnioskuję że ta partycja musiałaby mieć większy rozmiar. Chyba że tak właśnie jest u Ciebie. ;]
Podłącz HDD do PC i tam spróbuj zdziałać coś WinHIIPem (lepszego programu niestety nie ma). Nic innego mi nie przychodzi do głowy. Nie musisz przecież dokować tego HDD w komputerze, wyciągnij tylko kable żeby go podłączyć "na dziko".
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Zarejestrowany
Data rejestracji: 19.09.2012
Posty: 27
![]() |
Użyłem paczki "FAPlink_v0.87.1" i wgrałem mój obraz ps2 tej gry kablem. Jakoś ten program nie wybrzydzał APA (może tego nie sprawdza?).
Uruchomiałem HDLoader, "przemuliło" kilka minut i moja gra ntsc-j działa. Wydaje mi się, że problem występuje na dyskach większych niż 137GB a nie 2.2TB (facet się pewnie pomylił znam trochę angielski). Mój dysk ma 300GB lecz planuję wrócić do podstaw i zamontować 120GB ale to kiedyś (idealnie jak by się kiedyś ten spalił to kupię 120gb). Jeszcze sprawdzę czy błąd po wgraniu gry ps2 i ponownie emu nadal wywala i dam znać ![]() EDIT: Nadal "Bad APA partition table." w HDL_DUMB po wgraniu gry PS2. Nadal "Bad APA partition table." w HDL_DUMB po wgraniu gry PS2 i POPS z grą, biosem i save01. Trudno kiedyś podłącze via IDE i uruchomię WinHiip'a a teraz przerzucę się na FAPlink_v0.87.1. Zyskałem EMU PS1 i utraciłem możliwość wypakowania gry PS2 z HDD na PC do ISO, coś za coś ![]() BTW.: znalazłem bios 6.60 i w nim logo PS się nie chrzani, a emulacja jakaś lepsza się wydaje. EDIT: @Berion, nie ma jakiegoś programu do hdd typu ELF aby to naprawiać z konsoli? Ostatnio zmieniany przez jarek1234 : 12.01.2014 o godz. 22:24 |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nie ma.
W ogóle do operacji dyskowych to nie ma nic stabilnego jak skała. Ani po stronie PC ani tym bardziej konsoli.
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
eŁDeZet Ma(j)ster
Data rejestracji: 05.04.2005
Lokalizacja: Uć
Posty: 2,516
![]() ![]() ![]() ![]() |
POPS jest 28 bitowy - to oznacza, że jego partycja z grą MUSI znajdować się w obszarze PIERWSZYCH 137GB dysku (nie ważne, że jest to np dysk 1TB).
__________________
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Dyskusja | Autor | Forum | Odpow. | Ostatni Post |
ELF-Pack - obraz z programami dla PS2 (uLE, SMS, HDL, OPL, ESR, FMCB etc.) | Berion | Homebrew | 0 | 01.01.2008 18:51 |
Zalecane DVD-R dla konsoli PS2 | fazi187 | Nagrywanie/kopiowanie gier na konsole | 7 | 13.12.2006 19:12 |
Pomoc dla nowicjusza!Konsola od 3 dni!:P | zikus | Homebrew | 5 | 09.10.2006 20:53 |
nowe zabespieczenie od SONY | piotr7275 | DVD-Video | 3 | 18.05.2005 21:19 |
Sony "dru500a" a PS2 | Romek1971 | Napędy optyczne DVD | 1 | 29.03.2003 15:36 |