Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Off topic (https://forum.cdrinfo.pl/f5/)
-   -   Czym będziesz jeździł? Wypowiedz się. (https://forum.cdrinfo.pl/f5/czym-bedziesz-jezdzil-wypowiedz-sie-45882/)

czechoj 04.06.2017 14:33

Ilość załączników: 1
dość już żarcików :> ten rok wyczerpał ilość nieszczęść w chałupie w lutym nasza Marysia miała dachowanie i do Ostrowa dowiózł ją już helikopter,
Załącznik 95352
zaś pod koniec marca do lasu na grzybki pojechała Aldona choć to nie pora...

grzeniu 04.06.2017 15:21

Mam nadzieję, że ostrowska medycyna - wbrew powszechnym negatywnym opiniom na swój temat - spisała się dobrze i Marysia wróciła do zdrowia.
Samochody rzecz nabyta i nie ma się co rozczulać, w przeciwieństwie do zdrowia. Nic nie napisałeś, więc uznałem, że Aldonie nic się nie stało, poza strachem. Trzeba przyznać, że oba auta wyglądają nieciekawie.

Dwa takie zdarzenia w odstępie miesiąca, to stanowczo dużo - nawet jak na limit roczny. Trzeba uważać, bo tyle tego na drogach. Uważać, bo nigdy nie wiesz kto z czyjej winy ucierpi.

ed hunter 04.06.2017 15:40

Lataj synku nisko i powoli.

Jarson 05.06.2017 21:39

Ilość załączników: 1
Udało mi się w nocy z soboty na niedzielę pobić własny rekord w ekodrajwingu :D

Wracałem z Opola skodą fabią 1.2 HTP. W jedną stronę i część drogi powrotnej jechałem normalnie i spalanie wyniosło typowe na trasę 5,9 l/100km. Zatankowałem w Piotrkowie Trybunalskim ok. godziny 21, a następnie, jako że w ogóle mi się nie spieszyło, zacząłem jechać z zachowaniem wszystkich zasad ekonomicznej jazdy. Całą drogę jechałem w zakresie prędkości 65-70 (obszary zabudowane) do 80-85 km/h, bez gwałtownych hamowań, przy wczesnej zmianie biegów itd. itp. Z zastrzeżeniem - nigdy przy przeciążaniu silnika. Nawet na S17-tce tylko chwilami, z górki, zdarzało mi się dotrzeć do zawrotnych 95 km/h ;)

Wynik nawet wzrokowo po wskaźniku paliwa (bak 45l) wygląda dobrze:
Załącznik 95476

Po ponownym zatankowaniu do pełna wyszedł mi wynik... 3,89l/100 km :D

Mogłem nieco pomylić się na tankowaniu, wiadomo że odbicie pistoletu może nastąpić nawet i litr w tę czy w tamtę. To teoretycznie mogło nieco poprawić średnią. Z drugiej strony tankowałem po przejechaniu kolejnych 30 km w mieście przy małym ruchu i bliskiej okolicy. To z kolei na pewno nieco zawyżyło wynik, więc ogółem sądzę, że mimo braku komputera pokładowego wynik jest miarodajny.

ed hunter 05.06.2017 22:06

Ja swoim klekotem, co pali około 7,5, a w trasie niewiele mniej, pojechałem kiedyś nocą do Lublina, bardzo spokojnie, nad ranem też tak wróciłem, i wyszło jakieś 5,5, szok, ale jak silnik sobie pyrkocze i nie ma wciskane, to tak jest. :)

Renault 19 1,4 benzyna z gaźnikiem, też potrafił spalić 5,5 przy człapaniu się w trasie.

