Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Inne (https://forum.cdrinfo.pl/f36/)
-   -   XBOX 360 vs PS3 (https://forum.cdrinfo.pl/f36/xbox-360-vs-ps3-68300/)

pepperman 30.08.2008 15:25

Cytat:

Napisany przez sobrus (Post 959729)

taaaa, mozna od razu przejsc do podsumowania tego artykulu, hehe.
poza tym autor sam przyznaje, ze jak cos nie wyglada jak powinno na PS3, choc rzadko to mozna zauwazyc, to najczesciej wina developera, a nie samej konsoli i jezeli juz to Rockstar dal ciala, choc sam tego nie zauwazylem. dla mnie to jak porownywanie BMW i Mercedesa.

ps. po co komus Forza na PS3 jak bedzie mial GT. xklocek nie ma lub tyle co kot naplakal ciekawych tytulow, ktore moga przyciagac, a ktorych nie ma na PS3, bo nie wiem czy Ninja Gaiden II lub Mass Effect sa takimi tytulami. niektorych moze i skusza, ale na pewno nie wielkie masy. np. M$ pluje sobie teraz w brode, ze nie bedzie LBP dla xkloca, a byla taka szansa, a skoro PS3 jest tak slabe to jakim cudem powstaje dla niej Heavy Rain

Berion 30.08.2008 21:54

Ja tam uważam Forza'ę za lepszą od GT, które od 97 roku stoi praktycznie w miejscu. Zaś co do Banjoo to sorry, ale Banjoo Kazooie i Banjo Tooie były genialnymi platformerami - Rare co prawda nie jest tym samym Rare co kiedyś, ale myślę że poziomem dorówna swoim prequelom na N64.

X360 ma też IMO więcej do zaoferowania... tylko, że to głownie porty z PC i prawie same FPSy i TPP Shootery. Na platformie Sony zawsze będzie można liczyć na jakieś oryginalne wynalazki kalibru Flow, SoTC, O-kami itd. Ponadto MGS, God of War, GT5...

Po Final Fantasy została już dziś chyba tylko nazwa. Podobnie z serią Xeno, którą spiepszyło Namco, Seikenami, Valkyrie Profile, Star Ocean... ciekawe kiedy się dobiorą do Chrono sagi i Parasite Eve. Square-Enix to nie jest Square+Enix, to jest skrajnie komercyjny nowotwór.

---

(...) a miało być o PS3 z MM... :D

pepperman 30.08.2008 22:12

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 959864)
Ja tam uważam Forza'ę za lepszą od GT, które od 97 roku stoi praktycznie w miejscu. Zaś co do Banjoo to sorry, ale Banjoo Kazooie i Banjo Tooie były genialnymi platformerami - Rare co prawda nie jest tym samym Rare co kiedyś, ale myślę że poziomem dorówna swoim prequelom na N64.

GT faktycznie stoi i obawiam sie, ze z nowym tez tak bedzie, ale z pewnoscia nie kupilbym xkloca dla Forzy, a Banjoo pomacalem i uwazam za przecietniaka. Plej mial zawsze bardzo dobre platformowki i tak jest nadal.

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 959864)
X360 ma też IMO więcej do zaoferowania... tylko, że to głownie porty z PC i prawie same FPSy i TPP Shootery. Na platformie Sony zawsze będzie można liczyć na jakieś oryginalne wynalazki kalibru Flow, SoTC, O-kami itd. Ponadto MGS, God of War, GT5...

no tylko, ze w tej masie na klocka za malo jest gier z charakterem.

M@X 31.08.2008 11:00

Cytat:

Napisany przez sobrus (Post 959729)
Poza tym robi***261;c gre/silnik na GPU robisz praktycznie na wszystko (Unreal 3). Robi***261;c na cella robisz tylko dla PS3. Producentom to sie po prostu nie op***322;aca.

Kojima Productions chyba sie oplacalo - silnik MGS 4 powstal specjalnie dla PS3, biega przy stalym framerate 60 fps i architektura silnika sprawia, ze nigdy nie uda sie przepisac go na X360, bo trzeba by po prostu napisac gre od nowa.

A co do zonglerki plytami - gdy zwiedzamy jedna lokacje w MGS 4 (ktora juz odwiedzilismy w MGS 1 a teraz wracamy do niej po 15 latach) i dochodzimy do miejsca gdzie w MGS 1 zmienialo sie CD 1 na CD 2 dzwoni nam codec. Po odebraniu slyszymy nastepujaca rozmowe :

http://pl.youtube.com/watch?v=C1Hbd_HbO78

Nic dodac nic ujac. Zmiana plyty owszem nie nastrecza problemow, ale w 2008 roku jest nieco... smieszna ;-)? W ogole w MGS 4 jest wiecej zartow z X360, jako ze sam Hide Kojima to FanBoy sprzetu Sony ^_^!

