Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Off topic (https://forum.cdrinfo.pl/f5/)
-   -   Wiadomości... (MOD edit: tydzień BANA za politykę w tym temacie. Czytaj post #1). (https://forum.cdrinfo.pl/f5/wiadomosci-mod-edit-tydzien-bana-za-polityke-tym-temacie-czytaj-post-1-a-66551/)

Kris 02.06.2008 14:29

Trzeba by zbada***263;, czy wyprodukowanie energii dla tego samochodziku nie by***322;oby dro***380;sze/bardziej szkodliwe dla ***347;rodowiska ni***380; benzyna, podobnie z wodorem.

:mruga:

sobrus 02.06.2008 15:17

To zale***380;y gdzie.
Przy elektrowni atomowej mamy autko nuklearne.
W Polsce trzebaby nie***378;le w***281;glem brunatnym napali***263;.
Miejmy nadzieje, ***380;e za 50 lat zrobi***261; wreszcie reaktory termonuklearne.

pepperman 02.06.2008 15:25

Cytat:

Napisany przez SpeedFreaK (Post 934764)
Tak troche odbiegaj***261;c od tematu.. moim zdaniem samochody na pr***261;d to ***347;lepa uliczka.
Mobilno***347;***263; takiego auta jest znacznie ograniczona, poniewa***380; trzeba je ***322;adowa***263; po przejechaniu w sumie niedu***380;ego dystansu. Kto***347; powie, ***380;e teraz jest tak samo, bo benzyna sie ko***324;czy i trzeba zala***263;... tak, ale benzyne tankujemy pare minut, a ***322;adowa***263; takie ustrojstwo trzeba ca***322;***261; noc :]
Nadaje to si***281; jako wozid***322;o do marketu i na kr***243;tkie wyjazdy, o robieniu d***322;ugich tras nawet mowy nie ma.

akumulatory tez kiedys trzeba bylo ladowac kilka godzin. teraz sa i takie, ktore laduje sie w 2 godziny i krocej.

Cytat:

Napisany przez Kris (Post 934800)
Trzeba by zbada***263;, czy wyprodukowanie energii dla tego samochodziku nie by***322;oby dro***380;sze/bardziej szkodliwe dla ***347;rodowiska ni***380; benzyna, podobnie z wodorem.

:mruga:

no wlasnie. produkcja wodoru na duza skale moze byc klopotliwa i uciazliwa dla srodowiska.


Cytat:

Napisany przez SpeedFreaK (Post 934764)
Dlatego uwa***380;am, ***380;e przysz***322;o***347;ci***261; s***261; samochody nap***281;dzane wodorem. Mo***380;na go tankowa***263; tak samo jak benzyne, po ulepszeniu technologii b***281;dzie ***322;atwy i tani w produkcji.
Samochody na wod***243;r ju***380; je***380;d***380;***261;. Co ciekawe, wyposa***380;one s***261; w lekko zmodyfikowane silniki benzynowe. Taka jednostka nap***281;dowa osi***261;ga ok 70***37; mocy benzynowego odpowiednika o tej samej pojemno***347;ci. Jest i ekologicznie i wygodnie.

po pierwsze ogniwa paliwowe na wodor bylo malo odporne na niskie temperatury, choc udal osie to ostateczniechyba jakos rozwiazac. tych wad bylo zreszta troche wiecej, ale jakos projekt do przodu idzie. najwiekszy problem z wodorem to jego wybuchowosc i to, ze produkcja wcale nie jest taka ekologiczna.

to cos spuszcza becki lamborghini, a nawet profesjonalnym samochodom wyscigowym ;) http://www.wrightspeed.com/x1.html
lepsze akumulatory to tylko kwestia czasu.

SpeedFreaK 02.06.2008 15:59

Cytat:

Napisany przez pepperman (Post 934816)
akumulatory tez kiedys trzeba bylo ladowac kilka godzin. teraz sa i takie, ktore laduje sie w 2 godziny i krocej.

