Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Dyski twarde, SSD - Problemy, porady, software (https://forum.cdrinfo.pl/f101/)
-   -   Seagate ST3500320AS - spadek w HD Tune (https://forum.cdrinfo.pl/f101/seagate-st3500320as-spadek-hd-tune-80957/)

migol21 17.07.2009 09:20

http://www.video.zax.pl/n.htm oraz http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1368989.htmlSeagate Barracuda 7200.11
AD14, SD15, SD16, SD17, SD18, SD19 ,SD81 (z tą wersją Firmware)
ST3500320AS,ST3500620AS,ST3500820AS,ST3750330AS,ST 3750630AS,ST31000340AS
ST31500341AS,ST31000333AS,ST3640323AS,ST3640623AS, ST3320613AS,ST3320813AS,ST3160813AS
DiamondMax 22
STM31000334AS,STM3640323AS,STM3320614AS,STM3160813 AS
STM3500320AS , STM3750330AS, STM31000340AS (z wersja firmware MX15)
Barracuda ES.2 SATA
ST31000340NS
- Part Number (P/N)
9CA158-301, 302, 303, 501, 502, 503 (nie potrzebne jeśli wersja Firmware jest SN06)
9CA158-510, 511, 512 (nie potrzebne jeśli wersja SN16)
ST3750330NS - Part Number (P/N)
9CA156-301, 302, 303, 501, 502, 503 (nie potrzebne jeśli wersja Firmware jest SN06)
9CA156-510, 511, 512 (nie potrzebne jeśli wersja SN16)
ST3500320NS - Part Number (P/N)
9CA154-301, 302, 303, 501, 502, 503 (nie potrzebne jeśli wersja Firmware jest SN06)
9CA154-510, 511, 512 (nie potrzebne jeśli wersja SN16)
ST3250310NS - Part Number (P/N)
9CA152-301, 302, 303, 501, 502, 503 (nie potrzebne jeśli wersja Firmware jest SN06)
9CA152-510, 511, 512 (nie potrzebne jeśli wersja SN16)

Rodzina dysków Seagate SV35.3 i wersja firmware SV16 (dysku z przeznaczeniem do urządzeń elektronicznych np. DVD)
ST31000340SV ,ST3750330SV,ST3500320SV
Rodzina dysków Seagate SV35.4 i wersja firmware CV11 (dysku z przeznaczeniem do urządzeń elektronicznych np. DVD)
ST3320410SV


Jak rozebrać obudowy Free Agent aby sprawdzić jaki model dysku mamy w środku
Dyski Zewnętrzne 500 GB i 750 GB FreeAgent np.
ST307504FD...(FreeAgent Desktop),ST307504FP...(FreeAgent Pro)
ST307504FDA1E1-RK ,ST307504FPA1E2-RK ,ST307504FPA1E3-RK ,ST3500642U2-RK ,ST3500641CB-RK

Róznież mogą się pojawić podobne usterki w dyskach 2,5'' Cala Momentus 5400.5 potwierdzony model to ST9320320AS.

Patrix 22.10.2009 23:04

Mój Seagate ST3500320AS Certified Repaired znowu zaczął dziczeć... :/
Zwalnia, rozpędza się, wyłącza się sporadycznie (nie wykrywa kontroler), a Spin Retry Count rośnie...

Przyjmą ? :sciana:

http://img44.imageshack.us/img44/368...3500320asr.png

Pracować się nie da losowa zwiecha albo power off, samopas bez problemów 30h nie popracuje :sciana:

Je chyba już nie chcę tego dysku, to już druga naprawa będzie, mam prawo chcieć w zamian 500GB z serii .12 ?!

Chcę to już zgłosić jako niezgodność towaru z umową...

migol21 22.10.2009 23:06

Atrybut ID 10 (0A)
Spin Retry Count (Spin-up retries)
Ilość ponownych prób rozpędzenia talerzy. Atrybut ten przechowuje łączną ilość prób uruchomienia talerzy przed osiągnięciem pełnej szybkości obrotowej (pod warunkiem, że pierwsza próba nie powiodła się). Wzrost tego atrybutu jest oznaką problemów z podsystemem mechanicznym dysku np. zbliżającym się uszkodzeniem łożyska. Może też być spowodowany problemami z zasilaniem.
Krytyczny: Tak (Im niższa wartość tym lepiej)

Do wymiany szybko zabezpiecz dane


Patrix 22.10.2009 23:15

Masakra... :sciana:

+http://forum.cdrinfo.pl/images/reput...tation_pos.gif


---------------------
Pliki skopiowane, test SeaTools:

http://img96.imageshack.us/img96/6614/22102009.jpg

Na dodatek nie wiem co to za byki są :sciana:

migol21 22.10.2009 23:20

Atrybut ID 184 (B8)
End-to-End Error
Ten atrybut jest częścią technologii HP w wersji S.M.A.R.T. IV generacji i informuje ,że na drodze pomiędzy pamięcią podręczna buforem a dyskiem nastąpiły błędy.
Krytyczny: Tak (Im niższa wartość tym lepiej)