Cytat:

Napisany przez pepperman (Post 959872)
Plej mial zawsze bardzo dobre platformowki i tak jest nadal.

O tak, to prawda ^_^. Jestem swiezo po Ratchet and Clank - Quest for Booty (55 PLN na PS Store) i dalej potwierdza sie zasada ze jesli chodzi o gry typowo konsolowe (arcade, nawalanki, platformery, taneczne, jRPG itp.) platforma Sony jest bezkonkurencyjna - XBOX to po prostu platforma dla tytulow ktore gdyby go nie bylo powinny trafic na PC (glownie amerykanskie i glownie shootery). Jak napisal pepperman - nie sa to gry z CHARAKTEREM ;-)!

Skra 31.08.2008 13:34

Na ps3 b***281;dzie GOD of WAR 3, GT5, Tekken6, dla tych 3 gier ju***380; warto kupi***263; sprz***281;t,
ale ja wole poczeka***263; do Grudnia :) Gry multiplatformowe wygl***261;dal***261; lepiej na
xboxie z tego co widzialem, aczkolwiek exclusive z piekna grafika wydany na ps3
graficznie bedzie ladniejszy od exclusiva na x0.

sobrus 31.08.2008 16:59

Silnik MGS4 jest zrobiony specjalnie dla PS3, co przecie***380; nie znaczy ***380;e gdyby by***322; zrobiony specjalnie dla X360 gra nie wygl***261;da***322;aby lepiej. Je***380;eli chodzi o sam no***347;nik BR - to w MGS4 z tego co wiem zapchali go filmami w HD.

White Engine (FF13) mia***322; te***380; by***263; specjalnie dla Cell, wyciska***263; co si***281; da z tego procesora. A w ko***324;cu wysz***322;o ***380;e mo***380;liwy jest tak***380;e port na PC.
Nie ma ***380;adnych dowod***243;w na wy***380;szo***347;***263; architektury PS3 nad X360, poza ***347;miesznymi cyferkami podanymi przez Sony o teraflopach kt***243;re nic przecie***380; nie m***243;wi***261; itp.

Gier exclusive si***281; nie por***243;wnuje, bo i jak? Cross-platformy wygl***261;daj***261; lepiej na X bo to po prostu kwestia hardware. Soul Calibur na X360 biega w wy***380;szej rozdzielczo***347;ci i ma antyalias, o kt***243;rym RSX mo***380;e zapomnie***263;. RSX po prostu nie jest w stanie da***263; AA z sensown***261; wydajno***347;ci***261;, bo zapcha***322;by swoj***261; magistral***281; pami***281;ci zupe***322;nie jak m***243;j GF8600...

Twierdzenie ***380;e exclusive na PS3 jest ***322;adniejsze ni***380; na X360 jest IMO nieco ***347;mieszne. Na jakiej podstawie w og***243;le mo***380;na wydawa***263; takie os***261;dy? Teoretycznej wydajno***347;ci oblice***324; zmiennoprzecinkowych? Skoro PS3 jest takie wspania***322;e to czemu nie radzi sobie prawie nigdy z portami ze s***322;abszej konsoli?

by***263; mo***380;e dlatego ***380;e
- ma jeden 1 w***261;tkowy uniwersalny procesor a X360 - trzy dwuw***261;tkowe
- X ma zunifikowane shadery idealnie dopasowyj***261;ce si***281; do aktualnie wy***347;wietlanego obrazu przez co ich efektywno***347;***263; jest znacznie wy***380;sza
- X ma teselator. Ju***380; samo to wystarczy by wyko***324;czy***263; vertex shadery w RSX.
- wydajno***347;***263; vertex shader***243;w x-a jest (w porywach i teoretycznie bo zawsze co***347; musi zosta***263; na pixel shadery) ok 6-krotnie wy***380;sza. Cell mo***380;e bardzo sprawnie je zast***261;pi***263;, ale kosztem wi***281;kszo***347;ci przepustowo***347;ci magistrali, co nie bardzo sie op***322;aci. Oczywi***347;cie procek x-a te***380; mo***380;e je zast***281;powa***263; bo ma do***347;***263; mocne FPU.
- efekty zrobione w eDRAM (w tym AA) s***261; praktycznie nie do przeniesienia na inne platformy bez ogromnego narzutu na GPU
- pami***281;***263; x0 jest elastyczna, a nie podzielona po po***322;owie jak w PS. Je***380;eli zmie***347;cisz silnik w 100MB to mo***380;esz napcha***263; 400MB tekstur, co na PS nie przejdzie.
- no i ***322;atwiej sie x0 programuje

Po stronie PS3 stoi znacznie pojemniejszy no***347;nik oraz dwukrotnie wi***281;ksza moc oblicze***324; zmiennoprzecinkowych (kosztem trzykrotnie mniejszej mocy uniwersalnej). I tyle.