To ja podziękuje... stać 2 godziny po przejechaniu np. połowy trasy. Wole już lać nieekologiczną benzyne :D

Cytat:

Napisany przez pepperman (Post 934816)
po pierwsze ogniwa paliwowe na wodor bylo malo odporne na niskie temperatury, choc udal osie to ostateczniechyba jakos rozwiazac. tych wad bylo zreszta troche wiecej, ale jakos projekt do przodu idzie. najwiekszy problem z wodorem to jego wybuchowosc i to, ze produkcja wcale nie jest taka ekologiczna.

Nie pisałem o ogniwach paliwowych na wodór, tylko zwykłym silniku benzynowym spalającym wodór. Prototypy przygotował Opel i BMW. Co do Opla nie znam szczegółów, natomiast BMW 745 dysponowało silnikiem 4.4 o mocy ok 270 KM, wersja napędzana benzyną osiąga 333 KM. Oba dawały rade i jak dotąd nie wybuchły :]

pepperman 02.06.2008 16:08

Cytat:

Napisany przez SpeedFreaK (Post 934821)
To ja podziękuje... stać 2 godziny po przejechaniu np. połowy trasy. Wole już lać nieekologiczną benzyne :D

tylko po co. ja to sobie wyobrazam tak, stawiasz samochod na miejscu parkingowym, ktora ma gniazdko. rano masz naladowany. zreszta nikt nie pwoeidzial, ze samochod elektryczny musi byc na baterie, jezeli jednak tak bedzie to oczywiste jest, ze musza powstac nowe akumulatory. postep dokonal sie, ale ciagle to co mamy to jakies sredniowiecze. jak jednka widzisz obry samochod elektryczny klepie na starcie benzyniaka.
mozesz wolec lac benzyne, pod warunkiem, ze bedziesz mial co lac i cena bedzie na akceptowalnym poziomie. to co zreszta dzeje sie od dziesiatkow lat to glupota, przez miliony i wiecej lat natura magazynowala co2 w kopalinach, a teraz my to uwalniamy.

Cytat:

Napisany przez SpeedFreaK (Post 934821)
Nie pisałem o ogniwach paliwowych na wodór, tylko zwykłym silniku benzynowym spalającym wodór. Prototypy przygotował Opel i BMW. Co do Opla nie znam szczegółów, natomiast BMW 745 dysponowało silnikiem 4.4 o mocy ok 270 KM, wersja napędzana benzyną osiąga 333 KM. Oba dawały rade i jak dotąd nie wybuchły :]

faktycznie bmw jako jeden z nielicznych producentow zaprezentowal inna koncepcje i ciekawa. ciagle tylko nie rozumiesz, ze produkcja wodoru na duza skale moze byc bardzo klopotliwa i szkodliwa dla srodowiska.
nie wybuchly? a co mialo wybuchnac? przeciez nei silnik :P. nie wiesz jak taki samochod bedzie zachowywal sie podczas wypadku. wyjsciem bylyby zbiorniki od srodka wzmacaniane np. kevlarem, ale to podniesie koszty.

SpeedFreaK 02.06.2008 16:20

Cytat:

Napisany przez pepperman (Post 934823)
tylko po co. ja to sobie wyobrazam tak, stawiasz samochod na miejscu parkingowym, ktora ma gniazdko. rano masz naladowany. zreszta nikt nie pwoeidzial, ze samochod elektryczny musi byc na baterie, jezeli jednak tak bedzie to oczywiste jest, ze musza powstac nowe akumulatory. postep dokonal sie, ale ciagle to co mamy to jakies sredniowiecze. jak jednka widzisz obry samochod elektryczny klepie na starcie benzyniaka.

Ok, ale cały czas pozostaje kwestia bardzo ograniczonego zasięgu. Niech nawet dobrej jakości akumulatory zwiększą zasięg do 600 km... a jak chce przejechać 1500?? :D
To musze go 2 razy ladować, a to trwa kupe czasu w porównaniu do zalania baku do pełna. Moja podróż zamiast 18 godzin trwa ponad dobe.