Masz podświetlone na żółto a tam jest 0

Patrix 22.10.2009 23:28

Ale te dwa żółte paski (B8 -0) u wszystkich są, przykład: http://forum.cdrinfo.pl/attachments/...ne-hdtune3.jpg

migol21 22.10.2009 23:31

Dlatego nie ufał bym kolorom a wynikom. I temu co pokazuje parametr 10

radical91 05.03.2010 02:04

Witam. Od pewnego czasu komputer zaczal mi czarowac - BSODy przy starcie systemu, czasami nawet w czasie pracy, bledy zapisu w roznych programach i wysypywanie sie aplikacji. Ale nie o tym w tym temacie.


http://xs.to/image-82AB_4B905614.jpg

Ponadto skanowalem MHDD i wykrylo 3 bady.

Jesli ktos bylby laskaw zinterpretowac wyniki i powiedziec, czy nadaje sie na gwarancje, bylbym wdzieczny.

tanks from the mountain

andy 05.03.2010 06:09

@radical91 rób kopię danych i idź z nim na gwarancje.

Patrix 22.06.2010 12:23

Nie wymieniłem wtedy dysku tak jak radził @migol21. HDD chodzi do dziś.
Jednak wczoraj/dzisiaj pojawiły się 3 bad sektory i dysk podpada już jak najbardziej na gwarancję.

Jako, że to już będzie trzecia reklamacja w Proline tego konkretnie HDD, czy mogę żądać wymiany na dysk 500GB z serii .12 lub zwrot pieniędzy ?

Chodzi oczywiście o Seagate ST3500320AS.

PS
Preferowałbym opcję zwrotu pieniędzy ponieważ na wymianie byłbym jednak stratny, za dysk zapłaciłem 199,-

loki7777 22.06.2010 12:25

Trzecia to nie ale po 3 to tak, 11 juz chyba nie bedzie, wszystko to kwestia dogadania sie z prolinem, zwlaszcza jak masz sklep na miejscu.

Patrix 22.06.2010 12:39

loki7777, pewnie tych złomów .11 Certified Repaired jeszcze mają pod ladą trochę do rozdania ... :D
Niestety to nie jest czwarta tylko trzecia reklamacja czyli raczej jak na razie .12 papa :(

loki7777 22.06.2010 12:42

Zobacz dokladnie w warunki gwarancji lub tak jak pisze jak masz proline w miescie ze mozesz osobiscie porozmawiac to da sie zalatwic wszystko, ewentualnie bys musial roznice w cenie pokryc czyli kilka zl.
No fakt naprawianych jest sporo i to jeszcze 320 ATA (sam taka kupilem na allegro i nie narzekam;)

Patrix 22.06.2010 13:06

Cytat:

Napisany przez loki7777 (Post 1103242)
zalatwic wszystko, ewentualnie bys musial roznice w cenie pokryc czyli kilka zl.

W takim wypadku to oni (Proline) musieliby mi pokryć różnicę :)
za .11 500GB 32MB Cache dałem 199,- a u nich na stronie .12 500GB 16MB Cache :'( kosztuje teraz 165,-
No ale co tu gdybać, drukne screena, zrobię kopie danych i tam podskoczę.

andy 05.07.2010 14:50

Po raz 4 od zakupu dysku jadę z nim na serwis...


Cytat:

Napisany przez Patrix
Jako, że to już będzie trzecia reklamacja w Proline tego konkretnie HDD, czy mogę żądać wymiany na dysk 500GB z serii .12 lub zwrot pieniędzy ?

Cytat:

Napisany przez loki7777
Trzecia to nie ale po 3 to tak, 11 juz chyba nie bedzie, wszystko to kwestia dogadania sie z prolinem, zwlaszcza jak masz sklep na miejscu.

No właśnie jak to jest z tym zwrotem kasy?

W gwarancji mam jasno napisane, że dopiero po pięciu wymianach mogę dostać nowy sprzęt. Nigdzie nie piszą o zwrocie pieniędzy. W szczególnych warunkach sprzedaży też jakoś nie mogę znaleźć informacji o tym, że mogę domagać się zwrotu pieniędzy.


Na pokwitowaniu odbioru zawsze mam napisane "naprawa przez wymianę na nowy" - można to interpretować, ze dysk nie był naprawiany już 3 razy...


Pokwitowanie odbioru
http://dl.dropbox.com/u/991656/Gwarancja/g3.png

Gwarancja
http://dl.dropbox.com/u/991656/Gwarancja/g1.png
http://dl.dropbox.com/u/991656/Gwarancja/g2.png

Ustawa UOKiK o szczególnych warunkach sprzedaży
http://dl.dropbox.com/u/991656/Gwara..._cywilnego.pdf


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 16:40.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.