Oczywi***347;cie mo***380;liwo***347;ci konsoli to nie gry. I by***263; mo***380;e macie racje ***380;e gry na PS3 s***261; fajniejsze. Nie wiem bo nie mam PS3 :D. Jednak na pewno PS3 technicznie Xa nie glebi. M***243;wie to jako informatyk programista kt***243;ry od 10 lat obserwuje rynek akcelerator***243;w 3D i maszynek do generowania grafiki. Tak tak, mia***322;em kiedy***347; S3 Virge i 3dfx Voodoo i w***322;a***347;ciwie ka***380;d***261; generacj***281; kart do GF8.

pepperman 31.08.2008 17:29

Ty tak samo smarujesz papierowymi liczbami w sprawie iksa jak sony w przypadku ps3 ;). mowisz, ze AA kuleje w PS3, tylko ostatnio gdzies padlo mi na oczy, ze np. w kwestii AA w temacie Far Cry 2 to PS3 odstaje od xkloca, ale na plus. pewnie w praniu to wyjdzie, ale uwazam, ze gry na konsole sa tak slabe, jak slabi sa programisci (widzialem wiele slow krytyki pod adresem ostatniego Soul Calibura) i ta zaleznosc jest bardziej widoczna na konsolach niz pctach. z cala pewnoscia jednak PS3 jest dla nich trudniejszym orzechem do zgryzienia, tylko ze to juz ich problem, a nie gracza :D.

konsola ma dawac frajde i uwazam, ze wiecej jest takich gier dla grilla niz dla xkloca. to czy rozdzielczosc jest troche nawet nizsza czy tez nie, nie ma takiego znaczenia (do tej pory nie zwrocilem na to uwagi), aczkolwiek jak zobaczylem kiedys pierwszy raz specyfikacje PS3 to pierwsze co mi przyszlo do glowy to to, ze sony znowu pozalowalo. skapstwo sony znowu dalo znac. tak samo jak w przypadku PS2.

sobrus 31.08.2008 20:43

Moim zdaniem akurat sony nie po***380;a***322;owa***322;o. Obie konsole powstawa***322;y w 2005 roku i jak na tamte czasy ich specyfikacja jest ***347;wietna. RSX to co***347; ok GF 7800, Xboxowi pewnie najbli***380;ej do radeona HD2600. W tamtym roku topowa by***322;a GF6800. Cell i 3-rdzeniowy procek x0 , wszystkie @3,2Ghz tez robi***261; wra***380;enie (zw***322;aszcza ***380;e ch***322;odzenie jest marne).
Wi***281;cej pami***281;ci nie mogli wrzuci***263; bo by***322;a za droga. GDDR3 z PS3 musia***322;o kosztowa***322; maj***261;tek.

Sony po prostu.. znowu przekombinowa***322;o. I znowu straszy konkurencj***281; liczbami. W***322;a***347;nie przez takie przekombinowanie zdech***322;a Sega Saturn, kt***243;ra by***322;a pot***281;***380;niejsza ni***380; PSX ale poza AM2 nikt nie potrafi***322; tego wykorzysta***263;.

Sega nauczy***322;a si***281; (cho***263; zbyt dla niej p***243;***378;no) i architektura DC by***322;a ju***380; ***347;wietna. Zwyk***322;y procek z baaardzo mocnym FPU (nie by***322;o wtedy T&L ani vertex shader***243;w) i cwane GPU z systemem HSR.
Gry na DC z okresu gdy jeszcze ***380;y***322;o dzia***322;a***322;y i wygl***261;da***322;y lepiej ni***380; na PS2. Wystarczy sie cofn***261;***263; pare lat wstecz do recenzji np Rayman 2 czy Tokyo Extreme Racer 2 . Wszyscy sie zastanawiali - czemu 20 krotnie wolniejszy (w praktyce jak sie okaza***322;o ok 1,5 raza wolniejszy ale sony to k***322;amczuszek) DC ma lepsze o***347;wietlenie, p***322;ynniejsz***261; graf***281; i ostrzejsze tekstury (mia***322; kompresj***281; tekstur 5:1 i dwukrotnie wiecej pami***281;ci graficznej - 10 razy wi***281;cej miejsca na tekstury wi***281;c jak mog***322;o by***263; inaczej?)...
Oczywi***347;cie nikt nie chcia***322; kupi***263; konsoli "poprzedniej gereracji" "20 krotnie wolniejszej" i DC zdech***322;.