icemac 06.06.2017 07:53

nie wiem co to ekodrajwing, mam Disco :P

ile wleje tyle spali :D

- Deckard - 06.06.2017 12:19

ja co bym nie robił to te 12 litrów z klima żłopnie, w trasie 10 , nigdy nie byłem dobry z eco drivingu bo zawsze mi szkoda czasu :P

ale wynik 4 l /100 imponująco , prawie jak przeprowadzany w laboratoryjnych testach producentów samochodów

grzeniu 06.06.2017 13:46

W trasie 10? :O To ile ty ciśniesz? Mój aven tyle bierze na autostradzie przy ~160.
A normalnie czy trasa czy nie, to wychodzi 8. Fakt, że klimy praktycznie nie używam, bo nie lubię być zamknięty w ałcie, ale to nie może wyjść +2l.

joujoujou 06.06.2017 14:40

Twój aven ma zarąbisty motorek, mocą i innymi osiągami znakomicie dopasowany do masy auta.

Sobie mogę porównać moje marne 1.4, stanowczo za słabe na ponad tonę wagi auta (drugą tonę waży moja prawa stopa) stąd też 9.5 na trasie. Tyle że tutaj trasa to nie autostrady, także się motorek namęczy (szybciej wolniej, albo raczej rura/hamulec).

grzeniu 06.06.2017 15:06

Taaa...żeby on jeszcze chciał być tak zrywny jak potrafi. A potrafi tam, gdzie inne już przestają - powyżej 150/160.
Nawet niechby ten litr więcej palił.
Wszystko wzór wg danych fabrycznych, ale czuć że stać go na więcej. No i nikt nic z tym nie zrobi.

PS W swoim czasie porównywałem aveny (te same) 1,6 i 1,8. To się nie nadawało do jazdy, ja nie wiem jak ktoś coś takiego dawał ludziom do jeżdżenia.

joujoujou 06.06.2017 15:09

To trzymaj go zawsze na wysokich obrotach - będzie przyspieszał lepiej, ale i spali więcej.

Te japońskie silniczki są projektowane właśnie tak, by się górą kręcić, a na dole są mułowate.

Przy ilu obrotach wrzucasz wyższy bieg?

grzeniu 06.06.2017 15:26

Tak to możesz mówić o hondach, niektórych, gdzie ciągną dobrze już od 3k do aż ponad 7k. Trudno mówić o górze, gdzie koniec jest na 6,4k a ciągnąć zaczyna dopiero od 4k. Dobra wiem, przy tobie nie należy wymawiać słowa hąda.
Biegi zmieniam różnie, zależy kiedy ile trzeba wyciągnąć. Nie należą do rzadkości sytuacje, gdy trzeba zejść o dwa biegi żeby wziąć jakiegoś upierdliwego pedka w tedeiku. No ale wtedy to już mało co... Ja nie lubię redukować bez wyraźnego powodu.
Skrzynia jest 'za długa' do tego silnika z tą charakterystyką. Jeśli na 3 wyciąga bez problemu 170 to po co tam jeszcze dwa biegi?
No wiele bym w tym zmienił, gdybym tylko mógł.

joujoujou 06.06.2017 15:43

Zmień technikę zmiany biegów i przełączaj wysoko, na 5-5.500 rpm albo i wyżej (na ilu masz odcinkę - sprawdzałeś)?

To nie jest hąda, to dobrze lata tylko górą, a na dole jest bida z nędzą.

https://s2.postimg.org/h7c1d3z1l/b3492040e83d.jpg

grzeniu 06.06.2017 15:55

Odcinka jest na ok 6,5k. Każesz mi jeździć na '2' max '3'? :wow:
Miałem hądę i szła dobrze od 3k do ponad 7k, w ogóle nie ma porównania. W każdym zakresie prędkości miałem trzy biegi do wyboru bez męczenia silnika. Tu tego nie ma. Zależy kto czego wymaga, ale auto ma jechać a silnik ciągnąć bez robienia łaski. A on ciągnie tyle na ile mu pozwolili, a nie tyle ile może.
Największy plus tego avena, to że w ogóle nie rdzewieje :szczerb:

joujoujou 06.06.2017 16:09

Jak nie jesteś zadowolony - sprzedaj go i kup hądę. Albo klekota. :P


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 15:51.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.