Z tego względu nie widzę przyszłości dla samochodów, które będą wymagały podpięcia do źródła energii w celu ich "naładowania". To będzie raczej rozwiązanie niszowe, samochód do miasta, bo raczej nikt normalny sie tym gdzieś dalej nie wybierze.

Kwestią otwartą jest zastosowanie innych metod pozyskiwania energii dla silnika elektrycznego. Baterie słoneczne (tylko jak nie ma słońca to mamy problem), odzyskiwanie energii przy hamowaniu (teoretycznie mozliwe, ale czy wystarczy?).

Jest jeszcze jedno rozwiązanie... najprostsze ze wszystkich, choć nie tak ekologiczne... a nazywa się biodiesel :D

pepperman 02.06.2008 16:27

Cytat:

Napisany przez SpeedFreaK (Post 934827)
Ok, ale ca***322;y czas pozostaje kwestia bardzo ograniczonego zasi***281;gu. Niech nawet dobrej jako***347;ci akumulatory zwi***281;ksz***261; zasi***281;g do 600 km... a jak chce przejecha***263; 1500?? :D
To musze go 2 razy ladowa***263;, a to trwa kupe czasu w por***243;wnaniu do zalania baku do pe***322;na. Moja podr***243;***380; zamiast 18 godzin trwa ponad dobe.

Z tego wzgl***281;du nie widz***281; przysz***322;o***347;ci dla samochod***243;w, kt***243;re b***281;d***261; wymaga***322;y podpi***281;cia do ***378;r***243;d***322;a energii w celu ich "na***322;adowania". To b***281;dzie raczej rozwi***261;zanie niszowe, samoch***243;d do miasta, bo raczej nikt normalny sie tym gdzie***347; dalej nie wybierze.

prad niekoniecznie musi byc z baterii. jak sam zreszta widzisz aku i ladowanie ich to ciagle sredniowiecze. sa juz jednak takie aku, ktore laduje sie raz na rok, a czas ich ladowania jest naprawde bardzo krotki. zreszta ja mysle, ze pojemnosc aku nie jest problem tylko czas ladowania.

Cytat:

Napisany przez SpeedFreaK (Post 934827)
Kwesti***261; otwart***261; jest zastosowanie innych metod pozyskiwania energii dla silnika elektrycznego. Baterie s***322;oneczne (tylko jak nie ma s***322;o***324;ca to mamy problem), odzyskiwanie energii przy hamowaniu (teoretycznie mozliwe, ale czy wystarczy?).

etanol itd.

Cytat:

Napisany przez SpeedFreaK (Post 934827)
Jest jeszcze jedno rozwi***261;zanie... najprostsze ze wszystkich, cho***263; nie tak ekologiczne... a nazywa si***281; biodiesel :D

biodesl jest taki bio, ze sam wiesz :). jest zreszta coraz wiecej sceptykow.

ed hunter 02.06.2008 20:31

Nikt tu nic nie pisze o silnikach hybrydowych a to spraw***281; zasi***281;gu rozwi***261;zuje. Wiem, samochody takie s***261; drogie, ale przy galopuj***261;cych cenach paliwa mo***380;e to przesta***263; by***263; takie wa***380;ne...masowa produkcja te***380; zmniejsza koszty.
Biopaliwa budz***261; kontrowersje, bo silniki nie s***261; pod nie budowane. Turbo Diesel o ma***322;ej pojemno***347;ci plus silnik elektryczny to by by***322; niez***322;y zestaw, ale nikt chyba nie pokaza***322; czego***347; takiego na razie...