Przekombinowywanie nie jest dobre. Nintendo po N64 si***281; nauczy***322;o. Sega po 32X i Saturnie si***281; nauczy***322;a. Microsoft zawsze to wiedzia***322;. A Sony pod***261;***380;a swoj***261; ***347;cie***380;k***261;...

Ale masz racj***281; : konsola to przede wszystkim gry. I byc mo***380;e faktycznie na PS3 s***261; rewelacyjne. Mi te z X360 si***281; podobaj***261; :)

Co do smarowania papierowymi liczbami: po prostu znam si***281; na sprz***281;cie. Znam specyfikacje PS3 i X360. Wiem czego mo***380;na si***281; po nich spodziewa***263;. I dok***322;adnie to wida***263; w grach kt***243;re teraz wychodz***261;. Zero zaskoczenia.

Berion 31.08.2008 20:48

Brakuje jeszcze Demka i b***281;dzie trzeba zmieni***263; nazw***281; tematu. :czar:

//powa***380;nie, zaproponujcie co***347;.

sobrus 31.08.2008 21:03

no ale offtop wyszedł :wow:
Na szczęscie wszystko już powiedziane. Musze sie doszkolić z gier na PS3 :D
Co do tytułu to jedyne co mi przyszło do głowy to
"Oferta Media Marktu - wpakowac kasę w X360 Elite czy PS3" :haha:
albo
"Jak zepsuć wątek - zobacz sam"

||

pepperman 01.09.2008 10:44

droga pamiec czy tez nie, to sony nie tlumaczy, bo sam wiesz ile zlorzeczenia bylo na za mala ilosc pamieci juz w przypadku PS2. PS3 to samo, w nastepnej konsoli pewnie znowu poskapia. po co komu hiperszybka pamiec jak jest jej tyle ile kot naplakal. PS3 to trudna konsola dla programisty, ale to juz nie problem gracza, a patrzac na Heavy Rain chyba jednak mozna :P.

sobrus 01.09.2008 11:34

Na pewno mo***380;na. Na ka***380;dej platformie mo***380;na zadziwi***263;. I na ka***380;dej platformie (poza PC gdzie nie ma jednego hardware) s***261; takie tytu***322;y. Amiga to klasyczny przyk***322;ad.
Co do pamieci - skoro obie konsole maj***261; po 512MB to mo***380;e wi***281;cej nie trzeba?
Amiga z 1MB Ramu mia***322;a te same gry co PC z 4MB...

PS2 mia***322; 32MB i chyba 4MB VRAM - to niewiele zgoda, ale na tamte czasy musia***322;o robic wra***380;enie . Dreamcast mia***322; wtedy ...16MB (z tym ze tylko na kod), 8MB VRAM i 2MB na dzwi***281;k. Saturn i PSX po 2MB. GameCube ma ***322;***261;cznie chyba tylko 48MB.
Te 512MB to jak na konsole ogromna ilo***347;***263;.

pepperman 01.09.2008 11:41

badzmy szczerzy, moze na starcie tak, ale konsola ma byc na lata.

sobrus 01.09.2008 12:15

co***380; - to przypad***322;o***347;***263; ka***380;dej konsoli.
Hardware starzeje si***281; ca***322;y, nie tylko pami***281;***263;. Ju***380; teraz obie konsole nie s***261; teoretycznie ***380;adn***261; konkurencj***261; dla PC. Radeony 4xxx i GeForce 2xx to zupe***322;nie inny wymiar wydajno***347;ci i same maj***261; po 1GB ramu, podczas gdy 3 lata temu standardem by***322;o 128MB.

Wi***281;c 512MB wydaje si***281; do***347;***263; proporcjonalne do 2GB montowanych teraz w PC.
B***261;dzmy szczerzy - gdyby konsole kosztowa***322;y jeszcze wi***281;cej kt***243;***380; by je kupi***322;...
Nawet japo***324;czycy uznali na pocz***261;tku ***380;e PS3 jest za drogie.

pepperman 01.09.2008 12:28

sam wiesz, ze konsole nie potrzebuja az tyle ramu co piece, ale tej graficznej to by sie troche wiecej przydalo :).


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 20:12.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions Inc.