Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Dyski twarde, SSD - Problemy, porady, software (https://forum.cdrinfo.pl/f101/)
-   -   Seagate ST3500320AS - spadek w HD Tune (https://forum.cdrinfo.pl/f101/seagate-st3500320as-spadek-hd-tune-80957/)

andy 01.02.2009 13:28

@pops normalne to jest 10-15% różnicy a nie 80%...

loki7777 01.02.2009 14:36

To popatrz na moj test - MSI nf4 ultra;)
http://forum.cdrinfo.pl/f102/seagate...00320as-77181/

100 w burscie moze oznaczac ze dysk chodzi na SATA1

Patrix 01.02.2009 16:06

Tez mam burst na poziomie ok 107MB/s a dysk jest teraz bez zworki (SATA2)
chipset VIA K8T800 a w HDTune mam NCQ Supported

więc o co biega ?

pauli 01.02.2009 16:40

Cytat:

Napisany przez pops (Post 1000349)
Nie wiem czy na podstawie samego spin retry count wymienią dysk na nowy, dobrze by było jak byś miała jeszcze jakieś bad secktory. Zwłaszcza, że spin są, póki co, w granicy akceptowalnej przez smarta.

niestety bad sector jest ["wrócił" na oko w to samo miejsce, w którym był przez zerowaniem :/]
ale nie jest reallocated
http://img128.imageshack.us/img128/9203/badix4.png

poza tym dysk ma failed testy diagnostyczne w SeaTools for Windows [nie przechodzi Short i Long Drive Self Testów, Generic Testy przechodzi], bywa często niewidoczny w biosie - czy to wystarczy do wymiany na nowy - SPRAWNY lub odesłanie na gwarancyjną naprawę? :)

pops 01.02.2009 16:47

Cytat:

Napisany przez pauli (Post 1000378)
poza tym dysk ma failed testy diagnostyczne w SeaTools for Windows [nie przechodzi Short i Long Drive Self Testów, Generic Testy przechodzi], bywa często niewidoczny w biosie - czy to wystarczy do wymiany na nowy - SPRAWNY lub odesłanie na gwarancyjną naprawę? :)

Skoro jest tak jak piszesz to nie powinno być problemów z gwarancją.

pauli 01.02.2009 20:41

eh, chwalić się czy płakać :/ dysk odmówił współpracy, zresetował kompa, winda się wiesza na ekranie powitalnym niebieskim, gdy jest podpięty seagate - maxtor nie startuje systemu tylko wisi na ekranie Windows XP, gdy seagate odpięty - staroć maxtor startuje bez problemu. to nie wiem, jakiś konflikt powoduje czy co.

andy 01.02.2009 21:03

@Patrix to, że masz w HDT *supported* to oznacza, że dysk to wspiera a nie, że masz to aktywne.

Patrix 01.02.2009 21:13

Cytat:

Napisany przez andy (Post 1000464)
@Patrix to, że masz w HDT *supported* to oznacza, że dysk to wspiera a nie, że masz to aktywne.

ok dzieki za info, bo wyraźnie widać, że chipset nie używa NCQ :)

loki7777 01.02.2009 21:19

via k8t800 i t900 nie ma ncq, ale to by byl az taki spadek bursta?

Patrix 01.02.2009 21:42

Cytat:

Napisany przez loki7777 (Post 1000475)
via k8t800 i t900 nie ma ncq, ale to by byl az taki spadek bursta?

Widać tak... za to ja i tak mam wysoko, są tu tacy co mają jeszcze mniejszy...

andy 01.02.2009 21:48

KOntrolery na SATA2 mają obsługę NCQ w standardzie ;)

pauli 02.02.2009 15:12

a czy ktoś z was miał do czynienia z barracudami 7200.12, jednotalerzowymi czyli? :) wiem, że może to nie ten wątek, ale tak w kontekście wadliwych 7200.11. jeszcze swojego nie oddałam, ale byłam w serwisie - i o ile będą na stanie to dostanę od razu wymianę na 7200.12 bez certolenia się z wysyłką na gwarancję. no, mnie takie rozwiązanie odpowiada w pełni, tylko czy to będzie poprawia na lepsze? :) [choć czy może być gorzej...]

zorg 02.02.2009 15:33

jak mosz mozliwosc , to sie nawet nie zastanawiaj !

pauli 02.02.2009 15:45

zorg - ale ja się nie zastanawiam, ja się cieszę, bo 7200.11 mam od miesiąca a nie wiem jakim cudem jeszcze za okno nie pofrunął ;) tylko hm, moje zaufanie do firmy seagate trochę się chwieje i mam nadzieję tylko, że moje obawy są bezpodstawne i nowa seria będzie ok :)

zorg 02.02.2009 15:55

nie przejmuj sie glupstwami , dyski sa ok , firma tez.


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 13:14.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.