SpeedFreaK 02.06.2008 20:43

Widzia***322;em w TV test hybrydowej Hondy... wcale nie wygl***261;da***322;o to tak zaj*bi***347;cie.
Owszem, w mie***347;cie by***322;o pieknie. Ale w trasie, bior***261;c pod uwag***281; specyfike jazdy w Polsce, z bardzo cz***281;stymi gwa***322;townymi przyspieszeniami... akumulatory si***281; wy***322;adowywa***322;y i zostawa***322; silnik spalinowy... o ***347;miesznej mocy, kt***243;ry musia***322; da***263; sobie rade z 1.5 tonowym autem... efekt... jazda ca***322;y czas na czerwonym polu obrotomierza i spalanie wy***380;sze ni***380; standardowy 2.0 litrowy benzyniak :D

pepperman 02.06.2008 20:49

Cytat:

Napisany przez ed hunter (Post 934852)
Nikt tu nic nie pisze o silnikach hybrydowych a to sprawę zasięgu rozwiązuje. Wiem, samochody takie są drogie, ale przy galopujących cenach paliwa może to przestać być takie ważne...masowa produkcja też zmniejsza koszty.
Biopaliwa budzą kontrowersje, bo silniki nie są pod nie budowane. Turbo Diesel o małej pojemności plus silnik elektryczny to by był niezły zestaw, ale nikt chyba nie pokazał czegoś takiego na razie...

biopaliwa budza kontrowersje, bo nie sa takie bio, biorac pod uwage jak wyglada produkcja (raczej hodowla) skladnikow do takiego paliwa i rosnace ceny zywnosci. aktualne hybrydowe silniki to nieporozumienie. dostaja baty w przedbiegach od nowowczesnych diesli.

ed hunter 02.06.2008 22:07

Niejaki Edison, co ***380;ar***243;wk***281; zrobi***322; w USA, mia***322; pomys***322;, aby na ka***380;dym rogu sta***322;a elektrownia na pr***261;d sta***322;y...straszne co?

andrzejj9 03.06.2008 09:29

Cytat:

Napisany przez sobrus (Post 934728)
To wszystko to bzdury.
W hameryce było całkiem niedawno coś takiego jak EV1.
Sprytny fajny samochód elektryczny, ładowany w garażu z gniazdka elektrycznego (prawie).
Po futurystyczny i oszczędny samochodzik ustawiały się tłumy chętnych.
Niestety z bliżej nieokreślonych przyczyn (jak niezadowolenie koncernów paliwowych)
wszystkie w pełni sprawne samochody EV1 zostały zabrane użytkownikom (nie kupowało się ich, tylko wypożyczało - firma dbała o wymianę ogniw itp) i ZEZŁOMOWANE.

Wbrew woli użytkowników.
Wbrew woli twórców.


Wiesz.. koncerny paliwowe, czy tym bardziej wydobywające ropę mają bardzo dużą siłę przekonywania :>

Zresztą już od bardzo dawna, mimo że są to tylko moje niczym nie poparte przypuszczenia, uważam, że alternatywne źródła energii już dawno mogłyby być powszechnie używane. A jedynym powodem, dla którego się to nie dzieje, jest właśnie odpowiednia, nie zawsze zgodna z prawem, 'argumentacja' tych, którym na takim obrocie spraw najmniej zależy. A jak ktoś ma przychody liczone w miliardach (miesięcznie), to może na niektóre rzeczy dość skutecznie wpływać.




Cytat:

Napisany przez speedfreek
Tak troche odbiegając od tematu.. moim zdaniem samochody na prąd to ślepa uliczka.
Mobilność takiego auta jest znacznie ograniczona, ponieważ trzeba je ładować po przejechaniu w sumie niedużego dystansu. Ktoś powie, że teraz jest tak samo, bo benzyna sie kończy i trzeba zalać... tak, ale benzyne tankujemy pare minut, a ładować takie ustrojstwo trzeba całą noc
Nadaje to się jako wozidło do marketu i na krótkie wyjazdy, o robieniu długich tras nawet mowy nie ma.

Jak już później powiedziano, baterie (akumulatory) robią się coraz bardziej wydajne, również jeśli chodzi o szybkość ładowania. Oczywiście nie naładuje się (przynajmniej jeszcze) baterii tak szybko, jak naleje benzyny, ale myślę, że mimo wszystko (patrz to, co napisałem wyżej) będzie pod tym względem coraz lepiej.

Zresztą nie dalej jak miesiąc temu czytałem o telefonie komórkowym, w którym bateria starcza na rok czuwania i kilka dni rozmów. Jeśli rzeczywiście są już tak wydajne akumulatorki (a według mnie technologia na to pozwala), to przeniesienie ich do innych urządzeń jest tylko kwestią czasu.


Cytat:

Dlatego uważam, że przyszłością są samochody napędzane wodorem. Można go tankować tak samo jak benzyne, po ulepszeniu technologii będzie łatwy i tani w produkcji.
Samochody na wodór już jeżdżą. Co ciekawe, wyposażone są w lekko zmodyfikowane silniki benzynowe. Taka jednostka napędowa osiąga ok 70% mocy benzynowego odpowiednika o tej samej pojemności. Jest i ekologicznie i wygodnie.
Co do wodoru to zgadzam się. Wydaje mi się to najlepsza z możliwych opcji ze względu na ochronę środowiska. Oczywiście, jak ktoś później powiedział, produkcja może być równie szkodliwa, jeśli nie bardziej od produkcji benzyny. Jednak pozostaje kwestia użytkowania i jego szkodliwości - a porównywanie obecnych spalin z parą wodną jak dla mnie wyklucza wszelkie dyskusje.



Cytat:

Napisany przez speedfreek
Ok, ale cały czas pozostaje kwestia bardzo ograniczonego zasięgu. Niech nawet dobrej jakości akumulatory zwiększą zasięg do 600 km... a jak chce przejechać 1500??
To musze go 2 razy ladować, a to trwa kupe czasu w porównaniu do zalania baku do pełna. Moja podróż zamiast 18 godzin trwa ponad dobe.

Z tego względu nie widzę przyszłości dla samochodów, które będą wymagały podpięcia do źródła energii w celu ich "naładowania". To będzie raczej rozwiązanie niszowe, samochód do miasta, bo raczej nikt normalny sie tym gdzieś dalej nie wybierze.

Być może (choć jak wyżej - sądzę, że baterie będą coraz bardziej wydajne), jednak nawet jeśli, to czy samochód do miasta to rozwiązanie niszowe? Oczywiście trudno oczekiwać, że każdy będzie miał przynajmniej dwa samochody - jeden do miasta, drugi na trasy, ale jednak sądzę, że znaczna część użytkowników potrzebuje przede wszystkim samochód do miasta. Gdzie zasięg nie jest aż tak istotny, jak ekonomiczność i - w przyszłości - ekologiczność.


[qupte]
Kwestią otwartą jest zastosowanie innych metod pozyskiwania energii dla silnika elektrycznego. Baterie słoneczne (tylko jak nie ma słońca to mamy problem), odzyskiwanie energii przy hamowaniu (teoretycznie mozliwe, ale czy wystarczy?).
[/quote]

Baterie słoneczne to ciekawe rozwiązanie, choć nie wiem, czy w przypadku samochodów realne (ze względu na dość małą powierzchnię, na której można by 'zbierać' światło). O brak słońca natomiast bym się nie obawiał, bo wbrew pozorom nie musi ono bezpośrednio na kolektory padać. Czytałem kiedyś, że przy jakieś powierzchni (już nie pamiętam szczegółów) kolektorów na dachu, nawet w pochmurny dzień można mieć w kranie letnio ciepłą wodę. Kwestią jest tylko magazynowanie energii.

superrrmario 04.06.2008 12:05

Agata Mr***243;z nie ***380;yje
http://sport.onet.pl/0,1248721,1762056,wiadomosc.html

Smartek 04.06.2008 19:27

http://www.muzyczna.pl/teledyski/mlode-gwiazdy-youtube

:-)

romanesco 05.06.2008 08:06

Czy wiesz co jesz ?
 
Jeśli smakują Ci wędliny i inne wyroby mięsne, wcale nie muszą być one zdrowe.
http://wiadomosci.onet.pl/1762403,11,item.html


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 11:11.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.